Paras rintareeni haussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jros
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joku sanoi dipin olevan paras vastaliike leuoille, mutta kyllä se taitaa pystäri käsipainoilla olla?

Käsilläseisontapunnerrus?

p.s. ei puhuttu parhaudesta tai vastaliikkeestä, vaan leukojen vastineista. Esimerkiksi netissä pyörivä engl. metafora "upper body squat" kuvaa liikettä, joka vastaa yläkropalle parhaiten samaa, mitä kyykky alakropalle.

Mitä jos vaan treenais sitä rintaa. Mun mielestä se on ihan vitun sama millä liikkeellä sitä rintaa treenaa, kunhan treenaa. Joka tapauksessa se rinta kasvaa 2-3vuodessa sellaseen kuntoon että lihan saaminen siihen alkaakin oleen jo vaikeampaa. Pystyykö muka jostain kilpailijoista sanoon että "toi on treenannu rintaa vaan dipillä, ja toi vaan penkillä"? Ja jos joku treenaa sellaset 4v pelkkää penkkiä ja vaihtaa sit dippiin, niin tuskin se lihaksen kasvunopeus lisääntyisi.

Joka tapauksessa, jos mä tekisin 2v putkeen pelkästään tankopenkkiä ja mun kloonini käsipainopenkkiä, kyl meil vaan olis samankokonen rintalihas. Sää tuskin pystyt saamaan toisella liikkeellä rintaan enemmän sitä lihasta. Todellisuudessa en tiedä kuinka paljon rintaan saa sitä lihasta mutta pystyykö muka toinen liike kasvattamaan siihen rintaan sitä lihasta enemmän. Tasapenkki toisi vaan 1g lihasta rintaan per treeni, kun taas dippi toisikin 2g (Määrät päästä heitettyjä, pointti paljon tärkeämpi). Tuskin, lihaksella on ihan oma nopeutensa kasvaa. Lisäks, mistä vitusta se keho tietää et "ahaa, nyt mua rasitettiinkin penkillä eikä dipillä, enpäs kasva niin paljoa"

Muistetaan vaan treenaa sitä rintaa ja syödä hyvin niin kyllä se siittä kasvaa :fuckyeah:
Vituttaishan se tehdä vaan yhtä tai kahta liikettä rinnalle, kun kehittäviä rintalihasliikkeitä on vaikka kuinka paljon.:D Kaikki kuitenkin on samojen liikkeiden variaatioita. Punnerruksia ja levityksiä.

Tosta nopea copypastelista googlesta.

Upper Chest Exercises:
Incline Barbell Bench Press
Incline Bench Cable Flyes
Incline Dumbbell Flyes
Incline Supinating Dumbbell Flyes
Incline Bench Dumbbell Press
Hammer Grip Incline Dumbbell Press
Declined Push Ups
Smith Machine Incline Bench Press

Middle Chest Exercises:
Barbell Bench Press
Barbell Pullovers
Dumbbell Pullovers
Pec Deck Butterflys
Cable Crossovers
Close Grip Barbell Bench Press
Dips
Flat Bench Dumbbell Press
Flat Bench Dumbbell Flyes
Flat Bench Cable Flyes
Machine Bench Press
Single Arm Dumbbell Flyes
Narrow Grip Push Ups
Push Ups
Smith Machine Bench Press
Wide Grip Barbell Bench Press
FreeMotion Cable Crossovers

Lower Chest Exercises:
Decline Barbell Bench Press
Decline Dumbbell Bench Press
Decline Dumbbell Flyes
Wide Grip Decline Barbell Bench Press

Omasta mielestä parhaiten kokoa rintaan saa alaviistopenkillä "Decline Barbell Bench Press" ja erään tutkimuksen EMG-analyysissä havaittiin suurin rasitus juuri tässä liikkeessä (Boeckh-Behrens & Buskies. 2000).
Kuitenkin vinopenkkiä tangolla ja käsipainoilla tulee runtattua paljon enemmän mitä alaviistopenkkiä, jotta sinne heikoimpaa/pienempään osa-alueeseen saataisiin kokoa.

No minä kyllä liputan hyvin pitkälti tankopenkkiä eri versioilla. Eli omalla normaalilla otteella, normaalia leveämmällä, kapeeta ja vinopenkkiä näillä eri variaatioilla myös. Itseasiassa kapea vinopenkki ottaa törkeen hyvin rintaan. JTO:n opeilla nyt treenannut ja mun ohjelmassa on tavallista penkkiä, sekä myös sitä leveänä ja kapeana ja vinopenkkiä kapeana. Rinnalle ei MITÄÄN muuta. Toki tavoite myös nostaa penkkitulosta, mutta hyvin tuo tuntuisi antavan rintaan lihaa.

Olen kaksi kertaa saanut lievän revähdyksen rintaa ja molemmat kerrat smithissä. Siinä on se ongelma että pystyt tekeen vielä toistoja kun tankopenkillä et enee pystyisi. Eli väsyneenä pitkän sarjan päätteeksi runttaat vähnä pahassa asennossa ja sitten sattuu. Minä jätän smithit suosiolla muille.

jos ajatellaan leukojen "vastaliikettä" nimenomaan ryhdin kannalta, sillon kaikki punnerrukset jää pois listalta. yhtälailla hartioita kääntää eteenpäin ne penkit, dipit, leuat jne. leveet soudut ja muu lavanlähentely on se ratkasu, jos haetaan tuota vastavaikutinta hyvän ryhdin pohjalta. ja se on aika tärkee se, jos aikoo pysyy ehjänä.

Ton muuten huomasin kantapään kautta kun ekana treeniohjelmana oli sysipaska G6, jossa punnerretaan 7 sarjaa per treeni ja ainoana selkäliikkeenä leveät leuat. Tuli kyllä sellanen apinalook, että ei jumalauta... onneksi tajusin itse vaihtaa pystärin sivu/takavipareihin ja sittemmin oon onneksi saanu ryhtiä palautettua aika hyvin ennalleen.

Ton muuten huomasin kantapään kautta kun ekana treeniohjelmana oli sysipaska G6, jossa punnerretaan 7 sarjaa per treeni ja ainoana selkäliikkeenä leveät leuat. Tuli kyllä sellanen apinalook, että ei jumalauta... onneksi tajusin itse vaihtaa pystärin sivu/takavipareihin ja sittemmin oon onneksi saanu ryhtiä palautettua aika hyvin ennalleen.

Ja näitä "apinalookeja" näkee kun pojjaat ei muuta treenaa kun penkkailee ja tietty vähän hauista, mutta se ei paljon auta.

Ei kai punnerrusten vastaliikkeenä oikein toimi kuin soudut ja mavet?

^ totta.. Ei varmaan tekisi pahaa jos yleiseksi ohjenuoraksi alusta asti laittaisi 2 vetävää liikettä 1 työntävää kohden. Itekkin vasta nyttemmin alkanut saamaan sitä suhdetta edes 1:1

^ totta.. Ei varmaan tekisi pahaa jos yleiseksi ohjenuoraksi alusta asti laittaisi 2 vetävää liikettä 1 työntävää kohden. Itekkin vasta nyttemmin alkanut saamaan sitä suhdetta edes 1:1

Joo. Itselläkin oli aika RHP treeniä ihan pentuna. Mutta onneksi silloi tuli sentään vähän edes kulmasoudeltuakin. ei siis ehtinyt tapahtua mitään apinalookkia itselleni. Nykyään kyllä niitä soutavia ja vetäviä ylipäätään on ainakin samanverran mitän punnerruksiakin. No nyt varmaan vähän enempi punnerrusta kun on pystypunnerruksitkin täpöllä mukana.

ite oon pitänyt nyrkkisääntönä, että jokaisen työntävän liikkeen sarjan välissä sarja leukoja. Otteita vaihdellu mielen mukaan ja toisto alueita 5-15, ei ole apina lookki päässyt viellä iskemään(jossei naamaa lasketa)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite oon pitänyt nyrkkisääntönä, että jokaisen työntävän liikkeen sarjan välissä sarja leukoja. Otteita vaihdellu mielen mukaan ja toisto alueita 5-15, ei ole apina lookki päässyt viellä iskemään(jossei naamaa lasketa)

Tarkoittaako tämä sitä, että teet jokaisen työntävän sarjan jälkeen 5-15 leukaa?
Eli vaikka penkkiä 5 sarjaa ja sarjatauoilla aina 5 leukaa, ts. yhteensä 20-75 leukaa? Ja tämä jokaiselle työntävälle liikkeelle?
Aika paljon leukoja tulee vedeltyä jos näin teet, luulisi että sarjatauot kannattaisi keskittyä palautumiseen eikä leukojen vetämiseen?

Tarkoittaako tämä sitä, että teet jokaisen työntävän sarjan jälkeen 5-15 leukaa?
Eli vaikka penkkiä 5 sarjaa ja sarjatauoilla aina 5 leukaa, ts. yhteensä 20-75 leukaa? Ja tämä jokaiselle työntävälle liikkeelle?
Aika paljon leukoja tulee vedeltyä jos näin teet, luulisi että sarjatauot kannattaisi keskittyä palautumiseen eikä leukojen vetämiseen?

why not? jos tekee vaikka 5 sarjaa penkkiä ja 5 sarjaa pystäriä päälle ja sarjojen välissä setti leukoja niin ei toi nyt kauheesti ole. jos tekee treenin aikana vaikka ees 100 leukaa niin eipä se hirmuisesti ole jos laskee minuuttia kohden olettaen että salilla menee se 60 min.

Ei pääpaino ole niissä maksimi toistomäärissä vaan kuten sanoin fiiliksen mukaan, riippuen mitä muuta tekee selälle, kulmasoutua,kohautuksia tms. Tästäkin oli höpinää joskus,vastavaikuttaja lihastsydeemeihin liittyen tai jotain sinne päin. Kantsii testata,nopeastihan ne leuka sarjat alkaa kohenemaan.

Vaikea asia jos yrittää hakea vain yhden tavan treenata rintaa. Käsipainopenkki on ehkä se must bodarille, mutta kyllä natu vain siitä raasta voimastakin hyötyy joka tankopenkillä rakennetaan (+ se venytys). Ehkä vaihdellen molempia kausittain + vinopenkkitangolla + joku hiluliike voisi kerta viikkoon olla hyvä. Jos taas tekee kahdesti viikossa niin toisessa olisi syytä kyllä panostaa siihen vinopenkkiin koska alarinta on edellä yläosaa suurella osalla treenaajista.

Ja tuolla bodikaudella jossa pääliike on kp penkki voisi tehdä semi kovan sarjan peckdeckiä alle ennen sarjoja jotta ei mene ojentajille niin paljon.

Vaikka ees 100 leukaa? Eli sun mielestä joku 250leukaa vois olla ihan okei? Eli jotai 10x25? Laitappas vaikka ees 50kiloa roikkumaan ja koita vetää ees 5 leukaa. Ei se määrä tai fiilis korvaa mitään laatua. Toinen on se, että ilman kunnon kuormaa, voima ei kasva, kestävyys kylläkin ja edelleen on olemassa oma thredi ja foorumi tälle. Jos mä haluisin ettö olis paras mahdollinen fiilis, niin vetäisin koko ajan käteen. Liikaa sotketaan mukavuutta ja helppoutta mukaan ja yleensä sillon aina joku asia tuppaa menemään puu edellä perseeseen.

why not? jos tekee vaikka 5 sarjaa penkkiä ja 5 sarjaa pystäriä päälle ja sarjojen välissä setti leukoja niin ei toi nyt kauheesti ole. jos tekee treenin aikana vaikka ees 100 leukaa niin eipä se hirmuisesti ole jos laskee minuuttia kohden olettaen että salilla menee se 60 min.

Ei pääpaino ole niissä maksimi toistomäärissä vaan kuten sanoin fiiliksen mukaan, riippuen mitä muuta tekee selälle, kulmasoutua,kohautuksia tms. Tästäkin oli höpinää joskus,vastavaikuttaja lihastsydeemeihin liittyen tai jotain sinne päin. Kantsii testata,nopeastihan ne leuka sarjat alkaa kohenemaan.

Joo ei siinä mitään jos leukojen vetely ei ole mistään pois, halusin vaan varmistaa että tajusin oikein mitä kirjoitit.
Aikaisemmin olen kuullut että jotkut tekee pohkeita samalla systeemillä, leuat vaan on hiukan raskaampia useimmille kuin pohkeet, riippuen tietty pohjetreenistä. Mutta jotkut ei pysty vetämään yhtään leukaa, heille tämä leuanveto sarjataukojen aikana on älytöntä.
Terv. 4 paskaa leukaa putkeen tämänhetken PR sitten kouluaikojen.

Vaikea asia jos yrittää hakea vain yhden tavan treenata rintaa. Käsipainopenkki on ehkä se must bodarille, mutta kyllä natu vain siitä raasta voimastakin hyötyy joka tankopenkillä rakennetaan (+ se venytys).

Minkä takia juuri käsipainopenkki on ehdoton bodarille?

Suositut

Back
Ylös Bottom