Paras pesukone?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
d_20000040079.jpg

Tälläistä tarkoitin. Tota ohjelman valintaa ei mun mielestä juuri yksinkertaisemmaksi voi enää saada.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Just tuon yksinkertasuuden vuoksi tykkään vanhoista Mieleistä. Paskan hailee mille se siellä kylppärin nurkassa näyttää. Enemmän tuo mielihyvää se pehmyt solina ja hurina kun kone on niin priimatavaraa jokaista laakeria myöten. Eikä kävele varmasti itsekseen milliäkään jos on suoraan asennettu. Mutta ei näitä Mielejä ole kiva työkseen kantaa/työnnellä. Varsinkin kun joutuu usein yksin noitten kanssa temppuilemaan nokkakärryjen kanssa.

Toinen merkki mihin voisin euroni laittaa on Bosch/Siemens eli BSH:n koneet yleensä. Ja nimenomaan ne Saksassa valmistetut mallit. Kannattaa tarkistaa valmistusmaa myyjältä tahi esitteistä.

Onkos arvon Pakkislaisilla kokemusta Ariston merkkisistä pesukoneista?
Täytyisi hankkia muutaman viikon sisällä joku päältätäytettävä max. 45cm leviä kone.
Gigantissa kovasti tyrkyttivät tuota Aristonia. Pitäisi kuulemma olla Euroopan myydyinpiä merkkejä ja ominaisuuksien todella hyvät hintaan nähden (näytti kyllä olevan)... Mahtaako moiset kestää? Takuuta tarjoavat vain kaksi vuotta.
Edellinen edestätäytettävä Upo on ainakin totaalisen susipaska... Ei varmana enää Upoa!

Miele tietysti olisi hyvä, mutta sille 500€ erotukselle esimerkiksi Aristonin ja Mielen hinnoissa olisi muutakin käyttöä.

Me ostimme mielen perukoneen ja kuivaajan keväällä. Molemmille Mielen oman teknikon asentamana 10 vuoden takuu. Sen lisäksi tuli ilmainen käyttöopastus. En tiedä, tekeekö Miele Suomessa samoja tarjouksia. Pesukone on täysin elektroninen, valintakiekkoa ei ole. Napista painamalla valitset ohjelman ja lämpötilan, vaihdat linkousnopeutta, lisäät vettä jne. Helppoa, ja toivottavasti myös kestävää. Painavia ne ovat ainakin.

Onko kenenkään kodin kylppärissä pyörimässä sellainen pyykinpesukone joka käyttää myös höyryä? Onko tämä joku mainosmiesten kikka vai mahtaneeko ne höyrykoneet jopa toimia? En muista valmistajien merkkejä ja malleja, joissa tätä oli käytetty.

Tuskailin jo koneen hankinnan kanssa keväällä mutta työkaveri tarjosi käytöstään poistamaansa bosch merkkistä päältä täytettävää 20v vanhaa pesukonetta. Useamman erän pyykkiä jo pessyt moisella, ei se kaunis ole mutta tyytyväinen olen. Kai sitä josain vaiheessa pitäis satsata uuteen mutta toivottavasti tuo nyt vuoden verran menisi.

Zone-sarja -42%
Uppaillaas. Pitäs pistää hankintaan kone, vaihtuvan elämäntilanteen takia en viitti nyt sijoittaa Mieleen. Stockmannilla ois Candy CTF 1206 350€ hintaan. Onko kys. merkki mistään kotoisin?

Suuri täyttöaukko
Tilavuus 6kg
Energialuokka A+AB
Linkous max. 1200 rpm

Uppaillaas. Pitäs pistää hankintaan kone, vaihtuvan elämäntilanteen takia en viitti nyt sijoittaa Mieleen. Stockmannilla ois Candy CTF 1206 350€ hintaan. Onko kys. merkki mistään kotoisin?

Suuri täyttöaukko
Tilavuus 6kg
Energialuokka A+AB
Linkous max. 1200 rpm

Sen verran mitä olen työskennellyt kodinkoneiden parissa (melkein 4v.) niin Candy oli sellainen merkki mistä tuli reklamaatioita ja huoltopyyntöjä eniten. Tolla hinnalla melkein rupee saamaan BSH:n koneitakin, jotka tuntuvat ainakin olevan hieman kestävämpiä.. Itsellä Siemensin päältä täytettävä ja hyvin on pelannut, isona plussana vielä hiljaisuus, joka pienessä yksiössä on mukava ominaisuus!

Sen verran mitä olen työskennellyt kodinkoneiden parissa (melkein 4v.) niin Candy oli sellainen merkki mistä tuli reklamaatioita ja huoltopyyntöjä eniten. Tolla hinnalla melkein rupee saamaan BSH:n koneitakin, jotka tuntuvat ainakin olevan hieman kestävämpiä.. Itsellä Siemensin päältä täytettävä ja hyvin on pelannut, isona plussana vielä hiljaisuus, joka pienessä yksiössä on mukava ominaisuus!

Ok. Kiitos asiallisesta ja ytimekkäästä vastauksesta. Taidan siis hankkia vaikkapa Siemensin, tai muun vastaavan saksalaiskoneen.

Ok. Kiitos asiallisesta ja ytimekkäästä vastauksesta. Taidan siis hankkia vaikkapa Siemensin, tai muun vastaavan saksalaiskoneen.

Eipä kestä! Ei sitten saa tulla meikää lyttäämään, jos sun Siemens sanoo sopimuksen irti heti ekan pesun jälkeen ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä kestä! Ei sitten saa tulla meikää lyttäämään, jos sun Siemens sanoo sopimuksen irti heti ekan pesun jälkeen ;)

Ei toki, käyn ensin heittämässä myyjää pesukoneella.

Ei toki, käyn ensin heittämässä myyjää pesukoneella.

Mulla on whirlpool, maksoi jonkun 400-500e oli kyllä alennuksessa mut ollaan äidin kanssa niin viehkeitä tsiksei että saatiin lisäalea viel miesmyyjältä. Ja kaupan päälle se tuplaturvajuttu. Eli jos kyllästyttää, niin sen voi heittää vaikka parvekkeelta alas ja saa uuden. Nyt ollut noin 1,5 vuotta tuo, samaa mallia myydään vieläkin ja pitkälti samalla hinnalla. Candya ei tosiaan ainakaan kannata ostaa. Tuo mun malli maksaa gigantin verkkokaupassa nähtävästi 429e. Mut kantsii varmaan tosiaan ottaa joku jossa on 1000(+) kierrosta ja mielellää ehkä ainakin se 5kg täyttömäärä. Noi uudemmat koneet mättää vettä sinne pyykin painon mukaan, niin ei sillä sinänsä oo väliä, mut jos tarvii esim petivaatteita pestä, niin ei mee mahdottomaks.

edit. niin ja tuo mun kone on myös yks somimmista, mitä oon nähny! Mut voi tuo samsung olla ihan kelpo ratkaisu myös, en mä näistä paljoo muuta tiedä. Paitsi tuon, mikä tuli ketjun alussakin ilmi, et Miele on mahtava ja Upoa ei kannata laittaa. Niin eikä Hotpoint-Aristonia kai myöskään, nekin on nättejä, mut aika kakkoslaatua.

Nostetaas. Ostin itse tälläisen juuri: http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinhoito/pyykinpesukoneet/F1468QD/lg-pyykinpesukone

Mielenkiintoiset toimitukset noissa.. ostin itse hintaa 395 tossa viime kuun lopulla ja silloin oli että toimitukset alkaa maaliskuun alussa. Nyt on hinta taas tippunut ja toimitukset alkaa ensi kuussa.

Koneestä itsestään niin toi on hintaansa aivan järjettömän hyvä. Kaikki ohjelmat löytyy, on suoraveto, ja se on myös täydellä linkouksella todella hiljainen (pesusta puhumattakaan). Pari kertaa pitäny käydä tarkistaa menikö se edes päälle...

Nostetaas. Ostin itse tälläisen juuri: http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinhoito/pyykinpesukoneet/F1468QD/lg-pyykinpesukone

Mielenkiintoiset toimitukset noissa.. ostin itse hintaa 395 tossa viime kuun lopulla ja silloin oli että toimitukset alkaa maaliskuun alussa. Nyt on hinta taas tippunut ja toimitukset alkaa ensi kuussa.

Koneestä itsestään niin toi on hintaansa aivan järjettömän hyvä. Kaikki ohjelmat löytyy, on suoraveto, ja se on myös täydellä linkouksella todella hiljainen (pesusta puhumattakaan). Pari kertaa pitäny käydä tarkistaa menikö se edes päälle...

Hajos vanha kone tänään. Huomenna pakko hakea uusi. Onko toi TML ollut hyvä ostos?

Eihän siellä Gigantissa tietenkään ollut tarjouskoneita. Mainos tuli maanataina, mutta tuotteen toimitus vasta 15.10. Samalla reissulla piti ostaa myös jääkaappi ja hella vuokrakämppään. En sit ostanut mitään helvetin kusi-Gigantista. Oli taas viimeinen kerta pitkääään aikan tohon paska kauppaan.

Hirvoxilla oli loppuunmyynti, niin ostin pesukoneeksi Samsungin Eco Bubblen. Meni aika reilusti kalliimmamksi kuin olin suunnitellut, mutta ainakin mainosten mukaan loistava peli.
http://www.samsung.com/fi/consumer/...s/WF0804Y8E/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail

Nyt tarvitaan raadin apua! Tiukan seulonnan jälkeen 2 konetta on päässyt finaaliin:
http://www.gigantti.fi/product/kodi...esukoneet/F1491QDP/lg-pyykinpesukone-f1491qdp
http://www.gigantti.fi/product/kodi...npesukoneet/WM14Q3E0DN/siemens-pyykinpesukone

Asennusyvyys ehdoton max 60cm, mielellään vähempi, kun muuten ois samalla linjassa oviaukon kanssa. Vesi o tällähetkellä kiinteä, eli se ei vaikuta kustannuksiin ja muutaman kwh ero ei tunnu missään.

LG+: Syvyys 55cm, Suoravetomoottori, paras linkous, 10kg kevyempi
Siemens+: Lyhyt pikapesu, jäljelläoleva pesuaika, pienempi vedenkulutus

Onko Siemens edelleen saksalaista laatua, vai meneekö LG jo ohi?

Nyt tarvitaan raadin apua! Tiukan seulonnan jälkeen 2 konetta on päässyt finaaliin:
http://www.gigantti.fi/product/kodi...esukoneet/F1491QDP/lg-pyykinpesukone-f1491qdp
http://www.gigantti.fi/product/kodi...npesukoneet/WM14Q3E0DN/siemens-pyykinpesukone

Asennusyvyys ehdoton max 60cm, mielellään vähempi, kun muuten ois samalla linjassa oviaukon kanssa. Vesi o tällähetkellä kiinteä, eli se ei vaikuta kustannuksiin ja muutaman kwh ero ei tunnu missään.

LG+: Syvyys 55cm, Suoravetomoottori, paras linkous, 10kg kevyempi
Siemens+: Lyhyt pikapesu, jäljelläoleva pesuaika, pienempi vedenkulutus

Onko Siemens edelleen saksalaista laatua, vai meneekö LG jo ohi?
En tiedä olisiko tuo LG sitten uudempi malli tästä mun omasta, eli F1491QDP josta en oikein löydä enää edes tuotekorttia vaikka ostettu maaliskuussa ihan pränikkänä. Se on identtinen ulkonäöltään tuon LG:n kanssa, speksit samat, ja hinta about sama.

Osaan siitä sanoa että hyvä on. Todella hiljainen, ja fiksu. Se valittaa jos on epätasainen kuorma ja pysähtyy jottei hajoa, ja tuohan punnitsee vaatteet ja sen perusteella muokkaa vedenkulutusta ja kuinka pitkään se pyörii.

En siis osaa verrata tuohon Siemensiin sen enempää, mutta mun surkean tietämyksen mukaan lopulta tuo suoraveto mikä tuossa LG:ssäkin voi olla paljon parempi valinta...

En tiedä olisiko tuo LG sitten uudempi malli tästä mun omasta, eli F1491QDP josta en oikein löydä enää edes tuotekorttia vaikka ostettu maaliskuussa ihan pränikkänä. Se on identtinen ulkonäöltään tuon LG:n kanssa, speksit samat, ja hinta about sama.

Osaan siitä sanoa että hyvä on. Todella hiljainen, ja fiksu. Se valittaa jos on epätasainen kuorma ja pysähtyy jottei hajoa, ja tuohan punnitsee vaatteet ja sen perusteella muokkaa vedenkulutusta ja kuinka pitkään se pyörii.

En siis osaa verrata tuohon Siemensiin sen enempää, mutta mun surkean tietämyksen mukaan lopulta tuo suoraveto mikä tuossa LG:ssäkin voi olla paljon parempi valinta...

Meilläkin cuoden vanha vastaava LG, eikä pahaa sanottavaa. Ainakin meidän koneessa 30min ohjelma, niin kaippa tuossakin.

Juu on tuossa 30 min ohjelma. Oikeastaan siinä on ainakin yksi toinenkin pikaohjelma, spesifimmälle materiaalille.

Back
Ylös Bottom