Paras pesukone?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Veikkaan, että Huppe käyttää konetta max. 6kk ennenkuin menee myyntiin. Eli osta halvin mitä rahalla saa.
Kyllä näitä kamoja roudataan jatkossa mukana ;)
Varmaan joku Bosch tai AEG tulee valkattua.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt ei hupen auta kuin joko lopettaa rintaliivien käyttö, tai käskeä sitä pyykinpesijää pitämään turpansa kiinni.

Jos pitäisi paras mahdollinen pesukone ostaa eikä hinnalla väliä, niin ostaisin ehdottomasti Mielen. Ei tarvitsisi asiaa edes miettiä.

Myin aikoinaan noita romuja sen verran työkseni kodinkoneliikkeessä, että osta se Miele nyt vain jos haluat että kone kestää enemmän kuin sen 4-5v vuotta. Sisuskalutkin ovat ihan eri laatuluokkaa noissa koneissa.

Miele hakkaa 100-0 muut nykyajan pesukoneet, koska se muistuttaa sisukaluiltaan eniten niitä vanhoja, jotka kestivät muorilta tyttärentyttärelle. Kuohukermana on vain se elektroniikka, kehittyneemmät rummut ja päivitettävät pesuohjelmat sun muut.

Valmistusmaa vaikuttaa, vanhoja muoreja ja äitejä ei kannata kuunnella enää sen suhteen mikä on hyvää, koska esim. UPO tekee enää ainoastaan liedet Suomessa. Suurin osa pesukoneista on italialaista, romanialaista, ukrainalaista tai turkkilaista bulkkipaskaa, johon lätkitään sitten tarroja päälle sen mukaan mille "valmistajalle" menee.

Jos et kuitenkaan osta Mieleä, osta ranskalainen Rosenlewin kalliimpi kone, luulisi tulevan vielä sieltä. Ne on ihan hyviä, halvemmat huonompia. Hyvää tekoa ja on kestänyt ainakin porukoilla hyvin.

Boscheissakin löytyy kalliimmista ihan toimivia laitteita, mutta hinta alkaa olla sitten luokkaa Miele.

Halvimman mielen (sekin testivoittaja) saisi kyllä 750 egeen. Ongelmana itse asiassa tähän vuoteen saakka on ollut pesukoneiden ylenpalttinen rumuus. Uudet Mielet eivät enää olekaan pahan näköisiä kun noita nyt tutkin:

d_20000039340.jpg

Tuo on kyllä käsittämätöntä kun täälläkin palstalla kysyy mistä tahansa mitä tahansa, niin mielipiteitä on aina yhtä monta kuin persereikiä, jokaisella omansa. Pesukoneet ovat poikkeus, kaikki, poikkeuksetta, suosittelevat aina Mieleä, sekä kauppiaat että kuluttajat.

Mieleä mäkin sulle suosittelen. Tuttuja töissä parissakin kodinkoneliikkeessä, ja kaikki suosittelee samaa. Ja tossa laitoit viestiä, että tos on vain vuoden takuu, niin tuttu kuittas sen "hajoo heti, jos on hajotakseen".

Toi kuvassa oleva on kai jotain uudehkoa mallia. Ton ostaa kuulemma miehet. "Vanhan mallin", jonka ainoa ero tohon kuvassa olevaan, on toi etulevy ja siinä oleva ohjelmavalitsin. Sen ostaa naiset.

Se ohjelmavalitsin on kyl tosi selkeä, ei tarvii arpoa eri symbolien ja merkkien väliltä, muksuja kaitseva lapsenlikkakin osais laittaa sen pesee oikein.

Mä ostan heti Mielen koneen + rummun, kun vain talous antaa myöten. Konetta 20 vuodeksi.

eikö ole aika yhdentekevää kestääkö joku pesukone 5vuotta vai 15vuotta. ei sitä konetta kuitenkaan enään jaksa katsella 10vuoden jälkeen ku ne on jo niin vanhanaikasen näkösiä. 300-400e saa hyvän koneen. merkki on makuasia, monet kun tulee samalta hihnalta, merkki vain eri. halpoja saa kuitenkin n2kpl 1laatumerkin hinnalla. jos 300-400e kone ei kestä 5-10vuotta 4-7kertaa viikossa käyttöä se on huonoa tuuria.

Ekologisempaa ostaa kone pitkäksi aikaa kuin muutaman vuoden välein uusi. Kun valitsee Mielen, niin maailma pelastuu.

miten muuten tuo energian kulutus uudemmissa koneissa. mulla oli n,10v vanha indesit joka pesi pyykin ku pyykin 1tunnissa. uuden koneen kun ostin niin se hieroo pyykkejä 2tuntia normaali ohjelmilla. tuskin energia luokka a vaikuttaa tossa tapauksessa ku pesee tuplasti kauemmin ku vanha . varmaan vie enemmän sähköa kuin vanha jossa oli varmaan energia luokka ö, mutta pesi nopeesti. nyt jos ostaisin koneen perehtyisin siihen kuinka kauan kone hieroo pyykkejä per kerta normaali ohjelmilla ja samalla valitsisin vähintään 7kg täyttömäärällä olevan koneen. 5kg täyttömäärä on aivan onneton. parit housut ja muutama paita niin kone on aivan pumpissa.

ja mitä noihin tuettuihin rintsikoihin tulee niin eikö ne kannata pestä verkkopussissa tai siis laittaa ensin sinne pussiin ja sitten koneeseen:). ei pääse ne kumireunukset repeileen.

Mä taas kuulen 1. kertaa eläessäni että jollekin ihan oikeasti merkkaa se, miltä se pesukone näyttää!

Aina oppii jotain uutta. Mä luulin että ne on kylppärissä tai kodinhoitohuoneessa ja kaikki about saman näköisiä ja värisiä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
En mä ainakaan vietä aikaa sitä katselemassa yhtään pidempään kuin sen hetken kun lataan sen täyteen pyykkiä tai tyhjennän sen.

Ehkä joku sitten pitää sitä olkkarissa sisustuselementtinä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä taas kuulen 1. kertaa eläessäni että jollekin ihan oikeasti merkkaa se, miltä se pesukone näyttää!

Aina oppii jotain uutta. Mä luulin että ne on kylppärissä tai kodinhoitohuoneessa ja kaikki about saman näköisiä ja värisiä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
En mä ainakaan vietä aikaa sitä katselemassa yhtään pidempään kuin sen hetken kun lataan sen täyteen pyykkiä tai tyhjennän sen.

Ottaapas se koville, oppimisen tuskaa?

Mä taas kuulen 1. kertaa eläessäni että jollekin ihan oikeasti merkkaa se, miltä se pesukone näyttää! Aina oppii jotain uutta. Mä luulin että ne on kylppärissä tai kodinhoitohuoneessa ja kaikki about saman näköisiä ja värisiä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Kai nyt, jotkut ne lastaa tuhansia euroja kylppärin ja saunan remppaamiseen ja sisustamiseen, niin eihän sinne sitten sen jälkeen voi enää 15 vuotta vanhaa ruosteista konetta pistää nurkkaan. Itseasiassa ihmettelen että useampi valmistaja ei tee värikkäitä koneita, kun esim. jääkaappejakin alkaa olla jo monessa värissä.

joo onhan se plus 10v vanha kone ihan hyvän näkönen eritoten jos on siisti vessa:rock:
mulla ei mikään siisti vessa ole, mutta mukavasti kyllä piristi vessan ilmettä ku uuden koneen hommas 10v vanhan koneen tilalle.

minusta pesukone on sisustuselementti siinä missä mikro, kahvinkeitin tai leivänpaahdinkin. olettaen että se pesukone jätetään näkyvälle paikalle, jos se taas on piilossa niin silloinhan se on ihan sama millanen se on ulkoisesti.

edit: http://uberkuul.wordpress.com/2006/10/28/bling-sanoi-pesukone/

Miele. Siinä on merkki joka kestää. (ja painaa) Olin kuljetusliikkeessä hommissa ja tehtiin kodinkoneitten kotiinkuljetuksia ja siinä hommassa opin että miele on kallein,painavin ja paras. :D

Ottaapas se koville, oppimisen tuskaa?

Ei ole tapana ottaa itselleni tuskaa toisen ihmisten hankinnoista - tässä oli ihan ihka aitoa hämmästystä ja ehkä jopa hauskuuden yritystä, minkä tämän threadin moni vastaus tuon kommenttini jälkeen käänsi toteamukseksi että olen oppinut jotakin uutta. Ajattelin että nyt on kyllä joku yksittäistapaus-huppe kyseessä, mutta jos jo näin pienessä piirissä moni sanoo samaa, on asia harvinaisen selvä: ihmiset näkevät pesukoneenkin usein sisustuselementtinä.
Ei vaan ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään moinen asia.

AEG:n brandi kuuluu nykyään Elektroluxille. Mutta jos rahaa on se tonni käytössä niin Miele tai Bosch. Nämä tehdään Saksassa. Muut valmistavat missä valmistavat vaikka eipä sillä ole kuin henkistä merkitystä, laatua valvotaan samalla lailla. Ja ei ehkä kannata liikaa tuijotella noihin pesutulos tai energialuokka merkintöihin. Valmistaja saa valita millä ohjelmalla kyseinen testi tehdään ja ei ole mitenkään tavatonta että testeihin toimitetaan "viriteltyjä" malleja. Tämä koskee tosin enemmänkin niitä halvempia koneita
boschit tehdään nykyään ranskassa...

meillä on 2005 tjsp mallia oleva bossi 5kg päältä täytettävä (viimeinen saksassa tehty malli) ja eipä oo tarvinnut siihen kiinnittää huomiota. toimii kun napista painaa ja pesee tosi nopeasti. 60' ohjelma kestää ehkä 1h20min

Kai nyt, jotkut ne lastaa tuhansia euroja kylppärin ja saunan remppaamiseen ja sisustamiseen, niin eihän sinne sitten sen jälkeen voi enää 15 vuotta vanhaa ruosteista konetta pistää nurkkaan. Itseasiassa ihmettelen että useampi valmistaja ei tee värikkäitä koneita, kun esim. jääkaappejakin alkaa olla jo monessa värissä.

Juuh, Samsungilla on nättejä koneita, tai no en tästä tiedä, googlettakaa itse lisää, mut idea selvinnee kuvista:
Samsung-VRT-Tango-Red-Washe.jpg

Miele oli sitten ainakin pari vuotta sitten vielä tällainen:
mi-w3033.jpg

Juuh, Samsungilla on nättejä koneita, tai no en tästä tiedä, googlettakaa itse lisää, mut idea selvinnee kuvista:

Ei oo ihan samasta mallista kokemusta, mutta Samsung tuli hommattua n. 3 vuotta sitten. Mahtuu paljon pyykkiä, linkoaa 1400kierrosta minuutissa, hiljainen ja toimii moitteetta + soittaa jonkun hemmetin fanfaarin aina pesun lopuksi kun sammuttaa itsensä...

Ajattelin että nyt on kyllä joku yksittäistapaus-huppe kyseessä, mutta jos jo näin pienessä piirissä moni sanoo samaa, on asia harvinaisen selvä: ihmiset näkevät pesukoneenkin usein sisustuselementtinä.
Ei vaan ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään moinen asia.

Huppehan on tunnetusti palstan silkkikulli, joka ei ole vieläkään päättänyt minkä BMW:n ostaisi :D
Mutta on sitä muitakin, vilkaise mäk vs pc keskustelua...

Tämmönen pitää pesukoneen oleman:
pesukone.jpg

Zone-sarja -42%
Pesukone on kylppärin nurkassa tai kodinhoitohuoneessa, joten ihan samaa painoa en laittais ulkonäköön kuin keittiövermeille. Täältäkun ääni Mielelle. Ne ei vaan mene hajalle niinkuin muut merkit.

Meillä on astianpesukone Miele ja Boschilta pesutorni. Nää on kaikki ostettu about 10 vuotta sitten. Nyt alkaa kuivuri oireilemaan ja pesukoneen muovista pesuaineannostelijaa on jo tullut ruuvi- ja viiksilankavirtyksillä korjailtua pariin kertaan. Samaan aikaan ostettu Mielen astianpesukone on edelleen kuin uusi sisuskaluiltaan ja kestänee ainakin toiset 10 vuotta kevyesti.

Back
Ylös Bottom