Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä mutta purkissa ainakin lukee 100% päivän saantisuosituksesta aika monen vitamiinin kohdalla, muistaakseni. Kenestä toi yleissuositus oikein määritellään siihen?
Nojoo jos haluaa ja pystyy joka päivä syömään n. 7 kg puhdasta ja optimaalista ruokaa niin siitä vaan... on tutkittu että tuollainen määrä pitäisi ravintoa imuroida sisuksiinsa jos haluaa saada kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet... Haittana tietysti lihoaminenkin...
Suomessa vitamiinien saantisuositukset ovat niin matalia että joissain piireissä puhutaan "keripukkirajoista". Eli saantisuositukset ovat kai vähimmäismääriä joiden alittamisesta voi seurata puutostila.
Tässä on Kansanterveyslaitoksen saantisuositukset joillekin vitamiineille ja hivenaineille: http://www.ktl.fi/portal/suomi/tiet...inien_ja_kivennaisaineiden_saantisuositukset/
Tässä vertailun vuoksi jenkkiläiset saantisuositukset: http://1stholistic.com/Nutrition/hol_nutrition-dosages.htm
Kuten huomaatte erot ovat aika mahtavat.
Paras vitamiinivalmiste on ehdottomasti Aloe vera mehu. Se on täysin luonnontuote ja sisältää lähes kaiken mahdollisen lukuun ottamatta D-vitamiinia.
Paras aloe mehu tulee yritykseltä nimeltä foreverliving products. Tuotetta on valmistettu yhdysvalloissa jo lähemmäs 30 vuotta ja käyttäjiä on yli 100 miljoonaa ympäri maailmaa. Suomessa suhteellisen uusi juttu.
Tämä blogi on tiedossani. FLP:n valmistama aloe vera mehu eroaa suurimmmasta osasta kilpailijoistaan siinä, että se sisältää hedelmälihaa (joka sisältää ne ravinteet), siihen ei LISÄTÄ valmistuksessa vettä (ainakaan suuria määriä.. yli 95 prosenttia purkissa olevasta mehusta on lähtöisin kasvista) purkissa oleva tavara on sitä itseään mitä sieltä lehdestä saadaan, sitä ei pastöröidä vaan se säilötään luontaisin menetelmin (luonnosta löytyy monista kasveista ja hedelmistä säilyttäviä ainesosia (esim. merilevästä, rypäleistä).
Katsopa tätä blogia
Tuolla on joku tyyppi selvitellyt noita aloe vera -juomien koostumuksia, mukana myös Forever Living -yhtiön juoma. Johtopäätös: Tuotteet sisältävät 90-99% vettä ja minimaalisesti vitamiineja tai muuta hyödyllistä.
Hyvin konkreettisesti tuote on minulla toiminut juuri vatsaan. Minulla oli valtavia vatsakipuja ja närästystä ennenkuin tuotteeseen tutustuin (syömistottumukset olivat mitä olivat). Kivut loppuivat kuin seinään kun aloin mehua juomaan.Empä usko että se hömpötystä olisi. Olen itse juonut samoja mehuja nyt vuoden verran ja moneen asiaan se on vaikuttanut mm. vatsan toimintaan, uneen ja immuunivasteeseen.
Ei se ihan placeboa ole, jotku placebot on vain ennakkoluuloissa.
Aloe veran teho ei perustu siihen, että siinä olisi jotenkin erityisen PALJON vitamiineja. Aloen teho perustuu vitamiinien, aminohappojen, kivennäisaineiden jne. moninaisuuteen. Aloesta löytyy 22 ihmiselle tarpeellista aminohappoa. Lisäksi siitä saa seitsämää niistä aminohapoista joita elimistö ei itse pysty valmistamaan. Eri ainesosat toimivat synergiassa tukien toinen toistensa vaikutusta.
Minä ainakin (aiheeseen tutustuneena) valitsen aina luontaistuotteen synteettisen (esim. mivitotal) tuotteen sijaan.
Aiheesta ei todennäköisesti ole tutkimuksia ja tämä seuraava on vain minun omaa päätelmääni. Hyvin todennäköisesti on eri asia laittaa monta ainesosaa samaan purkkiin ja sekoittaa kuin, että luontoäiti hoitaa saman homman. Yleensä luontoäiti on hoitanut homman paremmin kuin ihminen... ;) Minä en hirveästi tuijottaisi tuota vesimäärää koska se nyt on joka tuotteessa korkea. Se on tärkeää, että onko tuote tuorepuriste vai tiivisteestä valmistettu.Mutta noita samoja aineita löytyy suurempina määrinä monesta muustakin tuotteesta, mikä siinä aloe verassa on sitten niin ihmeellistä? Tuosta aminohappojen määrästäkin nopealla googletuksella löytyi useampaakin versiota, siis että montaako siitä löytyy. Joidenkin sivustojen mukaan 7+11, toisten sivujen 8+12.
Toki minäkin ennemmin otan luontaista jos mahdollista, mutta jos tuossa aloessa on tosiaan niin vähän vitamiineja ym. mitä esim. mainitsemani linkki kertoo, pitäisi tuota aloe-mehua juoda litratolkulla jotta siitä saisi yhtä paljon vitamiineja kuin ruokalusikallisesta mivitotalia tms.
Mitä Aloe veran osaa tuossa juomassa sitten on? Nimittäin Työterveyskirjaston mukaan:
"Aaloen lehdestä erotettua väritöntä, hyytelömäistä sisäosaa kutsutaan aaloegeeliksi (Aloe vera gel) ja lehden kuoriosan sisemmistä soluista saatua kellertävää uutetta lääkeaaloeksi (Aloe latex)."
Suosittelen lämpimästi! Tutkimustuloksia noista ruoansulatusjutuista ei ole eikä niitä todennäköisesti tehdäkkään. Kun olet tuotetta kokeillut niin todennäköisesti et enää mitään tutkimuksia kaipaakkaan. Peräsuoli on kuin teflonia sen jälkeen. :D Luontaistuotteissa on aina kuitenkin muistettava se, että jos se jollain muulla auttaa tiettyyn vaivaan niin sinulla se ei välttämättä tehoa ainakaan yhtä nopeasti. Jos kohdallasi on pidempiaikainen epätasapaino niin sen korjautuminen vie pidemmän aikaa.Ruoansulatushäiriöiden vuoksi tuote kyllä voisi kiinnostaakin, useassa lähteessä on mainintoja ruoansulatusjutuista tuon yhteydessä, mutta siitäkään ei taida hirveästi kunnon tutkimuksia olla. Noista vitamiini ym. hyödyistä en kyllä vieläkään ole vakuuttunut.
Enpä tiedä, voisihan tuota joskus kokeilla jos kerran rahatkin saa takaisin jos ei toimi.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen on ehdottomasti
MIVITOTAL
Tosin tuo aine vaatii jo jonkinlaista masokistista luonnetta, että sitä viitsii kiskoa naamariin :urjo:Samaa mieltä. Maistuukin niin pahalle, että sen täytyy olla toimivaa tavaraa.. Aika monta pulloa jo juonu ja joka kerta aamulla saa hyvän herätyksen kun huitasee vitamiinit naamariin.
Jo on herkkämakuhermoisia tyyppejä. Eihän mivitotal pahalta maistu. Itse toki juon myös maustamattomat kalanmaksaöljyt suoraan pullosta :DTosin tuo aine vaatii jo jonkinlaista masokistista luonnetta, että sitä viitsii kiskoa naamariin :urjo:
Kuten monessa threadissa olen leijunut, Life Extension Two per day -pillerit ovat stydeintä kamaa mitä olen nassuuni sullonut. Valitettavasti tuota ei taida enää Suomesta saada.. :(