Paras liike olkapäille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mankind
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Viparit sivulle ja pystypunnerrus käsipainoilla. Siinä hyvät liikkeet olkapäille, lisäksi voi vielä tehdä vipareita taakse. Ojentaja ei ole liike vaan lihas.

Massaliikkeenä pystypunnerrus paras (käsipainoilla mielestäni mukavampi).

Muotoliikkeistä olen ihastunut köydellä tehtävään yhdistettyyn pystysoutuun/vipunostoon.

Tapahtuu näin: Viritetään köysi ristikkäistaljan alataljaan. Tehdään pystysoutu noin nenäntasolle (kädet yläasennossa 10cm nenänpään edessä), kun yläasento on saavutettu pyritään repimään köydet vielä mahdollisimman irti toisistaan (=vinunosto taakse). Toivottavasti edes joku ymmärsi niin voi selittää tarkemmin.

Kysytäänpäs tässä samassa threadissa, eli kipeytyykö jollain muullakin ranteet pystysoudussa ja oisko hyviä vinkkejä ongelman välttämiseksi? Oon siis tehny pystysoutua normaalilla tangolla ja sit yrittäny hakee noita eri kahvavaihtoehtoja taljassa, mut en oo vielä löytäny hyvää. Käsipainoilla liikettä kärsii tehdä vähän paremmin, mut ei sekään täysin oo ongelmaa poistanu. Vai pitääkö vaan raa'asti jättää koko liike pois?

MillaMagia sanoi:
Kysytäänpäs tässä samassa threadissa, eli kipeytyykö jollain muullakin ranteet pystysoudussa ja oisko hyviä vinkkejä ongelman välttämiseksi? Oon siis tehny pystysoutua normaalilla tangolla ja sit yrittäny hakee noita eri kahvavaihtoehtoja taljassa, mut en oo vielä löytäny hyvää. Käsipainoilla liikettä kärsii tehdä vähän paremmin, mut ei sekään täysin oo ongelmaa poistanu. Vai pitääkö vaan raa'asti jättää koko liike pois?

Kokeile eri oteleveyksiä tai mutkatankoa.

MillaMagia sanoi:
Ei ole välttämätön liike. Jos haluat tehdä kumminkin, niin kokeile käsipainoilla ja aikoinaan JohnnyB:n lanseeraamalla tavalla (tai hänen selostamanaan minä siitä ekan kerran kuulin), eli laita ristikkäistaljan alakiinnityspisteeseen V-kahva. Ota siitä ote siten, että peukalot tulevat itseäsi kohti ja pikkurillit itsestäsi ulospäin. V-kahva kannattaa laittaa niin päin, että se näyttää tosiaan veeltä terävä pää itteesi kohti. Tällöin saat ranteet luonnollisempaan asentoon. Käsipainoilla on myös kätevää säätää ranteiden asento luonnolliseksi. Tangolla tuppaavat pystysoudussa vääntymään.

Mun makuun paras olkapäiden yleisliike on pystypunnerrus käsipainoilla seisten. Ziin laittama linkki kannattaa tsekata, siellä on paljon asiaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omasta mielestä parhaat olkapää liikkeet ovat pystypunnerrukset käsipainoilla tai tangolla, viparit sivulle ja Iivilin selostama V-tangolla ristikkäistaljassa!!

Zone-sarja -42%
tikkuniska sanoi:
otatko niskantaakse? ite saan paremman tuntuman jos teen kapeammalla otteella edestä.

Eteen. Olkapäät ei taivu tarpeeksi, että saisi tehtyä sen niskan takaa... tosin tuskin haluaisinkaan. :rolleyes: (tämä siis pystypunnerruksessa)

Edit: Huomasin juuri, että taas meni pystysoutu ja -punnerrus sekaisin. Tarkoitin siis pystysoutua. :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom