paras liike ojentajalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fixxxer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by kata
Mä saan ainakin ojentajat eniten kipeeksi liikkeessä, missä vedetään taljassa narulla niskantakaa kädet suoriksi... -> Monta päivää kädet kipeät, aina kun ottaa ohjelmaan tuon liikkeen.

Mä tein viime lauantaina ton ojentajareenissä ja oli vielä eilenkin vähän kipeät, oli todella hyvä liike. Toi vaan jotenkin sopii hyvin viimeiseksi liikkeeksi ja vähän maltillisemmat painot ja toistot jotain 12 luokkaa...ai sitä poltetta!!

Joo kiitoksia vastauksista vaan!
Siis en minä yhtä liikettä meinaa vaan hinkata mutta se mikä niistä tehokkain on niin oli haussa! Ja siihen sain paljon hyviä vastauksia :worship:

Itellä käytössä tämän jälkeen ojentajille:
-Penkkidippi, ranskalainen, Niskan takaa, kapea penkki, (dippi)
Olka ja hartia:
-Pystypunnerus, viparit joka suuntaan, pystysoutu, kohautukset.

Ja tietenkin noita sitten vaihtelen välillä tangosta käsipainoihin...

Minkälaista sarjaa/toistoo pitää tehdä että saisi lihakset isommiksi ja kiinteemmiksi? Ja voimaakin mielellään saisi tulla!

Nyt tehny 2-3x10-12 ja sitten 3x6-8, että liekkö nämä nuihin tarkoituksiin? On kyllä auttanut että siitä voi tietenkin päätellä että on lähestulkoon oikeat määrät!

:thumbs:

Originally posted by Fixxxer
Minkälaista sarjaa/toistoo pitää tehdä että saisi lihakset isommiksi ja kiinteemmiksi? Ja voimaakin mielellään saisi tulla!

Nyt tehny 2-3x10-12 ja sitten 3x6-8, että liekkö nämä nuihin tarkoituksiin? On kyllä auttanut että siitä voi tietenkin päätellä että on lähestulkoon oikeat määrät!

:thumbs: [/B]

Tohon vois sanoo hyvän yleisvinkin, että esim. 2sarjaa/liike ja 2liikettä/lihasryhmä. Ekassa sarjassa 6-8 toista tokassa sitte 8-12 toistoa. Kuulostaa vähälle, mutta tämähän perustuu tehoon ja palautumiseen, tulee suoraan MEGA DUTY menetelmästä. Toistomäärillä ei ole aivan niin kauheasti väliä, mutta sillä on että teetkö sarjan löysästi vai todella kovalla teholla...

Tän hetken suosikit:

Ojentajille ranskalainen istuen tasapenkillä, olkapäille pystypunnerrus smithissä.

Mä teen ojentajia kahdella liikkeellä:

1) Yhdellä kädellä niskan takaa käsipaino ylös (kuinka alas se pitää laskea)?

2) Taljassa silleen että se naru käy koukkaamassa siellä ylhäällä ja sitten painan sitä kahvaa kahdella kädellä tosta naaman korkeudelta alas kädet suoriksi? (onko tässä liikkeessä mieltä, aika harvat vissiin tekee tätä? kuinka ylös ja toisaalta alas liikesarjassa pitäisi oikein mennä?)

Onko tämä hyvä pari ojentajille? Eikö penkkikin kuitenkin ota ojentajiin? Otan penkkiä 2 krt / vko.

3) Vitt* että tekee mieli nyt syödä jotain roskahyvää.

Se tuntuukin hyvältä! Yleensä vedän taljassa lämmittelyn + 3 sarjaa ja sitten tällä "yhdellä kädellä niskan takaa kp:lla" 3-4 sarjaa molemmilla käsillä. En sitten tiedä onko järkeä ja sitä kysyinkin. Joskus tuntuu että ei oikein tiedä millä tossa taljassa veivaa...

Mutta niskan takaa kyllä hyytyy käsi niin totaalisesti että välillä kun paino jössähtää niskan taakse niin perkele tiedä millä sen saa sieltä pois ja pitää muljauttaa koko kroppaa...

Kapee pena, ranskalainenpunnerrus, taljassa yhdellä kädellä...
BTW... Kuinka isoilla painoilla teette ranskalaista??? Ite oon tehny mutka- ja suoratangolla 10x60.

Viime olkapää/ojentaja-treenissä nämä liikkeet:
-pystypunnerrus kp
-vipunostot sivuille
-kapee pena
-ranskalainen punnerrus
-taljassa naruilla niskan takaa.

Vikan liikkeen tein ekaa kertaa ja oli kyllä niin loistava liike, että se tehdään toistekin. Ojentajat parin päivän levon jälkeen vielä ihan osina! :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen vähän pumppailin kyykyn ja penkin jälkeen, ja täytyy sanoa, että tämä potki kivasti:
Mutkatangolla taljassa ensin leveällä otteella 10 toistoa, 5 kiloa painoa lisää ja 10 toistoa heti perään.
Tämän jälkeen lyhyt palautus, ja kapealla otteella taas 10 + 10 em. tavalla.
Näiden sarjojen jälkeen kun vielä tekee pitkän sarjan ERITTÄIN HITAALLA eksentrisellä vaiheella, niin a vot.
Meni pakkotoistojen puolelle jo 4 toiston jälkeen. :D

Mun suosikki ojentajille on pushdown & köydellä pään takaa supersarja. Toinen suosikki on kapea penkki. Olkapäille pystypunnerrus käsipainoilla.

edelbrock sanoi:
Kapea penkki on ojentajille ihan ehdoton, hartioiden kuningasliike on mun mielestä pystypunnerrus seisten tangolla. Kunhan saa koordinaation kuntoon niin seisten tulee paljon parempi tuntuma kuin istuen pystypunnerruksessa.

110% samaa mieltä!

Dippi ja kapea penkki kulma/z-tangolla(?), jota suosittelen kokeilemaan. Kädet saa huomattavasti lähemmäksi toisiaan kuin suoralla tangolla tehdessä ranteiden kärsimättä.

kata sanoi:
Mä saan ainakin ojentajat eniten kipeeksi liikkeessä, missä vedetään taljassa narulla niskantakaa kädet suoriksi... -> Monta päivää kädet kipeät, aina kun ottaa ohjelmaan tuon liikkeen.

Meinaatko tätä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html

Omaan ohjelmaani kuuluu erilaiset dipit, taljavariaatiot, kapea pena, käsipainolla niskantakaa, tangolla niskan takaa ja ranskalainen. Eli aika laajaa skaalaa käytän, joita sitten vaihtelen tuntuman mukaan kun kyllästyy johonkin. Kaikilla olen saanut tuntumaa tosi hyvin.

Sustanooli sanoi:
Oletko kokeillut "penkkidippiä"?En tiiä mikä sille ois oikee nimi,mutta kuitenkin..

Sen oikea nimi on penkkidippi. "Bench dip". Onneksi olkoon voittajalle!! :D Ja on se vaan sikahyvä liike. Jos tekee oikein ihanaks, niin tekee sen viimeiseks liikkeeks ja ilman painoja. MAxtoistot vaan... Feel the BURNNNNNN!! :thumbs:

Fixxxer sanoi:
Mikäpä olisi paras liike ojentajalle?? ja samaten olka ja hartia?

Mun mielestä ehkä vastaotteella ylätäljassa tai, kapea penkki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom