Paras itsekeksimäsi liike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kkkh
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Siis kuvailitko jonkin sortin pystypunnerruksen juuri vai oliko tässä joku mikä meni ohi?

E: tai ainakin itsekin puhut työntämisestä, joka viittaisi punnertamiseen. Ottaisi siis olkapäihin ja ojentiin, ei oikeastaan latseihin.

Joo tuo olisi tavallaa pystypunnerrus eteen liike.

Latsit tulee ainakin minulla kipeäksi jos tuolla ensin selittämälläni liikeellä vedän leukoja, ja tuo mun miettimä liike on tavallaa sama mutta toimii päinvastoin.

pitääpä kokeilla nyt..

Joo tuo olisi tavallaa pystypunnerrus eteen liike.

Latsit tulee ainakin minulla kipeäksi jos tuolla ensin selittämälläni liikeellä vedän leukoja, ja tuo mun miettimä liike on tavallaa sama mutta toimii päinvastoin.

pitääpä kokeilla nyt..

No kyllä sen nyt kokeilemattakin tietää että pystypunnerrus ei juurikaan latseihin ota. Järki käteen nyt.:D

Power Curl = Laitetaan hauistankoon 10 kiloa liian suuret raudat ja tehdään muutama raskas toisto reippaahkolla heijauksella, joka toistolla alaslaskua korostetusti jarruttaen. Silkkaa tuskaa käsille:urjo:

Erilaisia virityksiä:
-alavinovipuvarsipunnerruspenkillä yhdenkäden vetoja ylätaljatyyliin ja toisella kädellä tukea laitteeseen
-dippikoneessa punnerruksia siten, ettei mene siihen istumaan vaan seisoo ja kumartuu ja tekee hommasta ikäänkuin rintaliikkeen

Pieniä kikkoja vain, jotka ei ole uusia liikkeitä:
-pystysoutua kapealla v-alataljakahvalla ristikkäistaljassa alhaalta
-alataljaa pelkällä ylätaljatangolla kulmasoututyyliin (perus)
-alataljaa v-tangolla väärinpäin (joillain menee paremmin selkään)
-alataljassa pystysoutua maaten á la Markus Rühl
-pystypunnerrusta kapealla otteella tangolla kädet yhdessä niskan takaa

Istumaan nousuus kun on tehny parikyt toistoa, niin sit jätetään istumaan nousupuoliväliin , pidetään siinä ja sillee heijataan yläkroppaa(hartiat&pää) siinä ilmas ylös ja alas vähä kuin rutistuksis tehdään mut päätä lasketaan vielä alemmas :D tuo kyseinen liike jota en oo kenenkään muun nähny tekevän ainakaan samalla tavallla , saa mulla varsinkin ylemmät vatsalihakset tohjox:dance:

Tuo mikä näkyy tällä hetkellä avatarissa. Ottaa muuten hyvin forkkuihin, meinasi krampata kun tein eilen muutaman staattisen..:hyvä: (Eli siis leuanvetotangossa roikkumista/leukoja ilman otetta, pelkkien ranteiden varassa.) En tiedä tekeekö kukaan muu noin.:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Tuo mikä näkyy tällä hetkellä avatarissa. Ottaa muuten hyvin forkkuihin, meinasi krampata kun tein eilen muutaman staattisen..:hyvä: (Eli siis leuanvetotangossa roikkumista/leukoja ilman otetta, pelkkien ranteiden varassa.) En tiedä tekeekö kukaan muu noin.:rolleyes:
Eikös kykenevillä yksilöillä ole tapana tuosta vedellä leukoja yhellä käellä? Ite oon tuota käyttäny vaan niin, että toisella kädellä normaali ote ja toinen ranteen varassa eli rasitus pääasiassa ensimmäisellä.

Eikös kykenevillä yksilöillä ole tapana tuosta vedellä leukoja yhellä käellä? Ite oon tuota käyttäny vaan niin, että toisella kädellä normaali ote ja toinen ranteen varassa eli rasitus pääasiassa ensimmäisellä.
Tuossa minun liikkeessäni ei ole kyse puristusvoimasta, tai oikeastaan edes leuanvedosta, vaan ranteen kääntämisen voimasta. kädenvääntäjälle tuo on tarkoituksenmukaisempi kuin pelkkä puristusvoima. Kyllähän minäkin yhdellä kädellä roikun ja vaikka lisäpainoilla, mutta taitaa muutenkin olla harvassa ne naiset jotka vetelee yhden käden leukoja?;)

Tuossa minun liikkeessäni ei ole kyse puristusvoimasta, tai oikeastaan edes leuanvedosta, vaan ranteen kääntämisen voimasta. kädenvääntäjälle tuo on tarkoituksenmukaisempi kuin pelkkä puristusvoima. Kyllähän minäkin yhdellä kädellä roikun ja vaikka lisäpainoilla, mutta taitaa muutenkin olla harvassa ne naiset jotka vetelee yhden käden leukoja?;)
Joo, tuosta sai vähän väärän kuvan tuosta minun viestistä.

En minäkään roikkumista harrasta tuolla sekaotteella vaan leukoja vetelen. Eli se toisen käden ranneote on vaan tapa heikentää kyseisen puolen vetoa ja siirtää suurempi rasitus sille normaalin otteen puolelle. Ja kyllähän tuo on jo ihan maalaisjärjellä tai viimeistään kokeilemalla selvä, että ei se puristusvoimasta ole kiinni, kun ei rannekoukut pysy tangon päällä.

Vois kyllä itekkin ruveta roikuskelemaan, nykytaso on nopeasti testattuna luokkaa 5s ja tässä pitäs olevinaan olla vielä mies.

Vetkautus: Vähän kuin tempaus, mutta vartalo pysyy suorana koko ajan sen jälkeen, kun tanko on nostettu ilmaan. Lantiolla tosin lyödään hieman vauhtia tankoon. Hauska liike, vaikka itse sanonkin.

No niin jätetääs nuo runkkausjutut sikseen ja palataan ihan vakavasti aiheeseen. Onkos nämä uusia liikkeitä vai joku jo keksinyt?

-Maastaveto silmät kiinni. Tästä on ollut apua tasapainon ja tekniikan parantamisessa.

-Ojentajat jalkaprässissä. Hieman prässistä riippuen joutuu modata asentoa, mutta pääsääntöisesti kämmenet sinne missä normaalisti jalkapohjat. Ranteen asennosta johtuen aktivoi eri tavalla ojentajaa kuin muut ojentajaliikkeet.

-Jalkakyykky varpasillaan (kantapäät ilmassa). Jos ei ole varaa kyykkykenkiin niin tämä ratkaisee ongelman. "Kantaa" voi vaihdella tarpeen mukaan.

-Askelkyykyt varpasillaan. Ai että huutaa pohkeet leipää... Jos tuntuu ettei salikenkien pohjat taivu tarpeeksi niin suosittelen maastavetotossuja.

-Leuat housut kintuissa. Painopiste muuttuu ja ottaa todella tehokkaasti latseihin. Taskuihin voi edistyneimmät laittaa esim. kiviä.

kyllä on huippuja kehitelmiä. :hyvä: Etenkin viimeinen. :D

Aika seppä saa tosissaan olla, jos totaalisen uuden liikkeen keksii, josta olisi vielä jotain hyötyä. Aika pitkälti "uudet" liikkeet ovat enemmän tai vähemmän jonkun perusliikkeen variaatioita. Hyvin pitkälti anatomian opuksen sivut on siis koluttu, kun on mietitty kokonaisvaltaista lihaksiston kuormittamista. Ehkäpä suurin innovaatio voisi tapahtua liikkeiden yhdistelemisessä jotta saataisiin kattavia moninivelliikkeitä.

Itse tulee tehtyä salilla jossain määrin sellaisia liikkeitä, joita harvoin näkee tehtävän, mutta uusiksi näitä ei missään nimessä voi sanoa. Monelle kanssatreenajalle kuitenkin täysin uusi näky.

arni: -Ja tuotahan tapahtuu hyvinkin paljon, kun valmentajat kehittelevät erilaisia lajinomaisia harjoituksia kaikenkarvaisille urheilijoille. Mä uskon, että kun saisi käsiin esim. 50 eri kymmenottelijan ja 50 kamppailijan treenivihkoset eripuolilta maailmaa, niin löytyisi melkoinen kasa mitä merkillisempiä yhdistelmäharjoituksia. Tuskin mitään mieltä räjäyttävää, mutta monia käytännössä toimivaksi havaittuja yhdistelmiä kuiten.

"Ehkäpä suurin innovaatio voisi tapahtua liikkeiden yhdistelemisessä jotta saataisiin kattavia moninivelliikkeitä."

tommonen variaatio kulmasoudusta kp:lla tuli keksittyy joskus vajaa 10v sitte.eli vinopenkissä makaamaan mahalteen ja kp:t molempiin käsiin ja siitä rupee vetämään.tuntu toimivan aika hyvin,itellä ainaki.kotona treenailin.

tommonen variaatio kulmasoudusta kp:lla tuli keksittyy joskus vajaa 10v sitte.eli vinopenkissä makaamaan mahalteen ja kp:t molempiin käsiin ja siitä rupee vetämään.tuntu toimivan aika hyvin,itellä ainaki.kotona treenailin.

Tämä ei ainakaan ole itsekeksitty liike. Sattuu salillaniKIN olemaan aika yleinen..

bulgarialaisen kyykyn joskus keksin itse, kun en tiennyt vielä liikkeen nimeä. Mutta oli tapana pitää takajalkaa korkeammalla kuin missä se pitäisi olla, siihen käsipainot tai tanko käteen ja aijai kun perse huutaa hallelujaa!

Suositut

Back
Ylös Bottom