Paras iso farmari?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja O.E.S.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
6.2.2006
Viestejä
292
Tahdon ison perhefarmarin, mutta se neula on heinäsuovassa... Uuteen ei lompakko pysty, joten jos tuolta 2000-luvun alkupäästä löytyisi. Onko esim. Volvo v70 kaksinen vai pitääkö katsella vain Avensiksia, että pysyy enempi tiellä kuin huollossa. Luotettavuus vuosiksi eteenpäin on siis pääkriteeri, ettei jää kakarat pakkaseen! Ehdotuksia kiitos.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tahdon ison perhefarmarin, mutta se neula on heinäsuovassa... Uuteen ei lompakko pysty, joten jos tuolta 2000-luvun alkupäästä löytyisi. Onko esim. Volvo v70 kaksinen vai pitääkö katsella vain Avensiksia, että pysyy enempi tiellä kuin huollossa. Luotettavuus vuosiksi eteenpäin on siis pääkriteeri, ettei jää kakarat pakkaseen! Ehdotuksia kiitos.

VW Passat, jos kilsoja piisaa niin TDI:nä.
 
Mitä mitä mun viesti katosi jonnekkin...?

Kyselin, että mikäs sulla on budjetti tuon auton hankintaan?
 
Nuo Avensikset olleet aika luotettavia ainakin perhepiirin kokemuksien ja TÜV:in ja ADAC:in mukaan. Tuskin tuon V70:n kanssakaan rahojasi kaivoon heittäisit. Mutta tosiaan, budjetti ois kiva tietää.
 
Kyselin, että mikäs sulla on budjetti tuon auton hankintaan?

Notta siitähän lähdetään, että ei yli 15000 euron olisi autolla hintaa. Tai lapussa toki voi olla, jos saa tingattua... Ajattelin kuitenkin bensakonetta, koska kilometrejä ei välttämättä tule vuodessa kovin ruhtinaallisesti. Sitä saa kuitenkin ajaa aika paljon, että naku maksaa ittensä käytössä.
 
Bmw (e 39) 530 D :thumbs: Ei jää kakarat kylmään!
Bemarit on aika kylmiä talviautoja, mutta itse olisin ehdottanut tismalleen samaa siitäkin huolimatta. :thumbs:
Lisätään tuohon vielä kirjain A, jottei tarvitse sotkea vaihdelaatikon öljyjä käsipelillä ja saa joskus myytyäkin tuon jos tarvitsee... hämmennettävät eivät tunnu menevän kaupaksi. Taitaa vaan pudota tuo 15.000 hintalappu kauas tuosta autosta ;)

Volvosta pysyisin kaukana, jos ei ole mahdollisuutta työsuhdeautoon. Bensarosvoja ja koko ajan jotain vikaa, etupään joutuu vaihtamaan vuoden parin välein, odotettavissa noissa -01:sissä jotain 3000-4000e/v korjauskustannukset.

Kai se olisi Toyota tai Nissan jos halpaa ja varmaa peliä etsii.
 
...pitääkö katsella vain Avensiksia, että pysyy enempi tiellä kuin huollossa...


No omien/kavereiden/sukulaisten kokemusten perusteella sanoisin, että osta avensis. Tosin mulla tulee sen verran vähän kilsoja, ettei toi pahemmin pääse edes "happanemaan" - ostin 2.0l A farmarin uutena lokakuussa 2005, nyt mittarissa huisit 22400km :)

Kaksi aikuista ja kolme lasta, joista yksi selkä menosuuntaan turvaistuimessa vielä - mahdutaan pidemmänkin reissun roinien kanssa loistavasti, vaikka kontissa on rattaatkin. Automaatti tietty vie kaupunkiajossa (jota n. 90%) osapuilleen 11l/100km, mutta se nyt on pientä mukavuuteen verrattuna = ei enää ikinä manuaalia !

Naapurilla käytettynä ostettu V70 ja se kiroaa itekin päivää, jolloin päätti sen hommata - mutta se taitaa olla joku maanantaikappale ? Ajettu kait reilut 230000km...
 
2001 vuosimallin Avensista olen tässä vähän yli 2 vuotta ajellut. Ihan perus 1.6 kone. Huolto-ohjelman mukaiset huollot tehty ja muuta ei oo tarvinnu.

Pieni kone niin halvat vakuutukset ja huollot. Hyvin oon tien päällä muitten mukana pysynyt.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun kerran kyse oli ISOSTA farmarista niin silloin tuohon hintaluokkaan menee juuri ja juuri -04 Vectra. On aivan eri kokoluokkaa kuin avensis ja ajettavuudeltakin jämäkämpi (saksalainen). Tuo ajotuntuma on saksalaisissa on erilainen, lähinnä jämäkämpi, kuin mitä japanilaisissa. Nyt tarvitse japanilaisilla ajavien vetää herneitä nenään, kyseessä lienee enemmin ominaisuus joka on tottumiskysymys. Toinen on voinut tottua ajamaan japanilaistyylisellä autolla ja toinen saksalaisella, se kumpi on omasta mielestä mukavemman oloinen selviää kokeilemalla.

Joka tapauksessa kannattaa katsastaa tuo C Vectra.
Nyt porukka alkaa mussuttamaan jotain tyyliin "ei opelia ym. ym." mutta kyllä tuo C Vectra on jotain aivan muuta kuin mitä ne -90 alkupuolen astra tms. Opelihan on pärjännyt loistavasti näissä uusissa laatututkimuksissakin, taisi juuri voittaa jonkin TÜV-tutkimuksenkin Saksassa.
 
Zone-sarja -42%
...ISOSTA...04 Vectra...On aivan eri kokoluokkaa kuin avensis ja ajettavuudeltakin jämäkämpi (saksalainen). Tuo ajotuntuma on saksalaisissa on erilainen, lähinnä jämäkämpi, kuin mitä japanilaisissa. Nyt tarvitse japanilaisilla ajavien vetää herneitä nenään, kyseessä lienee enemmin ominaisuus joka on tottumiskysymys....


Koeajoin aikoinaan 2.2l automaattivaihteisen Vectran, kun oltiin autoa vaihtamassa - en tykännyt vectran ajotuntumasta yhtään, eikä vaihteisto toimi(nut) lähellekään niin hyvin, kuin avensiksessa.

Eikä tämä ole mitää opelin vastustamista, ei suinkaan - kaksi edellistä autoa oli -96 2.0l sedan vectra ja uutena ostettu -03 1.6l meriva...

Mutta joku sopii yhdelle ja joku toiselle, aika pitkälle noissa uusissa asioissa makuasia, minkä ostaa - IMO :thumbs:
 
Nyt porukka alkaa mussuttamaan jotain tyyliin "ei opelia ym. ym." mutta kyllä tuo C Vectra on jotain aivan muuta kuin mitä ne -90 alkupuolen astra tms. Opelihan on pärjännyt loistavasti näissä uusissa laatututkimuksissakin, taisi juuri voittaa jonkin TÜV-tutkimuksenkin Saksassa.

Viitsisitkö kaivaa mulle jostain tuon tutkimuksen, kun viimeksi siitä mainitsit niin itse yritin, enkä sitä mistään löytänyt, ainut mitä löydän on tämä, eikä Opelin Vectra ole kovin korkealla, Meriva kylläkin :
http://data.idnes.cz/g/auto/autobild/tuv_report.html
Ja ei ole kettuilua, vaan ihan mielenkiinnosta.

Itse ehdottaisin Mazda6 wagonia, tietysti siitä voi olla kahta mieltä onko se iso farkku.
 
Viitsisitkö kaivaa mulle jostain tuon tutkimuksen, kun viimeksi siitä mainitsit niin itse yritin, enkä sitä mistään löytänyt, ainut mitä löydän on tämä, eikä Opelin Vectra ole kovin korkealla, Meriva kylläkin :
http://data.idnes.cz/g/auto/autobild/tuv_report.html
Ja ei ole kettuilua, vaan ihan mielenkiinnosta.

Itse ehdottaisin Mazda6 wagonia, tietysti siitä voi olla kahta mieltä onko se iso farkku.

En itse ihan tarkalleen muista mutta oliko se autobildin tms. laatututkimus missä Vectra pärjäsi. Ja yleisesti Opeleista puhuin tuossa Tüv-tutkimuksessa. Mutta pointti oli loppujen lopuksi se, että porukka kun aina on huutamassa kuorossa "ei Opelille" noiden 90-luvun alkupuolen kokemusten perusteella, että kyseessä on aivan eri autot ja laatu viime vuosina on Opelissa noussut huimasti.

Kehotan vain, ennakkoasenteista huolimatta, käymään koeajamassa C Vectra. Ei sitä ole pakko ostaa mikäli ei tykkää mutta voipi mennä hyvä auto sivu suun ihan vain paikkaansa pitämättömien ennakkoasenteiden takia.
 
Ajattelin kuitenkin bensakonetta, koska kilometrejä ei välttämättä tule vuodessa kovin ruhtinaallisesti. Sitä saa kuitenkin ajaa aika paljon, että naku maksaa ittensä käytössä.
Käyttökustannuksiltaan diesel tulee edullisemmaksi jo reilun 10000 kilometrin jälkeen, riippuen toki mallikohtaisista eroista esimerkiksi kulutuslukemissa. Enkä näe varsinaisesti järkeä vertailla hankintakustannusten kuolletusta käytetyissä autoissa.
 
Eli vaikka nuo avensikset varsinkin bensa-koneisina on todella varmoja pelejä niin noitten dieseleiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Niistä menee vauhtipyöriä(ovh:1180e) aika paljon kappaleiksi tuossa 200tkm:n molemmin puolin, ja pahimmillaan saattaa rikkoa koko moottorin(olin mukana vaihtamassa moottoria yhteen viime viikolla). Tosin kyllä noissa volvoissa ja opeleissakin varsinkin sähkövikoja esiintyy melko runsaasti. Hintaansa nähden tuollainen enemmän ajettu golf-variantti tai bemari saattaisi olla varsin hyvä ostos, tosin niidenkään korjaaminen ei halpaa tule olemaan. Ranskalaisista en edes viitsi aloittaa..
 
Volvosta pysyisin kaukana, jos ei ole mahdollisuutta työsuhdeautoon. Bensarosvoja ja koko ajan jotain vikaa, etupään joutuu vaihtamaan vuoden parin välein, odotettavissa noissa -01:sissä jotain 3000-4000e/v korjauskustannukset.

Joutuuhan noihin bemuihinkin vaihtamaan niveliä ja pyöränlaakereita, vai oonko kuullut vain maanantaikappaleista?
 
kunnon volvo v70 vie kyllä mukavuudessä ja ajettavuudessa voiton niistä farmareistä missä oon istunut :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom