Paras iso farmari?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja O.E.S.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tohon hintaan saisi suht tuoreen Primeran. Siinä on kokoa ihan mukavasti. Ei mikään maailmanluokan ajettava, mutta ei sitä ison kokolauokan autoa saa pikkuauton hinnalla jos ei vähän tingi jostakin.

Ihmetyttää aina kun joku etsii autua järkevässä hintaluokassa, suht vähän ajettuna ja sellaisena ettei tartte rempata, niin aina joku esittää jotain isoa bemaria tai volvoa. Nuo on kalliita kun perkeleet, kas kunnette farkkumesejä suosittele suoraan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yksi hyvä?

Vaikka en kyllä tiedä, että mikä on halpa ja mikä ei, mutta toi on kohtuu vähän ajettu ja vain 5 vuotta vanha ja irtoo 15 donalla.[/QUOTE]

Hyvähän tuo. Ja se uusikorinen Vectra on kiinnostava ainakin koon puolesta, mutta kyllähän pienempikin välttää, jos muuten hyvä. Kompromissejahan nämä aina ovat, jos ei ole paljon sitä "hilloa" laittaa...

Käyttökustannuksiltaan diesel tulee edullisemmaksi jo reilun 10000 kilometrin jälkeen, riippuen toki mallikohtaisista eroista esimerkiksi kulutuslukemissa. Enkä näe varsinaisesti järkeä vertailla hankintakustannusten kuolletusta käytetyissä autoissa.

Mutta ne vakuutukset? En olekaan miettinyt sitä hankintakustannusten kannalta, vaikka sekin toki merkkaa, vaan että paljonko saa ajaa, jotta vuositasolla kun ynnätään polttoainekulut ja vakuutusmaksut ym., tulisi diiseli halvemmaksi. En tiedä nykyisiä diiseliautoverojen määriä, mutta noinkohan on, että esim alle 15000 km vuodessa riittää. Joskus markka-aikaan taisi lehdessä olla, että vasta 100000 km ajon jälkeen on naku kaiken kaikkiaan halvempi. Onko ajat muuttuneet?

kunnon volvo v70 vie kyllä mukavuudessä ja ajettavuudessa voiton niistä farmareistä missä oon istunut :)

V70 kiinnostaa koon ja "herraskaiskyyti" -ominaisuuksien takia, eli olisi tilaa ja tunnelmaa pitemmilläkin reissuilla. ja käytettävyys laajempi kuin pienissä. Mutta perhana jos nämä hajoavat käsiin! Ovat kuitenkin hintavia. Japanilaisissa on se kestävyysaspekti, jota on vaikea ohittaa: Mazda 626/6, Toyotat siinä mielessä kova sana. Volkkaria olen kanssa kattellut. Esim. Golf pienellä koneella voisi välttää, jos ottaisi pihistelylinja. Ideana on ehkä ottaa linja ääripäistä: joko pihistellään pienellä motilla bensoissa ja kompromissi tilan suhteen tai mennään leveästi ja mukavasti. Nimenomaan sitä järkiratkaisua ja -autoa haetaan.
 
Ihmetyttää aina kun joku etsii autua järkevässä hintaluokassa, suht vähän ajettuna ja sellaisena ettei tartte rempata, niin aina joku esittää jotain isoa bemaria tai volvoa. Nuo on kalliita kun perkeleet, kas kunnette farkkumesejä suosittele suoraan.

Niinpä. Tuo 15000 euroa on aikamoinen vedenjakaja muutenkin. Uudempaa pientä tai vanhempaa isoa on tarjolla, mutta aina vähän niin ja näin. Eihän tässä mitään ongelmaa olisikaan, jos olisi 30000e laittaa (ja haluaisi laittaa..).
Käytettävyys (nelihenkinen perhe, lapset alle kaksivuotiaita) ja mukavuus ajella olisivat tärkeitä, mutta ei auta, jos huoltokustannukset on liikaa (kun nyt tuo v70 mietityttää).
 
kunnon volvo v70 vie kyllä mukavuudessä ja ajettavuudessa voiton niistä farmareistä missä oon istunut :)

Mukavuus on kyllä ok, mutta ajettavuudesta ei ole tietoakaan. Tuoreempien mallien takapenkillä on ahdasta. Ajotuntuma välittyy hallintalaitteiden kautta samaan malliin kuin radio-ohjattavassa autossa.
 
Käytettävyys (nelihenkinen perhe, lapset alle kaksivuotiaita) ja mukavuus ajella olisivat tärkeitä, mutta ei auta, jos huoltokustannukset on liikaa (kun nyt tuo v70 mietityttää).



Käy koeajamassa joitain 2001-2003 farkkuja, eiköhän se mukavin ajettava löydy vaan sitä kautta - mun mielestä ei kannata liikaa tuijottaa merkkiä/mallia, vaan hakee sopivan hinta/ikähaarukan ja ostat sen, minkä ratin takana on HYVÄ olla :)

2005 heinäkuussa aloin kattelemaan uutta autoa, niin kävin ajamassa melkein kaikki tuon kokoluokan autot - Primera oli ainoa auto, jota en käyttänyt edes pienellä kierroksella...riitti kun istuin ratin taakse ja nuhjasin siinä hetken, myyjä katto vähän kun totesin, ettei kiinnosta edes ajaa :lol2: Sen verran huonolta näytti omaan silmään kuskin näkymät ja olot, että en viittiny tuhlata enempää aikaani - vaikka se olis ollutkin selkeästi halvin vaihtoehto.
 
Zone-sarja -42%
Käy koeajamassa joitain 2001-2003 farkkuja, eiköhän se mukavin ajettava löydy vaan sitä kautta - mun mielestä ei kannata liikaa tuijottaa merkkiä/mallia, vaan hakee sopivan hinta/ikähaarukan ja ostat sen, minkä ratin takana on HYVÄ olla :)

Totta vie näinhän se on. Mutta jos on esim. jokin yleinen mielipide, että joku automerkki/malli ei kestä käytössä, niin eihän sen koeajosta paljon kostu. Toki yksilöerot ovat sellaisia, että hyvällä tuurilla mikä vaan auto kestää moitteettomasti. Mutta ennakkoon ajattelin ainakin paperilla katsoa, että mitä ei kannata katsoa. Ranskalaiset nyt eivät ole kovin kovassa huudossa ja soraääniä on kuulunut täällä Volvonkin kestoa kohtaan.
 
Osta Ooppeli Vectra! Se on tosi iso tai saman kokoinen kuin V70. Noi olis tilan suhteen hyviä. V70 on hyvä täytyy myöntää, mutta melko kallis.

Yks hyvä vois olla muuten Saab 9-5. Siinä on auto, jossa on moni asia kohdallaan. Tosin Saab on niitä autoja, jotka jakaa ihmisiä äärilaitoihin
 
Mutta ne vakuutukset? En olekaan miettinyt sitä hankintakustannusten kannalta, vaikka sekin toki merkkaa, vaan että paljonko saa ajaa, jotta vuositasolla kun ynnätään polttoainekulut ja vakuutusmaksut ym., tulisi diiseli halvemmaksi. En tiedä nykyisiä diiseliautoverojen määriä, mutta noinkohan on, että esim alle 15000 km vuodessa riittää. Joskus markka-aikaan taisi lehdessä olla, että vasta 100000 km ajon jälkeen on naku kaiken kaikkiaan halvempi. Onko ajat muuttuneet?
Vakuutukset diesel- ja bensakoneissa ovat samanhintaiset. Jos samantehoinen bensakone on 2-litrainen ja diesel 2,2-litrainen, siitä tulee moottoritilavuuden vuoksi pieni ero bensakoneen hyväksi vakuutusmaksuissa. Ero ei ole suuri ja sen voi arvioida vaikka vakuutusyhtiöitten nettilaskurien avulla.

Otetaan esimerkkinä kustannuksista vaikka uusi Passat (lukemat tuolta):

Yhdistetty kulutus bensa (2,0 FSI manuaali) : 8,1 l/100km
Yhdistetty kulutus diesel (2,0 tdi manuaali): 5,8 l/100km

Perusvero on molemmissa sama, joten dieseliin tulee lisänä käyttövoimavero joka on noin 400€.

Polttoaineen hinta vaikkapa bensa: 1,25 ja diesel: 1,00.

Jonkinlainen kaava tästä: (1,25 * 8,1)X = (5,8 * 1)X + 400 (X = 100 km ajoa) => 10,125X = 5,8X + 400 => 4,325X = 400 => X = 92,49

Eli kulujen tasaantumiseen vaaditaan vuodessa ajoa 9249 km, sen jälkeen dieselin käyttökulut tulevat edullisemmaksi. Nuo muuttujat ovat toki riipuvaisia verrattavista autoista ja missä suhteessa tulee kilometrejä kaupunki- ja maantieajossa. Jos laskemissani on virhe niin korjatkaa toki :)
 
Osta Ooppeli Vectra! Yks hyvä vois olla muuten Saab 9-5. Siinä on auto, jossa on moni asia kohdallaan. Tosin Saab on niitä autoja, jotka jakaa ihmisiä äärilaitoihin

Joo tuo Ooppeli alkoi kiinnostamaan. Tilaa olisi kyllä. Vähän 2003-2004 malleissa vikatilastojen mukaan viat keskittyneet bensansyöttö-/ruiskutusjärj. ja moottorinohjausjärj. Muuten ilmeisesti kestävä?
Saappi olisi hieno! Tykkään ite siitä ulkonäöllisesti, mutta muuten en tiedä mitään. Ilmeisesti hyvä ajaa, mutta kallis ja ainakin moottorivikoja paljon. Tälläinen mielikuva on jäänyt. Joku Saab-tietoinen voisi kertoa.

Vakuutukset diesel- ja bensakoneissa ovat samanhintaiset. Jos samantehoinen bensakone on 2-litrainen ja diesel 2,2-litrainen, siitä tulee moottoritilavuuden vuoksi pieni ero bensakoneen hyväksi vakuutusmaksuissa. Ero ei ole suuri ja sen voi arvioida vaikka vakuutusyhtiöitten nettilaskurien avulla.

Otetaan esimerkkinä kustannuksista vaikka uusi Passat (lukemat tuolta):

Yhdistetty kulutus bensa (2,0 FSI manuaali) : 8,1 l/100km
Yhdistetty kulutus diesel (2,0 tdi manuaali): 5,8 l/100km

Perusvero on molemmissa sama, joten dieseliin tulee lisänä käyttövoimavero joka on noin 400€.

Polttoaineen hinta vaikkapa bensa: 1,25 ja diesel: 1,00.

Jonkinlainen kaava tästä: (1,25 * 8,1)X = (5,8 * 1)X + 400 (X = 100 km ajoa) => 10,125X = 5,8X + 400 => 4,325X = 400 => X = 92,49

Eli kulujen tasaantumiseen vaaditaan vuodessa ajoa 9249 km, sen jälkeen dieselin käyttökulut tulevat edullisemmaksi. Nuo muuttujat ovat toki riipuvaisia verrattavista autoista ja missä suhteessa tulee kilometrejä kaupunki- ja maantieajossa. Jos laskemissani on virhe niin korjatkaa toki :)

Aika vakuuttavasti laskettu! Hyvä että osataan käytännön matikkaa (nimim. eipä jäänyt paljon aikanaan suoritetusta lukion pitkästä matikasta käteen). Kattelin myös tuota tuulilasilehden laskuria ja erot tosiaan tulee uuden auton hankintahinnasta. Pelkät käyttövoimavero ym. kulut tosiaan kuoleentuu jo n. 10000-15000km vuosittaisessa ajossa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Passatin esitteessä dieselvero on 513€. Lisäksi tuossa laskelmassa kannattaa huomioida 4500€ suurempi hankintahinta dieselille.
 
Vanhemmilla tuollainen -04 Vectra Wagon 2.2 Direct.
Nyt reilu 60tkm ajettu, eikä käytännössä mitään vikoja.

Kulutus kokoisekseen varsin siedettävä. Tainnut juoda keskimäärin 8 litraa sadalla. Matka-ajossa talvirajoituksilla menee noin seitsemän.

Takajarrut vähän talvella rahisee käytön puutteesta ja ilmeisest iskarien suojamuovit rohisee esim hidastetöyssyissä kovemmilla pakkasilla.

Helvetin hyvä ajaa ja todella tilava, kulkee kuin juna.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom