Paras hiustenleikkuukone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin tuollaisen Moser Primat 1230 -koneen. 0.1mm, hah! 3mm nuo päähän jääneet karvat ovat 0.1mm-asento päällä. Ei liene käyttäjästä kiinni, kun parturikampaaja-siskokaan ei saanut lyhyemmäksi. Onko kone siis rikki, vai ovatko spekseissä olevat millit jotain mielikuvitusmillejä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos kellään Easy Cutista kokemuksia? Vaikuttaa aika näppärältä, mutta pystyyköhän tarpeeksi lyhyeen leikkaukseen? Yksinään leikkaavalle voisi olla helpompi kun ei tartte miettiä, mihin suuntaan laite osoittaa

Vanha ketju, mutta pakko kommentoida.
Tuo on vihoviimeinen laitos. Vaimo osti joululahjaksi ja kerran kokeiltu.

Pyörii liian hitaasti, jättää liian pitkäksi ja on hankala ajaa korvan vierestä...

Useamman vuoden käytetty Phillipsin kääntyväpäistä leikkuria, jota ei edes tartte öljytä, maksoikin varmaan 50€...

Mulla on ollut nyt vuoden Moser. Laskin, että säästynyt ainakin 500e parturimakuissa ja vahoissa ym. ehkä saturainen. Pitäisikö tuo jotenkin purkaa ja öljytä? Leikkaa ihan ok, mutta sen koneen ääni on muuttunut jotenkin rohisevammaksi.

Kaikki tuota Moseria kehuu, mutta olisko jollain suositella jotain keskihintaista konetta? Ketjun löysin googlettamalla, auttakaa lesbotukkaista punttimimmiä :)

Moserin chromesta ei ole pahaa sanottavaa. Pitäs kai öljytä joskus, taidankin tehdä sen tänään. Painoonkin tottui aika nopsaan. Jos nyt puolen vuoden(?) parturien säästetty summa on liian kallista niin leikatkoon säästäjä sitten vaikka saksilla tukkansa.

2003 vuodesta saakka säästetty jotain 25-30e per 1-2kk.

Mutta kuten sanoin, 19e Gigantin Philips kesti hyvin, 8 vuotta, kunnes hajosi.

Mä ostin kesällä tämän vehkeen: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=fi&scy=fi&ctn=QC5550/15

http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/kauneuden-ja-terveydenhoito/hiustenhoito/QC5550/philips-hiustenleikkuri-qc5550-15

Toi on aika pirun näppärä, kun terä on koneen alla ja se kääntyy 90 astetta molempiin suuntiin. Lisäksi tykkään "kaljuajoterästä" eli siis sellanen sähköpartakoneen terä, jolla saa poijun ihan kaljuksi. Mukana tulee siis kolme eri terää, joita sitten vaihdellaan tarpeen mukaan.

Nyt se sitten hajosi, lohkesi sisältä joku osa enkä jaksa korjata. Tilasin tilalle tämän:
Moser ProfiLine ChromStyle Type 1871-0055 - Hair Clippers - Moser-ProfiLine-Shop.com

Hairstoresta.

Eikä tuo pitkään kestänyt. Nyt sanoi Moser Chromstyle sopparin irti. Veikkaan syyksi rikkoutuneita akkuja. Kerran viikossa about käytin ja aina laturissa, ehkä laturi ei ole kovinkaan "älykäs" vaan rikkoi akut.

Saakohan tuohon vaihdettua patterit? Mistä sais uudet?

Entinen 19e Philips kesti kuitenkin 7 vuotta. Ostan seuraavaksi semmosen.

EDIT: Patterien vaihto:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä ostin kesällä tämän vehkeen: QC5550/15 Philips Helppokäyttöinen kaljuajoterä QC5550/15 60 min, siistiminen, kiinnitettävä kaljuajoterä - Philips Support

Philips hiustenleikkuri QC5550/15 - Gigantti

Toi on aika pirun näppärä, kun terä on koneen alla ja se kääntyy 90 astetta molempiin suuntiin. Lisäksi tykkään "kaljuajoterästä" eli siis sellanen sähköpartakoneen terä, jolla saa poijun ihan kaljuksi. Mukana tulee siis kolme eri terää, joita sitten vaihdellaan tarpeen mukaan.

Tuo vois olla hyvä.

^Ilmeisen kovalla käytöllä toi koje sulla. Mulla ollu toi sama laite reilu pari vuotta ja en oo hirveän usein joutunu lataamaan sitä ja noin 3 viikon välein ajelen pääkopan. Vanhemmilta saatu Moser oli jotain 30 vuotta vanha ennen kun hajos. Toivottavasti nämä uudemmat ei ole ihan sekundaa. Mun mielestä akut voi vaihtaa/vaihdattaa.

EDIT. hidas hidas hidas

Itse käytän töissä jaguaria. Hyvin on pelittänyt ja saanut hiustatuointejakin tehtyä sillä ihan mainiosti. Eikä ollut edes kallis. Akkukoneita en voi sietää, akut pimahtelee ihan liian nopeaa.

Itse käytän töissä jaguaria. Hyvin on pelittänyt ja saanut hiustatuointejakin tehtyä sillä ihan mainiosti. Eikä ollut edes kallis. Akkukoneita en voi sietää, akut pimahtelee ihan liian nopeaa.

Hankala leikata sähkökoneella tuolla meidän isossa kylppärissä kun siellä ei ole pistorasioita.
Sähkäri oli hieman eri mieltä mun kanssa kun sanoin että suihkun alla ajelen tukkani ja pitäisi saada sinne virtaa. On sitten helppo huuhdella karvat viemäriin.

Hankala leikata sähkökoneella tuolla meidän isossa kylppärissä kun siellä ei ole pistorasioita.

Totta, kotikäytössä hieman eri asia mitä ammattiympäristössä. Akkulaite saattaa kyllä olla kotioloihin ihan riittävä, kun vempainta ei tarvi käyttää päivittäin. Toistaiseksi en kyllä ole törmännyt laadukkaaseen akkukäyttöiseen leikkuukoneeseen :(

Moser niminen lähimmästä eläinkaupasta, metallirunko ja verkkovirralla toimii, ei jumita ja rakenne on niin kestävä ettei tarvii vaihtaa parin vuoden välein ku hajoilee osat.

Mikäs on nykyään hyvä valinta hiustenleikkuukoneeksi. Käytän sitä ihokarvojen ja parran ajamiseen, en hiusten. Eli yksi vaatimus että ottaa mahdollisimman läheltä ihoa lyhyimmällä asetuksella. Akkukäyttöinen pitää olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom