Paras hiustenleikkuukone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
Tähän samaan ketjuun voisi kysyä, että onko ihmisillä ainoastaan parrantrimmaukseen käytettäviä automaatti koneita?

Toistaiseksi käyttänyt Philipsin parranajokoneessa olevaa partatrimmeriä jolla pystyy säätämään pari-kolme eri pituutta mutta tuollainen dedikoitu laite voisi nyt houkutella kun vanha meni risaksi ja parranajokonetta en varsinaisesti tarvi. Itseteroittuvat terät ja huollon minimiointi olisi plussaa.

Eli tyyliin joku tälläinen: http://www.gigantti.fi/product/pien...ri?Selected=Specifications#tProductTabcontent

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarviiko siis noi Moserin terät pitää öljyssä? vituttaa ne laitteet joissa teriä saa öljytä joka kerta...

Kun olen aukaissut terät + putsannut ne, tiputan pari tippaa öljyä (Moserin mukana pikku purkki) terien väliin ja ruuvit takaisin kiinni. Ja taas toimii kuin uusi! :rock:

Teen tämän about kerran vuodessa. Kone on käytössä 3 vkon välein.

Itse ostin kampaajatuttuni kautta ammattivehkeen. Suosittelen samaa toimenpidettä.
Partatrimmereistä ei ole kuin huonoja kokemuksia, joku tuttu sanoi tykkäävänsä cruzerista.

Huomenna ajattelin hakea koneen

Vaihtoehtoina:
http://www.teknikmagasinet.fi/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=360223

+ mahdollisuus hankkia 40mm lisäosa jos haluaa joku päivä pitää pidempää kampausta.
+ kevyempi

- pari kymppiä kalliimpi hinta
- pienin leikkaus 4mm, paljonkohan mikäli vetää ilman "lisäpalikkaa"?

vs
http://www.teknikmagasinet.fi/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=360203

+ 0.5 mm leikkausmahdollisuus
+ hinta

- max 18mm leikkaus
- paino

Vaihtoehtoina:

+ mahdollisuus hankkia 40mm lisäosa jos haluaa joku päivä pitää pidempää kampausta.
+ kevyempi

vs
http://www.teknikmagasinet.fi/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=360203

+ hinta

- max 18mm leikkaus
- paino
Akkukone on kieltämättä huomattavasti kätevämpi kuin narun perässä kuskattava. Ostin inttiä varten tällaisen ja tyytyväinen olen ollut. 3mm näyttäisi olevan lyhin leikkauspituus, mutta en tiedä, voiko tuolla leikata ilman sitä korkopalikkaa.

Mikäli ostat akkukoneen, niin kannattaa aina käyttää sitä pelkkää akkua virtalähteenä, jolloin akku pysyy hyvänä. Jos käyttää verkkovirralla tuota leikatessa, niin ohjeidenkin mukaan akun teho heikkenee aika paljon.

Vaihtoehtoina:

+ kevyempi

vs

+ hinta

- max 18mm leikkaus
- paino

Itellä on taas näiden kahden välillä pohdinta. Lähinnä tuo, että akkukone vai johtokone.

Moser ProfiLine ChromStyle white

Moser ProfiLine Primat titan

19 euron philipsillä vedelty jo vuodesta 2003. Olisiko hyötyä ostaa tommonen kunnollinen, Moser näyttää laadulta....?

Ei ollut Kampin liikkeessä Mosereita.
Tuo Netanttilan 25e maksava vehje voisi olla myös ilman terää asiallinen. Eikai ne tuolla merkillä aivan susikamaa julkaise?

Kaljun kyllästyttämänä voi ajaa pari kertaa kuussa päältä 22mm ja sivuilta 8mm.

Parturikampaamossa on paras kone. Vetää sivuilta sen 0-3-4-5-6-7-8-9-10-11mm ja kaljulta kaikki minkä lähtee. Loput oon ainaki ite antanu kasvaa niinkun Juice-vainaalla. Kaikki, mikä kasvaa, on pakko tässä iässä pitää!

Täällä ollut myös Moser Primat käytössä ~1.5 vuotta ja ei kyl varmatoimisempaa vehjettä löydy. Pelittää vain sähköjohdon kanssa, eli ei pelkoa että mikään akku alkaisi kimpoilemaan. Ehdoton laatuvehje!

Maksoi vajaan huntin jostain verkkokaupasta tilattuna.

Täältä ääni Moserille. Itsellä ollut about 5v ja toiminut moitteetta. Välillä kannattaa putsata + öljytä. Ehdottomasti paras hiustenleikkuukone! Ei revi hiuksia kuten muut laitteet.

Moser on myös tukevan oloinen vs muut. Omani ostin Hairstoresta aikoinaan.
Täältä ääni myös Hairstoresta ostetulle Moserille! Tosiaan tukeva laite ja leikkaa erinomaisesti, intin aikana tullu käytettyy erittäin aktiivisesti.

Tuo on ihan totta, että kyllä se Moserkin voi hyytyä jos yrittää yhdellä vedolla vetää koko pään ja on vahvat hiukset mutta ei se revi. On varmaan ne terät niin hyviä.

Tuo on ihan totta, että kyllä se Moserkin voi hyytyä jos yrittää yhdellä vedolla vetää koko pään ja on vahvat hiukset mutta ei se revi. On varmaan ne terät niin hyviä.
Ei mun 19e Philips ole kyllä hyytynyt koskaan. Eikä hyytynyt silloinkaan kaverin Philipsi kun ensimmäisen kerran sillä kaljuksi ajettiin.

Ton Moser Primatin vois vaikka tilatakin...

Ei mun 19e Philips ole kyllä hyytynyt koskaan. Eikä hyytynyt silloinkaan kaverin Philipsi kun ensimmäisen kerran sillä kaljuksi ajettiin.

Ton Moser Primatin vois vaikka tilatakin...

Olen kyllä omasta koneesta säätänyt molemmat terät samaan linjaan, että se leikkaisi mahdollisimman lyhyeksi. Voi olla, että samasta syystä se haukkaa kerralla myös paljon enemmän tukkaa kuin jos ylempi terä olisi vähän kauempana.

Hyvä on philipsi jos ei hyydy.

Tuolla samalla Philipsillä edelleen ajellaan parta, tukkaa, kainalot ja munat. Ja se on nyt kohta 10v vanha. Moserin hinnalla saat Philipsejä 50 vuodeksi.

Tuolla samalla Philipsillä edelleen ajellaan parta, tukkaa, kainalot ja munat. Ja se on nyt kohta 10v vanha. Moserin hinnalla saat Philipsejä 50 vuodeksi.
Joo, teiltä lähdin ilman tukkaa vuonna 2003 jolloin ostin tuollaisen samanlaisen Philipsin itsellenikin. Akutkin ovat loistokunnossa edelleen. :thumbs:
Tosin, mun tukka on aika harva (joka onkin syy siihen miksi olen kalju) ja Philips jättää aika pitkäksi tuon sängen. Gilletellä ei aina jaksa vedellä.

Elämä taas on liian lyhyt siihen että käyttäisi paskoja vehkeitä. Kunnon kone olisi poikaa kun sitä kuitenkin käytetään parin päivän välein koko loppuelämän ajan.

Moser 1400 hankittu. Leikkaa 0.1mm-3mm väliltä ilman lisäkampaa, mukana tuli 4.5mm kampa.
En ole vielä testannut kun koetan kasvattaa vähän pitempää kampausta.

19mm lisäkampa on hankinnan alla ja sillä voi vetäistä parin kuukauden välein kun hiukset tuntuvat liian pitkiltä. Sivulta siistin 4,5 millisellä.

Ääni moserille. täälä jatkuvassa käytössä moser primat type 1230. koneella ikää +25 vuotta ja aivan eri planeetalta, kun mikään halpiskone ollut, mitä tullu kokeiltua. entinen parturikone ja perintökalleus :D tää on sen verran sisäänajettu jo, että vois sanoa ikuiseksi. mm. kerran tippunu wc-pönttöön piuha seinässä :) mitään iän tai kulumisen merkkejä ei ole, pelittää aivan kuin uusi vieläkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom