Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo itselläkin tulee näitä kahta käytettyä melko paljon.Myo repsit ja klusterit. Onhan ne vähän niinkun perustreeniä kuitenkin monelle.
Just vipareissa melko brutaalia noi pakkotoistot ainakin omalla kokemuksella.En sanoisi että mikään on paras. Riippuu liikkeestä. Kaikki ei toimi kaikkeen. Harvemmin näkee pakkotoistoja vipareissa tai pohkeissa. Joskus on myös turvallisempi valita pudotussarjat. Riippuu myös mistä tykkää ja mihin luottaa. En usko että joku on ratkaisevasti tehokkaampi kuin muut.
Aika kova muuten, jos saa vielä noin monta toistoa. Mä en saa vipareissa kymmentäkään toistoa lisää kunnes ei kädet liiku enää ollenkaan. Vipareihin kyllä hyvä tekniikka, mutta soveltuu aika harvoihin muihin liikkeisiin. Kyllä mäkin kai rest-pausen valitsisin parhaaksi, koska eniten sitä tulee käytettyä.Jos yksi pitää valita niin ihan vaan liikeradan lyhentäminen. Esim. vipareissa kun loppuu puhti niin pumppailee alempaa puoliskoa, saattaa vielä löytyä 30-40 toistoa ja polttaa aika ikävästi. Viparikoneella toimii parhaiten kun paine pysyy koko ajan. Toisena vanha kunnon pudotus. Usein nuo kaksi yhdistyy.
Viparikoneella saa vatkata yllättävän pitkään, kässäreillä alkaa väsyä ranteet ennen aikojaan. Pudotussarja sitäkin kyllä yleensä edeltää mutta samalla painollakin voi tuplata sarjan pituuden. Meadowsilta lainasin kun videolla kehotti ottamaan vaikka pykälää raskaammatkin kässärit ja sitten alhaalla keikuttaa semmosen 30-40 toistoa. Samaa oon tehdy hackilla ja prässilläkin että ensin kerran tai kaksi painoa pois ja sitten viimeisellä sarjalla pumppaa vajaita toistoja niin pitkään ku menee/uskaltaa. Nuo on yleensä kaikista ikävimpiä tehdä kun lihas ei väsy vaan tuntuu että se syttyy tuleen. Semmonen Yates meininkihän siinä jo sitten on.Aika kova muuten, jos saa vielä noin monta toistoa. Mä en saa vipareissa kymmentäkään toistoa lisää kunnes ei kädet liiku enää ollenkaan. Vipareihin kyllä hyvä tekniikka, mutta soveltuu aika harvoihin muihin liikkeisiin. Kyllä mäkin kai rest-pausen valitsisin parhaaksi, koska eniten sitä tulee käytettyä.
Kannattaa varmaan lukea toi eka lause tossa alotuksessa.En tiedä kuinka kokenut reenaaja ketjun aloittaja on, mutta lähtökohtaisesti aika monelle paras erikoistekniikka olisi se kun osaisi olla vaivaamatta päätään miettimällä mikä erikoistekniikka olisi juuri se paras. Taas näin vuoden alussa seurannut uusia 15-20v salijannuja ja olen ihan tyytyväinen että 25v sitten ei ollut internettiä ni ei tiennyt mistään erikoistekniikoista yhtikäs mitään.. Tosin en tiä oliko niitä silloin viä edes keksittykään.
Luin uudestaan, mutta en nytkään kyennyt muodostamaan siitä kuvaa kuinka kokenut treenaaja olet.Kannattaa varmaan lukea toi eka lause tossa alotuksessa.
Helvetti kun kuulostaa tyhmältä. Mutta selitetään nopsaan. Siis aloin tekemään progressive overload treeniä sitten käsille, että joka ikinen sarja toistoista riippumatta tehdään todella tarkkaan ja täysin failureen. Kyse ei ole nyt mistään kuurista, vaan siitä, että mä oikeasti löysin käsille mulle toimivan tavan treenata. Huono puoli on se, että ne on joka treenin jälkeen helvetin kipeet muutaman päivän, sekä hauis että ojentaja. Ranskalaisissa on välillä viimeisessä sarjassa yli 70kg.Mut hei, Mikellä kasvo hansa 1.5cm kun alko tekee suorii sarjoi failureen
Eikö ketjun ideana ole vain jakaa omia mielipiteitä, eikä löytää absoluuttisen oikee vastausta, koska sitä ei ole.Luin uudestaan, mutta en nytkään kyennyt muodostamaan siitä kuvaa kuinka kokenut treenaaja olet.
Ja kuten kirjoitin "mutta lähtökohtaisesti aika MONELLE olisi" eli viesti oli tarkoitettu yleismaallisesti kaikille aloitteleville ei suoraan sinulle koska en edelleenkään tiedä oletko aloittelija.
Juuri näin minäkin olen keskustelupalstan idean ajatellut ja sen vuoksi kirjoitin oman mielipiteeni.Eikö ketjun ideana ole vain jakaa omia mielipiteitä, eikä löytää absoluuttisen oikee vastausta, koska sitä ei ole.
Eihän @Roiska__ alussa kysynyt neuvoja, vaan vain mielipiteitä. Ja sanoikin, että "Tietenkin suurin osa treenistä perusduunaamista."