Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noista maihareista mitkä pitäis koulua varten hommata niin pitääkö ne olla inttityyppiset pitkävartiset maiharit vai riittääkö "normi" turvajalkineet?

Mitä kaikkea sinne pitää ostaa ja paljonko niihin kamoihin palaa minimissään rahaa, jos kaiken ostaa uutena ja ei osta kalleinta mitä löytyy?

-Koulupuku ja siihen kuuluvat tilpehöörit, jotka piti tilata topperilta tais maksaa mulla uutena 498€ + puvun kengät niihin ja musta vyö, niin kokonaishinta pomppaa sinne 550-600€
-Palofysiikan kirja reilu 50€
-Maihareihin saa varata 100€, riippuu toki mallista, mutta pitkävartisia sievejä tai jalaksia siellä enimmäkseen on käytössä.
-Muitakin kirjoja tulee mitä opettajat suosii hankittavaksi, ja niihin saa kyllä varmaan muutaman sadan euron menemään jos ne kaikki ostaa. Itse onnistuin tosin suurimman osan lainaamaan kirjastosta, mutta niitäkin riittää vain nopeimmille.

Kyllähän noihin vähän rahaa menee, mutta sitten toisaalta ei tarvitse ruuasta ja asumisesta maksaa mitään :)

Hello kuopioon päässeet ja onneksi olkoon! mulla on Jalaksen off road S3 41 kengät hyllyssä pölyttymässä, jos jollain tarvetta ja kiinostusta niin laita yksityis viestiä.

Onko asuminen myös viikonloppuisin mahdollista ja onko se maksutonta? Näin kysyi kelan rouva. Eli tukea ei saa jos asuminen on maksutonta myös vkl, paitsi jos on joku terveydellinen syy miksei voi asua asuntolassa. Itse yritän saada tukea siten että pitää ottaa koira mukaan. Mutta jos nyt niin käy etten tukea saa ja täytyy asuntolaan muuttaa, niin voiko joku kertoa millaiset ne huoneet on ja voiko sinne tuoda oman telkkarin yms. Jos mahdollista niin joku kuva olisi hyvä että hiukan hahmottais millainen se kämppä on.

"Asumislisä voidaan kuitenkin myöntää muuhun vuokra-asuntoon seuraavissa tilanteissa:
Opiskelija asuu parisuhteessa opiskelupaikkakunnalla tai paikkakunnalla, josta päivittäinen koulumatka on mahdollinen."

Näin lukee pelastusopiston sivuilla. Onko tästä tietoa, että onnistuuko?

"Asumislisä voidaan kuitenkin myöntää muuhun vuokra-asuntoon seuraavissa tilanteissa:
Opiskelija asuu parisuhteessa opiskelupaikkakunnalla tai paikkakunnalla, josta päivittäinen koulumatka on mahdollinen."

Näin lukee pelastusopiston sivuilla. Onko tästä tietoa, että onnistuuko?
Voitko laittaa linkin mistä löysit sen niin laitan kelalle menemään?

Viikonloput saa asua. Telkkarin saa tuoda, huonekaluja ei. Myöskään ei saa lämmittää kämppää hellalla, kuivauskaapilla tai säilyttää tavaroita ikkunan edessä :D

Noita Topperin vaatetilauksia kun tekee niin esim. virkahousuille on tyyppinä B1, C, C1 ja D. Onko ihan sama, minkä valitsee vai otetaanko aina ylin vaihtoehto?

Eli jos mun lukion päättötodistuksen keskiarvo on esim 7.2 niin en pääse mitenkään palomieheksi, kun saisin 3p + 1p + 0p (vpk) eli yht 4p.. Eli en pääsis ees testeihin vaikka juoksen coopperista 3100m ja fyysisistä täydet helposti ja oon melkein kauppatieteiden kandinaatti ihan hyvällä keskiarviolla =D Vittu mitä paskaa.

Ei muuta kuin vpk lisäpistettä hakemaan tai korottamaan lukion arvosanoja. Et ois eka joka on joutunut näkemään vaivaa kouluun päästäkseen.

Eipä niillä kauppiksen papereilla tee palohommissa mitään vaikka oisit maisteri. :D Tässä yhteiskunnassa pitää jo viimestään 15-vuotiaana tietää mihin ammattiin aikoo tulevaisuudessa pyrkiä. Tsemppiä kuitenkin ja varmasti kouluun pääset, jos niin päätät.

Voiko aikuslukiossa käydä korottaan yksittäisiä kursseja päättötodistuksen KA:n nostamiseksi? Ja ehtisikö sitä tehdä jo seuravaan hakuun? Yritin katsella tota hakuopasta, ja ilmeisesti 23.8 mennessä päättyy syksyn haku? Täytyypi soitella aikuislukioon.. Sinänsä hassua että kuitenkin yliopistosta melkein nelosen keskiarvo, ja nyt joudun käydä korottelemassa jotain lukion uskonnon kurssia samalla kun vaikka maalari menee 3.5 keskiarvolla heittämällä pääsykokeeseen =D

Yksittäisiä kursseja voi korottaa. Ota just yhteyttä paikalliseen aikuislukioon ja kysy järjestelyjä. Saattaa onnistua nopeastikin esim. tenttimällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom