Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Odotetusti kutsu tuli täälläkin. Juoksukunto vaan on tällä hetkellä sen verran heikko että oma osallistuminen pääsykokeisiin on vielä epävarmaa.

Perhana ei napannu itellä tällä kertaa. EIhän toi mun tokarin keskiarvo riittäny yhtään mihinkään.
Syksyllä sitten samalla todistuksella 3. ryhmään haku päälle, jos vaikka sillä tärppäis, koska eikös se ole mahdollista?

Onnea kaikille jatkoon päässeille! :)

Tajusin tossa just et kun valintakokeet on 5.-9.5, ni mulla on konserttiliput ostettuna 8.5 :D Taitaa jäädä Nine Inch Nails väliin tällä kertaa. Mutta muuten jännityksellä täälläkin odotetaan tuloksia.

Edit: No helvetti, 5min tän kirjottamisen jälkeen tuli postia :D

Niin, ja kyllähän sinä konserttiin hyvin ehdit. Ei nuo pääsykokeet ole kai juuri koskaan olleet edes 2 päiväisiä.

- - - Updated - - -

Tsemppiä Taratin!! Keväästä ja valosta otat virtaa juoksuun.

Kiitti narpa! Toistaiseksi keväästä ja valosta on tullut ainoastaan nuha ja kurkkukipu :P Mutta jospa tää tästä :)

Perhana ei napannu itellä tällä kertaa. EIhän toi mun tokarin keskiarvo riittäny yhtään mihinkään.
Syksyllä sitten samalla todistuksella 3. ryhmään haku päälle, jos vaikka sillä tärppäis, koska eikös se ole mahdollista?

Onnea kaikille jatkoon päässeille! :)

Teoriassa EI jos sinulla kuitenkin on se tutkinto suoritettuna niin silloin pitäisi hakea sillä. 3. ryhmä oli ammattitutkinnolla tai harkinnanvaraisessa (ei soveltuvaa tutkintoa) lainkaan.

Teoriassa EI jos sinulla kuitenkin on se tutkinto suoritettuna niin silloin pitäisi hakea sillä. 3. ryhmä oli ammattitutkinnolla tai harkinnanvaraisessa (ei soveltuvaa tutkintoa) lainkaan.

Voi kilin vitut ihan nyt näin kaunistelematta. Kyllä ottaa nuppiin, kun ei unelmien ammattiin pääse kouluttautumaan, koska ei teininä koulunkäynti kiinnostanut.
Noh hyvällä tuurilla saan nykyisellä koulutuksellani + työkokemuksella suoritettua saman alan ammattitutkinnon mahd. nopeasti, jotta voi sillä sitten hakea. Tai sitten yritän korotella numeroita.

Ihan sama tilanne oli minulla 2,5v sitten. Päädyin sitten käymään iltalukion kun numeroiden korottaminen 2. asteen tutkintotodistukseen tuntui niin vaikealta. Aikaa minulla meni vajaa 2v työn, treenin ja perhe-elämän ohessa. Nopeemminkin olis toki selvinnyt jos vapaa-aikaa olis ollut enemmän. Lukionhan voi käydä kokonaan netissä myös jos tahtoo, mutta vaatii kyllä sitten enemmän niiden tehtävien vääntämistä. Ammattitutkinnon saa ehkä nopeemmin mutta vaatii ehkä enemmän läsnäoloa? En tiedä. Ja tietty VPK:sta se ilmainen kiinnostuspiste niin ei pelkän todistuksen pisteiden varassa tartte olla.

tietty VPK:sta se ilmainen kiinnostuspiste niin ei pelkän todistuksen pisteiden varassa tartte olla.
Meilläpäin ei ilmasia pisteitä jaella ainakaan. Että jos palokuntaan mielii siinä toivossa että pisteen aikoo saada hakuun, niin kannattaa varautua ihan tekemäänkin jotain.
Moni on pelkän pisteen takia roikkunu mukana ja pettynyt kun päällikkö ei kirjoitakaan todistusta jolla sen saisi.

No joo, totta kai siellä harkoissa/hälyissä kannattaa, ja palokunnasta riippuen pitääkin, käydä. Ilmaisella lähinnä tarkoitin sitä että pisteen saa kuitenkin niin helposti ettei sitä kannata jättää ottamatta. Harkoissakaan kun ei varmasti tartte edes joka viikko käydä ja jossain palokunnissa ei hälytyksiä ole käytännössä lainkaan. Eli huomattavasti helpopaa kuin esim. nostaa todistuksen keskiarvoja pisteen edestä.

Miten joka kurssille otetaan vieläkin 60 henkilöä ja vielä kaksi kertaa vuodessa? Kun avoimia työpaikkoja ei ole tarjolla kuin muutamia vuodessa(mol:n sivuilla). Tuntuu erikoiselta. Eikö kaikki avoimet virat pitäisi olla julkisessa haussa? Vai soitellaanko laitoksille töihin puolin ja toisin?

Olen itsekin harmitellut, että miksei aloituspaikkoja vähennetä, koska jo nyt moni tekee pelkästään ensihoidon tehtäviä. Palohommiin ei ole tarpeeksi vapaita paikkoja.

On tää yhtä jaakobin painia, kun koittaa tiedustella noista kouluista, että mitä mun kannattaa tehä, että saan hoidettua asiat järjestykseen mahd. nopeasti, että voin uudestaan hakea tonne opistoon paremmalla menestyksellä.
Soitat vanhaan kouluun, niin ne pyytää olemaan yhteydessä aikuispuolelle ja sieltä ne taas sanoo olemaan yhteydessä edelliseen kouluun.

Onko täällä ketää, joka olisi nostanut ammattikoulun numeroita jälkikäteen jotenkin? Vai meneekö se ihan älyttömän vaikeaksi? Itsellä olisi se vaihtoehto, että menen takaisin siihen edelliseen kouluun ja suoritan siitä vain muutamia tutkinnon osia, että saisin nostettua niitä numeroita.
Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että haen johonkin ammattitutkintoon valmistavaan koulutukseen... Hohhoijaa..

Siellä MOLlin sivuilla on tosiaan vaan avoimet virat, joihin yleensä on kaverit talon sisältä jo jonossa.. Sijaisuudet hoidetaan muuta reittiä. Ainakin omalle laitokselle (etelä-suomessa, sen tarkemmin en mainosta) on viimeiset vuodet tasaisesti otettu uusia kavereita 5-10kpl/vuosi tekemään sijaisuuksia. Ja kun taloon on sisään päässyt, on sijaisuuksia riittänyt putkeen jos ei itse ole mitään hölmöillyt tai ole muuten vaan sopimaton.

Ok. Tuota tapaa itsekin ajattelin, että muuta reittiä pitkin on mahdollisuudet päästä työhön kiinni. Eihän noissa opiskelijamäärissä olis muuten mitään järkeä. Hyvä näin!

On tää yhtä jaakobin painia, kun koittaa tiedustella noista kouluista, että mitä mun kannattaa tehä, että saan hoidettua asiat järjestykseen mahd. nopeasti, että voin uudestaan hakea tonne opistoon paremmalla menestyksellä.
Soitat vanhaan kouluun, niin ne pyytää olemaan yhteydessä aikuispuolelle ja sieltä ne taas sanoo olemaan yhteydessä edelliseen kouluun.

Onko täällä ketää, joka olisi nostanut ammattikoulun numeroita jälkikäteen jotenkin? Vai meneekö se ihan älyttömän vaikeaksi? Itsellä olisi se vaihtoehto, että menen takaisin siihen edelliseen kouluun ja suoritan siitä vain muutamia tutkinnon osia, että saisin nostettua niitä numeroita.
Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että haen johonkin ammattitutkintoon valmistavaan koulutukseen... Hohhoijaa..

Yksi vaihtoehto on käydä joku nopea ammattitutkinto, johon ei vaadita valmistavaa koulutusta. Itse kävin vartijan ammattitutkinnon, kesti vähän päälle puol vuotta työharjoitteluineen.

Yksi vaihtoehto on käydä joku nopea ammattitutkinto, johon ei vaadita valmistavaa koulutusta. Itse kävin vartijan ammattitutkinnon, kesti vähän päälle puol vuotta työharjoitteluineen.

No tuo kuulostaa ihan hyvältä, koska ennen olin hieman kiinnostunut noista vartijan hommista! Kiitti vinkistä! :)

Kiinnostas tietää, että missä sää ton kävit, koska soitin aikuisopistoon ja ne sano, että pitäis muutama vuos olla työkokemusta kyseiseltä alalta, ennen ku voi sinne mennä.
Mutta ajattelin tässä, että pystyn hommaamaan varmaan tuon oman alan ammattitutkinnon helposti, koska työkokemusta löytyy ja sen pystyy oppisopimuksella myös hoitamaan.

Mä kävin vartijan ammattitutkinnon suoraan intistä ilman päivääkään hommia. Paskapuhetta että pitäis olla kokemusta, moni aloittaa suoraan vatilla ja siitä töihin. Turku akk itsellä.

No mitähän vittua. Kait sitä pitää nyt tehä reality check ja todeta, että kyllä siinä menee vähintään se 1,5 vuotta ennen, kun voi uudelleen hakea tonne opistoon.
Masentavaa ajatella, että menee noin kauan. Vielä, kun en edes viihdy nykyisessä työssäni yhtään ja saman alan töitä on todella vähän Jyväskylässä.

Tai onhan siinä vielä se mahdollisuus, että sillä harkinnanvaraisella haulla hakee. Millähän perusteella jengi on sisään sillä päässyt? Nyt näissä hauissa näytti olevan 4 henkilöä, jotka siinä haki, eikä kumpikaan päässyt valintakokeisiin asti.

Noh.. maanantaina käyn tsekkaamassa paikallisen vpk:n toiminnan ja siitä sitten mahdollisesti liittymään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom