Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Iteki hain mut osasin ryykästä ylikunnon päälle ja jäi testeihin menemättä, ois ollu ajanhukkaa kaikille, noh ens vuonna viisaampana (hope so). Tiiättekö mikä muuten politiikka tonne stadin päähän, pitääkö olla kirjoilla Helsingissä että on mitää tsäännssiä ees päästä vai ratkaseeko pääsykokeet yms, ihan sama mistä jänkhältä on kotosin? Kuullu tästäkin montaa eri versiota.Tänne tuli kirje tänään. Katotaan kuin pällitestit sujuu...
Iteki hain mut osasin ryykästä ylikunnon päälle ja jäi testeihin menemättä, ois ollu ajanhukkaa kaikille, noh ens vuonna viisaampana (hope so). Tiiättekö mikä muuten politiikka tonne stadin päähän, pitääkö olla kirjoilla Helsingissä että on mitää tsäännssiä ees päästä vai ratkaseeko pääsykokeet yms, ihan sama mistä jänkhältä on kotosin? Kuullu tästäkin montaa eri versiota.
Ihan sama vaikka asuis Utsjoella, niin sinne voi päästä ihan yhtä lailla kun helsinkiläinenkin hakija.
Kylläpä rupes masentamaan, kun tajusin, että olin laskenu vahingossa keskiarvoni 1-3 taulukon mukaan, vaikka olisi pitänyt laskea pisteet sen 1-5 mukaan. Ei taida riittää pisteet tuohon hakuun.
Oon vähän hukassa näissä asioissa, eli millä keinolla porukka on pystyny nostamaan todistuksen keskiarvoa ja kauan siihen on mennyt? Ite tällä hetkellä työssä käyvä, en tykkää yhtään työstäni ja rupesin miettimään, että miten opiskelu onnistuu töiden ohella? :/
Sulla on ilmeisesti ammattikoulututkinto kun arvosanat on 1-5? Amis tutkintoa on hankala (ja kallis) korottaa, mutta sitä kannattaa tiedustella tarkemmin koulusta josta tutkinto on.
Itse ratkaisin samaisen ongelman käymällä iltalukion. Aikaa itsellä siihen meni vajaa 2 vuotta, nopeamminkin varmasti ehtii jos elämäntilanne antaa myöten. Itsellä treenit, päivätyö ja perhe vähän rajoitti opiskelutahtia.
Toinen vaihtoehto on käydä ammattitutkinto ja hakea harkinnanvaraisessa haussa, ajallisesti lyhyempi aika, mutta koulunpenkkiä joutuu varmasti kuluttamaan enemmän.