Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Topperista ei löydy kokardia... Sekä turvasolmion sarjanumero on väärä..... Onko kellään tietoa asiasta?

Pitääkö tämä paikkansa=
Olen kuullut että todella monet eivät ole edes hankkineet tuota todella kallista päällystakkia, koska sitä ei juuri käytetä eikä opettajat ole edes valittaneet.
Säästäisi meinaan hyvän rahan jos sitä ei oikeasti tarvitse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Topperista ei löydy kokardia... Sekä turvasolmion sarjanumero on väärä..... Onko kellään tietoa asiasta?

Pitääkö tämä paikkansa=
Olen kuullut että todella monet eivät ole edes hankkineet tuota todella kallista päällystakkia, koska sitä ei juuri käytetä eikä opettajat ole edes valittaneet.
Ei sillä taida mitään tehdä. Itse ostin käytettynä ja näkyi olevan laput tallella ja monet on sanonut että on turha. Ei tässä itsellä toki ole kuin 3kk koulua takana mutta en usko että sitä koskaan kukaan käskee päälle laittamaan. Jos käskee niin tuskin siitä kenkää saa että takki puuttuu :D

Niin mitkä pisteet tuli cooperista ja lihaskunnosta sisäänpäässeillä ?

Itse sain lihaskunnosta 1 pisteen ja cooperista 0. Psyykkiset ne on selkeästi mitkä ratkaisee, ei omalla kohdalla ainakaan tuntunut haittaavan tuo pisteen menetys juoksussa. Toki sekin voi olla ratkaiseva jos psyykkisistä ei saa tarpeeksi pojoja.

Itse sain lihaskunnosta 1 pisteen ja cooperista 0. Psyykkiset ne on selkeästi mitkä ratkaisee, ei omalla kohdalla ainakaan tuntunut haittaavan tuo pisteen menetys juoksussa. Toki sekin voi olla ratkaiseva jos psyykkisistä ei saa tarpeeksi pojoja.

Kiitos vastauksesta. Sen takia kysyn, että näkisi pitääkö kurssille päästäkseen saada kovat pisteet jo lihaskunnosta. Tietysti siitä on apua, jos siitä yhden pisteen alle saa.

Juu kyllähän se piste on aina piste. Mutta tosiaan mikäli saa todistuksesta sen verran pisteitä että pääsee pääsykokeisiin asti ja siellä saa hyvät pisteet psyykkisistä niin on silti mahdollisuuksia päästä vaikkei fyysisistä ja juoksusta saisikaan täysiä pisteitä. Mutta kyllä kannattaa tähdätä maksimi pisteisiin ainakin niissä lihaskuntotesteissä. Se on kuitenkin melko helposti saavutettavissa. Juoksu on jo sitten vaikeampi. Ainakin mulle :D

Pitääkö tämä paikkansa=

Mulle tuttu sanoi että tarvittaessa voi lainata koulun varusvarastolta päällystakin.

Et kyllä koulun varastolta saa mitään muuta kun lanssi/sammutus kamat. Itse en ostaisi päällystakkia jos nyt alottaisin, käyttämättömänä edelleen.

Jos joku Kuopion pelastusopistoon sisälle päässyt haluaa ostaa koulupuvun, niin täällä olisi myynnissä. Käytetty siis sen 1.5 vuotta ja kunto on hyvä. Omat mitat: 187cm 82kg. Paketissa mukana:

toimistotakki c52
toimistohousut B150
kenttälakki kokardilla (kesä)
kenttälakki kokardilla (talvi)
toimistopaita (lyhythihainen) 39/40
toimistopaita (pitkähihainen) 39/40
turvasolmio
Lisäksi mukaan tulee hihansuut talvitakkiin, mitä ei koskaan toimitettu.

Noita paitoja on edellä mainittujen lisäksi 2 pitkähihaista ja 1 lyhythihainen samaa kokoa jos haluaa erikseen ostaa tai ottaa settiin mukaan

Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä privalla

edit: Kaikki tuotteet sijaitsee turussa, saa kokeilla mut ei oo pakko

Jos joku Kuopion pelastusopistoon sisälle päässyt haluaa ostaa koulupuvun, niin täällä olisi myynnissä. Käytetty siis sen 1.5 vuotta ja kunto on hyvä. Omat mitat: 187cm 82kg. Paketissa mukana:

toimistotakki c52
toimistohousut B150
kenttälakki kokardilla (kesä)
kenttälakki kokardilla (talvi)
toimistopaita (lyhythihainen) 39/40
toimistopaita (pitkähihainen) 39/40
turvasolmio
Lisäksi mukaan tulee hihansuut talvitakkiin, mitä ei koskaan toimitettu.

Noita paitoja on edellä mainittujen lisäksi 2 pitkähihaista ja 1 lyhythihainen samaa kokoa jos haluaa erikseen ostaa tai ottaa settiin mukaan

Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä privalla

edit: Kaikki tuotteet sijaitsee turussa, saa kokeilla mut ei oo pakko

Ihan näin ohimennen, onko yksityisviestejä mahdollista edes lähettää/vast.ottaa jos ei ole VIP?

punttisali ja lenkkeily kai pääasiassa. liikkasalista varaillaan vuoroja ja käydään pelaamassa lentopalloa tai mitä porukalla päätetään. crossfit aika hyvin myös pesiytynyt tänne. treenikavereita aina löytyy.

"Pelastuslaitosten määrä voi huveta

Suomen pelastuslaitosten määrä voi huveta tuntuvasti. Turun Sanomien tietojen mukaan sisäministeriössä on käynnissä pelastustoimen aluejakoa koskeva esiselvitys.

– On todennäköistä, että pelastuslaitosten määrä tulee pitkällä aikavälillä vähenemään, vahvistaa valmiusjohtaja Janne Koivukoski sisäministeriön pelastusosastolta.

Alueellisia pelastuslaitoksia toimii nyt 22. Keskustelu pelastustoimen alueiden yhdistämisestä alkoi kuntauudistuksen myötä. Jos kuntien rajoja ja tehtäviä muutetaan, vaikutukset ulottuvat myös kunnallisiin pelastuslaitoksiin.

Pelastustoimen nykyisten alueiden asukasmäärät vaihtelevat sadoillatuhansilla. Pienimpiä ovat Itä-Uudenmaan, Kainuun ja Keski-Pohjanmaan alle 100 000 asukkaan alueet. Varsinais-Suomen pelastusjohtaja Jari Sainio epäilee, ettei alueiden yhdistäminen toisi suuria säästöjä.

– Jos nykyisen 22 alueen määrä vähenee viiteentoista tai kymmeneen, taloudelliset vaikutukset voivat jäädä vähäisiksi. Hallinto on jo nyt aika köykäistä, ja palomiesten määrää ei tietääkseni olla vähentämässä, pelastusjohtaja Sainio sanoo.

Suuria, yli 300 000 asukkaan pelastustoimialueita on viisi: Varsinais-Suomi, Pirkanmaa, Helsinki, Länsi-Uusimaa ja Keski-Uusimaa.

Sisäisen turvallisuuden ala on jo myllerryksessä hätäkeskusuudistuksen ja poliisilaitosten yhdistymisen myötä. Suomen hätäkeskusten määrä vähenee piakkoin kuuteen. Poliisilaitosten luku putoaa yhteentoista.

– Alueiden yhdistäminen ei saa olla pelkkä säästöväline. Paloasemaverkosta ja turvallisuustasosta täytyy pitää huolta, sanoo palomiesliiton toiminnanjohtaja Petri Hynninen.

TS"

Jos toteutuu, niin aika varmasti vaikuttaa palomiesten työllisyyteen. Siitähän se varsinainen säästö taas syntyy :face:

Ja ei menny kovin kauaa:
Potkut uhkaavat yli sataa palomiestä - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

Kohta on sama tilanne ku poliiseilla.

Suomen palomiesliiton Kuopion yhdistyksen luottamusmies Pasi Rissanen ihmettelee rakenneuudistuksen painotusta.

–·Operatiivisen henkilöstön määrä on jo niin pieni ja harva, että sitä on mahdoton enää pienentää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom