Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Stadiin viimeinen mahdollisuus on jo 33-vuotiaana..

Meillä kurssilla (stadissa) keski-ikä n. 25-v. Ikähaitari parikymppisistä kolmekymppisiin.

Onko tuo 33v. nyt sitten se kiveen hakattu? Kauttarantain kuulin että tästä vuodesta (ko se oli) eteenpäin olisi poistunut tuo raja..

Haitari näyttää siltä mitä ajattelinkin.

- - - Updated - - -

Okkei no toi nyt ei ainakaan yhtään helpota hakemista meikäläisellä :rolleyes:

Ja "kauttarantain" = tänävuonna helpelillä aloittanut kertoili vaimolleni (enskari amk opiskelija)

Kyllä varmaan aika kiveen hakattu on tuo ikäraja, kun nuorempia hakijoita kuitenkin riittää enemmän kun tarpeeksi :/ ja tottakai kallis koulu, niin halutaan kaverit pitkäks aikaa hommiin. Kuopiossa ei vissiin ikärajaa sitten olekkaan. kaverinkin kurssilla oli yli 40v kaveri.

Ja "kauttarantain" = tänävuonna helpelillä aloittanut kertoili vaimolleni (enskari amk opiskelija)

Tuossa meidän kurssin hakuesitteestä lainattuna: "joka on hakuhetkellä täyttänyt 18 vuotta, mutta ei 34 ikävuotta". En tiedä onko sitten mahdollisesti poistumassa tuleville kursseille.

Voihan tietys olla mahdollista, ettei tätä Helsingin pelastuskoulua enää muutaman vuoden kuluttua ole enää lainkaan olemassa. Säästöpaineet ovat julkisella sektorilla kautta linjan suhteellisen kovat ja koulu kun on tietääkseni hyvin pitkälti pelkän kaupungin rahoituksen varassa.

Onkos muute noissa lihaskuntotestien suorituksien välissä mitään määrättyä palautusaikaa, vai saako alotaa uuven liikkeen millo ite parhaimmaks tuntee?

Onkos muute noissa lihaskuntotestien suorituksien välissä mitään määrättyä palautusaikaa, vai saako alotaa uuven liikkeen millo ite parhaimmaks tuntee?

5min, mutta sai alottaa aiemminkin, vaikka alussa testaaja sano, et 5min on odotettava.

Viisi minuuttia, mutta voi myös aloittaa aikaisemmin mikäli edellinen suoritus ei ns. "tuntunu missää" :D Pidempää taukoa tuskin saa pitää. Mutta esim. omalla kohdalla meitä oli kaksi suorittamassa samaa aikaa ja saattoi se tauko venähtää minuutilla kun valvoja laski toisen kaverin suoritusta.

E: Wilmo oli nopeempi

Viimeksi muokattu:
Helsingin kokeissa koko ryhmä on gymillä samaan aikaan ja jokainen teki vuorollaan. Kyl siin jokusen minsan kerkee huilii.

Onko Tammikuussa alottavissa joku Turun suunnalta vielä vailla kyytiä/kimppakyytiä Kuopioon? Itse näillänäkymin omalla autolla tuonne ajelen ja 1-2 henkee kyytiin vielä kamoineen mahtuis...

Näitä kimppakyytejä olis varmaan hyvä ilmoitella täällä, kuka ajaa ja mistä.
Jos käy niin ettei ole sopivaa kymppikyytiä tarjolla, ostan sarjalipun ja kuljen junalla. Se tulee ainakin omalta osalta halvemmaksi kun mitä autolla liikkuminen.
Tarjoudun myös ajamaan jos kimppakyytiä saadaan aikaiseksi.

Niin ja Sipoosta lähdössä :)

Opiston A-rakennuksen aulassa, lehtien lukupaikan vieressä on teline, missä on punainen kansio ja siellä lista, johon voi kirjoittaa tarpeensa kimppakyydistä tai jos voi itse tarjota kimppakyytiä.

Täytyy sanoa, että tämä on ollut erittäin mielenkiintoinen keskustelu lukea. Olen itse jo jonkin aikaa miettinyt alan vaihtoa pelastajaksi. Tulot tietenkin laskisivat, mutta ainakin toivottavasti tietäisi tekevänsä jotain tärkeää, eikä yksikään päivä taatusti olisi samanlainen. :)

Haluaisinkin kuulla, onko kukaan täällä ns. "vanhemmalla" iällä (itse 28) vaihtanut alaa ja kouluttautunut pelastajaksi? Miten olette hoitaneet käytännön asiat, kuten asumiset jne. Haitteko opintotukea tai aikuiskoulutustukea?

Koulussa asuminen ja syöminenhän on ilmaista eikä sinne käsittääkseni mitään tukia tämän vuoksi ole saatavilla. Lainaa tai säästöjä.

Yllätyksenä tuli tämä, kiitos kun korjasit. Onko heittää lonkalta paljonko tuollainen opintotuki mahtaa ilman asumislisää olla? Varmaan jotain hunttia-kahta?

Opintotuki jtn alle 250€, aikuiskoulutustuki sitten onkin abt. ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen verran, eli jos vaan ehdot täyttyy niin sitä ilman muuta hakemaan (vaatii mm. että on ollut 8v työelämässä)

Täytyy sanoa, että tämä on ollut erittäin mielenkiintoinen keskustelu lukea. Olen itse jo jonkin aikaa miettinyt alan vaihtoa pelastajaksi. Tulot tietenkin laskisivat, mutta ainakin toivottavasti tietäisi tekevänsä jotain tärkeää, eikä yksikään päivä taatusti olisi samanlainen. :)

Haluaisinkin kuulla, onko kukaan täällä ns. "vanhemmalla" iällä (itse 28) vaihtanut alaa ja kouluttautunut pelastajaksi? Miten olette hoitaneet käytännön asiat, kuten asumiset jne. Haitteko opintotukea tai aikuiskoulutustukea?

Itse olen 25 ja vaihdan alaa. Ajoneuvoasentajasta/sekatyöntekijästä palomieheksi nyt parin viikon päästä alkavalla kursilla. Rahaa tulee se 220€ kuussa, muutto asuntolaan, viikonloput kotona emännän kanssa ja nuo parisataa menisi kokolailla junalippuihin kuukaudessa, mutta voi olla että jonkinlainen kimppakyyteily säästää rahoja.

Itse pistin talouden kuntoon myymällä emännän kanssa toisen auton ja asunnon. Velallisena ei ois tainnu tämä projekti onnistua, ilman isoja säästöjä. Emäntä toki jatkaa työelämässä toistaiseksi, joten kotona ei ilmeisesti tartte joka viikonloppu syödä tonnikalaa ja makaronia. :rock:

Aikuiskoulutustuki jää vuodesta ja parista kuukaudesta kiinni, muuten oisin sitä hakenut. Asumistukea ei vielä ainakaan ole herunut vaikkei asuntolassa saa viikonloppuisin asua, mutta yritän kuitenkin. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.. :piis:

Kyllä siellä Riemukaaressa saa viikonloput viettää jos niin tahtoo. Kesäloma on ainoa aika jolloin ei ilman erillistä sopimusta voi majoittua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom