Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Jeah, kiitti kaikille postauksista, mutta vielä jäi eräs asia kaivelemaan... eli kuinka nuhteeton pitää taustan olla? Itselläni valitettavasti joskus nuorena saanut muutaman pahoinpitelysyytteen, sekä yhden sakkotuomion sain "kukan" kasvatuksesta. Ja taisi siellä yksi rattijuopumuskin olla. Eli jos näistä asioista voisi joku vielä valaista, niin bueeeeeeeno!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellänikin on palomiehen ammatti haaveena ja sitä varten opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi,kun edellisestä koulusta tuli niin huonot paperit...
ja kuulemma virka irtoaa helpommin/nopeammin jos on käynyt lähihoitajan- ja pelastajan tutkinnon.

jalmari82 sanoi:
Pelastajakurssia suosittelen ehdottamasti kaikille, 1,5 vuodessa saa ammatin josta ei lähiaikoina ainakaan hommat lopu. Opintososiaalisina etuina asunto ja kolme ilmaista ja hyvää ruokaa päivässä. Parasta lienee kuitenkin kurssin/porukan yhteishenki joka syntyy kun päivät ryynätään ja illat asutaan yhdessä. Yhteisasumisen ilona on sitten että viihteelle saattaa joutua taipumaan suht usein.

Vielä kun vertaa tuohon helsingin kuoluun joka kestää vuoden pidempään, niin mielestäni koulu kannataa käydä kuopiossa sillä näilläkin papereilla pääsee helsinkiin töihin aluksi vaan käydään about parin kuukauden koulutus mutta käsittääksini tältä ajalta saa palkkaa.
En nyt ole ihan varma kannataako veparista lähteä hakemaan kuvaa ammatista, vaikka samalla alalla liikutaankin ei kokonaiskuvaa alasta välttämättä saa.

Tulikin tällainen mainospuhe, mutta menköön

Pelastajan koulutus maksaa 30 000e/lukuvuosi (sairaanhoitajan 6000e)
Tammikuussa aloittavan kurssin vanhin on yli 40 vee.
Asuntolan alakerrasta löytyy pub olut 2e :rock:

Osaisikohan joku valaista, että onko koulun pituus jossain eri niin kuin tässä väitetään..?

Ja mitä nuo rahasummat kuvaavatkaan... :S

Pelastuskoulu:

UUSI PELASTAJAKURSSI

"Näillä näkymin seuraavan pelastajakurssin hakuilmoitus julkaistaneen HS:ssa, sekä pelastuslaitoksen kotisivuilla tammikuussa 2006. Opiskelijavalinnassa noudatetaan Valtion Pelastusopiston kanssa yhteisiä valintakriteereitä. Kurssin oletettu vahvuus on 15 opiskelijaa ja kurssin kesto 2½ vuotta. Kurssi alkanee syyskuussa 2006. Tätä ennen alkaa Pelastusopistossa Kuopiossa em. oppilaitoksen järjestämiä vastaavia kursseja."

Kuopion pelastusopistossa pelastajakurssi taas kestää kolme lukukautta eli 1,5 vuotta, ja tästä olen satavarma.

Ne luvut kertoo mitä koulutus maksaa yhteiskunnalle

Huhtamo sanoi:
Jeah, kiitti kaikille postauksista, mutta vielä jäi eräs asia kaivelemaan... eli kuinka nuhteeton pitää taustan olla? Itselläni valitettavasti joskus nuorena saanut muutaman pahoinpitelysyytteen, sekä yhden sakkotuomion sain "kukan" kasvatuksesta. Ja taisi siellä yksi rattijuopumuskin olla. Eli jos näistä asioista voisi joku vielä valaista, niin bueeeeeeeno!
en ole itse kuullut että palomiehen taustat tutkitaan..tai siis että pitäisi olla nuhteeton kuten poliisin virkaan?

Hape sanoi:
en ole itse kuullut että palomiehen taustat tutkitaan..tai siis että pitäisi olla nuhteeton kuten poliisin virkaan?
Löytyykö tähän faktaa mistään? Alan vaihtoa olen jo harkinnut pitempään ja pelastusala kiinnostaisi kovasti, mutta täälläkin kummittelee yksi varkaustuomio ja yksi pahoinpitelytuomio ( sakot ) vuodelta sirppi ja vasara.

DoDo sanoi:
Löytyykö tähän faktaa mistään? Alan vaihtoa olen jo harkinnut pitempään ja pelastusala kiinnostaisi kovasti, mutta täälläkin kummittelee yksi varkaustuomio ja yksi pahoinpitelytuomio ( sakot ) vuodelta sirppi ja vasara.
tää on iha mutua..mut ainakaan en mistään tällaista ole kuullut että merkinnät rekisterissä häiritsisi.Ja kun itse olen ollut tuomioita kuulemassa niin kyllä on muistutettu että nää sitten häiritsee joihinkin ammattiin hakemisia, kuten pollarin virkaa..muttei sanaakaan ole mainittu palomiehistä.voin lähettää kysymyksen johonkin asiaan perehtyneelle henkilölle.kirjoitan sitten tänne mitä sain selville.

EDIT:eikö pakkiksella ole yhtään palomiestä joka osaisi valaista meitä tietämättömiä?

Tuttu brankkari kertoi (jos muistan oikein), että ei saisi olla rötöksiä taustalla, ainakaan tuoreita pahoinpitelyrikoksia (tai muita henkeen tai terveyteen kohdistuneita). Ja sitten palokunnassa otetaan kait huumetestejä. En tiedä tarkistavatko rikosrekisterin.

Ja olisihan se hassua, jos joku omaisuusrikoksista tuomittu menisi noin vain vaikkapa jonkun rikkaan mummelin luo, kun tämä on henkihievereissään (henkilökohtainen mielipiteeni).

HITB sanoi:
Lähettäkää postia sinne pelastusopistoon. :)
Laitoin meilin tonne, joten nyt kaikki me nuoruuden hölmöläiset odotamme vastausta. ;)

DoDo sanoi:
Laitoin meilin tonne, joten nyt kaikki me nuoruuden hölmöläiset odotamme vastausta. ;)
Tänään tuli vastaus.

Hei

Pelastajakurssille hakijoiden taustoja ei ole tutkittu, tähän on ilmeisesti
tulossa piakkoin muutos niin että kaikista valintakokeeseen kutsutuista
pyydetään turvallisuusselvitys.
Kirsti Kuisma
kurssitoimisto
Pelastusopisto

Tämä ratkaisi ainakin osaltani sen, että haen pelastajakurssille vuoden sisällä.

perkele..mun tuurilla sitten ku haen tonne niin taustojen tutkinta on tullut käytäntöön ja kappas hape hylätään heti kättelyssä :jahas:

skillster sanoi:
Onko palomiehen ammatille esteenä silmälasien/piilolinssien käyttö?

ei ole.

DoDo sanoi:
Tänään tuli vastaus.

Hei

Pelastajakurssille hakijoiden taustoja ei ole tutkittu, tähän on ilmeisesti
tulossa piakkoin muutos niin että kaikista valintakokeeseen kutsutuista
pyydetään turvallisuusselvitys.
Kirsti Kuisma
kurssitoimisto
Pelastusopisto

Tämä ratkaisi ainakin osaltani sen, että haen pelastajakurssille vuoden sisällä.

llsfoihWFIHO. vOI PERKELE.

Minua alkaa pikkuhiljaa nyppimään. Vielä jokin aikaa sitten (eilen) mietin tuleevaa uraani poliisina ja rauhanturvaajana. Sitten pakit valmareista. Tämä johti vaihtoehtojen uudelleenharkintaan viimeisen muutaman tunnin sisällä. Vankeinhoitoalalta löytyisi ihan kivoja, mutta sinne tuppaa vaatimaan turvallisuusselvityksen, joka croppasi jo poliisikoulunkin luotani.

Brankkaria mietin muutama kuukausi sitten, mutta hylkäsin sen huonon etenemismahdollisuuksien vuoksi. Nyt mietin sitä uudelleen, mutta aika on siitäkin sitten loppumassa. Dodo. Olemme samassa veneessä. Minun rikkomukseni oli kova ylinopeus. Ei jumalauta..

kpsk sanoi:
.....Vankeinhoitoalalta löytyisi ihan kivoja, mutta sinne tuppaa vaatimaan turvallisuusselvityksen, joka croppasi jo poliisikoulunkin luotani.

..... Minun rikkomukseni oli kova ylinopeus. Ei jumalauta..

Eiköhän vankeinhoitoalalle nyt yksi kaaharikin mahdu, varsinkin kun itse hommiin pääsee ilman koulutustakin. Tämä on siis mutua, mutta kummalta tuntuu jos siellä jaksavat raskaasta kaasujalasta nipottaa.

Grosskopf sanoi:
Eiköhän vankeinhoitoalalle nyt yksi kaaharikin mahdu, varsinkin kun itse hommiin pääsee ilman koulutustakin. Tämä on siis mutua, mutta kummalta tuntuu jos siellä jaksavat raskaasta kaasujalasta nipottaa.

Aah. Rakas isosiskoni soitti minulle vihdoin ja viimein. Hän on töissä vanginvartijana Itä-Suomessa ja selvensi minulle hieman noita asioita.

Turvallisuusselvitys on keskusrikospoliisin homma, jossa ihmisen tausta katsotaan vakavien rikkeiden osalta, kuten huumeet ja mummonpotkinta. Siinä ei ilmeisesti käsitellä lievempiä rikkomuksia kuten ylinopeuksia ollenkaan, mutta hän ei ollut varma että kuuluuko törkeä liikenteen vaarantaminen niihin.

Vankeinhoidon peruskoulutuskin on laajenemassa 2,5-vuotiseksi kuten poliisikoulu on jo.

Dodo, en tiedä kuinka vakava rikkeesi on, mutta luuletko sen olevan liian vakava?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom