Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Palomieheksi, ammattiin soveltuvuus....

Ruvennu kans itteä kiinnostamaan toi ala ja olis nyt sitten vähän kysyttävää....

Onko pituudesta palomiehelle hyötyä/haittaa, meinaan siis melkeen 2m pitusia ihmisiä.
Viel ois pari vuotta opiskeltava ja armeija käytävä enne hakemista ja pituutta on nyt jo 195cm ;)
Siihen se varmaan jää eli en kasva enempää. Nyt siis mielipiteitä pituuden merkityksestä ammatissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
....Nyt siis mielipiteitä pituuden merkityksestä ammatissa.

Kaiken kokoisia kavereita laitoksen hommiin mahtuu kyllä ja kaikkia tarvitaan. Ei se siitä pituudesta jää kiinni, etteikö alalla pärjäisi. Suurin vaikutus on fyysisellä ja psyykkisellä kunnolla.
Jos tunnet, että olet alalle sopiva, niin ilman muuta hakupaperit sisään. :)
Itselläkin olisi haku edessä 2013 tammikuulla alkavalle kurssille.

Käytän 7 eri psyykelääkettä, joista kaksi on kolmiolääkettä, miten onnistuu niiden käytön salassapito tuolla opistolla opiskeltaessa? Onko siellä asuntolassa kaikki yhdenhengen huoneita vai useamman hengen tupia?

Käytän 7 eri psyykelääkettä, joista kaksi on kolmiolääkettä, miten onnistuu niiden käytön salassapito tuolla opistolla opiskeltaessa? Onko siellä asuntolassa kaikki yhdenhengen huoneita vai useamman hengen tupia?

Jos ei lääkkeitä kouluun tullessa ole, niin ne määrätään ovella. Turhaan sinä siis mitään salailet!

Millaista sitten on itse opiskelu esim. tuolla Kuopion pelastusopistossa? Jostain luin että olis sisäoppilaitos tyyppistä meininkiä eli siis pääseekö sieltä pois koskaan tuon 1,5v aikana eli miten onnistuu parisuhteen hoito tuona aikana..? Anotaanko lomia intti tyyliin vai onko illat ja vloput vapaat(pois lukien tietysti koulutyöt) ihan niinkuin päivätyötä tekevälläkin?

Entäs pelastukoulu? Asutaanko siinä kotona (tai siis helsingin seudulla) ja mennään päiviksi opiskelemaan?

Mikäli tästä löytyy jo aihetta forumeilta olisin kiitollinen linkeistä, en vihaisista kommenteista :)

Kuopiossa opiskellessa ei ole edes pakko asua koulun tarjoamassa asuntolassa. Illat ja viikonloput ovat normaaliolosuhteissa vapaita. Ihan normaali koulu, missä mahdollisuus ilmaiseen asumiseen.

Tarkistetaanko hakijalta alkuperäiset paperit (lukion päättötodistus) jossain vaiheessa valintaprosessia? Itseltäni kun on kyseinen lappu hävinnyt ja pelkästään kopiot jäljellä jotka skannasin viime keväänä hakiessani kouluihin.

Luulisin että pelkkä kopio riittänee. Soita PEO:n opintotoimistoon jos haluat asiasta täyden varmuuden.
Ja mitä noihin ilta ja viikonloppuvapaisiin tulee niin viikonloput on vapaita (ainakin pelastajakursseilla), mutta jotain iltanakkeja oli ainakin aikoinaan viikolla keskimäärin kerran kuukauteen.(kirjastopäivystys ja huoltoryhmä:hyvä:).

Tarkistetaanko hakijalta alkuperäiset paperit (lukion päättötodistus) jossain vaiheessa valintaprosessia? Itseltäni kun on kyseinen lappu hävinnyt ja pelkästään kopiot jäljellä jotka skannasin viime keväänä hakiessani kouluihin.

Tarkistetaan siinä vaiheessa kun olet kouluun päässyt, jos ei löydy, voit menettää opiskelupaikkasi. Tämä tieto on peräisin pelastusopiston sivuilta.

Pyydä todistus sieltä lukiosta missä olit, ne säilyttää niitä papereita (tai noh tietoja) varmaan jonkun 10-15 vuotta sen jälkeen kun olet valmistunut...

Kiitos vastauksista. Valaisisiko joku vielä seuraavassa... Helsingin pelastuslaitoksen hakuohjeesta:

''Työn päätoimisuuden tulee selvästi ilmetä työtodistuksesta tullakseen huomioiduksi.''

Tarkoittaako tämä sitä, että todistuksessa tulee näkyä viikottainen tuntimäärä, vai tehtävä, jossa on toiminut?

Kiitos vastauksista. Valaisisiko joku vielä seuraavassa... Helsingin pelastuslaitoksen hakuohjeesta:

''Työn päätoimisuuden tulee selvästi ilmetä työtodistuksesta tullakseen huomioiduksi.''

Tarkoittaako tämä sitä, että todistuksessa tulee näkyä viikottainen tuntimäärä, vai tehtävä, jossa on toiminut?

Tarkoittaa eri yhteyksissä työn keskimääräistä viikkotyömäärä. Eli siis suomeksi sanottuna oletko vakituinen työntekijä vai määräaikainen tms...

Tarkoittaa eri yhteyksissä työn keskimääräistä viikkotyömäärä. Eli siis suomeksi sanottuna oletko vakituinen työntekijä vai määräaikainen tms...

"Työskentelyn on pitänyt olla kokopäivätoimista (säännöllinen työaika vähintään
35 tuntia/viikko)"

Eli tuon ei ole välttämätöntä tulla ilmi todistuksessa? Riittänee varmaan, että siinä lukee ajanjakso jona on kyseisessä firmassa ollut töissä?

"Työskentelyn on pitänyt olla kokopäivätoimista (säännöllinen työaika vähintään
35 tuntia/viikko)"

Eli tuon ei ole välttämätöntä tulla ilmi todistuksessa? Riittänee varmaan, että siinä lukee ajanjakso jona on kyseisessä firmassa ollut töissä?

Faktaa en kyllä osaa sanoa kun en ole koskaan hakenut palomieheksi. Luulis nyt kuitenkin näin, että jos työdistuksessa lukee, että "henkilö X on työskennellyt yrityksessä X määräaikaisessa työsyhteessa (esim.) ajalla... " niin asia olisi harvinaisen selvä. Tohon tyyliin mun työtodistukset on ollu ja hyvin ne on esim. puolustusvoimien erikoishommiin haettaessa kelvannut.

Olen jo pitkään halunnu palomieheksi, mutta muutama asia arveluttaa. Olen lapsena sairastanut astmaa, sekä joskus nuorempana käytin masennuslääkkeitä. Lisäksi minulla olen allerginen eläimille ja mulla on heinänuha. Onko noilla maneereilla mitään mahdollisuuksiakaan päästä opiskelemaan?

Morjensta. Minkälaisilla pisteillä porukka on hakenu nyt tammikuun hakuun lukio- ja amispuolelta? Ja paljonko veikkaatte, että kuinka paljon pisteitä pitää olla kasassa haun toiseenvaiheeseen?

Itellä oli pistettä vajaa taydet ammattikoulupohjalta nuo hakupisteet.
Ja ammattikoulupohjasilla varmaan vähän korkeammat pisteet tarttee olla, että pääsykokeisiin pääsee.
Mutta äkkiseltään vois veikata, että noin puolilla pisteillä nyt luulis pääsevän pääsykokeisiin.
Mutta varmaan tuo selviää aika piakkoin sen jälkeen, kun tuo hakuaika menee umpeen.

Tunnustaako kukaan foorumilainen hakeneensa tämän vuoden puolella Helsinkiin?

Itse olin pari viikkoa takaperin pääsykokeissa ja nyt jänskäilen kutsua psykologisiin. Jonkun opettajan kanssa testeissa juttelin, että noin 180 hakijaa olisi fyysisissä ollut testattavana. Arviolta 45 pääsee psykologisiin ja lopulta 15 koulutukseen.

Tunnustaako kukaan foorumilainen hakeneensa tämän vuoden puolella Helsinkiin?

Itse olin pari viikkoa takaperin pääsykokeissa ja nyt jänskäilen kutsua psykologisiin. Jonkun opettajan kanssa testeissa juttelin, että noin 180 hakijaa olisi fyysisissä ollut testattavana. Arviolta 45 pääsee psykologisiin ja lopulta 15 koulutukseen.

Koululta saa soittamalla tietoa jatkoon pääsystä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom