Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Opiston koulupuku on nyt myynnissä. Pakettiin kuuluu kaikki mitä sinne vaativat, talvitakista kauluspaitoihin. Itse olen 176cm/81kg. Vaatteet löytyvät Tampereelta, mahdollisuus sovittamiseen on. Voin myös postittaa vaatteet jos ostaja maksaa postikulut.

Paketin hinta on 300€ ja kaupan päälle tulee palofysiikan kirja.

Lisätietoja voi kysellä spostilla.
kalliomaki.jarkko (at) gmail.com

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelastusopiston kurssipuku myynnissä. Ollut käytössä 178/84 kokoisella henkilöllä ja sopii myös hieman lyhyemmälle.

Toimistopusero C48
Kauluspaita lyhythihainen koko 39/40
Kauluspaita pitkähihainen koko 39/40
Housut koko D48
Talvitakki koko XS
Turvasolmio
Kenttälakki koko 59
Miehistökokardi

Kirjat:
Palofysiikka, painos v. -14

Hinta: 300€

Olin hölmö ja ostin vaatteet uutena. Älä tee samaa virhettä, siispä tästä lähes uudenveroinen paketti puoleen hintaan. Saa tulla sovittamaan ja voin myös lähettää postitse ostajan maksaessa postikulut. Vaatteet sijaitsevat Turussa.

Yhteydenotot: vateeee (at) gmail.com

250€. Tulkaa hakemaan!

Onko minkään näköistä saumaa päästä kouluun ilman toisenasteen tutkintoa, eli peruskoulupohjalla..? Mitä muuta yleensäkkään vaaditaan kuntotestien yms fobiatestien lisäksi, mitä pitää olla pohjalla valmiina? Mistä tästä löytyy lisätietoa kun googlaustaidot ei tuottanu itellä tulosta..

Onko minkään näköistä saumaa päästä kouluun ilman toisenasteen tutkintoa, eli peruskoulupohjalla..? Mitä muuta yleensäkkään vaaditaan kuntotestien yms fobiatestien lisäksi, mitä pitää olla pohjalla valmiina? Mistä tästä löytyy lisätietoa kun googlaustaidot ei tuottanu itellä tulosta..
Tuosta http://www.pelastusopisto.fi/fi/tule_opiskelemaan/usein_kysyttya ja tuosta http://www.pelastusopisto.fi/download/67597_Opiskelijavalinnan_perusteet_2017.pdf?22d62847469fd388

Okei, merkonomiks vois päästä 2vuoden sisään, onko ihan kurapaperit jos tästä haluis yrittää jatkaa palomieheks? Tietääkö kukaan tai onko kukaan täällä merkonomi papereilla jatkanut pelastusopistoon?

Ei mitään väliä mikä toisen asteen tutkinto, ei niistä mitään lisäpisteitä saa. Taitaa olla aika helppo koulu ottaa hyvä keskiarvo niin sinne vaan ja opiskelee vähän niin helpottaa kouluun pääsyä kun ei tartte jollain seiskan keskiarvolla kituuttaa.

Hei!

Hakupaperit lähetetty opistolle. Lihaskuntotestit suoritettu. Kuopion testeihin lähtö on jo varma(?), sillä ammattikoulun todistuksesta tulee täydet 7 pistettä.
Hiukan mietityttää jo valmiiksi, miten käy. Syynä penkin alle menneet lihaskuntotestit = vain +0,25p.
Cooperin testistäkään tuskin tulee lisäpisteitä.

Psyykkinen soveltuvuus taitaa kuitenkin olla ratkaiseva tekijä ainakin jaossa olevien pisteiden perusteella. Olisi mukava tietää, onko joku pakkotoistolaisista päässyt sisään ilman kuntotesteistä saatavia lisäpisteitä?

Muita tammikuussa alkavalle kurssille hakeneita? :puntti:

Palomieheksi ei kannata tällä hetkellä hakea.

Koulu puskee miehiä ja nykyään myös naisia :) ulos liukuhihnalta 120 vuodessa, vaikka nykyisillekään ei ole töitä tarjolla. Kesäisin pääsee töihin, jos on valmis muuttamaan, mutta muuten sekään ei ole enää täysin itsestäänselvää. Kesän jälkeen on hiljaisempaa ja itse olen kysellyt 75 % Suomen pelastuslaitoksista läpi eikä missään ole tarjota töitä kesien ulkopuolella. Soitin suurimmat ja pienimmät laitokset läpi lähes kaikki ja vaikka olisi valmis muuttamaan, töitä ei vain ole. Lähes kaikki laitokset mainitsivat, että ovat joutuneet laittamaan omia kesämiehiä pihalle kesän jälkeen, joten jos sijaisuuksia aukeaa, ovat kesällä töissä olleet etusijalla. Ainoa työllistymismahdollisuus on siis mennä kesäksi johonkin laitokseen töihin ja toivoa, että kesälomien jälkeen tulee sijaisille tarvetta, mutta jonot näihin sijaisuuksiin ovat pitkiäkin.

Tulevaisuudessa tilanne ei näytä moneen vuoteen yhtään ruusuisemmalta, koska jo-valmistuneita on kortistossa paljon odottamassa paikkojen aukeamista ja lisää koulutetaan jostain syystä koko ajan.

Eiköhän niitä paikkoja ala kohta aukeamaan, jos siirrytään valtakunnallisesti 12h vuoroihin. Meikältä saa ainakin yhen siinä tapauksessa!

Moi,

mikäli aloitat opiskelun Pelastusopistolla nyt syksyllä ja oppilaspuku on vielä hankkimatta, no worries, tarjolla olisi seuraava paketti:

- takki, koko: C52 (kunto: hyvä / uudenveroinen)
- housut, koko: C52 (kunto: hyvä / uudenveroinen)
- kauluspaita, pitkähihainen, koko: 41/42 (kunto: pesussa haalistunut, mutta palveluskelpoinen)
- kauluspaita, lyhythihainen, koko: 41/42 (kunto: pesussa haalistunut, mutta palveluskelpoinen)
- lippalakki, kesä (sis. kokardi), koko: L/XL (kunto: uudenveroinen)
- lippalakki, talvi/korvaläpällinen (sis. kokardi), koko: S/M (kunto: hyvä-)

Täydellisestä setistä puuttuvat siis kravatti ja talvitakki.
Hinta: koko paketti lähtee aseveli -hintaan tarpeettomana.
Yhteydenotot: postilaatikko.juha(at)outlook.com .
Tuotteet Kuopiossa.

Tervehdys,
tammikuussa opiskelut aloittavat. Ylläoleva oppilaspuku edelleen kaupan. Täydellisestä oppilaspuvusta puuttuvat siis turvakravatti ja talvitakki. Myyn edellämainitut tuotteet kokonaisuutena hintaan: 60 €. Puku Kuopiossa ja yhteydenotot: postilaatikko.juha(at)outlook.com .

Morjes! Jos joku tietäis ja viittis vastailla, nii olis huikee homma.
Haluaisin vähän tiedustella minkälaista palaa olis tonne Helsingin pelastuskoulun kurssille ja millä on yleensä päässyt jatkoon. Riippuu tietty vuodesta mutta niinku yleensä.

Eli oon 21-vuotias, hain viime haussa mutta en päässyt tokalle kierrokselle. Vaivaiset 6 pinnaa tais yhteensä olla. Koulumenestyksestä (0-7p) tais tulla se 4p (ammatillinen) ja kuntotesteissä otin sen saatavat 2 pinnaa. Nyt seuraavaan hakuun tulen saamaan yhen pinnan työkokemuksesta myös. Hinku alalle olis kova, nyt löytyy myös c-kortti.

Oisko vielä jotain mistä vois jonkun pisteen saada seuraavaan hakuun? Kuinka haastava olisi esim englannin kielikoe jos nyt koulussa ollut sellaista arvosanan 7-8 luokkaa.
Vapaapalokunnassa en ole koskaan ollut ja sille hidasteena olis oma urheilu-ura, joka vie nyt työn jälkeen lähes kaiken vapaa-ajan.
Vielä en ainakaan olisi hakemassa kuopioonkaan, vaan tavoitteena olis nimenomaan toi Helsinki. Isot kiitokset jos joku jaksaa vähän valottaa et mitkä ois omat mahikset!

Tervehdys,
tammikuussa opiskelut aloittavat. Ylläoleva oppilaspuku edelleen kaupan. Täydellisestä oppilaspuvusta puuttuvat siis turvakravatti ja talvitakki. Myyn edellämainitut tuotteet kokonaisuutena hintaan: 60 €. Puku Kuopiossa ja yhteydenotot: postilaatikko.juha(at)outlook.com .

Laitoin sulle eilen sähköpostia, olen kiinnostunut ostamaan setin sinulta pois nurkista pyörimästä!
S.postini: sam_zerlik(at)hotmail.com

Hei

Myynissä olisi koulupukusetti, ollut käytössä 178/75 miehellä. Kaikki vaatteet ehjiä ja siistejä.
Settiin kuuluu:

-Housut C48
-Takki C48
-Kravaatti
-Kauluspaidat lyhyt- ja pitkähihainen 39/40
-Lakki

Talvitakkia ei ole.

Hinta 150e

Joensuun seudulta voi noutaa, muuten posti.

spostilla yhteys: olli.lyhykainen@gmail.com

Moikka

Ehjä ja siisti 2015-2016 käytössä ollut koulupuku myynnissä!
Omat mitat 173cm ja 73kg.
Huom. Housut on yksinkertasesti käsin lyhennetty itselleni sopivan pituiseksi, mutta ompeleet saa nopeasti purettua, jolloin sopii myös pitkäkoipiselle. Housut mallia D, eli menevät helposti myös itseäni leveämmälle kaverille!

Toimistopaita lyhythihainen 37/38
Housut D48
Kravaatti Lyhyt
Pusero C48
Päällystakki C48
Lakki + Kokardi 57

gkgkgk.jpg
Setistä puuttuu siis ainoastaan pitkähihainen Toimistopaita

Vaatteet löytyvät Kirkkonummelta, Uudeltamaalta. kim_nyholm(at)msn.com
Setin hinta 230e

Moikka

Ehjä ja siisti 2015-2016 käytössä ollut koulupuku myynnissä!
Omat mitat 173cm ja 73kg.
Huom. Housut on yksinkertasesti käsin lyhennetty itselleni sopivan pituiseksi, mutta ompeleet saa nopeasti purettua, jolloin sopii myös pitkäkoipiselle. Housut mallia D, eli menevät helposti myös itseäni leveämmälle kaverille!

Toimistopaita lyhythihainen 37/38
Housut D48
Kravaatti Lyhyt
Pusero C48
Päällystakki C48
Lakki + Kokardi 57

Setistä puuttuu siis ainoastaan pitkähihainen Toimistopaita

Vaatteet löytyvät Kirkkonummelta, Uudeltamaalta. kim_nyholm(at)msn.com
Setin hinta 230e
Myyty

Mulla on yksi 60 päivän ehdollinen tuomio tilillä, ei sakkoja tai mitään muita rötöksiä. Nykyään kun tekevät pelastusopistossakin suppean turvallisuusselvityksen, onko se hei ja näkemiin samantien? Tiedän sen että tuomio näkyy siellä, kysymys kuuluu estääkö se täysin alalle pääsyn. Koulumenestyksestä ja fyysisestä kunnosta ei tulisi kiinni jäämään. Onko kellään omakohtaista kokemusta tai faktatietoa? Mutuilua aiheesta oon kuullut tarpeeksi.

Myynnissä pelastusopistoon puku:

Iso päällystakki (54)
2x Lyhythihainen paita (43/44)
2 x Pitkähihainen paita (43/44)
Lippis (L/XL)
Kravatti + pinssi
Suorat housut*
Takki (C 154)

Mielellään nouto Vantaalta, mutta voin myös omien menojeni puitteissa tuoda jonnekin päin pääkaupunkiseutua.

Hinta 160 e.

nikotuukkakor a gmail.com

*housujen kokoa en osaa sanoa. Itse olen 183cm pitkä ja minulle ne on ammatilainen lyhentänyt sopivaksi.

MYYDÄÄN!

Pelastusopiston koulupuku sekä palofysiikan kirja.

Itse olen 183 cm ja 88 kg ja puku on sopiva. Housuja on kavennetty ja lyhennetty.

Sisältää:

Toimistopaita lyhyt ja pitkähihainen 41/42
Kravatti pikakiinnityksellä
Takki C152
Talvitakki koko M (reilun kokoinen)
Housut C154
Lippalakki
Palofysiikka - kirja (2014 painos)

Vaatteet hyväkuntoisia ja kirja uudenveroinen.

Hinta 250e

Tiedustelut jori.tormanen at gmail.com

Kuljetus onnistuu uudenmaan alueelle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom