Kysytään nyt täällä vaikka ei nyt ehkä ihan oikea paikka olekaan, mutta liittyy edes jotenkin aiheeseen. En oikein tiedä miten tämän edes esittäisi, mutta sanotaan, että tulevaisuus stressaa ihan p.keleesti.
Tilanteeni on, että jo lukion lopulla halusin pelastusopistoon, koska en enää jaksanut opiskella päivääkään ja halusin kunnon hommiin, en mihinkään toimistotyöhön. Heti lukion jälkeen kesällä painelin armeijaan ja siellä vierähti vuosi. Intistä pääsiin siis tänä kesänä, jonka jälkeen menin ihan sekalaisiin hommiin, enkä siis hakenut vielä PeO:on syksyllä, koska ihana kuorma-autokorttihässäkkä ja intin alentama kunto. Tällä hetkellä olen raksalla sekahommissa ja päivä päivältä kirkkaammaksi mielessäni tislautuu mielikuva, mitä en ainakaan halua tehdä työkseni (raksaa).
Tavoitteenani on hakea keväällä opistoon, mutta nyt olen alkanut kelailemaan, että ehkä myös joku kunnon opiskelukin maistuisi. Selvää on, että pelastus- ja terveydenhoitoala on se meikäläisen juttu. Mielessä on myös pyörinyt niinkin villi ajatus kuin pyrkiminen lääkikseen, johon nyt iän hieman kartuttua ja työkokemuksen perusteella olisi todella kova moti myös päntätä. Tiedän, että kirjoitukset meni vain siksi niinkin heikosti, että en ollut ihan varma mitä haluan jatkossa, ja jos vain olisi lukenut kirjotuksiin yhtään enemmän olisi tulokset olleet varmasti paremmat (keskiarvo Magna). Kirjoitin siis mm. pitkän ma, fy ja ke, eli jotain mahdollisuuksia olisi ehkä kovalla työllä yliopistoonkin.
Nyt en vain tiedä mitä teen, koska pelkään, että jos nyt valitsen vaikka pelastusopiston ja muutaman vuoden päästä haluaisin sittenkin lääkikseen, niin lukion asiat olisi huomattavasti huonommin muistissa ja duunia sais tehä ihan mielettömästi päästäkseen sisään ja silloin ehkä voisi joskus kaduttaa, etten lukenut ja mennyt yliopistoon. Toisaalta jos nyt alottaisin valmistautumisen lääkikseen, niin ensimmäiset tosiasialliset mahdollisuudet minulla olisi päästä vasta toisella hakukerralla (2017), ja sitten jos joskus valmistuisi lääkäriksi, niin ikää olisi jo sen verran, että en tiedä tuosta PeO:sta??
Varmaa on, että toista välivuotta en suostu pitämään, ehkä juuri ja juuri jaksan sinnitellä raksalla ensi syksyyn jolloin toivottavasti edes jonkin oppilaitoksen ovet aukenisivat. Mietin, että voisin hakea ainakin näihin koulutuksiin keväällä: lääkis, pelastusopisto tai ensihoito (AMK). Mutta sitten mietin, että jos ei pääse mihinkään kouluun, niin sitten olen kyllä tosikusessa, koska tämäkin välivuosi on enemmän kuin tarpeeksi.
Sori avautuminen. Mielipiteitä?