Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ottaisin mielellani pienempaa palkkaa jos saisin tehda etatoita vaikka kaksi paivaa viikossa.

Nelipaivainen duuniviikko olisi myos kova juttu, ottaisin heti vaikka tulisikin taloudellisesti reilusti takkiin.

e. Mita vahemman joudun olemaan tyopaikalla ja tekemisissa muiden tyontekijoiden kanssa, sita parempi.

Samaa mieltä kaikesta! Nelipäiväinen työviikko ois r0kr0k!

Tosin todennäköisesti käyttäisin osan vapautuneesta ajasta toiminimen hommiin, joten vaikutus tuloihin ei loppujen lopuks olis ihan niin dramaattinen.

Täysin vastikkeetta on aika vaikea kuvitella. Eli tekisin samaa työtä yhtä paljon pienemmällä palkalla. Enpä usko, että suostuisin. Heittämällä suostun työajan lyhentämiseen. Mallia kolme-neljä päivää viikossa duunia. Sen verran, että lomat kertyy.

Päivätuntien vähentäminen ei taas käy. Päivä on täysin pilalla siinä kohtaa kun toimistolle astuu. Riippumatta onko siellä viisi vai yhdeksän tuntia.

E: ootteko pojat tehneet paljon etätöitä? Ihan mielenkiinnosta, koska se on oikeasti eri asia kuin vapaapäivä, jos noita tekee vähänkin enemmän. Mulla on mahdollisuus tehdä vaikka joka päivä, mutta tulen mielummin toimistolle pilaamaan päiväni kuin sotken kodin ja työn keskenään. Tosin työmatka on marginaalinen 20min.

E: ootteko pojat tehneet paljon etätöitä? Ihan mielenkiinnosta, koska se on oikeasti eri asia kuin vapaapäivä, jos noita tekee vähänkin enemmän. Mulla on mahdollisuus tehdä vaikka joka päivä, mutta tulen mielummin toimistolle pilaamaan päiväni kuin sotken kodin ja työn keskenään. Tosin työmatka on marginaalinen 20min.

Henk.koht. teen kyllä etätöitä todella mielelläni, vaikka työmatka on vain 10min (tosin viime syksynä / 2012 keväällä hypin kahden kaupungin väliä -- jolloin etäpäivät oli fiksumpia).

On se vaan kivempaa tehdä duunia omalta sohvalta, colleget jalassa. Jääkaapista voi hakea purtavaa milloin haluaa ja kaffekin on paljon parempaa.

Eikä tarvii kattoa muita ihmisiä :dance: (jos hyvin käy niin ei tarvii edes luurissa juoruta kenenkään kanssa etäpäivän aikana)

Viime duunissa oikeasti sain etatoissa tehtya niin paljon enemman, toimistolla jatkuvasti hairitaan eika saa tyorauhaa. Harmi vaan etta tyonantaja ei oikeen lammennyt etatoille, siina sitten yritat avokonttorilla suunnitella jotain verkkoinfraa ja laskea aliverkkoja kun jatkuvasti joku tulee hairitsemaan ja vieressa joku rapattaa taukoamatta.

Nelipaivainen duuniviikko olisi myos kova juttu, ottaisin heti vaikka tulisikin taloudellisesti reilusti takkiin.
Mulla oli edellinen työpaikka aika paljon paremmin palkattu kuin nykyinen, vaikka kunnallisella alla olikin. Silloin kadehdin vaimoketta, joka teki neljäpäiväväistä työviikkoa ja tienasi silti pirusti enemmän kuin minä. :D

ootteko pojat tehneet paljon etätöitä?
Ei oo kokemusta, mutta melkein pääsin moiseen kiinni. Hain yhtä duunia, jonka olisi saanut tehdä pääsääntöisesti himasta käsin. Raporttien kirjoittelua ja puhelinpäivystystä. Noh, se olisi ollut liian hyvää ollakseen totta...

Mä en etätöitä tahtoisi. Uskon että kämppä kyllä kiiltäisi jos etätöitä pitäisi tehdä. Siis jatkuvasti. Satunnaisesti se kyllä ois ookoo.
Pienemmän palkan ottaisin het jos saisin vaikka tehä nelipäiväistä viikkoa. Ei tekis tiukkaakaan.

Perheelliselle etätyöt vaatii oman työhuoneen ja siitä huolimatta haastavaa. Kokeiltu on kun oli pari kuukautta jalka paketissa. Oli kiva palata konttorille kun työmatka on vain 5 min...

Voisin hyvin tehdä 1-2 päivää viikossa etätöinä kotoota, se kun on nyky-yhteyksillä täysin mahdollista ja tähän on jopa kirjaamaton hyväksyntä esimieheltä. Vois alkaa silloin tällöin tekemäänkin. En kuitenkaan haluaisi tehdä joka päivä etänä, ihan kiva päästä välillä vähän uloskin :D Ja riippuen vähän mitä on tekemässä, kun jotkut työtehtävät vaan hoituu paremmin toimistolla.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Oon jotain tyyliin joulun välipäiviä tehnyt "etänä". Eli sluibannut tv:n ääressä ja välillä tsekannut puhelimesta onko tullut maileja. Jos töitä pitää tehdä niin mieluummin toimistolle, ellei työmatka ole ihan hervoton.

Provisiopalkatulla myyjällä on kivaa niin kauan kun kauppa käy. Odotas, kun eteen tulee kuukausi jolloin et "klousaa" yhtään kauppaa ja huomaat tilillesi kolahtavan ainoastaan sen nihkeän pohjapalkan (arvaan 1500€), niin ei olekaan enää niin kivaa.

Ei, itse en ole myyjä. :D Mutta hyvän vaihdoksen olet silti tehnyt. Pääasia kuitenkin on, että itse viihtyy ja tulee toimeen (eikä pahitteeksi varmaan ole myöskään se, että jotain jää myös jemmaan).

Mulla ei palkka oikeastaan voi olla alle 2000€ laisinkaan ja tällä hetkellä pienin palkka minkä olen saanut tämän reilun puolentoista vuoden aikana on ollut jotain 2300€. Mulla ei ole ollut kuukausia jolloin en klousaisi yhtään kauppaa ja tuskin tulee olemaankaan.

Edelleen siis samassa firmassa duunissa, viime kuukauden palkka oli 2700€, edellinen 2800€ ja tämä kuukausi 3700€ + bonarina lahjakortti 400€. Olen edelleen tyytyväinen vaihtooni. :)

Mulla ei palkka oikeastaan voi olla alle 2000€ laisinkaan ja tällä hetkellä pienin palkka minkä olen saanut tämän reilun puolentoista vuoden aikana on ollut jotain 2300€. Mulla ei ole ollut kuukausia jolloin en klousaisi yhtään kauppaa ja tuskin tulee olemaankaan.

Edelleen siis samassa firmassa duunissa, viime kuukauden palkka oli 2700€, edellinen 2800€ ja tämä kuukausi 3700€ + bonarina lahjakortti 400€. Olen edelleen tyytyväinen vaihtooni. :)

Myyntihommissa on oikeasti eroja. Perinteistä lehtimyyntiä yms. hommia on tullut joskus kokeiltua - ja ne ei todellakaan ole herkkua. Hyvä jos sulla on kuitenkin hiukan mielekkäämpi myyntityö :P

Todettakoon tähän, että oma päivätyö tuo sellasen 3600€ / kk + tulosbonarit pari kertaa vuodessa, IT-alan asiantuntijahommia. Päivät on aika rentoja, kun istuu perseellään ja näpyttelee näppistä.

Tuon päälle sitten oman toiminimen tuloja jonkin verran. En ole vielä ehtinyt valmistua, mutta kaipa sekin päivä vielä koittaa :o

Kysytääs näin että moniko olisi valmis alentamaan palkkaansa ja millä ehdoilla? Itse voisin kuvitella ottavani takkiin jonkun 1/4 palkasta jos työ jatkuisi takuuajan x vuotta, tai jonkun sovitun ajan ottaisin pienempää palkkaa jonka jälkeen palkka palaisi ennalleen. Vaihtoehtoisesti voisin myös ottaa palkatonta vapaata ja tehdä "pakolliset" duunit talkoopohjilta (lue:jättäisin pakkotoiston selaamisen työaikana ja tekisin oikeasti töitä).

En olisi valmis, koska olen nuori ja kaikki isot hankinnat edessä. Miksi edes pitäisi olla valmis? Koulutetuille, ahkerille ihmisille on aina töitä tarjolla jos vain jaksaa etsiä. Ansiosidonnainenkin alkaa olla jossain vaiheessa jo yhtä suuri kuin "alennettu palkka". Mielestäni palkan alentaminen tulee kyseeseen vain, jos a)haluaa lisää vapaa-aikaa ja on valmis sitä palkan kustannuksella hankkimaan (alle 5 päiväinen työviikko) tai jos ei ole uskoa itseensä ja omiin kykyihinsä työnantajan uhatessa palkan leikkaamisella. Onkohan se edes luvallista jos on kirjallinen työsopimus...

Ansiosidonnainen ei todellakaan ole ihan noin suuri. 5000e bruttopalkalla ilman lapsia se on n. 2200e, 4000e tuloilla n. 1900e. Kolmen tonnin tuloilla se on enää vajaat 1700e.

Koulutetulle ja ahkeralle ihmiselle ei todellakaan ole aina töitä. Tietyillä aloilla, esimerkiksi lekurit, lakimiehet, myynti yms. näin saattaa ollakin, mutta muilla ei todellakaan. Varsinkaan vähän isommilla palleilla, koska niitä paikkoja ei vain ole kauheasti.

On ihan totta, että alalla kuin alalla kovimmalle huipulle on aina töitä. Mutta 90% ihmisistä, jotka kuvittelevat kuuluvansa mainittuun huippuun, eivät siellä todellisuudessa ole.

Ja kun olet kerran päässyt tietylle tasolle, alemmalle tasolle ei välttämättä ole enää mitään asiaa vaikka haluaisitkin työttömyyden kohdatessa. Koska ensimmäinen asia mitä rekytointia tekevä ajattelee on että toi ei tässä hommassa kauaa viihdy.

Ansiosidonnainen ei todellakaan ole ihan noin suuri. 5000e bruttopalkalla ilman lapsia se on n. 2200e, 4000e tuloilla n. 1900e. Kolmen tonnin tuloilla se on enää vajaat 1700e.

Koulutetulle ja ahkeralle ihmiselle ei todellakaan ole aina töitä. Tietyillä aloilla, esimerkiksi lekurit, lakimiehet, myynti yms. näin saattaa ollakin, mutta muilla ei todellakaan. Varsinkaan vähän isommilla palleilla, koska niitä paikkoja ei vain ole kauheasti.

On ihan totta, että alalla kuin alalla kovimmalle huipulle on aina töitä. Mutta 90% ihmisistä, jotka kuvittelevat kuuluvansa mainittuun huippuun, eivät siellä todellisuudessa ole.

Mitä tarkoitit ettei ole ihan noin suuri, en tietääkseni maininnut mitään lukuja, prosenttiosuuksia tms.? Ja tuon ansiosidonnaisen eteen ei tarvi aamuisin herätä sorvin ääreen. Koulutetuille ja ahkerille ihmisille on aina töitä, ei ehkä suomessa, mutta maailma on suuri paikka.

Koulutetuille ja ahkerille ihmisille on aina töitä, ei ehkä suomessa, mutta maailma on suuri paikka.

Tämä on oikea asenne. Tuossa ulkomaille lähdössä on vielä sekin hyvä puoli, että tuulien haistelu ulkomailla avaa monia ovia kotimaassa. Helposti toki käy niinkin, ettei enää tee mielä palata Suoleen, kun on kerran sieltä pois päässyt.

Lähteminen oli vaikeinta. Nyt on tajunnut että muutamassa tunnissa pääsee takaisin Suomeen vaikka ihan vain pitkää viikonloppua viettämään ja samanlaisia ne ihmiset muuallakin (väittäisin jopa että avoimempia ja mukavampia kuin Suomessa) ovat. Ennen lähtöä mietin, että pari vuotta vois olla sopiva aika, sais auton ja kokemusta hommattua. Nyt se pari vuotta alkaa tuntua tosi lyhyeltä ajalta..

;) Kyllä myynti on Mea sun juttus!

Mitä tarkoitit ettei ole ihan noin suuri, en tietääkseni maininnut mitään lukuja, prosenttiosuuksia tms.? Ja tuon ansiosidonnaisen eteen ei tarvi aamuisin herätä sorvin ääreen. Koulutetuille ja ahkerille ihmisille on aina töitä, ei ehkä suomessa, mutta maailma on suuri paikka.
No totesit että ansiosidonnainen alkaa jossain vaiheessa olemaan jo yhtä suuri kuin "alennettu palkka", ja tartuin siihen, koska ei missään duunissa noin rajuja palkan alennuksia ehdotella tosissaan.

Tottakai maailmalle lähtö on erittäin hyvä idea, jos siihen on mahdollisuus elämän tilanteen puolesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom