Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Näinhän se on. Tilastojen mukaanhan 5 k€ kuussa on todella kova palkka. 2010 tilastothan kertoo tälläistä: "Parhaiten palkattu kymmenesosa palkansaajista ansaitsi yli 4 498 euroa ja matalapalkkaisin kymmenesosa alle 1 937 euroa kuukaudessa."

Näinhän se on. Tilastojen mukaanhan 5 k€ kuussa on todella kova palkka. 2010 tilastothan kertoo tälläistä: "Parhaiten palkattu kymmenesosa palkansaajista ansaitsi yli 4 498 euroa ja matalapalkkaisin kymmenesosa alle 1 937 euroa kuukaudessa."

samaa mieltä.. 5t e on mielestäni kovaliksa
ja edelleen oon sitä mieltä, että sitä ei "alalla kuin alalla" tienata..
aloja varmasti löytyy, jossa 5t e on selviö, lääkärit jne..
helppo täällä on huudella tulojaan, moniko niistä pitää paikkaansa: kuka sen tietää..

ja edelleenkin mulle sama mitä muut tienaa, kunhan itse pärjää ja voi elättää lapsensa jne ;)
mukavaa jos suurella osalla on se 5t e liksa, mä sitten pärjään kivasti näköjään vähemmälläkin... :)

huomenna taas duuniin ;)

2010 tilastothan kertoo tälläistä: "Parhaiten palkattu kymmenesosa palkansaajista ansaitsi yli 4 498 euroa ja matalapalkkaisin kymmenesosa alle 1 937 euroa kuukaudessa."
Jos tuon perusteella kovapalkkaisuus on harvinaista eikä kaikilta aloilta edes löydy oikein ketään sellaista, niin vastaavasti sitten kai matalapalkkaisuuskin on harvinaista eikä kukaan oikeastaan edes tunne ketään joka tienaisi alle parin tonnin? Mun mielestä 10 % ei vielä ole ihan häviävän pieni vähemmistö.

Oisin tosin kuvitellut että kovapalkkaisin kymmenes tienaa enemmän. Aina oppii uutta.

Itse olisin kuvitellut samaa. En tiedä mikä on kovapalkkaisimman 5% raja. Ilmeisesti kovapalkkaisin 1% raja on noin 9000 €/kk. Tässä tietenkin puhutaan palkkatuloista. Pääomatulot on asia erikseen.

Edit: itse tunnen muutaman tuon 10% alarajan alle hankkivan. Toinen on hoitoalalla ja toinen koulunkäyntiavustajana. Itse ei kyllä mitenkään siedettävästi tulisi toimeen tuolla palkalla. Toisaalta kaikkeen tottuu ja kulutuksen voi sopeuttaa aina tulojen mukaan.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Uskoisin, että parempi määritelmä on "pätevät ja vastuullisessa asemassa toimivat" kuin "johtajat". Palkka pitää määräytyä tehtävän hoitamisen luomalla substanssiarvolla. Seurustelu- ja palaverieläin (Jari Sarasvun termi) ei tuota kuin kuluja ja nopeasti siirtyy muihin tehtäviin ennen kuin (omaehtoinen lähtö)/viimeistään siinä vaiheessa (potkut) oman kompetenssin tai tehtävänkuvan antaman lisäarvon puutteellisuus paljastuu.

Eipä "pätevät ja vastuullisessa asemassa toimivat" ole yhtään sen parempi kuin johtaja. Itseasiassa melkein huonompi, sillä noita töitä tehdään huomattavan paljon ja huomattavasti halvemmalla.

Puolustusvoimien palkkataulukkojen mukaan isot herrat rikkoo kyllä viiden tonnin rajan. Kaipa tässä pitäisi ensin määritellä "johtajat".
Niin kyllähän nuo kun tarpeeksi ylös pääsee.
Noh olen tyytyväinen. Palkka on ehkä koulutukseen nähden (mpkk) vähän huono mutta työ on aivan mahtavaa ja aikoinaan pääsee eläkkeelle :) sen lisäksi eläkkeen päälle saa tienata ilman että se laskee. (ja Itse siis rajavartiolaitoksen palveluksessa enkä puolustusvoimien.)

Marraskuun alusta 14,5€/h. Pakko olla palkkakehitykseen tyytyväinen, vaikka vastuukin on noin kymmenkertainen siitä mitä oli kun firmassa aloitin.

10,62e/h on perustuntipalkka täysillä ikälisillä(7v) ja ns. "vaativassa" työtehtävässä. Sanotaan nyt vaikka näin, että en koe saavani riittävää palkkaa. Lisineen ansiot jää säälittävälle tasolle, ottaen huomioon työn riskit. Tai ottaen huomioon edes läsnäolopakon. Vittu et kävi vituttamaan.

e: eiku korjataas hieman, 10,87 on perustuntipalkka ikälisillä, sekä alan kaikilla koulutuslisillä.

10,62e/h on perustuntipalkka täysillä ikälisillä(7v) ja ns. "vaativassa" työtehtävässä. Sanotaan nyt vaikka näin, että en koe saavani riittävää palkkaa. Lisineen ansiot jää säälittävälle tasolle, ottaen huomioon työn riskit. Tai ottaen huomioon edes läsnäolopakon. Vittu et kävi vituttamaan.

e: eiku korjataas hieman, 10,87 on perustuntipalkka ikälisillä, sekä alan kaikilla koulutuslisillä.
Vartiointiala? Täytyy kyllä todeta, että varsinkin ns. oikeasti tapahtumarikkaissa kohteissa palkkaus on riskeihin nähden täysin perseestä. Oma kk-liksa oli muistaakseni 1645e kun alalta lähdin, 2v ikälisillä III-tason liksaa. Silloin ainakin ikälisiä oli tasan kaksi, 2v ja 7v. Aloittaessani liksa oli muistaakseni jotain 8,2e/h, vitutti joka aamu pukea liivejä päälle tolla liksalla.

Oma palkka koostuu peruspalkka + provikat + vapaa autoetu + puhelinetu + lounassetelit. Yhteensä brutto liikkuu 3,5k - 4,5k välillä. Ja koen olevani tehtävään ja vastuuseen nähden alipalkattu (ts. muualla saisi 4 - 5k), mutta tässä taloustilanteessa ei voi kyllä valittaa pätkääkään, koska firman talous on sillä tolalla, että kestää vaikka kolmannen maailmansodan. Pari tonnia jää näppiin + auto ja puhelin, kyllä sillä toimeen tulee.

ICT-alalla yritysmyyntiä ja siihen liittyviä hommia jonkunnäköisellä päällikkönimikkeellä. Muutama vuosi kokemusta alalta. Koulutustausta peruskoulu, lukio jäi aikanaan kesken kun ei napannut.

Vartiointiala? Täytyy kyllä todeta, että varsinkin ns. oikeasti tapahtumarikkaissa kohteissa palkkaus on riskeihin nähden täysin perseestä. Oma kk-liksa oli muistaakseni 1645e kun alalta lähdin, 2v ikälisillä III-tason liksaa. Silloin ainakin ikälisiä oli tasan kaksi, 2v ja 7v. Aloittaessani liksa oli muistaakseni jotain 8,2e/h, vitutti joka aamu pukea liivejä päälle tolla liksalla.

Juurikin se. Ja kohteena on siis keskussairaala, jossa tulee vastaan millon minkäkinlaista kilipäätä. Tehtävien vaativuutta lisää tommonen kohde viellä reilusti, koska hyvin harvoin joku poistaminen on mahdollista, vaan sen kilipään kanssa pitää tulla tavalla tai toisella toimeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom