Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No piru! 2550e/kk brutto.

Tulihan se sieltä. Kenelle jemmasit sitä? ;)

En kellekkään. Kuvittelin, noi saa ihan sallitusti ynnätä lukuun mukaan :rolleyes:

Mun mielestä vois jättää palkkakeskusteluista aina kaikki päivärahat ja km-korvaukset pois. Nuohan on kuitenkin kulukorvauksia eikä mitään liksaa. Ei se auto kusella kulje sinne työmaalle ja komennuksilla (varsinkin ulkomailla) tahtoo sitä rahaa muutenkin palaa sen verran tehokkaasti ettei noista päivärahoista useinkaan jää paljoa käteen. Toki sitä voi syödä reissun päällä pelkkää nuudelisoppaa katukojusta ja buustata päivärahoilla palkkaa mutta kyllä ainakin itsellä on aika hyvin nuo päivärahat menneet normielämiseen.

Noh kyllä itselläni päivärahoista ihan kivasti jemmaankin jäänyt vaikka kohtuuhyvin olenkin syönyt. Syödähän sitä pitää vaikka ei olisi päivärahaakaan (:

Palkkaan kuuluu kaikki enaakonpidätyksen alaiset tulot. Näitä siis ovat myös luontoisedut, jos niillä on verotusarvo. Eli autoetu on palkkaa siinä missä rahakin. Jos rahapalkka on 4000€ ja siihen päälle tulee autoetu 680e ja puhelinetu 20e, niin kk-palkka on 4700e. Hyvin yksinkertaista. Kulukorvaukset jne sitten erikseen, samoin muut edut. Mulle maksaa firma netin kotiin. En mä nyt sitä osana palkkaa mainitse. Se on etu, jolle ei ainakaan minulla ole verotusarvoa. Tai ainakaan en siitä veroa maksa, menee firmalla kuluna.

Noh kyllä itselläni päivärahoista ihan kivasti jemmaankin jäänyt vaikka kohtuuhyvin olenkin syönyt. Syödähän sitä pitää vaikka ei olisi päivärahaakaan (:

Kyllä tosiaan aika hyvin saa syödä, jotta kaikki päivärahat saa tuhlattua. Ainakin jos puhutaan ulkomaan päivärahoista.
Itse olen saanut kahtena viime vuotena päivärahoja yhteensä noin 25k€. Enkä varmana ole tuhlannut läheskään kaikkia ruokaan. Ja aika monesti tosiaan unohtuu, että vaikka sen päivärahan tuhlaisikin niin käteen jää silti se normi palkka.

Tuossa ehkä turhaan lainasin viestiäsi, ei ollut suunnattu pelkästään sinulle.
Kuuluuko lisät laskea palkkaan? Kaveri väittää että iltalisiä, TP:t yms. ei voi laskea palkkaan koska ne vaihtelee.

Vuosipalkassa nuo on mukana ja tuo on se mitä voi helposti verrata. KK palkkaan ei sitten pidä laskea niitä huippuja ja kertoa sitä täällä, koska se ei tietenkään ole totuus. On sitä itseki hyville kk palkoille päässyt kun on sattunut ylkät ja lomarahat sun muut samaan tiliin...

Bruttovuosipalkka se on oikeastaan ainut mittari millä jotain tekee.

Vuosipalkassa nuo on mukana ja tuo on se mitä voi helposti verrata. KK palkkaan ei sitten pidä laskea niitä huippuja ja kertoa sitä täällä, koska se ei tietenkään ole totuus. On sitä itseki hyville kk palkoille päässyt kun on sattunut ylkät ja lomarahat sun muut samaan tiliin...

Bruttovuosipalkka se on oikeastaan ainut mittari millä jotain tekee.

Mun mielestä pelkkä vuosipalkka ei kerro välttämättä tarpeeksi. Ylitöistä / vuorilisistäkin olisi hyvä tietää niiden määrä. Tuntipalkka ilman mitään lisiä, bonuksia, ilta-yövuorolisiä antaa melko hyvän kuvan siitä mikä se palkka "oikeesti" on. Yleensä ne lisät tulee jostain syystä, ei ilmaiseksi.

Mun mielestä pelkkä vuosipalkka ei kerro välttämättä tarpeeksi. Ylitöistä / vuorilisistäkin olisi hyvä tietää niiden määrä. Tuntipalkka ilman mitään lisiä, bonuksia, ilta-yövuorolisiä antaa melko hyvän kuvan siitä mikä se palkka "oikeesti" on. Yleensä ne lisät tulee jostain syystä, ei ilmaiseksi.

Totta tämä kyllä.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mulla on nykyään brutto jotain noin 1900e/kk. Työ on mielekästä ja porukka hyvä niin eipä tota palkkaa ole tullut edes kamalasti ajateltua ainakaan toistaiseksi.. Erittäin suuri miinus on vain siitä, että olen vuokrafirman kirjoilla ja vakinaistamisesta ei ole minkäänlaista hajua ja työnjohtaja ei sano oikein juuta eikä jaata kun siltä kyselee. Toivottavasti nyt natsais vakipaikka :)

... ja pakko vielä lisätä.

Esimerkkinä yksi kaveri (ei lapsia) jolla on ollut mun mielestä kunnioitettvan oloinen urakehitys. Datanomin papereilla yhdeksi maan suurimman konsulttifirman Suomen pään kakkosjehuksi (no supliikki ja pää kaverilla toimii, eli ei mikään ihme sinänsä). Vuositulot semmonen satku (mahdolliset bonukset tästä taitaa puuttua). Toisaalta hieman tarkemmassa haastattelussa selvisi että päivät venyvät usein 10 - tuntisiksi ja aika usein viikonloppuisinkin pitää muutama tunti vääntää. Eihän ton tason jehuille mitään ylityökorvauksia makseta. Lomia on jos ehtii / kehtaa pitää. Tosta kun laskee ylitöiden , viikonloppujen ja vähien lomien osuuden ei tuntipalkasta tule juurikaan kummempi kun meikäläisen virastoajan vastaava, jos ylitöistä lasketaan sen mukainen korvaus.

... niin ja verottajakin pääsee vähän 'tasottamaan' tilannetta.

Tietotekniikan inssi, valmistuin 2010. Viime vuosi 42ke brutto, sisälsi yht. kuukauden päivystystä (n. 6000e). Tämä vuosi ulkomailla n. 80ke päivärahoineen, päivärahat n. 20ke.

Koulutus Automaatioasentaja, työkokemusta 2 vuotta ja ikää 22 vuotta.

Sähkön mittaukseen liittyvissä työtehtävissä, puolet asennustyötä ja puolet toimistotyötä.
Palkka 2500€/kk + matkapuhelinetu

Tulospalkkioineen vuodessa ~34000€

Sähköasentajan ammattitutkinnon suorittamalla saisi palkan nostettua -> ~2600€/kk
Tämän jälkeen yliasentajan erikoisammattitutkinnon suorittamalla -> ~2800€/kk
Sähkömestarin koulutuksen suorittamalla -> ~2850€/kk

Taidan lukea kuitenkin suoraan sähköinsinööriksi...

Sähkön mittaukseen liittyvissä työtehtävissä, puolet asennustyötä ja puolet toimistotyötä.

Sähköasentajan ammattitutkinnon suorittamalla saisi palkan nostettua -> ~2600€/kk

Tässä oli varsin asiallisesti ilmoitettu palkka. Tällaisesta saa joku alasta kiinnostunut hyvin tolkkua missä mennään. Kunta vaan puuttui, eli missäpäin maata ollaan?

Sanoisin että sähköinssinä saa sellaset 3500 egee kuussa. Ohan se enempi kun toi, mutten mitenkään järkyttävästi. (Siis ei tietenkään suoraan tekun penkiltä, vaan 5+ vuoden jälkeen). Joku voi toki saada enemmänkin. Ingengöörin hommissa ei mennä enää taulukoitten mukaan.

Tässä oli varsin asiallisesti ilmoitettu palkka. Tällaisesta saa joku alasta kiinnostunut hyvin tolkkua missä mennään. Kunta vaan puuttui, eli missäpäin maata ollaan?

Pääkaupunkiseudulla ollaan.

Lisätään vielä, että työnantaja kustantaa mahdolliset opiskelut sähkömestariksi asti.
Lähipäiviltä palkat ym.

Sanoisin että sähköinssinä saa sellaset 3500 egee kuussa. Ohan se enempi kun toi, mutten mitenkään järkyttävästi. (Siis ei tietenkään suoraan tekun penkiltä, vaan 5+ vuoden jälkeen). Joku voi toki saada enemmänkin. Ingengöörin hommissa ei mennä enää taulukoitten mukaan.

Sehän on tuolle viidelle vuodelle sama, sillä tuon viiden vuoden jälkeen on vielä 30 vuotta jäljellä. Eli heti koulun penkille, jos vähänki riittää kiinnostusta.

Onko täällä ketään mainosasentajaa. Ois ajatuksissa vaihtaa alaa kyseisiin hommiin. Missä noiden liksat likkuu suurinpiirtein ?
En päätyny mainosalallle. Kiinnitystarvike firman varastossa vuoroesimiehenä ja liksa on sinnepäin. vähän reilu 2K€/kk netto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom