Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Levyseppä-hitsaaja . Brutto n.36000e vuodessa. Ylitöillä saa hinattua 10000e ylemmäs, kuten viime vuonna kävi. Ylkkää saa tehdä käytännössä aina kun haluaa.

IT-konsultti / järjestelmäasiantuntija pk-seutu, palkkatyöläinen anyway. 52000e oli viimevuonna tulot, eli brutto keskimäärin hieman päälle 4000e/kk josta yleensä jää käteen 2700-2800e/kk.

Koulutus datanomi, työkokemusta 7v, ikää 26v.

Levyseppä-hitsaaja . Brutto n.36000e vuodessa. Ylitöillä saa hinattua 10000e ylemmäs, kuten viime vuonna kävi. Ylkkää saa tehdä käytännössä aina kun haluaa.

Missä vielä suomessa saa hitsari noin hyvää palkkaa? Mitä itse oon noita pajoja kiertänyt niin tuntuu olevan trendi että polakit hitsaa 9e /h, 12h /vrk ja 7 päivää / vko ilman ylityö tms. korvauksia. Noh, toisaalta se takaa sen että mulla riittää töitä :D

Missä vielä suomessa saa hitsari noin hyvää palkkaa? Mitä itse oon noita pajoja kiertänyt niin tuntuu olevan trendi että polakit hitsaa 9e /h, 12h /vrk ja 7 päivää / vko ilman ylityö tms. korvauksia. Noh, toisaalta se takaa sen että mulla riittää töitä :D

No siis luulisi että tuo on hommansa osaavalle ihan ok liksa missäpäin tahansa? Ajattelinkin ettei voi millään olla 26 k vuodessa jos ei mistään ihan vasta-alkajasta puhuta.

No siis luulisi että tuo on hommansa osaavalle ihan ok liksa missäpäin tahansa? Ajattelinkin ettei voi millään olla 26 k vuodessa jos ei mistään ihan vasta-alkajasta puhuta.
No jaa, tuleehan tuosta nyt joku 3000e/kk, minun mielestä tuo on ns. perusduunari hommassa ihan hyvin, ainakin itse olen ollut useammassa teollisuus yms. työssä jossa en ole ees kolmessa vuorossa ja viikonloppua tehden saanut samaa. Mut nykyäänhän kaikki tienaakin niin helvetisti.

No jaa, tuleehan tuosta nyt joku 3000e/kk, minun mielestä tuo on ns. perusduunari hommassa ihan hyvin, ainakin itse olen ollut useammassa teollisuus yms. työssä jossa en ole ees kolmessa vuorossa ja viikonloppua tehden saanut samaa. Mut nykyäänhän kaikki tienaakin niin helvetisti.

No joo, mutta vuosipalkassa on mukana kaikki kesälomarahat sun muut. Eli ei se kk brutto tilinauhassa kolmea kiloa ole. Mulla jotain 32-33 k ilman ylkkää. Elättelen toiveita että vielä tän kuun aikana nousis reippaammin.

Olen koulutukseltani*DI, muutama vuosi työkokemusta ja töissä kansainvälisessä yrityksessä tekniikan alan asiantuntijatehtävissä. Bruttovuositulot kaikkine lomarahoineen noin 40 000 €.

Olen pitänyt lähtökohtiani työmarkkinoilla aika hyvänä, mutta kyllä valtaosa tämän threadin palkoista tuntuu olevan aika kaukana omista tuloistani. Joku arvo täytyy antaa tietty myös sille että ainakin toistaiseksi olen tykänny työstäni aika paljon. Kyllä silti pieni kateus nostaa päätään kun lukee että pari vuotta vanhemmat jampat tienaa 60 k€ vuoteen.

Edit. Tälläkin sivulla ylempänä, samanikäinen datanomi tienaa yli 12 k€ enemmän vuodessa.

Edit 2. Ei ole kyllä mitään hyötyä olla kateellinen toisten palkoista. Eipä ne muitten palkat ole millään muotoa minulta pois.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
DI:n palkkakehitys on huomattavasti nopeampaa kuin vaikka ammattikoulun käyneellä. Eli voit hyvinkin tienata parin vuoden päästä tuon 60ke. Itsellä lähes tuplaantunut palkka 5 vuodessa, kun aloitin vastavalmistuneena KTM:na työt.

IT alalla konsultti n. 45 000€ vuodessa. Kokemusta muutama vuosi.

Tuo nousee ainakin vielä reilusti. Onko pääkaupunkiseudulla?

Kokemusta 17 vuotta

Länsisuomessa n.150 hengen "paja". Tosiaan sisältää lomarahat ynnä muut, eli ei normaali kk-brutto ole 3000e. Tuntipalkka jää alle 15e ja sillä ei uusia tulijoita ole näkynyt, vaikka töitä olis.Paikkakunta kun pieni ja isommissa maksetaan ammattimiehille paremmin. Tosin polakkeja riittää täälläkin. Ennen tekivät juuri 12h/vrk 6-7pvää/vkossa samalla hinnalla ilman yt-korvauksia. Palkka on tosin päälle 10e/h. Tänä vuonna firma on tosin alkanut rajoittamaan tuota tuntimäärää 8h/pvä kun viimein huomasivat, ettei hirveesti tule "valmista" öisin ja vkonloppuisin, kun työnjohtoa ei ole paikalla.

Viimeksi muokattu:
kovat liksat täällä kyllä jengillä... Sen halusin vaan sanoa. Tainnu ja aiemmin laittaa, mutta 3300€/kk, eli mitä toi nyt tekis per vuosi? Joku 42000 siitä tulee kaikkineen. Helsinki, koulutus perusingengööri ja työvuosia 8.

Projekti-insinööri, eka "oikea" duuni valmistumisen jälkeen. Alkupalkka 2750e/kk, tuotantopalkkio lähtee juoksemaan 4kk jälkeen.

Missä on kaikki tavan työmiehet? Eikö pakkisella käy normiduunareita? Kaikki on jotain Di/IT jne. Vai onko tämä vaan kisa kuka kusee pitemmälle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom