Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Joo, mä ajattelin just jotain 9e/h, koska sain sen verran edellisessä paikassa. Tässä on kyllä se hyvä asia että olen saanut jo tuon työn, eli periaatteessa tässä on enää "tarjouskilpailu" jäljellä -> jos tarjottu palkka ei miellytä, voin vaihtaa duunia heti alkuunsa :)
Pyydä esim 9,50?

Minusta valtion kuluja voisi alkaa karsimaan ihan tosissaan. Mitä me oikeasti tarvitaan? Terveydenhoito, koulutus ja vanhustenhoito. Teiden yms ylläpidosta voisi vaikkapa osan jopa yksityistää. Tulisi sinnekin kilpailua. Ja muutenkin voitaisiin oikeasti alkaa yksityistämään juttuja toimivammaksi. Esimerkiksi on aika ihme, että keikkalääkärifirma saa homman pyörimään paikassa, jossa kunnalliset eivät pysty saamaan edes lekuria töihin. Ja usein muuten tekevät sen halvemmallakin. Väitän, että yksityiset toimijat toimisivat paljon tehokkaammin useassa tapauksessa. Ainakin juttuja voisi alkaa kokeilemaan.

Vähän backtrackingia ja offtopicia tähänkin threadiin:

Teiden rakentamisen ja korjaamisen osaltahan tuo vapaa markkinatalous onkin toiminut oikein helvetin hyvin:

http://www.talouselama.fi/uutiset/article157525.ece

Varmasti ollaan saatu veronmaksajina helvetinmoiset säästöt, kun yksityiset ovat hoitaneet hommat "tehokkaammin ja edullisemmin".

Todennäköisesti tähänkään ei taas tule mitään kommenttia, kun tapaus ei satu sopimaan teikäläisen maailmankuvaan siitä kuinka täydellisesti vapaa markkinatalous toimii ja sääntelee itse itseään.

Todennäköisesti tähänkään ei taas tule mitään kommenttia, kun tapaus ei satu sopimaan teikäläisen maailmankuvaan siitä kuinka täydellisesti vapaa markkinatalous toimii ja sääntelee itse itseään.

Valvonta on ilmeisesti toiminut?

Tottakai tulee kartelliviritelmiä kilpailuttamisen vastavoimaksi, mutta näin on lähes kaikilla aloilla. Mutta ne ovat laittomia ja oleellista onkin valvonnan toiminta. Nythän yritykset ovat vahingonkorvausvelvollisia ja joutuvat maksamaan takaisin korkojen kera. Entäpä jos valtion/kunnan työntekijät päättäisivät olla tekemättä töitä liikaa? (ja aivan varmasti niin tekevät jatkuvasti) Kuka silloin korvaa ja kenelle?

Onko taalla muita jotka ovat vaihtaneet hommia "alaspain" - ja mitka ovat kokemukset? Nyt ei valttamatta ole paras aika loytaa tutkimushommia, mutta eikohan se vuoden - kahden sisaan parane taas sen verran etta sopiva paikka loytyy.

Palkkahan ei todellakaan ratkaise kaikkea. Uskon vahvasti että ihminen pärjää loistavasti X e kuukaudessa eikä tonni tai kaksi muuta elämää ratkaisevasti. Ylimäärä on aina ylimäärää. Töissä viihtyminen on erittäin tärkeä ja oleellinen seikka. Vähän kuin mielenterveyskin.

En tiedä missä se kipukynnys on, uskoisin että noin 4t euroa jos on tyytyväinen elämäänsä ja nauttii kohtalaisistakin asioista. Rahathan saa menemään eikä mikään palkka pelasta jos otetaan vippiä, velkaa ja kaikkea kivaa koko tulevaisuudenkin edestä :)

Vaihdoin tyopaikkaa kuukausi sitten kun toinen firma houkutteli minua, ja sain 20% palkankorotuksen siina samalla. Ihan kivaa, mutta nyt tuntuu etta ei tamakaan ole se oikea paikka. Olen tehnyt konsultin hommia 4 vuotta, ja koko ajan mennyt uralla eteenpain hyvaa vauhtia. Mutta nyt alkaa tympia tama oravanpyora. Tyo on tosi mielenkiintoista ja useimmiten jopa hauskaa, tyokaverit on loistavia ja tasta maksetaan todella hyvin. Mutta tyo vie melkein koko elaman, lomalla ja viikonloppunakin meinaa tulla tyohommat mieleen. Tekee mieli takaisin tutkimushommiin, vaikka palkka siina kylla puolittuukin.

Onko taalla muita jotka ovat vaihtaneet hommia "alaspain" - ja mitka ovat kokemukset? Nyt ei valttamatta ole paras aika loytaa tutkimushommia, mutta eikohan se vuoden - kahden sisaan parane taas sen verran etta sopiva paikka loytyy.

Tiedän monia jotka ovat vaihtaneet esim. julkiselle sektorille juuri tuosta syystä. Vanhasta työstä jäänyt usein säästöjä ja aletaan arvostaa sitä vapaa-aikaakin. Kyllä julkisellakin puolella on konsultin työtä vastaavia asiantuntijatehtäviä (tietämättä mihin olet erikoistunut).

Uran alussa ja nuorena on vielä ansaittava kannuksia, kerättävä kokemuksia, imettävä kaikki mahdollinen vastuu, jotta voisi ehkä joskus ottaa lunkimmin jossain suojatyöpaikassa. Moneen hommaan vaan tarvii olla hirveät meriitit tai ainakin hakijoilla on sellaiset, joten vaikea siellä on kilpailla. Palkka ei todellakaan ratkaise kunhan sitä rahaa tulee vaan riittävästi omiin tarpeisiin/haaveisiin.

Tältä vuodelta omat tulot tulevat putoamaan arviolta 10k€, jos hyvin käy. Osalomautettuna olemisessa ei kyllä ole mitään valittamista. Tähän voisi jopa tottua, jos vaan palkka pysyisi samana. :kippis1:

Haa, sain eilen palkankorotuksen. Kuukausipalkka nousi sitten mahtavat 85 euroa henkilökohtaisen työsuorituksen vuoksi (tai jotain muuta vastaavaa puppua). No saahan tuolla yhden kännin kuukauden aikana...

Tavotteena tienata tänä vuonna 50 000€ nettoo. Täl hetkel toi näyttää ihan realistiselta tavotteelta ja oon lisäks hyvin aikataulussa. Tuntipalkka pyöriny noin 100€/h paikkeilla.

Kaikki tulot siis nettipokerista.

Tavotteena tienata tänä vuonna 50 000€ nettoo. Täl hetkel toi näyttää ihan realistiselta tavotteelta ja oon lisäks hyvin aikataulussa. Tuntipalkka pyöriny noin 100€/h paikkeilla.

Kaikki tulot siis nettipokerista.
Jos voitot on realistisesti tota tasoa pitemmälläkin juoksulla niin helpostihan tohon pääsee ja ylikin

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
On täs jo yli 3 vuotta pelattu ja tappiollisia kuukausia ollu vaan kahesti tona aikana ja nekää ei mitää parin tonnin monttuja isompia.

Katotaan nyt tuleeko tästä ihan noin voitokas vuosi, mut eiköhän täs ainaki hyvin lähelle sitä pitäis päästä, ja ehkä tulevaisuudes sit ylikin..

^ Waude, toivottavasti natsaa. :)

Toivotaan toivotaan, olis nimittäin aika vaikeeta tästä lähtee enää ikin tekee jotain normi hommia kympin tuntiliksal.

On täs jo yli 3 vuotta pelattu ja tappiollisia kuukausia ollu vaan kahesti tona aikana ja nekää ei mitää parin tonnin monttuja isompia.

Katotaan nyt tuleeko tästä ihan noin voitokas vuosi, mut eiköhän täs ainaki hyvin lähelle sitä pitäis päästä, ja ehkä tulevaisuudes sit ylikin..

Toivotaan toivotaan, olis nimittäin aika vaikeeta tästä lähtee enää ikin tekee jotain normi hommia kympin tuntiliksal.
Nää kuulostaa aina jonkun pokerifirman mainoksilta, joilla houkutellaan hömöjä mukaan.
Muuten ihan sama vaikka saisi rahansapokerista.

Tuloni ovat 18000 vuodessa ja koitan vahentää tuostakin tulevaisuudessa. Nyt on liikaa hommia.

mää teen kans "normi" hommia enkä oo ikinä tehny 10e liksalla sitten amatsu vuosien. Norjan puolella väitän ja tiedän saavani enemmä ku keskiverto sm-liiga pelaaja ilman ylitöitä ja suomessakin pääsen 40t/vuosi hyvin lähelle. mut jos ei osaa ees sivoo ni sit voi olla kurjaa!

Jos haluaa sen 1000-2500€ puhtaana käteen mahdollisimman pienellä vaivalla vaikka kohtisohwalla makaamalla, niin nettipokka on tosiaan se helpoin keino. Ei vaadi edes niin suurta alkupääomaa, kuin esim. Osakemarkkinat.

Jos haluaa sen 1000-2500€ puhtaana käteen mahdollisimman pienellä vaivalla vaikka kohtisohwalla makaamalla, niin nettipokka on tosiaan se helpoin keino. Ei vaadi edes niin suurta alkupääomaa, kuin esim. Osakemarkkinat.
Joo totta. Se on siinä mielessä jännä peli, että siinä voittaa kaikki pelaajat :jahas:

Joo totta. Se on siinä mielessä jännä peli, että siinä voittaa kaikki pelaajat :jahas:

Näihän se on. Olen pari kertaa sijoitellu semmoiset 50-100eemeliä ja aina on tilit kulahtanut tyhjäksi eli jätettiin se nettipokeri miljonääri homma sitten jollekkin toiselle. Vieläpä aina tuntuu että sen "ison" käden pelasin hyvin mutta huono säkä vei voiton, mene ja tiedä.

Näihän se on. Olen pari kertaa sijoitellu semmoiset 50-100eemeliä ja aina on tilit kulahtanut tyhjäksi eli jätettiin se nettipokeri miljonääri homma sitten jollekkin toiselle. Vieläpä aina tuntuu että sen "ison" käden pelasin hyvin mutta huono säkä vei voiton, mene ja tiedä.
On muuten velkaneuvonnassa pikavippihanttapulien lisäksi aika kasa näitä pikku-Antoniuksia. En tiedä miten naiivi pitää olla jos kuvittelee elättävänsä itsensä loppu elämänsä jollain nettipokerilla. Ei provo, fakta.

On muuten velkaneuvonnassa pikavippihanttapulien lisäksi aika kasa näitä pikku-Antoniuksia. En tiedä miten naiivi pitää olla jos kuvittelee elättävänsä itsensä loppu elämänsä jollain nettipokerilla. Ei provo, fakta.

Itse en muutenkaan ymmärrä, kuka jaksaa tehdä moista duunia leipätyönään, jos ei kunnolla pääse rikastumaan kohtuu nopeasti. Tuttu elättää itsensä nettipokerilla, tienaa just normi kuukausipalkkaisen verran, pelaa varman päälle pienehköillä panoksilla, ei ota tyhmiä riskejä jne. Tekee sitä pääosin sen normi toimistotyöläisen viikkotuntimäärän verran. Ei tunnu olevan kovin hohdokasta. Ja haasteellisuuskin on vähän niin ja näin.

Tämä siis ihan noviisin silmin ja korvin. Itse en tajua nettipokerista mitään eikä juuri kiinnostakaan. Olen tosin iloinen näiden muutamien suomalaisten onnistumisista, joita lehdistä saa lukea, mutta nettipokeri noin 8h tuntia päivässä pienillä panoksilla kuulostaa aika tylsältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom