Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

12-14e tunti, aloittelijat varmaan 10-11e luokkaa. tuskin kauas menee. urakkamiehillä tottakai kovempi liksa. vittumaista hommaa. siis lvi-asentajan työ, raskasta. tuo että putkimies tienaa hyvin on täyttä legendaa, harvat siellä oikeasti tienaa hyvin, sama koskee kirvesmiehiä. vähän sama ku portsarin hommissa, muutama tienaa hyvin, muutama kohtalaisesti ja suurinosa onnettomasti.

11-17e/tunti, tuollaista mun lähde arvioi.

Kyllä ne ammattitaitoiset putkimiehet tienaa oikeasti hyvin, tarkkaa tietoa ei ole mutta vanhemmilla putkimiehillä 18e luokkaa. Itse kirvesmiehenä ja tuntiliksa 15,5e. Vaihtelee meidänkin palkat aika paljon täällä Oulun alueella sen mukaan kenellä olet töissä. Keväällä kävin neuvotteluja toiseen paikkaan jossa palkka olisi ollut 17e, valitettavasti en sitä hommaa saanut.

kuten sanoin osa tienaa. suurinosa on aika vatimattomalla palkalla töissä työn raskauteen nähden. varmaan ku 20-30v näivettyy alalla niin saa tuon 20e tunnilta joka ei sekään ole hyvin tuosta työstä.

Raskasta raatamista on :(
Kirvesmiehen homma raskasta.
Sähköasentajan hommat on välillä myös, jos kädet ylhäällä asennetaan niin nopeasti olkapäät hapoilla ja niskat jumissa...

mitäs tää homma on jota mainostetaan tv:ssä että 2 vk koulutus ja 8000 e kk palkka?!?!? gsm-suomen tähtmyyjänä

perus kusetusta johon pystyy ehkä yks ihminen koko Suomess?

e. Putkimiehet on rosvoja. Kävi asentaa yhen lavuaarin, kesti 3h, ja velotti siit kaikkine kuluineen (tuntiliksa,km korvaukset,tarvikkeet...) vajaa 200€

perus kusetusta johon pystyy ehkä yks ihminen koko Suomess?

e. Putkimiehet on rosvoja. Kävi asentaa yhen lavuaarin, kesti 3h, ja velotti siit kaikkine kuluineen (tuntiliksa,km korvaukset,tarvikkeet...) vajaa 200€

Aika normi laskutusta. Varsinkin, jos on isomman firman palveluksessa. Kaikki mitä vaan pystyy/saa kannattaa tehdä itse. Hullultahan nuo laskutukset tuntuu, kun ajattelee omaa tuntipalkkaansa mutta tuosta tosiaan maksetaan sitten kaikki: palkka, verot, eläke ja sos.turva maksut, kuljetuskalusto, polttoaineet, työkalut yms.. Isossa firmassa vielä muutaman tuottamattoman työnjohtajan palkka + sihteerit + toimitusjohtajan optiopalkkiot+ + + + + + + + + + :D

n. 1200e/kk netto.

Ainiin.. oon koneistaja ja tuntipalkkani on 8.8e/h. Toimin keskisuuressa(n.100 työntekijää, yksi tehdas) konepajassa. Valmistuin just, oon nuori ja kokematon. Mutta silti 8.8e on aika nihkee, kun jokainen kaveri samalta luokalta saa tällähetkellä yli 10e/h.

Ja vuokra on 500e/kk.

Aika normi laskutusta. Varsinkin, jos on isomman firman palveluksessa. Kaikki mitä vaan pystyy/saa kannattaa tehdä itse. Hullultahan nuo laskutukset tuntuu, kun ajattelee omaa tuntipalkkaansa mutta tuosta tosiaan maksetaan sitten kaikki: palkka, verot, eläke ja sos.turva maksut, kuljetuskalusto, polttoaineet, työkalut yms.. Isossa firmassa vielä muutaman tuottamattoman työnjohtajan palkka + sihteerit + toimitusjohtajan optiopalkkiot+ + + + + + + + + + :D
no jos vähentää tuosta 2 huntista eka materiaalit, sit vielä jakaa jäljelle jäävän rahamäärän tunneilla ja bout 2:lla niin siinä sulle asentajan bruttopalkka...

no jos vähentää tuosta 2 huntista eka materiaalit, sit vielä jakaa jäljelle jäävän rahamäärän tunneilla ja bout 2:lla niin siinä sulle asentajan bruttopalkka...

Niin ei se häävi ole, kuten tekstini sävystä saattoi havaita.

no niin soittelin tossa kaverille ja varmistin tuon putkiasentajan palkan. aloittelijalla se on juurikin tuo arvioimani 10-11e. oppisopimuksella vieläkin pienempi oppisopimus kauden ajan. hänellä tällä hetkellä alle 15e ja ollut 3-4eri työnantajalla töissä viimeisen 10vuoden ajan(välillä siis vaihtanut työnantajaa omatoimisesti). urakka hommissa on mahdollisuus tienata. hänkin oli niitä joskus tehnyt ja markka aikana oli pääsyt n,170mk tunti ansioihin eli nykyisellään lienee mahdollista päästä parhaimmillaan n,35-45e(oma mutu arvio). tuo onkin jo ihan hyvä palkka, mutta kuten sanottua harva tollasta liksaa vetelee. joka alalta löytyy niitä jotka hommallaan tienaa, uskokaa tai älkää, jopa siivoojista(tosin äärimmäisen harvoin. ääri esimerkki).

mutta enpä jaksa asiasta vängätä tän enempää.
Varmasti, mutta töitä tarvitsee tehdä 2-3 yksilön edestä?
niin no joutuu putkiasentajakin tekeen tukka putkella töitä jos meinaa oikeasti tienata. juurikin monen ukon edestä.

n. 1200e/kk netto.

Ainiin.. oon koneistaja ja tuntipalkkani on 8.8e/h. Toimin keskisuuressa(n.100 työntekijää, yksi tehdas) konepajassa. Valmistuin just, oon nuori ja kokematon. Mutta silti 8.8e on aika nihkee, kun jokainen kaveri samalta luokalta saa tällähetkellä yli 10e/h.

Ja vuokra on 500e/kk.

Mulla oli sama myös... Sain 8 euroa/h liksaa ja olin sähköasentajana... Ei ihan mennyt oikein...

joka alalta löytyy niitä jotka hommallaan tienaa, uskokaa tai älkää, jopa siivoojista

Varmasti, mutta töitä tarvitsee tehdä 2-3 yksilön edestä?

mitäs tää homma on jota mainostetaan tv:ssä että 2 vk koulutus ja 8000 e kk palkka?!?!? gsm-suomen tähtmyyjänä
Huikeilla mielikuvilla tapahtuvaa kusetusta/harhaanjohtamista. Ne tähtimyyjät voivat tuohon summaan päästä myymällä aivan järjettömät määrät tuotetta. Turha kuvitella keskivertomyyjän unelmoivankaan tuosta palkasta.

Huippu-urheilija.

Jep, mutta unohtaa bodauksen ja alkaa lätkäilemään. Parempi sitten olla myös hyvä.

Vähän hommassa kuin hommassa tienaa kun pistää oman firman pystyyn ja hoitaa asiat siten että voi pitää useamman kaverin tekemässä oikeita töitä. Eikös palstallakin pyöri joku portsarivälityksellä "rikastunut".

Nyt kesätöissä bruttopalkka on 1700 e/kk, mikä ei ole kovin erikoinen oman alan hommiksi. Toisaalta homma on helppoa eikä stressiä tarvitse repiä mistään. Päälle tulee kuitenkin opintotuki + asumislisä, joka nousi yhteensä 500 euroon, eli nettona rahaa tulee kuussa noin 1900e. Kyllähän tuolla jo elelee. Pitäisi vaan säästellä talven varalle.

Nostat kesälläkin opintotukea?

Nyt kesätöissä bruttopalkka on 1700 e/kk, mikä ei ole kovin erikoinen oman alan hommiksi. Toisaalta homma on helppoa eikä stressiä tarvitse repiä mistään. Päälle tulee kuitenkin opintotuki + asumislisä, joka nousi yhteensä 500 euroon, eli nettona rahaa tulee kuussa noin 1900e. Kyllähän tuolla jo elelee. Pitäisi vaan säästellä talven varalle.

Bling! Kirje kelalta tulossa... tuloraja ei tuettomilla kuukausilla 1500euroa (muistaakseni, korjatkaa jos väärässä), tuellisilta 550euroo/kk (korjatkaa taas).

Saat maksaa takas noita tukia sitten... se ei ole hauskaa, nimim. kokemusta on.

Bling! Kirje kelalta tulossa... tuloraja ei tuettomilla kuukausilla 1500euroa (muistaakseni, korjatkaa jos väärässä), tuellisilta 550euroo/kk (korjatkaa taas).

Saat maksaa takas noita tukia sitten... se ei ole hauskaa, nimim. kokemusta on.

Nousi tuo raja tuellisilta kuukausilta --> 660e/kk. Olikohan se niin,että jos 9 tukikuukautta,niin vuodessa saisi tienata joku hiukan reilu 11ke. 8:lla tukikuukaudella tuo olisi +13ke, muistaakseni. Se on taas sama milloin tuon määrän tienaa.

Nousi tuo raja tuellisilta kuukausilta --> 660e/kk. Olikohan se niin,että jos 9 tukikuukautta,niin vuodessa saisi tienata joku hiukan reilu 11ke. 8:lla tukikuukaudella tuo olisi +13ke, muistaakseni. Se on taas sama milloin tuon määrän tienaa.
Mietin tuossa vaan, että jos kesällä nostaa tukia niin eikö se edelleen edellytä, että tulee opintosuorituksia myös kesällä?

Mietin tuossa vaan, että jos kesällä nostaa tukia niin eikö se edelleen edellytä, että tulee opintosuorituksia myös kesällä?

Edellyttää toki, tosin monella on tarpeeksi opintopisteitä/opintoviikkoja, jotta voi "muka" opiskella kesällä ja saada näin ollen tukea.

Back
Ylös Bottom