Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Tietysti vuokralla asuja olisi sijoittanut ylimääräisen rahansa, joka hänelle jää kun ei maksanyt lainaa 20 vuotta ja eläisi pelkästään sijoituksilla.
Juuri näin olen havainnut jokaisen vuokralla asuvan tekevän. :D

Juuri näin olen havainnut jokaisen vuokralla asuvan tekevän. :D

:lol2: eli se siitä vuokralla asumisen kannattavuudesta. Juu juu kivamman kämpän saat keskustasta piste :)

Löytyykö foorumilta paljon metallialan työntekijöitä?
Paljonko palkka esimerkiksi koneenasentajalla/hitsarilla?
Kuinka monta tuntia teette viikossa? Ylitöitä?

Olen myös miettinyt taksikuskiksi ryhtymistä, löytyykö taksikuskeja foorumeilta?
Paljonko tunteja viikossa - paljonko palkka?

ja sitten vielä vähän OT: Kuinka pitkä on ahtaajan koulutusaika keskimäärin?

Palomieheksi tai poliisiksi aijoin mennä, mutta ne haaveet menivät sillä sileäksi kun punaviher-värisokeus sen estää.
:jahas:

Olen myös miettinyt taksikuskiksi ryhtymistä, löytyykö taksikuskeja foorumeilta?

Välivuotena voit ajella taksia, mutta ei maksa vaivaa tuosta itselleen uraa tehdä.

Edit. En ole itse ajanut metriäkään taksia, joten sen puolesta voin olla ihan hiljaa. Pari kaveria on välivuosinaan kuitenkin ajellut, joten jotain tietoa löytyy (pitkistä päivistä ja paskasta liksasta)

Edit2. 10 tunnin vuoroja noi muistaakseni teki. Ja mitähän nyt valehtelisin palkaks. 1400 e

Paljonko palkka esimerkiksi koneenasentajalla/hitsarilla?
Kuinka monta tuntia teette viikossa? Ylitöitä?

ja sitten vielä vähän OT: Kuinka pitkä on ahtaajan koulutusaika keskimäärin?

Palomieheksi tai poliisiksi aijoin mennä, mutta ne haaveet menivät sillä sileäksi kun punaviher-värisokeus sen estää.
:jahas:

Meillä hitsarien palkat välillä 11-15€/h, päivätyö samassa työpisteessä. Ylitöitä millon sattuu. Reppumiehet voivat vetää sitten mitä vaan liksaa mutta päivät on pitkiä ja työmaat ties missä kolossa tai ulkona.

Ahtaajan koulutus kestää 1-5 päivää riippuen satamasta. Pääset siis ei-vakinaiseksi huutomieheksi, jolle töitä 0-7 päivää viikossa riippuen työtilanteesta. Tuossa käsimiehen hommassa, kun jaksat särmätä, naamasi miellyttää tai omaat sukulaisia alalla saattaa sinulle aueta kesätuurarin paikka ja sitä kautta vakinainen pesti 0 - äärettömässä vuodessa. :)

Taksikuski saa about 1/3 alvittomasta kassasta. Yhden vuoron kassa vaihtelee 200 ja 600e välillä, eli liksaa tuosta 10-12 tunnin urakasta irtoaa 67-200e. Voinee laskea keskimäärin 10€/h (300-350€ kassa) jos ei ihan paskimpia vuoroja vain aja.

Näin olen joskus asioista selville ottaessani kuullut, itselläni ei taksiliitettä ole.
Kannattaahan tuo ajaa jos ala kiinnostaa, haukkuu hintansa muutamassa vuorossa ja ei tarvi työttömänä olla jos oman alan hommista jossain välissä joutuu taukoa pitämään. Jollekin voi olla vaikka elämänmittainen urakin :)

missä ammateissa tienaa VARMASTI päälle 7ke/kk? :D alko mietityttää ku kavereiden kans tuli juttua et mikskä alkaa aikuisena :D ja mä aion olla vaa rahan perässä :D

missä ammateissa tienaa VARMASTI päälle 7ke/kk? :D alko mietityttää ku kavereiden kans tuli juttua et mikskä alkaa aikuisena :D ja mä aion olla vaa rahan perässä :D
Voittamalla joka viikko lotossa, vähintään 6 oikein joka kerta.

hyvät kaverit keskivertopalkatussa ammatissa päässee tuohon ja taas paskat kaverit hyvinpalkatussa ammatissa ei. 7ke/kk tarkoittanee yleensä yliopistoa, tohtorikoulutusta tai erikoislääkärin tutkintoa/vast.

e: kannattaa muistaa että yhdessä tutkimuksessa jossa sai kauhean isoa palkkaa siitä että kantaa vettä avannosta toiseen sitkein kaveri jaksoi tehdä sitä hommaa 2 viikkoa..... Ja 45veenä hyvä saada töitä jos cv;ssä 1500 työpaikkaa ja jokasessa vajaa kuukaus työskentelyä :D

Kannattaa melkeinpä alkaa presidentiksi. Ei vaadi minkäänlaista koulutusta, riittää kunhan olet syntyperäinen Suomen kansalainen. Ja tuollaiseen nettopalkkaan saa jo olla todella kovan luokan yritysjohtaja.

Palkkio on tällä hetkellä 10500 euroa/kk, eikä siitä tarvitse edes maksaa veroa. Yksi täysi kuuden vuoden kausi riittää eläkkeeseen ja eläke on 60 % palkkiosta, eli tällä hetkellä 6300 euroa/kk ja se on yhtälailla verovapaata.

Lisäspeksit ja muut edut täältä: http://www.presidentti.fi/netcomm/news/ShowArticle.asp?intNWSAID=34047&LAN=FI

Kannattaa melkeinpä alkaa presidentiksi. Ei vaadi minkäänlaista koulutusta, riittää kunhan olet syntyperäinen Suomen kansalainen. Ja tuollaiseen nettopalkkaan saa jo olla todella kovan luokan yritysjohtaja.

Palkkio on tällä hetkellä 10500 euroa/kk, eikä siitä tarvitse edes maksaa veroa. Yksi täysi kuuden vuoden kausi riittää eläkkeeseen ja eläke on 60 % palkkiosta, eli tällä hetkellä 6300 euroa/kk ja se on yhtälailla verovapaata.

Lisäspeksit ja muut edut täältä: http://www.presidentti.fi/netcomm/news/ShowArticle.asp?intNWSAID=34047&LAN=FI

:hyper: Juuri näin. Ei tarvi myöskään osata kuin jauhaa paskaa ja hymyillä medialle. Ääniä saat naisilta helpommin, jos satut olemaan nainen itsekin.

12-14e tunti, aloittelijat varmaan 10-11e luokkaa. tuskin kauas menee. urakkamiehillä tottakai kovempi liksa. vittumaista hommaa. siis lvi-asentajan työ, raskasta. tuo että putkimies tienaa hyvin on täyttä legendaa, harvat siellä oikeasti tienaa hyvin, sama koskee kirvesmiehiä. vähän sama ku portsarin hommissa, muutama tienaa hyvin, muutama kohtalaisesti ja suurinosa onnettomasti.

12-14e tunti. tuskin kauas menee. urakkamiehillä tottakai kovempi. vittumaista hommaa. siis lvi-asentajan työ, raskasta. tuo että putkimies tienaa on täyttä legendaa, harvat siellä oikeasti tienaa, sasma koskee kirvesmiehiä.

Kyllä ne ammattitaitoiset putkimiehet tienaa oikeasti hyvin, tarkkaa tietoa ei ole mutta vanhemmilla putkimiehillä 18e luokkaa. Itse kirvesmiehenä ja tuntiliksa 15,5e. Vaihtelee meidänkin palkat aika paljon täällä Oulun alueella sen mukaan kenellä olet töissä. Keväällä kävin neuvotteluja toiseen paikkaan jossa palkka olisi ollut 17e, valitettavasti en sitä hommaa saanut.

kuten sanoin osa tienaa. suurinosa on aika vatimattomalla palkalla töissä työn raskauteen nähden. varmaan ku 20-30v näivettyy alalla niin saa tuon 20e tunnilta joka ei sekään ole hyvin tuosta työstä.

Back
Ylös Bottom