Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Missä täällä on kukaan väittänyt, että kymmenia tuhansia tienaavan olisi edes käytännössä mahdolista saada nollakorttai, tai että siihen joku olisi pyrkinyt.

Kas-vain tossa jo esitti ihan laskelmillakin, että parintonnin "vippi" valtiolta onnistuu, eikä siinä ole yhtään mitään laitonta. Minkä sille voi, jos arvioit tulosi todellista alemmiksi, ei tähän mikään laki puutu. Järki tottakai on hommassa oltava mukana.

Vai onko esim. Mike nyt suuri roisto kun sai muistaakseni jotain 5000 mätkyjä?

amk insinööri
vääränlainen/ liian vähäinen työkokemus koulutusta vastaaviin töihin, mutta samalla ylikoulutettu moneen työntekijätehtävään.

työnhaku oli kauan yhtä tuskaa (jo opiskeluaikoina), mutta pääsin töihin paikkaan jonne pääsee koulunsa kesken jättäneitä ammattikoululaisiakin:david:

kannatti tehdä kovia uhrauksia, nähdä vaivaa ja opiskella!

3-vuorotyötä
palkka vähän alle 1500€ / kk

samaan aikaan ne kaverit, joiden opiskeluasenne oli tasoa "vittu ku en osaa, vittu ku ei kiinnosta, vittu ku vittu vittu vittu" nauttivat 1000€ parempaa kuukausipalkkaa koulutusta vastaavissa hommissa. :eek:
Ei olisi pitänyt auttaa näitä sällejä vaan jättää heidät repimään hiuksensa perusmatematiikan ja -fysiikan kanssa.:curs:

Sitä en tiedä onko vikaa enemmän minussa vai koulutusjärjestelmässä vai työnantajien työhakujärjestelmissä.
Kaikista pätevimmät hakijat ovat yhä ne joiden isukit ja äityliinit ovat töissä sillä haetulla firmalla. :arvi: Itsellä ei ole joten tässä on käynyt köyden rasvaaminen jo monta kertaa mielessä. Opiskelu vei parisuhteen ja melkein mielenterveydenkin ja mitä opiskelu antoi? Velkaa ja vitutuksen. :down:

Ne jotka hokevat että opiskelu kannattaa, tulee eläkepommi ja että tekijälle löytyy töitä - teille voi sanoa vain että :anssi:

Opiskelu vei parisuhteen ja melkein mielenterveydenkin? Wtf! Eihän helpompaa aikaa olekkaan kuin opiskelu.
Jossain muissa kyvyissä taitaa olla jo vikaa, jos olet huippupapereilla valmistunut ja tienaat 1500€ kolmivuorotyöstä.

Minkä alan insinööri olet?

Opiskelu vei parisuhteen ja melkein mielenterveydenkin? Wtf! Eihän helpompaa aikaa olekkaan kuin opiskelu.
Jossain muissa kyvyissä taitaa olla jo vikaa, jos olet huippupapereilla valmistunut ja tienaat 1500€ kolmivuorotyöstä.

Minkä alan insinööri olet?

Veikkaan et sähkö.

Jaa no eikai semmosille erikoisaloille ehkä kannata opiskellakkaan.

Kiitos lohduttavista sanoista, osaatko vielä neuvoa että millaista köyttä kannattaisi ostaa ja millä se kannattaisi rasvata?

Prosessitekniikka oli näköjään se virallinen nimi (tarkistin papereista)

What ever :)

Edit: Miten jos jonku pitäisi maksaa tilillesi joku summa, hänellä on oikea nimesi, mutta kirjoittaa tilinumerosi väärin. Tarkistaako ne pankis, ennen kuin siirtävät rahat, että tilinumero ja nimi vastaa. Ettei rahat mene ties kenelle sitten.?

What ever :)

Edit: Miten jos jonku pitäisi maksaa tilillesi joku summa, hänellä on oikea nimesi, mutta kirjoittaa tilinumerosi väärin. Tarkistaako ne pankis, ennen kuin siirtävät rahat, että tilinumero ja nimi vastaa. Ettei rahat mene ties kenelle sitten.?

Mulle on kerran tullut parisataa tuntemattomalta, tilinumerossa parin numeron ero. Soitin pankkiin ja jonnekkin ne rahat hävisi..

Miten jos jonku pitäisi maksaa tilillesi joku summa, hänellä on oikea nimesi, mutta kirjoittaa tilinumerosi väärin. Tarkistaako ne pankis, ennen kuin siirtävät rahat, että tilinumero ja nimi vastaa. Ettei rahat mene ties kenelle sitten.?

Jos jollain on sun tilinumero ja kirjoittaa sen väärin niin todennäköisesti järjestelmä keskeyttää maksun, koska tilinumerossa on tarkistusnumero (vähän niinkuin sotussakin) jonka pitää täsmätä. Toki tilinumeron voi kirjoittaa väärin niin että tarkistusnumero täsmää, mutta se on aika epätodennäköistä.

Se tarkistetaanko nimeä en tiedä. Riippuu varmaankin pankista/systeemistä.

Toki tilinumeron voi kirjoittaa väärin niin että tarkistusnumero täsmää, mutta se on aika epätodennäköistä.
Mulle on käynyt kerran näin. Piti siirtää vaimolle 200 mk, mutta muistin tilinumeron kolme viimeistä numeroa väärin. Tili oli kuitenkin oikea ja olemassaoleva, joten rahat siirtyivät kiltisti, vastaanottaja vaan oli eri kuin mitä oli tarkoitettu.

Piti tulla palkka yhestä pätkätyöstä tänään, mut palkkatodistukses oli yks numero väärin mun tilinumerosta. Eikä palkkaa näy tilillä. Joten pitäskö soittaa pankkiin vai.

Mulle on käynyt kerran näin. Piti siirtää vaimolle 200 mk, mutta muistin tilinumeron kolme viimeistä numeroa väärin. Tili oli kuitenkin oikea ja olemassaoleva, joten rahat siirtyivät kiltisti, vastaanottaja vaan oli eri kuin mitä oli tarkoitettu.

Jep, mutta siksi siihen tilisiirtoon kirjotetaan mukaan se saajan nimi, jotta voit todistaa, että tän piti mennä Peralle eikä Makelle.

Se omistusoikeus rahoihin ei muutu pelkän vahingon takia, mutta jos et voi todistaa vahinkoa niin vähän heikoilla ollaan ainakin noiden pikkusummien kanssa.

Jep, mutta siksi siihen tilisiirtoon kirjotetaan mukaan se saajan nimi, jotta voit todistaa, että tän piti mennä Peralle eikä Makelle.
Nordeassa ainakin on ihan sama mitä siihen vastaanottajakenttään kirjoittaa, jos vastaanottajan tili on myös Nordeassa. Järjestelmä hakee siihen kyllä oikein vastaanottajan, jota itse en vain huomannut silloin vikasiirron yhteydessä tarkistaa ennen hyväksymistä.

Piti tulla palkka yhestä pätkätyöstä tänään, mut palkkatodistukses oli yks numero väärin mun tilinumerosta. Eikä palkkaa näy tilillä. Joten pitäskö soittaa pankkiin vai.

Kannattais ekana soittaa siihen duunipaikkaan.

Ei laskunmaksu eli tilisiirto tarkista mitään nimiä. Ihan sama mitän siihen nimikenttään kirjottaa. Mä oon monta maksua maksanu ihmisille nimimerkillä ja aina se hyväksyy jos tilinumero yleensä on olemassa.

Meni koko työpäivä perseelleen kun mietin tuota asiaa. Rähjäsin työkavereille, mökötin, paiskoin työkaluja ja olin muutenkin vittumainen. Alkoi tuntumaan siltä näinköhän kohta saa pyyhkiä hanurinsa todistuksella ja cv:llä. Mietin mikä on vialla siihen etten pääse kiinni oman alan ja oman tason töihin?
Miksi ne joita viina ja vieraissa juokseminen ovat nykyään sen 1000€/kk enemmän pätevämpiä kuin minä. Minä yritin kaikkeni viimeiseen asti. Satoja ja satoja hakemuksia töihin... mutta ei koskaan tilaisuutta näyttää. Minä yritin ja annoin kaikkeni, tein uhrauksia ja olin 110% mukana kaikessa.

Epäonnistumisen ei pitänyt olla vaihtoehto, mutta kuinkas kävikään... usein tuntuu melkein siltä että tästä sotkusta ei lähdetä enää kuin jalat edellä.

Ei laskunmaksu eli tilisiirto tarkista mitään nimiä. Ihan sama mitän siihen nimikenttään kirjottaa. Mä oon monta maksua maksanu ihmisille nimimerkillä ja aina se hyväksyy jos tilinumero yleensä on olemassa.

Kyllä noita vastaan on tullut. Taitaa olla puhelinlasku ainakin sellainen, että varmistusvaiheessa ruudulle tulee "tämän tilinumeron omistaa xxxx oy" tjsp.

Kyllä siihen nimen kohdalle voi kirjoittaa mitä sattuu. Varsinkin kavereille tulee laitettua vähän mitä mieleen juolahtaa :D.

E. Siis ei tosiaan tarkista mitään nimiä vaan sen tilinumeron perusteella joissain tapauksissa kertoo kuka sen tilinumeron omistaa.

Meni koko työpäivä perseelleen kun mietin tuota asiaa. Rähjäsin työkavereille, mökötin, paiskoin työkaluja ja olin muutenkin vittumainen. Alkoi tuntumaan siltä näinköhän kohta saa pyyhkiä hanurinsa todistuksella ja cv:llä. Mietin mikä on vialla siihen etten pääse kiinni oman alan ja oman tason töihin?
Miksi ne joita viina ja vieraissa juokseminen ovat nykyään sen 1000€/kk enemmän pätevämpiä kuin minä. Minä yritin kaikkeni viimeiseen asti. Satoja ja satoja hakemuksia töihin... mutta ei koskaan tilaisuutta näyttää. Minä yritin ja annoin kaikkeni, tein uhrauksia ja olin 110% mukana kaikessa.

Epäonnistumisen ei pitänyt olla vaihtoehto, mutta kuinkas kävikään... usein tuntuu melkein siltä että tästä sotkusta ei lähdetä enää kuin jalat edellä.

Mites ois alanvaihto?

Back
Ylös Bottom