Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Valtion leivissä 1650 e/kk. En ole vielä onnistunut saamaan opintojani valmiiksi. Ensi vuonna on toivottavasti opinnot ohi ja palkka parempi...

Vuoden 2004 ranking: 2070. Kunnassa asukkaita reilut 37000. Viime vuoden tuloilla ranking ehkä paranee...

Ammattina atk-järjestelmien ja konsultoinnin myynti. Koulutus kauppatieteen maisteri, 5 vuotta töissä. Pohjapalkka 2350 EUR + provisio. Provisio vaihtelee nollasta neljään tuhanteen kuukaudessa. Mediaaniproviisio taitaa olla 1500 euron tietämillä. Matkapäiviä noin kolme viikossa, joista päivärahat. Lisäksi kilometrit korvataan. Työpäivät pitkiä, tulot jää tuohon pohjapalkkaan jos ei ole superaktiivinen. Bisnes pitää tehdä itse, ensimmäisestä yhteydenotosta asiakaskäyntiin ja sitä kautta projektin suunnitteluun ja sopimuksiin. Jos projekti menee vituiksi joutuu itse setvimään sotkut. Hommaa on, kompensaatio ihan ok mielestäni suhteessa työmäärään ja vaativuustasoon. Olen myös osakkaana ko yrityksessä.

Myyntihommat (yrityspuolella) on siitä kivoja, että itse saa laatia aikataulunsa. Ei ole dead lineja eikä kukaan sano mitä pitää tehdä, missä ja milloin. Työnsä saa tehdä rauhassa niin kuin tahtoo, kunhan tulosta tulee.

Kaipa tähän ihan tyytyväinen voi olla. Samaan aikaan valmistuneet kaverini tienaavat taloushallinnon vastuutehtävissä noin 4000 eur/kk (talouspäälliköitä tms business controllereita, hankintapäälliköitä). Ja tuohan on vuorenvarma ansio, kun työsopimuksessa niin lukee, oli lama tai mikä vaan. Myyntihommissa pärjännee hyvin kun talouden rattaat pyörii, lama-aikana pitää vetää vyö kireälle. Vaikka kaverini vetävätkin nimellisesti hiukan kovempaa liksaa, lasken paljon arvoa työni vapaudelle.

Vaikuttaa siltä, että ekonomina pääsee hiukan paremmille palkoille kuin DI:nä? Ainakin aluksi?

Lisättäköön vielä, että suosittelen lämpimästi kauppakorkeaa. Hommat on todella mielenkiintoisia.

Uuden duunin(IT-sektori) johdosta netto 3200e/kk. No mainitaan nyt, että asuinpaikkkunta on Lontoo, eli niitä kustannuksia löytyy.

Vaikuttaa siltä, että ekonomina pääsee hiukan paremmille palkoille kuin DI:nä? Ainakin aluksi?
Aika tasoihin menee AKAVA:n palkkatilastojen mukaan, ja nimen omaan niin päin, että DI:t aloittavat korkeammilla palkoilla ja ekonomit kirivät uran edetessä. Luulisin myös, että ekonomeilla on enemmän hajontaa palkoissa, kun usein ylimmät johtajat ovat ekonomeja, jotka tienaavat ne hulluimmat palkat.

En tiedä voiko näihin lukuihin luottaa (varsinkaan pyöristettyihin TEKin lukuihin), mutta tuossa on AKAVA:n työmarkkinaseurannan tulokset: http://www.akava.fi/upload/julkaisut/ty%F6markkinat06.pdf

Aika tasoihin menee AKAVA:n palkkatilastojen mukaan, ja nimen omaan niin päin, että DI:t aloittavat korkeammilla palkoilla ja ekonomit kirivät uran edetessä. Luulisin myös, että ekonomeilla on enemmän hajontaa palkoissa, kun usein ylimmät johtajat ovat ekonomeja, jotka tienaavat ne hulluimmat palkat.
Mulla on sama tuntuma kuin Heikillä, että ekonomit aloittavat ainakin IT-alalla ylempänä. Ekonomiduuneja on kuitenkin niin paljon vähemmän, että eteneminen uralla on hitaampaa ja siten homma keikahtanee toisinpäin vuosien kuluessa.

Omasta liksasta sen verran, että näiden hommien aloituksesta lamavuonna -91 softasuunnittelijana oon päässyt noin viisinkertaiseen ansiotasoon kun katsotaan puhtaasti bruttokuukausipalkkaa. Silti tuntuu ettei rahat riitä mihinkään.

Juurikin nyt varusmiehenä... 81e/2vk :rock:

Aikasemmin olin apupoikana pelti/rautarakenne alan firmassa. Palkka pyöri siinä 2000e puolin ja toisin /kk. Parhaimmillaan sai 600e kuussa päivärahoista joka jeesas nettopalkan suhteen aika paljon. Ei koulutusta alaan, ylioppilas.

Seuraavaksi sitten taas opiskelemaan.

Onkos monella "pien" palkkalaisella alettu maksamaan mitään ylimääräisi juttuja työn puolesta kuten punttikset, polttoaineet, tai muita vastaavia?
Mä vaihdoin juuri työpaikkaa enkä hyväksynyt palkkatarjousta aluksi niin työnantaja sekä asiakas järjesti eräänlaisen joka kuukautisen paketin näistä bonus jutuista. En vain ole itse aiemmin moiseen törmännyt. Arvo kuitenkin on äkkiä 500€, vaikka eihän se välttämättä yritykselle maksa läheskään noin paljon. Tietty monella on työsuhde autot yms. mutta en nyt tarkoita moisia.

peruspalkka + vuorolisät yhteensä 3250€/kk, IT-alalla 3-vuorotöissä. Koulutuspohjana lukion ja muutamien "häröilyvuosien" jälkeen tietotekniikan ammattitutkinto työvälineohjelmistotuesta. Alalla oltu vasta 5.5 vuotta. Aloitin helpparihommissa, liksa silloin 9500 markkoina. Suurin nousu liksaan tuli kun siirryin helpparista pois 3-vuoroduuniin. Nousi samalla peruspalkka + tuli vuorolisät.

Nykyisestä hommasta ei kiire pois kun suht hyvä liksa koulutuspohjaan nähden + nykyinen vuorokierto on loistava. Säännöllinen vuorokierto + nytkin tiedän jo ensi vuoden työvuorot 31.12.2007 saakka.

Mulla on kanadassa firma ja otan tililta sen verran palkkaa kun on vara. Kirjanpitaja lahettelee sitten valtiolle rahaa tarvittavat summat kuukausittain. Mietin yks paiva etta mitahan mun tulot on bruttona ja katsoin sen taulukosta ja olin iloisesti yllattyny kun se hipoi maagista sataatonnia, tarkemmin $99,600/vuosi. Nettona jaa kateen $5300 / kk, ja kaytonnossa enemmankin kun firmalla voi maksattaa osan ravintolalaskuista, kaiken elektroniikan, valokuvausromppeet ja yleensaottean kaiken jota voi edes teoriassa kayttaa firman pyorittamiseen. Veikkaisin etta keskimaarin tulee kuluja kirjoiteltua $500 edesta / kk, eli kokonaistulot on n. $5800 / kk netto, joka on n. 4000 egea. Kuulostaa hyvalta, mut jotenkin ne rahat vaan maagisesti katoaa jaljettomiin joka kuukausi? :curs:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Jos saa kysyä niin minkäs alan firmaa pyörität?
Edit: Ja kysymyshän oli tarkoitettu denniszeims:lle

Internet juttuja (suunnittelu, ohjelmointi, markkinointi). Firma pystyyn n. 1.5 vuotta sitten ja pari kesaahan tassa on nyt menetetty kun on joutunu tekemaan niin paljon hommia, mutta eikohan taa tasta joskus helpottune.

N. 2100 jäi käpälään kuussa näin kesätöissä. Sähkärin hommia rakennustyömaalla. Vuosi vielä inssin tutkinnosta jäljellä.. Saa nähdä nouseeko tuosta jos/kun hommat vaihtuu.

Ah, se oli äsken jotain 8,72€, mutta läksin niistä töistä (aika kun on rajallinen resurssi ja toisaalta ei olisi huvittanut jäädäkään) ja nykyään elän KELAN opintotuella (opintotuki ja asumislisä menevät tosin suoraan vuokraan) ja jumppaohjaajan tuntipalkalla. Joka toisaalta tuntipalkaksi on hyvä, verojenkin jälkeen, mutta jos ajattelee koko työtä, mikä siihen ohjaamiseen kuluu myös sen jumppasalin ulkopuolella, niin aika pieneksihän tuo käy. Mutta se on sitä, mitä haluan tehdä.

N. 2100 jäi käpälään kuussa näin kesätöissä. Sähkärin hommia rakennustyömaalla. Vuosi vielä inssin tutkinnosta jäljellä.. Saa nähdä nouseeko tuosta jos/kun hommat vaihtuu.
Laskee.

Heh, taidan olla Pakkiksen vähiten tienaava. Brutto 1350 €/kk. Voi vittu että voi olla paska palkka. Ennen tienas sentään jonkun kolmisen tonnia kuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom