Kävin pakkasvaraston duunihaastattelussa ennen viime kesää juurikin tuolla Tuusulassa. Palkka taisi ilman kokemusta ja keräysbonuksia pyöriä 11-12e/h pakkaslisien kanssa. Tietääkseni kys. lafkassa on työvoimapulaa ja jatkuva rekrytointi päällä, kun kovin montaa ei napostele pakkasvarastossa hommat. Että kannattaa soitella sinne ja sopima duunihaastattelua ja kysyä paljonko ne suostuisi maksamaan. Jos on kokemusta keräilyhommista niin saa vähän enempi liksaa heti alussa.
mitä pakkasvarastojen työntekijöiden juttuja olen kuunnellut niin tuo kylmyys ei ole se suurin ongelma vaan mieletön melu joka syntyy jäähdytyslaitteistosta. varastohommia kyllä riittää ja niitä voin suositella opiskelijalle, kunhan muistaa että monilla varastoilla tapahtuva työ on hyvin kausiluontoista. varsinkin jos olet jonkun välittäjäfirman kautta töissä niin en lähtisi heti sijoittamaan rahojani johonkin kivaan sillä perusteella että "enskuun palkka nollaa tilanteen".
jos olosuhteilla ei ole väliä vaan pelkästään rahalla niin pakkasvarastoon keräilemään jäätelöä kesäksi yövuoroon. kuulema saa ihan muhkeat suoritebonukset kun jäätelöä menee niin helvetin paljon.
anyway, itse oon kylmävarastolla. palkkaus on AKT:n terminaalityöntekijöiden TES, kaikkine lisineen palkka on parhaillaan yli 14e/tunti, kyllä kelpaa minun kaltaiselleni työkokemattomalle opiskelijalle. enkä tosiaan ymmärrä miksi jotkut jaksavat vääntää paskaa duunia jollakin 8e/tunti palkalla jos rahakkaampaakin on tarjolla. eri asia sitten jos pitää työstä.