Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla alkaa aamuvuoro klo 5.30. Työmatkaa 30 km niin saa ihan hyvissä ajoin herätä.klo 3.50 yleensä kello soimassa niin kerkee hyvin syödä ja tehdä aamutoimet

Hyi vittu. Itellä pitää olla leimattuna 5:55. Kello soi 5 aikaa tai kesäl 5:10. Työmatka ~10min
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse leimaan sisään aamuvuoroon noin 5:05-5:10, herätys on 3:50 ja matkaanlähtö 4:20 (työmatkani on reilu 40km), eli aamupalan syön vasta töissä 8:00. Aamukahvit ehdin onneksi juoda joskus 5:30. Onneksi noita aamuvuoroja on vain 2/10 päivää, joten ei nuo lyhyet unet paljoakaan haittaa. Ja kun olen saanut työnantajalta palkatonta, olen kohdistellut niitä pääosin aamuvuoroihin. Tälle vuodelle tulee kai noin 30 työpäivää palkatonta, jos työnantajalla ei ole työpanokselleni käyttöä. Täysin vapaaehtoinen järjestely, mutta varmaan etu kummallekin.
 
Todennäköisesti vaihtuu työpaikka taas piakkoin. Ansiot nousee muutaman pykälän ylöspäin, vastaa jo helposti liiton suosituspalkkoja. Päällikkötason tehtävä kuntapuolella. Eli nyt noin 1,5v tekniikan alalla ja toinen työpaikan vaihto. Toki on jo lähemmäs 10v kun ensimmäisen kerran amkista paperit sain ja itse asiassa nyt ensimmäinen työpaikka siltä alalta. Alkaa olla semmonen palkkaus ja toimenkuva lähtökohtaisesti ettei ole tarvetta pyrkiä upgreidaamaan. Ja onpahan alakin se mistä lähtökohtaisesti nuorena kiinnostunein oli. Toisaalta olen ihan tyytyväinen, että karvaat kokemukset työelämästä on opettaneet sen, että omaa etua on ajateltava/rohkeasti mentävä eteenpäin, jos on mahdollisuuksia. Tosin tämä tuli yllätyksenä, huvikseen olin hakenut, vaikkei mitään pakottavaa tarvetta ollut. En edes ajatellut, että olisi mahdollisuuksia edetä rekryssä.
 
Viimeksi muokattu:
Todennäköisesti vaihtuu työpaikka taas piakkoin. Ansiot nousee muutaman pykälän ylöspäin, vastaa jo helposti liiton suosituspalkkoja. Päällikkötason tehtävä kuntapuolella. Eli nyt noin 1,5v tekniikan alalla ja toinen työpaikan vaihto. Toki on jo lähemmäs 10v kun ensimmäisen kerran amkista paperit sain ja itse asiassa nyt ensimmäinen työpaikka siltä alalta. Alkaa olla semmonen palkkaus ja toimenkuva lähtökohtaisesti ettei ole tarvetta pyrkiä upgreidaamaan. Ja onpahan alakin se mistä lähtökohtaisesti nuorena kiinnostunein oli.
No paljoko ne ansiot sitten on? (Katso ketjun otsikko)
 
No paljoko ne ansiot sitten on? (Katso ketjun otsikko)
Tuskin mitään tähän ketjuun maininnan arvoista. Etsin vanhaa viestiäni, missä olin noista aiemmista työkokemuksistani puhunut. Mutta en löytänyt. Yli 20€/h kuitenkin reilusti, jos kta:ksi muuttaa. Taisi olla vuosi sitten 17-18€/h luokkaa. 2v sitten 9,7e/h. Eli sanotaanko, että palkkaus tulee olemaan jo alalla keskiarvoista. On toki itselläkin esim. portsarina 40h kurssilla kta korkeampi ollut, mutta yö/viikonlopputyössä, niin en kehtaa verrata. Työn luonne muutenkin jokseenkin erilainen. Ja luonnollisesti tulee olemaan TES-palkka, kun jv-hommissa >50% tessin yli ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Uudessa projektissa kuukauden netto pyörii 4500-4800€ luokassa, sisältäen verolliset ja verottomat. Vapaa työaika, ei pakollista konttorilla jumittamista ja viikkotunnit pyörii 30-35h välillä. Toki projektit aina joskus loppuvat, mutta just nyt ei voi kyl valittaa:whistle:
 
Yleiskorotus ja sain tivaamalla peräti 100 € lisää kk-palkkaan jossa nyt pohjat 5600 €. Viime vuonna ylitöiden kanssa 85k€, ei voi muuta sanoa kuin että verotus Suomessa on aivan sairas. Tänä vuonna päästään parhaaseen 1%:n joukkoon, johon päästään hurjalla reilu 90 k€ tuloilla. Nyt tienattu 47 k€ (tammi-touko). Itselle vähän kyllä auki se asia, että lasketaanko tuohon vain verotettava tulo eli onko tuossa vähennykset vai vaan raaka bruttotulo.. Suomi on perseaukista kansaa
 
Itsellä nousee 4600-->4700. Tämän vuoden tulot tulee olemaan n 70000. Sain vähän ekstraa kun vaihdoin työpaikkaa. Kaksi omaa firmaa myös. Toinen tuottaa itselle n 2000e/vuosi. Toinen vasta perustettu eikä mitään hajua miten käy
 
12 vuotta myöhemmin. Olen päivitellyt tänne edistystä tasaisesti kyllä. Paljon työtä ja kouluja AMK:n jälkeen. Tuuriakin on ollut.

Kansainvälisessä yrityksessä johtoryhmätason tehtävässä. Ei Suomessa.

Peruspalkka brutto +20.000 €/kk + erinäiset bonusjärjestelmät tuottavat max. 40% lisäansiomahdollisuuden.

Penkiltä nousee just sata viel ;)
Päivitystä maailmalta taas.

Tehtävä päivittynyt ja siirrytty ns. nettopalkkaukseen. Ulkomailla ollaan siis.

- 25.000 €/kk netto
- max 40% bonus vuosiansiosta netto
- Pidemmän aikavälin sitoutusbonus yhtiön osakkeina. Sijoitat siis omaa rahaa. Max osto 15% vuosiansiosta, ja jos kriteerit täyttyy yhtiö laittaa jokaista ostettua osaketta kohden 5 osaketta bonuksena.

Ongelmat on vaan erilaisia, kun ei tarvitse pikkurahoista miettiä enää. (Mutta ongelmia on silti)

Sata sain vieläkin penkiltä eilen.
 
kv b2b kauppaa yhdessä isoimmista suomalaisista firmoista. n. 50k vuositulot pohjapalkkana + bonarit ja lisät. Nyt kun korona hellittää, niin pitäisi olla työmatkoja euroopassa ja aasiassa taas ja tavoite olisi siirtyä vielä myöhemmin aasiaan tai lähi-itään takomaan rahaa. Tiedän siellä olevan diilejä missä saa 100k verottomana käteen vuodessa+ asunto ja auto-etu.

Vaihdan työpaikkaa itseäni kiinnostavampaan alaan ja pienempään globaaliin yritykseen ja palkka nousee n. 20k vuosi. Työnkuva on laajempi, mutta samantyylistä työtä kuitenkin. Mielenkiintoisesti pomon kanssa jutellessa hän puhui miten minut olisi ollut tarkoitus lähettää etelä-aasiaan expatiksi ensi vuoden alusta. Olisi ollut yhden projektin valvomista siellä.
 
Back
Ylös Bottom