Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Pientä päivitystä tuli palkkaan "hyvän ideoinnin ja kehittämisen johdosta" - suurempi hyöty tästä lienee henkiselle puolella ja lähinnä siinä, että ainakin joku on huomannut millä alueella edistytään.

Pientä päivitystä tuli palkkaan "hyvän ideoinnin ja kehittämisen johdosta" - suurempi hyöty tästä lienee henkiselle puolella ja lähinnä siinä, että ainakin joku on huomannut millä alueella edistytään.

Onnittelut tästä. Itselläkin vähän vastaavasta ollut puhetta, vaan vähän hitaat kiireet tuntuu olevan. No jospa joskus tulee, toivottavasti ennenkuin joku tarjoaa jotain muuta duunia.

Pakko olla aika tyytyväinen työpaikan vaihtoon. Palkka nousi 1700->3000€/kk. Työtehtävä pysyy käytännössä samana, ainoastaan paikkakunta vaihtuu. Rakennusinsinöörinä kunnallisella puolella, työkokemusta vuosi ja paperit koulusta ulos ensi jouluksi.

Pakko olla aika tyytyväinen työpaikan vaihtoon. Palkka nousi 1700->3000€/kk. Työtehtävä pysyy käytännössä samana, ainoastaan paikkakunta vaihtuu. Rakennusinsinöörinä kunnallisella puolella, työkokemusta vuosi ja paperit koulusta ulos ensi jouluksi.

Tollanen korotus jo tuntuu...

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että valmistutko nyt suoraan nuorena miehenä koulusta vai ootko tehnyt noita töitä jo kauemminkin ja opiskellut työn ohessa tms.? Kieltämättä hyvä palkka vastavalmistuneelle, mutta tilannetta tietenkin tasoittaa se, jos on tehnyt jo vuosia duunari- tai teknikkotason hommia ja työn ohella opiskellut lisää.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että valmistutko nyt suoraan nuorena miehenä koulusta vai ootko tehnyt noita töitä jo kauemminkin ja opiskellut työn ohessa tms.? Kieltämättä hyvä palkka vastavalmistuneelle, mutta tilannetta tietenkin tasoittaa se, jos on tehnyt jo vuosia duunari- tai teknikkotason hommia ja työn ohella opiskellut lisää.

Alan kokemusta työnjohtajana 11kk ja duunarina 4kk. Ikää 23v. Työkokemus kerrytetty kesätöinä opiskelujen aikana. Palkka on hyvä, vielä kun työpaikka ei ole pääkaupunkiseudulla vaan lapissa. Taisi vain kerrankin olla sekä ajoitus että tuuri mukana tuon työpaikan haun kanssa.

Menin postilaatikolle, sieltähän löytyi palkkakuitti ja verolaput. Avasin kuoret josta ilmeni että liksaa oli korotettu ilman neuvottelua 3000->3400€ ja veroista 1000€ palautusta päälle. Jumalauta että voi olla hyvä olo kun saa työstään kiitost! Koneinssin koulutus ja valmistunut 2010. Hommaan kuuluu myyntiä, ostoa, suunnittelua ja työnjohtohommia. Mukavan monipuolinen duuni.

J33S:llä onnittelut mukavasta korotuksesta. Alkaa olla sligi kohdallaan. Taisi olla ensimmäinen kerta kun kuulen, että jossain nostetaan vapaaehtoisesti/pyytämättä/uhkailematta palkkaa 13%. Siis ilman, että henkilön työtehtävään tai koulutukseen on tullut muutoksia. Hyvä homma!

Itselläni on tällä hetkellä peruspalkka 2500 euroa + 600-800 euroa provikka. Hienointa on, että tuohon provikkaan pääsee perusahkeralla työnteolla, eli ei tarvitse ottaa stressiä. Parhaimpina kuukausina pääsee 1000 euroon. Finanssiala ja koulutuksena keskeneräinen-AMK (päättötyö kesken). Ja enpä olisi uskonut, että duuni voi olla laatuaikaa.

IT-alan tukitoimia pk-seudulla. Ei ylitöitä, lepponen ja varma työ 8-16. Bruttopalkka 3500€/kk. Työkokemus 12 vuotta. Koulutuksena ei oikeastaan mitään, yo + satunnaisia ammattikoulutason pilipalipapereita.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
J33S:llä onnittelut mukavasta korotuksesta. Alkaa olla sligi kohdallaan. Taisi olla ensimmäinen kerta kun kuulen, että jossain nostetaan vapaaehtoisesti/pyytämättä/uhkailematta palkkaa 13%. Siis ilman, että henkilön työtehtävään tai koulutukseen on tullut muutoksia. Hyvä homma!
.

Itselläni on kaksi kertaa samassa firmassa mutta eri yrittäjän johdosta käynnyt niin että johtaja pyytää toimistoonsa. Ja siellä sitten alkaa keskustelu että kun teet nyt näin hyvää duunia ja otat vastuuta sekä tiedät suurimman osan järjestelmistä jne. niin ajateltiin nostaa palkkaa. Markka aikaa olikohan jostain 6995mk/kk nousi 7895mk/kk. Nyt euro aikana 200€ kerralla. Ja koskaan ei ole muuttunut itse tehtävä.
Kun olen ollut jo 23vuotta samalla alalla niin aina kun tulee noita tessin mukaisia korotuksia niin itselläni tuntuvat varsin hyvin sillä olen mennyt noista palkkataulukoista reilusti yli, kun ne loppuvat 8. tai 10. vuoteen. Ainut nykyään onkin palkka joka enää pitää minua tässä duunissa.

Vastavalmistuneena palkka 2321 euroa kuussa. Riittää mulle ihan hyvin. :)

Mainosmaakari pohjoisessa, 3500€/kk. Eikä riitä mihinkään.

Ei vaan ymmärtää tätä ahneuttaja rahan kulutuksen tarvetta :O 3000€ brutto ja riittää vallan mainiosti, asuntolaina maksetaan ja silti jää tonni säästöön joka kuukausi.

Ei vaan ymmärtää tätä ahneuttaja rahan kulutuksen tarvetta :O 3000€ brutto ja riittää vallan mainiosti, asuntolaina maksetaan ja silti jää tonni säästöön joka kuukausi.

Kivat sulle. Oikeasti. No enpähän viitti laittaa mitä kaikkea mä sillä rahalla elätän.

Mites tuo on mahdollista? Asumiskulut taitaa olla aika pienet? Auto? Safka? Et taida liiemmin kaljoitella edes himassa?
Mä oon tiukkaan yrittänyt säästää, mutta en oo vielä tähän päivään mennessä kovin hyvin onnistunut :david: Meitä on niin moneen junaan. Toiset osaa ja toiset ei...

Kyllä tossa aika luilla saa mennä, jos on tavallinen palkansaaja normaaleilla vähennyksillä. kolmestatontusta jää käteen ~2300€ lainavähennysten kanssa?

eli 1300€ elämiseen kuukaudessa. Ei sillä juhli mutta kaippa sitä pärjää. Ihmettelen, että miksei sitten suoraan maksa hiukan enempää asuntolainaa. Ei tuosta viittäsataa enempää voi lainoihin enää lyödä (+vastikkeet tms asumiskulut).

E: Minä en osaa/jaksa säästää. JOkusen tonnin puskuri nyt pitää olla varalla, mutta muuten menee kaikki mitä tulee. Tulot on samaa luokkaa. Tosin minä en kyllä jaksa kaupassa miettiä mitä ostan. Sen takia mä käyn töissä.

liksaa oli korotettu ilman neuvottelua 3000->3400€ ja veroista 1000€ palautusta päälle. Jumalauta että voi olla hyvä olo kun saa työstään kiitost!

Onneksi olkoon! Tuo boldattu on todella hieno homma, tai niin mä ainakin kuvittelisin vaikka en muistakaan koska olisin itse saanut jotain noin ihmeellistä kokea pienemmässäkään mittakaavassa. Kai se pitäisi jossain välissä alkaa vaatimaan, kun viime korotuksesta on niin saatanasti aikaa että päähän sattuu ajatellakin, mutta ei vaan jaksais kinata.

Kyllä tossa aika luilla saa mennä, jos on tavallinen palkansaaja normaaleilla vähennyksillä. kolmestatontusta jää käteen ~2300€ lainavähennysten kanssa?

eli 1300€ elämiseen kuukaudessa. Ei sillä juhli mutta kaippa sitä pärjää. Ihmettelen, että miksei sitten suoraan maksa hiukan enempää asuntolainaa. Ei tuosta viittäsataa enempää voi lainoihin enää lyödä (+vastikkeet tms asumiskulut).

E: Minä en osaa/jaksa säästää. JOkusen tonnin puskuri nyt pitää olla varalla, mutta muuten menee kaikki mitä tulee. Tulot on samaa luokkaa. Tosin minä en kyllä jaksa kaupassa miettiä mitä ostan. Sen takia mä käyn töissä.

Niin siis 2300e jää käteen verojen jälkeen. Jos on lainanlyhennystä yms. 700€kk niin jää 1600e käteen. Siitä tonni säästöön jää 600e elämiseen ja muihin laskuihin :)

Moro.

Mä en sanonut, että se on mahdotonta, mutta kohtuullisen vaikeaa kyllä. Jos nyt laskee ihan ruuan, liikkumiset, vapaa-ajan, vakuutukset, netti, puhelin, kotitalouskamat, vaatteet yms. niin kyllä sitä tavallisen tiukalle saa vetää.

Ruokaan ja vapaa-aikaan/harrastuksiin ilman suurempaa pröystäilyä saa kyllä hukattua 400-500€ helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom