Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä tietää minkä kokoiset glykogeenivarastot on? Ajattelin tätäkin hiilari/proteiini asiaakin miettimään, jotta saisi treenistä ja varsinkin palautumisesta enemmän irti
Tämmönen kysymys, en tiedä kuinka hyvin osuu aiheeseen mutmut:
Useimmat käyttää palkkarissa proteiinia ja maltoa. Voiko tuon maldon korvata esimerkiksi kaakaojauheella?
Maltohan on nopeaa hiilihydraattia ja niin myös kaakaojauhe (toivottavasti en ole pahasti väärässä).
Varmasti malto sisältää enemmän muita hyödyllisiä ravintoarvoja mutta näin hiilareiden kannalta treeninjälkee voi sopia?
Kiitos vastauksista!
Kannattaa kuitenkin hieman seurailla noita kaakaoiden makroja koska esim. Oboy daim kaakaossa on 80g hh per 100 ja tuosta 80g:sta oli muistaakseni 60-70g sokeria.Tämmönen kysymys, en tiedä kuinka hyvin osuu aiheeseen mutmut:
Useimmat käyttää palkkarissa proteiinia ja maltoa. Voiko tuon maldon korvata esimerkiksi kaakaojauheella?
Maltohan on nopeaa hiilihydraattia ja niin myös kaakaojauhe (toivottavasti en ole pahasti väärässä).
Varmasti malto sisältää enemmän muita hyödyllisiä ravintoarvoja mutta näin hiilareiden kannalta treeninjälkee voi sopia?
Kiitos vastauksista!
Tämmönen kysymys, en tiedä kuinka hyvin osuu aiheeseen mutmut:
Oon vetäny palkkarissa jo jonkun aikaa proteiinia 40g ja hiilaria reilu 100g. Onko toi jo liikaa 85 kiloselle miehelle?
Riippuu kehonkoostumuksesta ja tavotteista. Ite sanon aina näin:
*1:1 toimiva perusvalinta / haluaa pysyä samassa painossa
*1:2-1:3 jos on hoikka ja/tai haluaa massaa (suuremmat suhteet saattaapi olla överiä)
*pelkkä prode, jos on dieetillä
Voiko palkkarin suuresta hiilarimäärästä olla jotain haittaa? Voiko se vaikuttaa negatiivisesti esim. proteiinin imeytymiseen yms.?
Kovin hoikaks en voi itteeni enää sanoo (puoltoista vuotta sitten 65kg, nyt 85kg), mut edelleenkin toi massan kasvattaminen on tavotteena. Oon niin helvetin huono lihomaan, että välillä oikein vituttaa :D 85 kilossa junnannu nyt jo pidemmän aikaa, ja tavotteena olis saada 90kg ennen pientä kiristelyä, joten eiköhän mun kannata tolla 3:1 tavalla jatkaa?
Sit kun alan kiristeleen, niin pitäiskö mun samantien lopettaa hiilarin käyttö palkkarissa vai sitten pikkuhiljaa (esim. ekaks 1:2, sit 1:1, sit pelkkä prode)? Haittaako jos siinä dieettipalkkarissa on kuitenkin maidon hiilarit, on kuitenki sen verran parempaa maidon kuin veden kanssa?
Voiko palkkarin suuresta hiilarimäärästä olla jotain haittaa? Voiko se vaikuttaa negatiivisesti esim. proteiinin imeytymiseen yms.?