Palkkari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TilDaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon vetäny heti treenin jälkeen/vikan sarjan aikana 25g riisiprodea ja pienen banaanin. Ruoka n. 45min treenin jälkeen jossa esim riisiä ja n. 70g seitiä.

Tulee syötyä liikaa prodee (3g/painokilo) siihen nähden, että en oo dieetillä.

Mikä näistä on järkevintä vai ei mikää:
1. Palkkari 25g prode+banaani. Treenin jälkeisellä aterialla ei yhtää prodea.
2. Palkkarina rasvatonta piimää+banaani. Treenin jälkeisellä aterialla riisi+70-100g seitiä.
3. Palkkarina banaani. Treenin jälkeisellä aterialla riisi+100g seitiä.
4. Joku muu systeemi?

Piimä siksi, että se on hyvää ja halpaa. Heraa en voi käyttää, siksi riisiprode. Tää on vähän hifistelyä, mutta tykkään selkeydestä ja tykkään tehä niin että se auttaa mua.

Jos pystyy vapaasti ajoittamaan niin ennen treeniä syö sen mukaan miten kokee että treeni kulkee parhaiten ja treenin jälkeen monipuolinen(hiilaria ja proteiinia) ateria kun on kotona tai minne onkaan menossa. Erillinen pieni palkkarivälipala on hyödyllinen korkeintaan silloin jos menee useampi tunti että pääsee varsinaisen aterian äärelle mutta harvalla näitä tilanteita säännöllisesti on. Kolme varttia salin ovelta ruokapöytään on jo lyhyt aika eikä siinä välissä tarvitse erikseen syödä. Jos haluat hifistellä niin treenin aikana EAA tai hiilaria, proteiinilisiä et selvästikään tarvitse jos 3g tulee kilolle. Plussa-/ylläpitokaloreilla kropalla on sen verran ravintoa aina saatavilla että ajoittaminen ei ole kovin oleellista, dietillä taas niitä vähiä ruokia alitajuisestikin sijoittelee.

Mielestäni turhaa hifistelyä miettiä noin tarkasti 🙂 Jos protskua on liikaa vähennät sitä sieltä mistä parhaalta tuntuu. Vaikka useammalta aterialta vähän. Ei vaikuta kehitykseesti otatko palkkarin vai et. Minusta palkkari on tarpeeton jos syöt pian treenin jälkeen. Ei se katabolia peikko iske kotimatkan aikana. Tuskin edes ennen treeniä syöty ateria on imeytynyt.

Ensimmäisissä vastauksissa järkiohjeet tulikin. Jäi vain kaivelemaan että miksi juuri nämä treenin ympärillä olevat ateriat ovat se mistä haluat proteiinin veistää pois. Jos syöt 3g painokiloa kohden proskua niin voi kai sitä muiltakin aterioilta tasaisesti veistää pois.

Ensimmäisissä vastauksissa järkiohjeet tulikin. Jäi vain kaivelemaan että miksi juuri nämä treenin ympärillä olevat ateriat ovat se mistä haluat proteiinin veistää pois. Jos syöt 3g painokiloa kohden proskua niin voi kai sitä muiltakin aterioilta tasaisesti veistää pois.
Vielä täydennyksenä että ruokavalion merkitys kokonaisuutena paljon tärkeämpi kuin palkkari, itse en kuitenkaan lähtisi palkkarista tinkimään proteiinia vähentäessä.

Kuinka monesti päivässä syöt noita alle 100g kala/muu annoksia, että saat 3g/painokilo proteiinia.

Toisaalta myös jos painat vaikka 50kg, eli 150g prodea/päivä ole mitenkään älyttömästi. Ehkä vähän nyt turhia murheita.

Vielä täydennyksenä että ruokavalion merkitys kokonaisuutena paljon tärkeämpi kuin palkkari, itse en kuitenkaan lähtisi palkkarista tinkimään proteiinia vähentäessä.
Niin, kun monis paikois kuitenki sanotaan että palkkari on hyvä ottaa vaikka syööki heti kun pääsee kotiin.
Kuinka monesti päivässä syöt noita alle 100g kala/muu annoksia, että saat 3g/painokilo proteiinia.

Toisaalta myös jos painat vaikka 50kg, eli 150g prodea/päivä ole mitenkään älyttömästi. Ehkä vähän nyt turhia murheita.
Mä syön 5x plus se palkkari. Joka aterialla prodea. Painan 60kg, joten n. 180g tulee päivässä. Tossa määrässä on se mun palkkari siid mukana. Prode pitää mulöa nälkää paljo paremmin ku hiilari. Toki voin syödä sit rasvaa enemmän jos vähennän prodea muutenkin niin ei ihan nälkään kuole.
Mielestäni turhaa hifistelyä miettiä noin tarkasti 🙂 Jos protskua on liikaa vähennät sitä sieltä mistä parhaalta tuntuu. Vaikka useammalta aterialta vähän. Ei vaikuta kehitykseesti otatko palkkarin vai et. Minusta palkkari on tarpeeton jos syöt pian treenin jälkeen. Ei se katabolia peikko iske kotimatkan aikana. Tuskin edes ennen treeniä syöty ateria on imeytynyt.
No just tää, että kuinka nopiaa iskee katabolia.🤷‍♀️ Ja tää mun käyttämä riisiprode on tosi kallista, niin mietinkin, että onko se edes välttämätön.
Ehkä mä jätän palkkarin juomatta ja oisko ok syödä banaani heti treenin jälkeen vai tarviiko sitäkää, jos syöö ruuan 45min treenin loppumisesta, välillä jo ennemminkin jos käy suihkussa vasta ruuan jälkeen 😊

Niin, kun monis paikois kuitenki sanotaan että palkkari on hyvä ottaa vaikka syööki heti kun pääsee kotiin.

Mä syön 5x plus se palkkari. Joka aterialla prodea. Painan 60kg, joten n. 180g tulee päivässä. Tossa määrässä on se mun palkkari siid mukana. Prode pitää mulöa nälkää paljo paremmin ku hiilari. Toki voin syödä sit rasvaa enemmän jos vähennän prodea muutenkin niin ei ihan nälkään kuole.

No just tää, että kuinka nopiaa iskee katabolia.🤷‍♀️ Ja tää mun käyttämä riisiprode on tosi kallista, niin mietinkin, että onko se edes välttämätön.
Ehkä mä jätän palkkarin juomatta ja oisko ok syödä banaani heti treenin jälkeen vai tarviiko sitäkää, jos syöö ruuan 45min treenin loppumisesta, välillä jo ennemminkin jos käy suihkussa vasta ruuan jälkeen 😊

Ei se palkkari missään nimessä välttämätön ole eikä kehitys jää siitä kiinni. Jos koet että se olisi miellyttävintä poistaa yhtälöstä useista syistä niin poista vaan.banaanin syönti on yhtäläilla makuasia , jos jokatapauksessa syöt kotona hiilaripitoisen ruoan. Jos treenien jälkeen tuntuu vetämättömältä niin se että syöt salilla jo banaanin saattaa vaikuttaa loppuillan energiatasoihin positiivisesti. Summattuna kokeile ja kuuntele oloa

Jos tarkoitus on olla plussalla ja kasvattaa lihasta/voimaa niin nälän ei pitäisi olla ongelma, jos ei sitten ole tosissaan loputon ruokahalu ja lihoo jos ei varo syömisiään.
Jos syö sen tyypillisen 3-5 ateriaa suht tasaisesti pitkin päivää niin en usko että palkkari on rahan ja vaivan arvoista. Ainakin itse olen päätynyt siihen lopputulokseen että en stressaa vaan syön sitten kun syön, yleensä se tunti menee ainakin. Jalkarääkin jälkeen saattaa mennä pari tuntia että ylipäänsä saa mitään kiinteetä ruokaa alas. Olikohan Nippardin videossa vai missä mainittiin sellainen ~5h aikaikkuna aterioiden välillä, joiden välissä on sitten treeni. Eli esim. ruoka klo 12, treeni 14 ja ruoka 17 olisi vielä täysin ok. Koitan löytää vielä lähteen. e. enpä kyl vaivaudu, liikaa materiaalia mistä penkoa. Jokatapauksessa on jo murrettu myytti että olisi joku pakko syödä tunnin sisään treenistä tai muuten iskee katabolia.

Ja tää mun käyttämä riisiprode on tosi kallista, niin mietinkin, että onko se edes välttämätön.
Ehkä mä jätän palkkarin juomatta ja oisko ok syödä banaani heti treenin jälkeen
Jos riisiprotsku iso lovi budjettiin ehdottomasti jättää pois. Hyöty on niin mitätön palkkarissa ettei siihen kannata pientä budjettia tuhlata. Ostaa ruokaa sillä rahalla. Yhdentekevää otatko banaanin. Ota jos tulee hyvä mieli 🙂 Itse en käytä siksi palkkaria kun se on pois seuraavasta ateriasta. Syön ennen treeniä hyvin. Siihen jos vielä palkkari ei maistu ruoka yhtään treenin jälkeen. Mielummin syön kuin juon juomia. Käytän protsku drinkkejä kun lähden kalaan. Siellä ne ovat käteviä kun ei mahdollista tehdä kunnon ruokaa. Tai töissä välipalana helppoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tarkoitus on olla plussalla ja kasvattaa lihasta/voimaa niin nälän ei pitäisi olla ongelma, jos ei sitten ole tosissaan loputon ruokahalu ja lihoo jos ei varo syömisiään.
Nyt ku sanoit, niin tuo näläntunne saattaa olla psyykkistäkin, koska dieetillä oli oikeesti nälkä ja ihan odotti että pääse treenin jälkeen syömään. Ja koska syöminen on kivaa. Pitänee kiinnittää huomioo siihen et onko oikeesti nälkä vai luulenko vain.
Ja tuo mitä muuta kerroit, niin se on loogista. Tuo 5h aikaikkuna on aika iso, mutta johtuu ehkä siitä mitä Predatorikin mainitsi ruoan imeytymisestä, ettäruoka imeytyy kuiteski suht hitaasti.
Kokeilen jättää palkkarit ja banskut syömättä ja vetää vaan kunnon ruokaa.

Jos riisiprotsku iso lovi budjettiin ehdottomasti jättää pois. Hyöty on niin mitätön palkkarissa ettei siihen kannata pientä budjettia tuhlata. Ostaa ruokaa sillä rahalla. Yhdentekevää otatko banaanin. Ota jos tulee hyvä mieli 🙂 Itse en käytä siksi palkkaria kun se on pois seuraavasta ateriasta. Syön ennen treeniä hyvin. Siihen jos vielä palkkari ei maistu ruoka yhtään treenin jälkeen. Mielummin syön kuin juon juomia. Käytän protsku drinkkejä kun lähden kalaan. Siellä ne ovat käteviä kun ei mahdollista tehdä kunnon ruokaa. Tai töissä välipalana helppoja.
Niin, oot kyllä oikeessa. Toi mitä käytän, on muistaa 650g pussi ja maksaa 16e.
No, banaanista tulee kyllä hyvä mieli koska se on hyvää, mut palkkari on kyllä mulla pois treenin jälkeisestö oikeasta ruuasta, koska en jaksa siinä kohtaa syödä paljoo. Ja niinku sinä ja muutki sanoo, nii mieluiten oikeaa ruokaa kuin drinkkejä tms.
Joo kalassa tms ne onkin hyviä ja ku ylipäätään on jossain ettei pääse syömään normi ruokia.
Sul on kyl muutenki täällä fiksuja juttuja. 🙂

Niin, oot kyllä oikeessa. Toi mitä käytän, on muistaa 650g pussi ja maksaa 16e.
No, banaanista tulee kyllä hyvä mieli koska se on hyvää, mut palkkari on kyllä mulla pois treenin jälkeisestö oikeasta ruuasta, koska en jaksa siinä kohtaa syödä paljoo. Ja niinku sinä ja muutki sanoo, nii mieluiten oikeaa ruokaa kuin drinkkejä tms.
Joo kalassa tms ne onkin hyviä ja ku ylipäätään on jossain ettei pääse syömään normi ruokia.
Sul on kyl muutenki täällä fiksuja juttuja. 🙂
Älä nyt toinen kohta punastuu :LOL:
:LOL:

Laitan tähän ketjuun. Maksun takana hesarin palkkarijuttu:

Onko joku lukenut? Itse kuvituskuvan viiteryhmää. Villi veikkaus, että viesti, että iäkkäämmät miehet hyötyvät isommasta proteiinimäärästä, ehkä palkkaristakin??

Juha Hulmia haastateltu. Malttisia ja harkittuja väitteitä.

Proteiinijuomista on lähinnä hyötyä, jos ei saa riittävästi ( 2 g / painokilo) proteiinia ravinnosta. Senioritreenaajat erityisesti hyötyvät palkkarista, sillä heillä on useasti vähänlaisesti proteiinia ruokavaliossa ja huono ruokahalu.

Juha Hulmia haastateltu. Malttisia ja harkittuja väitteitä.

Proteiinijuomista on lähinnä hyötyä, jos ei saa riittävästi ( 2 g / painokilo) proteiinia ravinnosta. Senioritreenaajat erityisesti hyötyvät palkkarista, sillä heillä on useasti vähänlaisesti proteiinia ruokavaliossa ja huono ruokahalu.
Taitaa olla pikemmin päinvastoin. Sali treenaajat ylikorostavat protskun määrää. Normi protskun lisäksi litkitään protskujuomia vähän joka väliin. Rasvan saanti on liian alhaista useammin. Ruokahalu on ihan yksilökohtaista. Treeni ei sitä huononna vaan lisää.

Taitaa olla pikemmin päinvastoin. Sali treenaajat ylikorostavat protskun määrää. Normi protskun lisäksi litkitään protskujuomia vähän joka väliin. Rasvan saanti on liian alhaista useammin. Ruokahalu on ihan yksilökohtaista. Treeni ei sitä huononna vaan lisää.
Oliko tässä joku väärinymmärrys vai sotkenko mä tässä lisää.
:LOL:KKuullostaa kuitenkin ihan loogiselta että keskimäärin senioritreenaajilla proteiinin määrä olisi alhaisempi kuin muilla treenaavilla. Tai uskoisin että ruoan mää kokonaisuudessa on pienempi.

Oliko tässä joku väärinymmärrys vai sotkenko mä tässä lisää.
:LOL:KKuullostaa kuitenkin ihan loogiselta että keskimäärin senioritreenaajilla proteiinin määrä olisi alhaisempi kuin muilla treenaavilla. Tai uskoisin että ruoan mää kokonaisuudessa on pienempi.
Ainiin tässähän oli kysy SENIORI treenaajista. En huomannut koko sanaa🙈 No siinä tapauksessa ihan totta että voi olla ruokahalu huono ja protskun puute.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom