Palkkari vie ruokahalun

Ikä
38
Onko se normaalia? Litkin palkkarin yleensä salitreenin aikana, aloittelen muutaman ekan sarjan jälkeen ja viimeiset kulaukset otan treenin lopussa - tämä siksi, ettei tulisi niin helvetin paha olo palkkarin nopeasta juomisesta. Mutta noinkin hitaasti juotuna palkkari vie minulta ruokahalut täysin, moneksi tunniksi. On vain sellainen olo että olisi syönyt aaaivan liikaa eikä ruoasta puhuminenkaan tunnu hyvältä, puhumattakaan siitä että sitä ruokaa pitäisi pariin kolmeen neljään tuntiin saada alas. Tuleehan tuosta palkkarista nyt energiaa ja ravintoaineita paljon, mutta hieman tuo tekee vaikeammaksi tyydyttää päivittäisen ravinnontarpeen kasvamisen kannalta.

Käytän palkkarina 2dl Mass Blast + 1dl Hera80 + n. 5g kreatiinia sekoitettuna 3-4dl vettä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kannata juoda sitä treenin aikana!! Ravinteet eivät pääse imeytymään, koska treenin aikana veri pakkautuu lihaksiin. Juo mieluummin puolet ennen suihkua, puolet suihkun jälkeen. Jos ei ruoka maistu 1-1,5h palkkarin jälkeen, treenaat liian kevyesti.. ;)

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=37264&highlight=juominen+treenin+aikana

Tuossa ketjussa kyselinkin juuri tuota että onko siitä haittaa jos sen juo treenin aikana. Suoraan treenin perään se ei kyllä mene ei millään, mutta tuollaista puolittamista voisi kokeilla.

Treenini tuppaa aina hieman venymään, pahimmillaan puoleentoista tuntiin, joten sen kannalta treenini ei kovinta mahdollista ole. Täytyy kokeilla saada vedettyä siihen 45-60 minuuttiin, tai sitten yksi vaihtoehto olisi tietty käydä vaikka lenkillä salin jälkeen. Onko siinä mitään järkeä?

Itselläni ainakin keho suorastaan VAATII sitä ravintoa noin 2½-3h palkkarin jälkeen. Tämä ilmenee siten että kädet ja jalat rupevat vapisemaan aivan sikana ja ruokaa on ihan pakko saada.

Liian heppoinen treeni kenties?

Jimbe sanoi:
Itselläni ainakin keho suorastaan VAATII sitä ravintoa noin 2½-3h palkkarin jälkeen. Tämä ilmenee siten että kädet ja jalat rupevat vapisemaan aivan sikana ja ruokaa on ihan pakko saada.

Liian heppoinen treeni kenties?

WTF? Mulla tärisee jo 1-1/2h jälkeen palkkarista. On kyllä helvetin kevyet treenit sulla jos sinnittelet 3 tuntia palkkarin jälkeen ilman ruokaa? Anteeksi vaan mutta tossa ei ole mitään järkeä.

Riippuu tavoitteista, massan kehitystä se hankaloittaa, kun taas rasvanpoltto punttitreenin jälkeen on tehokasta, koska glykogeenivarastot ovat tyhjät.
Tosin lenkkeily salin jälkeen on liian rankkaa aerobista, suosittelisin kevyttä pyöräilyä tms.

edit. Tämä siis vastaus kysymykseen "onko järkeä lenkkeillä salin jälkeen?".

Meikäläisellä tunti pari palkkarin jälkeen meinaa :urjo: tulla!
Ruokaa yritän parhaani mukaan kauhoa naamaan, tuntuu vaan siltä ettei uppoa...
Sitten kun sinnittelee vielä tunnin, niin johan sitä taas syö vaikka hevosen :hyper:

SEAGRAM sanoi:
WTF? Mulla tärisee jo 1-1/2h jälkeen palkkarista. On kyllä helvetin kevyet treenit sulla jos sinnittelet 3 tuntia palkkarin jälkeen ilman ruokaa? Anteeksi vaan mutta tossa ei ole mitään järkeä.

Mun treeni ei ole kevyttä. Enkä ole sanonut että syön sen ateriani 3h palkkarin jälkeen. Varmaan aika yksillöllistä / palautumisjuoman rakenteesta riippuvainen tuo tärinän tuleminen.

mää monesti naukkailen reenin lopussa jo palkkari kulauksia, varsinkin jos reeni venahtaa pitkäksi. mullakin ruokahalut lähtee täysin palkkarista. n,3tuntia menee reenin jälkeen ennen kuin kiinteää ruokaa pystyy syömään ja useimmiten silloinkin teen sen puoliväkisin.

Talakanpinskeli sanoi:
Käytän palkkarina 2dl Mass Blast + 1dl Hera80 + n. 5g kreatiinia sekoitettuna 3-4dl vettä.

Tuon on kyllä jo aika BAGSUA, koostumukseltaan siis. :D

Kokeilepa seuraavaa:
-Pistä juomaan 2x enemmän vettä, palkkarin on tarkoitus olla juomaa, ei puuroa. ;)
-Juo puolet heti treenin jälkeen
-Hörpi loput seuraavan 45-60 minuutin aikana.
-Syö kiinteä ateria noin tunti viimeisestä kulauksesta.

Mulla palkkarista noin 30min ja pakko alkaa jo vetää pöperöä urakalla tai muuten pää sekoo.

Omskakas sanoi:
Tuon on kyllä jo aika BAGSUA, koostumukseltaan siis. :D

Kokeilepa seuraavaa:
-Pistä juomaan 2x enemmän vettä, palkkarin on tarkoitus olla juomaa, ei puuroa. ;)
.
riippuu tottumuksesta, itse pidän hieman puuromaisesta tavarasta jossa ei ole paljoa nestettä. mulla on palkkarissa 3dl vettä maltoa n,50-55g. prodea 50-60g ja n,10g kaakaojauhetta.

neutraali sanoi:
riippuu tottumuksesta, itse pidän hieman puuromaisesta tavarasta jossa ei ole paljoa nestettä. mulla on palkkarissa 3dl vettä maltoa n,50-55g. prodea 50-60g ja n,10g kaakaojauhetta.

Asia ei ole pelkästään makukysymys. Liian tukeva tawara imeytyy hitaammin kuin sopivasti laimennettu.

Ainahan sitä tietysti voi hörpätä vettä päälle ja hölskyttää. :)

Omskakas sanoi:
Asia ei ole pelkästään makukysymys. Liian tukeva tawara imeytyy hitaammin kuin sopivasti laimennettu.

yleensä reenin aikana juodaan vettä reilusti eli tuolla ei oikeasti ole merkitystä

pakkomielle.com sanoi:
Riippuu tavoitteista, massan kehitystä se hankaloittaa, kun taas rasvanpoltto punttitreenin jälkeen on tehokasta, koska glykogeenivarastot ovat tyhjät.
Tosin lenkkeily salin jälkeen on liian rankkaa aerobista, suosittelisin kevyttä pyöräilyä tms.

edit. Tämä siis vastaus kysymykseen "onko järkeä lenkkeillä salin jälkeen?".

:offtopic: Eikös se kumminkin ole ihan sama _rasvanpolton_ kannalta pidemmällä aikavälillä onko ne glykogeenivarastot tyhjinä aerobisen aikana vai ei ja samoiten tekeekoö aerobisen aamulla vaiko illalla. Kunhan vain tekee sen ja muistaa pitää kalorit miinuksella.

Sitten alkuperäiseen aiheeseen. Itse olen kanssa huomannut saman ruuan maistummattomuusongelman palkkarin kanssa. Proteiinihan pitää nälän tunteen pitempään poissa kuin hiilari. Palkkarissa proteiini on nestemuodossa joka toisaalta pitäisi aiheuttaa nopeammin, kuin kiinteäruoka, kiinteän ruuan HIMON:kuola:. Toisaalta kova treenikin vähentää akuuttia nälkää joten todennäköisesti kyse on jostain synergiasta treenin, hormonaalisen vasteen ja palkkarin kesken.:D

Omskakas sanoi:

Menee kyllä jo pahasti hifistelyn puolelle. Kun Neutraali jo totesi, vettä menee treenin aikana ja sen jälkeenkin senverran paljon, että ei tuolla oikeasti ole mitään merkitystä.

Kokeile vetää enemmän hiilareita palkkarissa. Insuliinihan on paitsi varastointi-, myös "nälkähormoni". Aikoinaan antoivat kuulemma anorektikoille insuliinipiikkejä että tulisivat nälkäisiksi.

pakkomielle.com sanoi:
Aamulla(ennen aamiaista) ja treenin jälkeen rasvanpoltto on tehokkainta, koska elimistö on "tyhjä", jolloin rasvanpoltto alkaa nopeammin

Perusasiaa rasvanpoltosta: Rasvanpolttoa tapahtuu myös muuloinkin, kuin juuri sillä hetkellä kun vedät lenkkiä. Rasvan palamista pitää tarkastella pidemmällä aika välillä, kuin 1h-3h mielummin 24h. Jos vedät palkkarin puntin jälkeen ja ennen lenkkiä niin elimistö käyttää niitä hiilareita sen lenkin aikana, mutta rasvat palaa myöhemmässä vaiheessa päivää. Kunhan kokonaiskulutus on miinuksella 24h aikana niin rasvaa palaa vaikka kuinka paljon on insuliinia kehossa. Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että aerobisen ajankohdalla ei ole merkitystä vrt. ammu/päivälenkki.
Thin outside of the box! ;)

Jos et usko kysy Hulkilta.

Ps. Sano pikkuserkulta terrrrrrrkkuja;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom