Käsittääkseni maito muodostaa vatsassa samanlaisen "kalvon", kuin rasvakin estäen ravinteiden imeytymisen.
Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin sellainen kuva on jäänyt, että estää muidenkin kuin maidon itsensä ravinteiden imeytymisen ainakin osittain. Ja kun sanon estää en väitä että se maito ikuisuuksiin jää imeytymättä.
toisesta postista lainaten:
"Imeytymisnopeuksia kirjasta Lääkkeet ja lisäravinteet urheilussa:
Maitoproteiini 3,5g/h
Kaseiini (isolaatti) 6,1g/h
Hera (isolaatti) 8-10g/h"
Jos proteiinin tarkoitus palautusjuomassa on tuoda aminohappoja lihaksille mahdollisimman nopeasti, jotta lihas alkaisi korjata itseään -> kasvaa, niin onko tuollainen 3,5 tai 6,1 grammaa tunnissa sopiva vauhti näiden proteiinin(aminohappojen) imeytyä?
Itse vaadin palkkari prodeltani, että se sisältää hydrolysaattia ainakin osittain (esimerkiksi mass recovery, massin whey, fast whey+), koska minun mielestäni 8-10g/h ei riitä kun kyseessä on palautusjuoma. Lisäksi juon EAA:ta koko treenin ajan.
Minulla olevilla tiedoilla (en kaivele nyt lähteitä silläkään uhalla, että minun on helppo sanoa olevan väärässä) maito palkkarissa on ehdoton ei, sillä siitä ei ole mitään hyötyä, mutta paljonkin haittaa. Samoin kaseiini ei aja sitä asiaa mitä palautusjuomalla pyrin saavuttamaan.
Ja tästä kohta päästäänkin siihen, että kohta joku tulee kertomaan, että kaikki alle 30€/kg:n herat on paskoja.
ei, mutta kyllä ne hydrolysaatit vaan imeytyvät nopeammin, se mitä kukin vaatii palkkarinsa proteiinilta on täysin oma asiansa. Ja mikäli sellaiset taudit kuin laktoosi intoleranssi vaivaavat ei hera80 ja muita pieruheroja juurikaan ole mahdollista edes käyttää.