Palkkari maitoon vai veteen?

Aamusin ite vedän herat+maitoa 2-3dl ja sitten reenin jälkeen sekotan veteen, ei kauhean käytännölistä tosiaan sitä maitoa kanniskella mukanaaan salille!

Miksi sitä maitopurkkia pitäisi sinne salille raahailla, sekottaa himassa ennen treeniä ja iskee kassiin jos sen maitoon haluaa tehdä. Ja jos se sheikkeri ei joudu viidenkymmenenasteen lämmössä puolta päivää olemaan niin turha itkeä, että menee pilalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hitaasti se kaseiini imeytyy, mutta hyvä aminohappoprofiili siinä on. Itse teen palkkarin veteen ja päivän muut prodesheikit maitoon.

Hitaasti se kaseiini imeytyy, mutta hyvä aminohappoprofiili siinä on. Itse teen palkkarin veteen ja päivän muut prodesheikit maitoon.

Ei tässä ole siitä kyse, tottakai se itse maidon kaseiini imeytyy hitaammin mutta sillä ei ole mitään väliä kun siellä on sitä heraa kanssa. Tästä ite siis puhun, hera+kaseiini palkkarissa on aivan hyvä kombo jos sitä maitoa haluaa sinne tunkea. Kaseiini kun ei itsessään heran imeytymiseen vaikuta...

Niimpä... Miks tehä mitään kunnolla ku ei tässä olla mitään ammattilaisia.

Haluaisin tietää, kuinkahan suuri ero lihaskasvun tai katabolian kannalta on, jos käyttää heraa versus kaseiini. Itse juon tietenkin ultrasuodatettuun veteen sekoitettuna bcaata, koska mainosmiehet kehuu parhaaksi, nopeimmaksi jne. Hifistellään sitten kunnolla, jos lähdetään hifistelemään. Salin jälkeinen ateria voidaankin käydä syömässä mäkkärissä.

siinä lienee kivasti sokereita sitten?

Ohan niissä, joo. Jos laittaa valmistajan ohjeen mukaan (2 x päivässä 130g), yhdessä setissä on 19g, eli 38g yhteensä. En mä välttämättä tuota käyttäisi, mutta tarkotus on nostaa painoa. Ihan sama tuleeko läskiä sivussa.

edit: puolen litran kokiksessa on 55g sokeria, et eihän tuo tietty siihen verrattuna oo mitään.

Ohan niissä, joo. Jos laittaa valmistajan ohjeen mukaan (2 x päivässä 130g), yhdessä setissä on 19g, eli 38g yhteensä. En mä välttämättä tuota käyttäisi, mutta tarkotus on nostaa painoa. Ihan sama tuleeko läskiä sivussa.

edit: puolen litran kokiksessa on 55g sokeria, et eihän tuo tietty siihen verrattuna oo mitään.

Mitä sä oikein selität, herassa on sokeria käytännössä 0g. Esim. massin minttusuklaa herassa yhdessä annoksessa 0,7g. Tainnu mennä sulla herat ja jotku massanlisääjät sekasin, kuka vetää melkeen 300 grammaa heraa päivässä. Ja massanlisääjät ne on pelkkää sokerihiilaripaskaa.

Mitä sä oikein selität, herassa on sokeria käytännössä 0g. Esim. massin minttusuklaa herassa yhdessä annoksessa 0,7g. Tainnu mennä sulla herat ja jotku massanlisääjät sekasin, kuka vetää melkeen 300 grammaa heraa päivässä. Ja massanlisääjät ne on pelkkää sokerihiilaripaskaa.

On se kumma, ku aikuinen ihminen ei osaa lukea :D

No onhan se kaseiini ihan paskaa palkkarissa. Laktoosin nyt voi rinnastaa ihan suoraan myrkkyihin. Brosciencee joo, soittakee vaikka pulkkise jiipeelle tai george farahille. Eikös se Colemaniki sano että good ol' milk vai miten se meni ?

Ps. nauttikaa vuotavista suolistanne ja pienistä lihoistanne.

No esimerkiks Hulkki suosittelee heraa tai hera/kaseiini komboa palautusjuoman proteiinina ja sellanenkin herra kun Aki Mähönen on sanonut että kyllä se kaseiini imeytyy RIITTÄVÄN nopeasti että sitä voidaan käyttää palautumistarkotukseen mut ei yhtä nopeasti kun esimerkiks hera.

Aiheuttaaks maito kataboliaa?Ei hohhoh mitä settiä taas :face:

Kuvitellaanpas tämmönen tilanne:

Tavoitteena kerätä mahdollisimman paljon rahaa toisesta näistä altaista, jotka on kumpikin 20 senttiä syviä ja pohjana 3x3m neliö. Kummassakin altaassa 2000 kpl kolikkoja. Aikaa 10 sekuntia.

Allas A: Kaikki 2000 kolikkoa on 2€ kolikkoja, lisäksi saat altaaseen mukaan 10 litran ämpärin johon voit kerätä kolikoita.

Allas B: Altaassa 700kpl 2€ kolikkoja, 500kpl 1€ kolikkoja, 400kpl 50snt kolikkoja ja 400kpl 10snt kolikkoja. Kolikot lilluvat märässä ripulissa ja keräysastiaksi saat reikäisen pakastepussin. 10 sekunnin keräyksen jälkeen saat kuitenkin kaksi palaa fazerin sinistä, että jää parempi maku suuhun. Hulkki ja Mähönen ovat sanoneet että myös altaasta B saa kerättyä ihan hyvin rahaa.

Kumman valitset ?

Kuvitellaanpas tämmönen tilanne:

Tavoitteena kerätä mahdollisimman paljon rahaa toisesta näistä altaista, jotka on kumpikin 20 senttiä syviä ja pohjana 3x3m neliö. Kummassakin altaassa 2000 kpl kolikkoja. Aikaa 10 sekuntia.

Allas A: Kaikki 2000 kolikkoa on 2€ kolikkoja, lisäksi saat altaaseen mukaan 10 litran ämpärin johon voit kerätä kolikoita.

Allas B: Altaassa 700kpl 2€ kolikkoja, 500kpl 1€ kolikkoja, 400kpl 50snt kolikkoja ja 400kpl 10snt kolikkoja. Kolikot lilluvat märässä ripulissa ja keräysastiaksi saat reikäisen pakastepussin. 10 sekunnin keräyksen jälkeen saat kuitenkin kaksi palaa fazerin sinistä, että jää parempi maku suuhun. Hulkki ja Mähönen ovat sanoneet että myös altaasta B saa kerättyä ihan hyvin rahaa.

Kumman valitset ?

Ja tästä kohta päästäänkin siihen, että kohta joku tulee kertomaan, että kaikki alle 30€/kg:n herat on paskoja. Sitten aletaan jauhamaan, pitääkö heraa olla 30g, 28g vai 35g, jotta se on mahdollisimman optimaalinen. Onhan se ruokavalion merkitsevin asia, juoko jauhonsa veden vai maidon kanssa.

Uskon, että nämä, jotka skippaavat maidon palkkarista imeytymisasioiden tms. takia, miettivät myös muutoin ruokavalionsa helvetin tarkasti.

Käsittääkseni maito muodostaa vatsassa samanlaisen "kalvon", kuin rasvakin estäen ravinteiden imeytymisen.
Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin sellainen kuva on jäänyt, että estää muidenkin kuin maidon itsensä ravinteiden imeytymisen ainakin osittain. Ja kun sanon estää en väitä että se maito ikuisuuksiin jää imeytymättä.

toisesta postista lainaten:
"Imeytymisnopeuksia kirjasta Lääkkeet ja lisäravinteet urheilussa:
Maitoproteiini 3,5g/h
Kaseiini (isolaatti) 6,1g/h
Hera (isolaatti) 8-10g/h"

Jos proteiinin tarkoitus palautusjuomassa on tuoda aminohappoja lihaksille mahdollisimman nopeasti, jotta lihas alkaisi korjata itseään -> kasvaa, niin onko tuollainen 3,5 tai 6,1 grammaa tunnissa sopiva vauhti näiden proteiinin(aminohappojen) imeytyä?

Itse vaadin palkkari prodeltani, että se sisältää hydrolysaattia ainakin osittain (esimerkiksi mass recovery, massin whey, fast whey+), koska minun mielestäni 8-10g/h ei riitä kun kyseessä on palautusjuoma. Lisäksi juon EAA:ta koko treenin ajan.
Minulla olevilla tiedoilla (en kaivele nyt lähteitä silläkään uhalla, että minun on helppo sanoa olevan väärässä) maito palkkarissa on ehdoton ei, sillä siitä ei ole mitään hyötyä, mutta paljonkin haittaa. Samoin kaseiini ei aja sitä asiaa mitä palautusjuomalla pyrin saavuttamaan.

Ja tästä kohta päästäänkin siihen, että kohta joku tulee kertomaan, että kaikki alle 30€/kg:n herat on paskoja.
ei, mutta kyllä ne hydrolysaatit vaan imeytyvät nopeammin, se mitä kukin vaatii palkkarinsa proteiinilta on täysin oma asiansa. Ja mikäli sellaiset taudit kuin laktoosi intoleranssi vaivaavat ei hera80 ja muita pieruheroja juurikaan ole mahdollista edes käyttää.

On se kumma, ku aikuinen ihminen ei osaa lukea :D

No tässä ollaan käsittääkseni puhuttu herasta ja kaseiinista niin pitäskö olettaa, että yhtäkkiä puhe siirtyny johonki massanlisääjiin? Lainasit wilhelm rommelia joka sanoo massin cookies&creamin olevan taivaallista, oletin tuon meinaavan perus heraa.. Mutta tämä tästä off-topicista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom