Palkkari ja cardio treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Eli eli... Ensinnäkin, cardio treenin jälkeen tavoitteena rasvan poltto. Joku guru vois heittää kuinka epäedullista se on lihaskasvun kannalta, sanotaan nyt vaikka että tehdään ~120 sykkeellä, vartti tai puol tuntii. Toiseks kuinka järkevää olis tehdä cardioo jos vetäis sen palkkarin ennen sitä, sehän "suojais" lihaksia mutta rupeeko keho polttaan heti niitä nopeita hiilareita palkkarista rasvan sijasta...

Ja treenin kesto mulla on 2h koska treenaan 3 lihasryhmää kerralla (1 iso, 2 pienenpää).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jimbe sanoi:
Ja treenin kesto mulla on 2h koska treenaan 3 lihasryhmää kerralla (1 iso, 2 pienenpää).

Mitä ihmettä ? Teetkö jotain supervoluumitreeniä vai pidätkö 5min tauot sarjojen välissä ? Mulla menee alle 1,5h lämmittelyineen ja treenaan 8 lihasryhmää kerrallaan.

Itse kysymykseen en osaa sanoa muuta kuin, että muistaisin näiden gurujen neuvovan ottamaan palkkarin vasta aerobisen jälkeen.

Noh siis eihän mulla nyt mitään ihan järjetöntä volyymiä oo... ~15-8 sarjaa riippuen lihasryhmästä ja tuntuman mukaan. Ja teen ihan aika nopeella intesiteetillä palautukset 1-2 min joskus 3

teet aika paljo sarjoja sitte :O

trebla sanoi:
Mitä ihmettä ? Teetkö jotain supervoluumitreeniä vai pidätkö 5min tauot sarjojen välissä ? Mulla menee alle 1,5h lämmittelyineen ja treenaan 8 lihasryhmää kerrallaan.

Itse kysymykseen en osaa sanoa muuta kuin, että muistaisin näiden gurujen neuvovan ottamaan palkkarin vasta aerobisen jälkeen.
Itsellä menee treeniin 2h, joskus enemmänki.
Eilen meni aikalailla se 2h. Selkää tein 12 sarjaa ja 3 takareisille, tämän jälkeen 20min kuntopyörää. Tämä vaan siis, että ei tuo 2h ole edes pitkä aika.

Lynski sanoi:
Tämä vaan siis, että ei tuo 2h ole edes pitkä aika.

No eihän se pitkä aika ole jos siihen lasketaan lämmittelyt, venyttelyt ja aerobiset. Silti kyllä ihmettelen miten saat 100min menemään 15 sarjan tekemiseen. Oletetaan, että lämmittelyihin menee 15min ja yhden sarjan suorittamiseen vaikka 30s. Näiden arvojen mukaan pidät keskimäärin reilun 5min mittaiset palautukset sarjojen välissä. Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että joku haluaa treenata 2h kerrallaan, mutta itse sitä en tee esim näistä syistä:

1) Pitkien treenien sanotaan olevan haitaksi palautumiselle ja laskevan testotasoja
2) En tykkää istuskella salilla tai puhua paskaa muiden kanssa, eli teen seuraavan sarjan heti kun olen levännyt tarpeeksi (1-2min)
3) En koe tarpeelliseksi yhden lihasryhmän totaalista väsyttämistä eli en tee paljon sarjoja lihasryhmää kohden

Todetaan korrektisti kuten treenikaverini totesi...että riippuu mitä haluaa...jos haluaa isot ja vahvat lihakset ja on nopea aineenvaihdunta niin kaikki airobinen pois off kaudella...mutta jos tiputetaan painoa niin lenkkiä vain ja palkkari vasta sitten...vähän riippuu mitä hakee...jos hakee lihaksiin se normaalia verenkiertoa niin palkkar ekeks ja sitten pieni pyöräily...mutta jos rasvan palamista, ensiks lenkki ja sitten palkkari :jahas:

Jimbe sanoi:
Eli eli... Ensinnäkin, cardio treenin jälkeen tavoitteena rasvan poltto. Joku guru vois heittää kuinka epäedullista se on lihaskasvun kannalta, sanotaan nyt vaikka että tehdään ~120 sykkeellä, vartti tai puol tuntii. Toiseks kuinka järkevää olis tehdä cardioo jos vetäis sen palkkarin ennen sitä, sehän "suojais" lihaksia mutta rupeeko keho polttaan heti niitä nopeita hiilareita palkkarista rasvan sijasta...

Tuo 2h on aivan helv*** pitkä aika! Itsellä loppuu puhti jo tunnin jälkeen.

Jimbe sanoi:

Tuo 2h on aivan helv*** pitkä aika! Itsellä loppuu puhti jo tunnin jälkeen.
Treenit sais kestää mielestäni max 1h + aerobinen joka sitä tekee.

"Joku guru vois heittää kuinka epäedullista se on lihaskasvun kannalta, sanotaan nyt vaikka että tehdään ~120 sykkeellä, vartti tai puol tuntii. "

Mulle siitä ainakaan ei ole ollut mitää haittaa. Viimiset 6kk oon tehny 15-20 min joka treenin jälkeen 150+ sykkeellä, painoo on tullu 10kg ja voimaa ihan mukavasti. Niin ja ne treenit on siellä 2h hujakoilla mullakin.

Ihme säätelyä... itse teen 28 sarjaa 40minuutissa :D

Onhan se totta että jos todella panostaa volyymiin ja pitää pitkiä palautuksia niin kyllähän se pidentää treeniä...

trebla sanoi:
No eihän se pitkä aika ole jos siihen lasketaan lämmittelyt, venyttelyt ja aerobiset. Silti kyllä ihmettelen miten saat 100min menemään 15 sarjan tekemiseen. Oletetaan, että lämmittelyihin menee 15min ja yhden sarjan suorittamiseen vaikka 30s. Näiden arvojen mukaan pidät keskimäärin reilun 5min mittaiset palautukset sarjojen välissä. Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että joku haluaa treenata 2h kerrallaan, mutta itse sitä en tee esim näistä syistä:

1) Pitkien treenien sanotaan olevan haitaksi palautumiselle ja laskevan testotasoja
2) En tykkää istuskella salilla tai puhua paskaa muiden kanssa, eli teen seuraavan sarjan heti kun olen levännyt tarpeeksi (1-2min)
3) En koe tarpeelliseksi yhden lihasryhmän totaalista väsyttämistä eli en tee paljon sarjoja lihasryhmää kohden
Totta.. niin totta. Itsellä ei tule kyllä venyteltyäkään, eikä palautusajat varmaan koskaan ylitä 2min. Jotenkin tuntuu, että aikaa menee hirveästi. Tosin emmä sitä kelloa niin tarkkaan katsele, että voi olla aikaa kuluvan vähemmänki.

Noh.. kehitystä on tullut kivasti ja hyvin on mennyt :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom