Palkka-keskustelua

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hano
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TEHTÄVÄKOHTAISET VÄHIMMÄISPERUSPALKAT 1.9.2004:

VAATIVAT HOITOALAN AMMATTITEHTÄVÄT
( terveydenhoitaja, sairaanhoitaja ) 1 671,84 e

Kokeilepa huviksesi googlea, hakusanoiksi vaikka ovelasti 'sairaanhoitaja palkka'. :jahas:
 
1671,84€, sehän on helvetin hyvin, järkyttävä läjä rahaa, sairaanhoitajaksi opiskelemaan siis :kippis1:
 
Niin ja nekin vielä!

MUTTA, oon kuullut (ja nähnytkin oikeastaan) että esim. psykiatrisessa sairaalassa jotkut hullut eivät osaa käydä edes vessassa, niitten perseitä joutuu sitten pyyhiin? Kuinka yleisiä tämmöset paska-hommat on sairaanhoitajan ammatissa? Vastatkaas palstan hoitsut!
 
jesus adidas sanoi:
TEHTÄVÄKOHTAISET VÄHIMMÄISPERUSPALKAT 1.9.2004:

VAATIVAT HOITOALAN AMMATTITEHTÄVÄT
( terveydenhoitaja, sairaanhoitaja ) 1 671,84 e

Kokeilepa huviksesi googlea, hakusanoiksi vaikka ovelasti 'sairaanhoitaja palkka'. :jahas:


Sinänsä hieno laite kuukeli, mutta esim tässä piilee sudenkuoppa. Ensiksi tuo on vähimmäisperuspalkka. Jos kysyjä vaikka aikuistenoikeasti haluaa tietää sen kk palkan, jota tuolla alalla tienaa. Tuon reilut 1600e tienaa lähihoitaja vanhainkodissa ja terveydenhoitaja menee yli 2te. Tarkkaa faktaa ei ole, mutta mutullakin voi tyrmätä tuon käsityksen, että hoitoalan palkat noin huonot olisi.

Nyt mieluusti joku kaivaa tililappunsa esiin ja pistää kunnon faktaa pöytään. Itse olen nähnyt hoitoalalla työskentelevän tililapun, mutta en tietenkään voi sitä sanoa, kun ei ole oma.
 
Hano sanoi:
Niin ja nekin vielä!

MUTTA, oon kuullut (ja nähnytkin oikeastaan) että esim. psykiatrisessa sairaalassa jotkut hullut eivät osaa käydä edes vessassa, niitten perseitä joutuu sitten pyyhiin? Kuinka yleisiä tämmöset paska-hommat on sairaanhoitajan ammatissa? Vastatkaas palstan hoitsut!

Toisissa paikoissa on niin huonokuuntoista porukkaa että vessassa käynti ei yksinkertaisesti onnistu. Jolloin heitä joutuu siinä auttamaan. Hoitajat joutuvat tekemään kaiken sen potilaille mitä tekevät normaali ihmiset tekevät itselleen.

Perseitä joutuu pyyhkimään melkein kaikkialla. Itse ambulanssissa ollesani joudun myös välillä perseitä pyhkimään.
 
Hano sanoi:
Niin ja nekin vielä!

MUTTA, oon kuullut (ja nähnytkin oikeastaan) että esim. psykiatrisessa sairaalassa jotkut hullut eivät osaa käydä edes vessassa, niitten perseitä joutuu sitten pyyhiin? Kuinka yleisiä tämmöset paska-hommat on sairaanhoitajan ammatissa? Vastatkaas palstan hoitsut!

Ihan arkipäivää. Entäs makuuhaavoja täynnä olevan pitkäaikaispotilaan vessassa käynti tai pesu? Älkää katsoko liikaa tehosastoa:) .

Pahempaa psykiatrisessa osastossa on, että ne potilaat on arvaamattomia ja voi lyödä hoitajaa helposti ilman, että tajuaavat sen olevan väärin.

Entäs 20 vuotiaan urheilullisen miehen saattohoito?

Tuo ala on sellainen, että minusta pitäisi maksaa tuplat ja siltikään noiden hoitajien hienoa työtä se ei korvaa.
 
Hano sanoi:
Niin ja nekin vielä!

MUTTA, oon kuullut (ja nähnytkin oikeastaan) että esim. psykiatrisessa sairaalassa jotkut hullut eivät osaa käydä edes vessassa, niitten perseitä joutuu sitten pyyhiin? Kuinka yleisiä tämmöset paska-hommat on sairaanhoitajan ammatissa? Vastatkaas palstan hoitsut!


Riippuu siitä missä olet töissä, kyllä jokapaikassa melkein joutuu paskaperseen jos toisenkin sillontällöin pyyhkimään/pesemaan, jopa ensiavussa ja psykiatrisellakin. Esim, juopot kun on maanneet vaikka 3viikkoo jonkun dokukämpän lattialla, paskoneet ja kusseet allensa ja kaverit vaan kaataa viinaa kurkusta alas. Pakkohan se kaveri on pestä päästä varpaisiin kun se saraalaan tuodaan, se on haju on nimittäin gamala mikä ihmisestä voi lähteä, vielä kun kaikista ruumiin aukoista tulee esim täitä tai rotat on vaikka purru jokapuolelle kehoa. Tälläiseenkin olen törmännyt. Jos et halua perseitä koskaan pestä niin älä ala alalle eläkä tee lapsia.

Niistä palkoista vielä. Mulla on peruspalkka pyöreet 1900 euroa/kk ja siihen lisät päälle.
 
Samo sanoi:
Riippuu siitä missä olet töissä, kyllä jokapaikassa melkein joutuu paskaperseen jos toisenkin sillontällöin pyyhkimään/pesemaan, jopa ensiavussa ja psykiatrisellakin. Esim, juopot kun on maanneet vaikka 3viikkoo jonkun dokukämpän lattialla, paskoneet ja kusseet allensa ja kaverit vaan kaataa viinaa kurkusta alas. Pakkohan se kaveri on pestä päästä varpaisiin kun se saraalaan tuodaan, se on haju on nimittäin gamala mikä ihmisestä voi lähteä, vielä kun kaikista ruumiin aukoista tulee esim täitä tai rotat on vaikka purru jokapuolelle kehoa. Tälläiseenkin olen törmännyt. Jos et halua perseitä koskaan pestä niin älä ala alalle eläkä tee lapsia.

Niistä palkoista vielä. Mulla on peruspalkka pyöreet 1900 euroa/kk ja siihen lisät päälle.

Laitas vähän tietoa että missä työskentelet?
 
HaRaXz sanoi:
Laitas vähän tietoa että missä työskentelet?


Tulkaa moikkaamaan Jorvin päivystykseen, sieltä löytyy.
 
No jos ajatellaan että se hoitsun palkka olisi n 2100 eur/kk ja vertailukohdaksi
Se keskiverto "motumbo" joka sitä bussia suhaa ita-helsinkisa tienasi 2064eur/kk niin perseellään on asiat.Hoitsu on käynyt koulua 9v+lukio 3v+sairaanhoitoopisto 3,5v jona aikana lainaa on kertynyt jonnninverran.
Motumboa on tod.näk "koulutettu" ,jona aikana hän 50% todennäköisyydellä oppi sanomaan paiva,mutta unohti sen ekan työpäivän jälkeen.
 
Samo sanoi:
Tulkaa moikkaamaan Jorvin päivystykseen, sieltä löytyy.

Pitää varmaan perjantaina joku poka tulla tuomaan. :)
 
masai1967 sanoi:
No jos ajatellaan että se hoitsun palkka olisi n 2100 eur/kk ja vertailukohdaksi
Se keskiverto "motumbo" joka sitä bussia suhaa ita-helsinkisa tienasi 2064eur/kk niin perseellään on asiat.Hoitsu on käynyt koulua 9v+lukio 3v+sairaanhoitoopisto 3,5v jona aikana lainaa on kertynyt jonnninverran.
Motumboa on tod.näk "koulutettu" ,jona aikana hän 50% todennäköisyydellä oppi sanomaan paiva,mutta unohti sen ekan työpäivän jälkeen.


Totta, palkat on todella päin persettä tällä alalla. Kun sais vaikka samoja liksoja kun Ruotsissa ja Norjassa niin motivois tekemään työtä paljon enemmän. Kaikki päättäjät aina vaan sanoo et teette arvokasta työtä blaa blaa blaa mut eipä vaan näy palkoissa.

Edit: Eikai tätä kukaan täysjärkinen teekkään työkseen ;)
 
kimmo2543 sanoi:
+empaattiset työtoverit

+ mukavat asiakkaat
+ haastavat aikataulut
+ rento esimiessuhde

Suosittelen erityisesti pääkaupunkiseutua.
:)
 
Täytyypä kaverille sanoa että sitä kustaan silmään kun se on sairaanhoitaja ja saa palkkaa vain 1670 €.
 
kilkkinen sanoi:
Täytyypä kaverille sanoa että sitä kustaan silmään kun se on sairaanhoitaja ja saa palkkaa vain 1670 €.

Se riippuu missä on hommissa ja miten siellä arvioidaan työnvaativuus. Melkeinpä jokapaikassa on eri palkat.
 
Tämän hoitsun tilinauhassa lukee seuraavaa; peruspalkka 1671,84e , sunnuntaityökorvaus 82.71 (vain yksi sunnuntai listalla), kokemuslisä 85e. Kokemuslisät saat seuraavasti (hataraan muistiin luottaen) ensimmäinen 4 vuoden työkokemuksesta, seuraava 7 vuodesta ja vika 15 vuodesta. Hullu kait sitä on kun tälläista työtä tekee tuolla palkalla, mutta ittepä olen alani valinnut ja kuitenkin tykkään pirusti työstäni.

Oma työpaikka aluesairaala tasoinen paikka, osastotyössä en ole vaan pikemminkin ns toimenpide puolella. Kahta vuoroa ja iltapäivystystä. Potilasaines laidasta laitaan, puhtaasta muksusta kuraojasta nostettuun rapajuoppoon. Yleistettynä seuraavaa; hullun ja humalaisen kanssa yleensä pärjää (poisluettuna täysin psykoottisessa tilassa/deliriumissa olevat). Huumehörhöt ja sekakäyttäjät kaikista vaarallisimpia/varottavia. Dementikko on yhteistyökyvyttömin ja lyö lujiten (outo paikka ja oudot ihmiset).

Meille tullessa potilaat on jo polilla putsattu puukoista (hörhöt) ja pahimmista veristä (kolarit). Mutta kyllä täällä päivittäin paska haisee ja muut eritteet lentää. Mutta hurtilla huumorilla mukavien työkavereiden kanssa tätä jaksaa. Ja kuitenkin suurinosa potilaista on fiksuja, mukavia ja yhteistyökykyisiä ihmisiä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom