Paljonkos pakkotoistolaisia on ulkomailla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Voima
  • Aloitettu Aloitettu
Ketkas kaikki on ulkomailla ja missapain maailmaa seikkailette?
Itse olen Bay Arealla USA:ssa. Ja tyohommissa taalla ollaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voima sanoi:
Missä tarkemmin sanottuna? Ja mitä hommia teet?

Haaveena olisi joskus päästä jenkkeihin opiskelemaan tjsp, minkäs ikäisinä te sinne menitte?
ja mitä te siellä teette :) itse olen aivan pihalle koko asiasta.
Pikkuveli on jotain kanssa häröillyt jonnekin menemisestä.

Koko perhe myös suunniteltu lähtöä. Onko kokemuksia vahvuudella 2aikuista ja parit muksut... Lapset ei vielä koulussa joten voisi olla helppo lähteä.

Toinen ja viimeinen (?) vuosi ulkomailla alko just kuun vaihteessa. Eiköhän täältä selvitä hengissä takas :)

* Sinkun on helpointa lähteä joskin välillä toivoo että olisi enemmän kavereita ja juttuseuraa lähellä

* Parina on ehkä helpointa lähteä, ainakin yksi varma juttukaveri löytyy. Ulkomaille muutto tuo kyllä stressiä ja se tietenkin purkautuu kumppaniiin mutta jos suhde on muuten kunnossa niin sitten ei varmaan mitään ongelmaa

* Pari + pienet mukulat menee kanssa, ei tartte huolehtia lapsien kouluista ja kielen oppimisesta varsinkin jos toinen pysyy kotona hoitamassa. Kotona olijan mielenterveydestä kannattaa kuitenkin kantaa huolta :)

* Pari + kouluikäiset mukulat on vaikeampi, koulujen järjestäminen voi olla hankalaa ja tietenkin mitä isompi kakara sen ärsyttävämpiä ne osaa olla :D

Juha1 sanoi:
Haaveena olisi joskus päästä jenkkeihin opiskelemaan tjsp, minkäs ikäisinä te sinne menitte?
Pikkuveli on jotain kanssa häröillyt jonnekin menemisestä.

No nyt tuli threadi 2 viikkoo myöhässä :D Ite tulin just takasin, vuosi meni opiskellessa ja perään 2kk kesällä duunissa.

Suosittelen lähtemään yliopistoaikaan niin ei ole sitä saakelin housti-perhettä tilittämässä kotiintuloajoista. Itellä kolmanenn vuoden opiskelun jälkeen. Ylivoimaisesti elämäni paras vuosi joten suosittelen lähtemään vaikka ei kiinnostaisikaan :D

Tällä hetkellä työreissulla Saksan maalla, todennäköisesti noin parisen kuukautta menee tällä suunnalla. Sali on jo löytynyt, tänään voisi pistää reenikamppeet kassiin ja käydä hankkimassa kuukausikortin. Siinäpä sitä sitten on germaaneilla taas ihmettelemistä...

Juha1 sanoi:

Mä oon lähdössä jenkkeihin parin viikon päästä vaihtoon. Jos kiinnostusta on niin jonkun yliopiston tms. 3-asteen koulun kautta onnistuu suht helposti. Sinne vaan kv-tytteleille juttelemaan ja kartoittamaan mahdollisuuksia.

Vaivannäön määrä riippuu hieman mitä kautta vaihtoon lähtee, mutta kyllä melkoiseen paperileikkiin (kielikokeet, viisumi, suositukset, yms. selvitykset) kannattaa varautua etenkin jos lähtee jenkkeihin ja jonkun vaihto-organisaation kautta.

Mikäli et ole opiskelija/koulussa kannattaa tutustua näihin sivuihin:
http://www.fulbright.fi/
http://www.kolumbus.fi/sayl/web/fin_suomi-usa_lehti_ja_muut_julkaisut.html

ja ei muuta ku reissuun...

ps. voin varoittaa että kun asiaan rupeaa perehtymään niin tulee sellaiset reissuvibat että on pakko lähtee :)

Minä olen ulkomailla. Olen ollut jo muutaman vuoden.

Mutta: suomalaiset ovat kuin lohet, kotiin palataan, jos ei muuta niin kuolemaan.. :hyper:

Löytyykö sellasia jotka on muuttaneet pois Suomesta koska eivät kestäneet asua täällä ja suurinpiirtein tekevät "hantti" hommia jossain muualla, asenteella "parempi paskana muualla kuin hyvänä Suomessa"
Vai oletteko kaikki muuttaneet hyvän työpaikan johdosta tjms.?

itellä on ollu parikertaa lähtö lähellä ihan "menolippu seuraavalle lennolle, kiitos"-politiikalla, mutta aina on kuitenkin jostain jotain hyvää löytynyt mikä pitää täällä.

Voima sanoi:
Kateeks käy. Pari vuotta on takana Santa Rosassa ja loitavasti viihdyttiin.

Eipa taalla olossa ole valittamista. Ainoa asia mika aiheuttaa pienta naraa on tuo joka aamuinen sumu. Mutta kaipa sekin vahenee kun syksy tulee. Nain ainakin paikalliset sanoivat.

Kanadassa tullut oltua jokunen vuosi, ei tietoa kuinka kauan taalla ollaan vai jaadaanko lopullisesti. Paiva kerrallaan. Joka maassa on hyvat ja huonot puolensa.

Tänään lähtö Tukholmaan ja takaisin Suomeen jouluna. En kyllä tiedä, voiko Ruotsia laskea ulkomaaksi, kun on kuitenkin niin lähellä. :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom