Paljonko voisin saada lisää lihasmassaa 3 kuukaudessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qgoo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lähtöpainoni oli 79 kiloa ja olen nyt laihduttanut 55 kiloon, lähinnä ruokavalion muutoksella ja kotijumpalla.

Kävin inbody mittauksessa jossa selvisi, että kropassani on reilut 14kg läskiä, lihasmassa on alle viitearvojen, eli sitä haluaisinkin nyt alkaa lisäämään.

Ruokavalio on kunnossa, proteiinia olen tähän saakka syönyt 1g-1,5g/painokilo. Nyt lisäsin sen 2g/painokilo, kaloreita lisäsin myös ja alan käymään salilla 2-3 kertaa viikossa kovilla painoilla treenaten.

Paljonko voisin saada lihasmassaa lisää? Tällä hetkellä sitä on mulla kiloina 21.

Entä tietääkö joku tuosta inbody mittauksen tulosten tulkitsemisesta? Kun siinä on keskivartalon lihastasapaino ja siinä mulla oli rasvaa eniten sekä myöskin lihaksia vähiten. Kuuluuko siihen myös takapuoli? Koska vatsa minulla on pieni (vy62cm), mutta beba taas iso suhteessa muuhun vartaloon

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
alussahan salilla paino voi nousta hyvinkin nopeasti. mutta ei sitä nyt niin nopeasti saa. erottuvuus/rasvan vähyyshän luo illuusiota ja kyllähän sitä näyttääkin paremmalta

Tavoitteeni siis olisi saada lihasmassa normaalin alarajalle vähintään.
Inbody antoi tulokseksi -1kg rasvaa ja +5,7kg lihasta :hyper:

Mulla on aina ollut vähän lihasta, eikä lähes kokonaan ruokavaliolla laihduttaminen ole sitä ainakaan parantanut.

- - - Updated - - -

ja rasvaprosentti oli 27 :O

Laskin, että kilo vielä läskiä pois ja 500g lihasta tilalle niin tippuisi jo 25%

Eihän kuulosta mahdottomalle?

proteiinipitoista ruokaa vaa ja sithän sä voit ottaa jonku 3 jakoisen ohjelman/1 jakoinen sarjat ja toistot sinne 3x10 ja kokokropan treeniä.
ja riittävä lepo joku 8 h luulis riittävän:)

Minä en juurikaan tuijottelisi kehonkoostumusmittauksien tuloksia. Tarkkoja kilomääriä on vaikea arvioida, ja minä ainakin pidän tärkeämpinä mittareina peiliä ja puntaria. Kun ruokavalio on kunnossa, treenaa riittävän kovaa ja lepää tarpeeksi, niin kehitystä tulee ihan varmasti. Aloittelijahan voi saada monta kiloa lihasmassaa vuoden aikana (miehet aika paljon helpommin kuin naiset). InBodyjen yms. mittareiden hyödyn näen lähinnä siinä, että pari kertaa vuodessa tehtynä niistä voi saada jotain osviittaa, että onko jotain kehitystä tapahtunut.

Ja ihmettelen sitä, että mikä ajatus tuolla 3 kuukaudella on ketjun otsikossa? Lihasmassan kasvatukseen tähtäävässä treenaamisessa merkitykselliset aikajänteet ovat paljon pitempiä. Mitään ei saavuteta heti tuosta vain.

no 3kk lähinnä siksi, kun silloin ajattelin mennä uudelleen tuohon mittaukseen, jotta näkee että alkaako mitään muutosta tapahtumaan :) Jos 3kk ei ole mitään mahiksia saada lihasta juuri yhtään lisää, en sitten vielä silloin mene siihen :)

Minä en juurikaan tuijottelisi kehonkoostumusmittauksien tuloksia. Tarkkoja kilomääriä on vaikea arvioida, ja minä ainakin pidän tärkeämpinä mittareina peiliä ja puntaria. Kun ruokavalio on kunnossa, treenaa riittävän kovaa ja lepää tarpeeksi, niin kehitystä tulee ihan varmasti. Aloittelijahan voi saada monta kiloa lihasmassaa vuoden aikana (miehet aika paljon helpommin kuin naiset). InBodyjen yms. mittareiden hyödyn näen lähinnä siinä, että pari kertaa vuodessa tehtynä niistä voi saada jotain osviittaa, että onko jotain kehitystä tapahtunut.

Ja ihmettelen sitä, että mikä ajatus tuolla 3 kuukaudella on ketjun otsikossa? Lihasmassan kasvatukseen tähtäävässä treenaamisessa merkitykselliset aikajänteet ovat paljon pitempiä. Mitään ei saavuteta heti tuosta vain.

oiskohan se 3kk aikaa siihen kesäkuntoo pääsemiseksi?:)

Käsiin varmaan voisin helpostikkin saada, ympärys haban kohtaa 25cm :D rasvaton ympärys 20cm, eli aika hempula :D

- - - Updated - - -

oiskohan se 3kk aikaa siihen kesäkuntoo pääsemiseksi?:)

No sekin :) Mulla kyllä tuo 24kg painonpudotus riittää jo "kesäkunnoksi" :)

joo tee vaan raskaita liikkeitä esim käsille sillai et menee se sen sarja/toisto määrät mitä sit siihen ohjelmaan laitat. ja raskaita perusliikkeitä esim mavea kannattaa alotella (vahvistaa koko kroppaa melkein) jätä vähemmälle/myöhemmälle laitteet... ja onks sulla jo jonkunlaista ohjelmaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
halvemmalla pääsee kun kysyy salilla neuvoa esim jonkun liikkeen oikean tekniikan löytämiseksi ja netistä näkee hyviä ohjeita perusliikkeisiin.

Osaako joku tuohon keskivartalon mittaustulokseen sanoa jotain? Kun se tosiaan minulla on se kaikkein pienin osa ja mittauksessa läskiä eniten ja lihaksia vähiten, kuuluuko siihen takapuoli myös (jalat oli erikseen)

Osaako joku tuohon keskivartalon mittaustulokseen sanoa jotain? Kun se tosiaan minulla on se kaikkein pienin osa ja mittauksessa läskiä eniten ja lihaksia vähiten, kuuluuko siihen takapuoli myös (jalat oli erikseen)

En ole fyysikko enkä fysioterapeutti, mutta sen uskallan sanoa, että ei nuo kudosten sähkönjohtavuuteen perustuvat mittaukset ole koskaan niin tarkkoja, että niistä pystyisi sanomaan, onko se peppu läskisempi vai lihaksikkaampi reiteen verrattuna. Mittaustulokseen vaikuttaa sekin, miten on syönyt ja juonut samana ja edeltävänä päivänä, niin kolmen kuukauden päästä tehtävässä mittauksessa sellaiset satunnaisvaihtelutkin voivat vääristää tuloksia ja mahdollinen pieni kehitys voi hukkua mittausepätarkkuuden sekaan.

Mutta Pakkotoiston treeni-, ravinto- ja aloittelijoiden osioita lueskelemalla löytyy paljon hyviä neuvoja moneen asiaan. Valitse jokin aloittelijoille suositeltu 1-jakoinen ohjelma (vaikkapa Starting Strength tai Arnoldin Golden 6), opettele tärkeimpien perusliikkeiden tekniikat (kysy joltain kokeneemmalta neuvoa salilla, katsele tekniikkavideoita Youtubesta jne.) ja treenaa muutaman kerran viikossa, niin aivan varmasti tulee lisää lihaa koko kroppaan.

Tsemppiä!

Zone-sarja -42%
"Koko kehon lihasmassa - - kasvaa harjoittelun alkuvaiheessa 2-4 kertaa viikossa harjoiteltaessa keskimäärin noin 150 grammaa viikossa ja puolisen kiloa kuukaudessa (ks. kuvio alla). Muutaman kuukauden harjoittelun jälkeen tahti yleensä tasoittuu" (Lähteenä lihastohtori.)

Toisaalta voisi ajatella, että jokaisen kannattaa poimia matalalla roikkuvat hedelmät, ts. treenata tuo 2-4 kuukautta. Loppu sitten elämäntilanteen ym. perusteella.

jaksan 6kg kahvakuulalla tehdä 10 hauiskääntöä :D viimeisellä vapisee käsi jo tosi paljon, mut jotenkin saan sen vielä ylös.
Onko sopiva paino mulle tuo 6kg, kun jaksan 10 tehdä? Vai pitäisikö olla painavempi ja tehdä vaikka 5kpl?

Salikortin hommaan ensiviikolla, mutta kotona siis vain tuo 6kg kuula.

- - - Updated - - -

ja onko hyvä, jos teen joka toinen kerta vaikka käsiä/rintaa/vatsaa/selkää ja toisella kertaa peppua, etu ja takareisiä sekä pohkeita?

jaksan 6kg kahvakuulalla tehdä 10 hauiskääntöä :D viimeisellä vapisee käsi jo tosi paljon, mut jotenkin saan sen vielä ylös.
Onko sopiva paino mulle tuo 6kg, kun jaksan 10 tehdä? Vai pitäisikö olla painavempi ja tehdä vaikka 5kpl?

ja onko hyvä, jos teen joka toinen kerta vaikka käsiä/rintaa/vatsaa/selkää ja toisella kertaa peppua, etu ja takareisiä sekä pohkeita?

6 kg kuula on varmaan ihan hyvä, mutta jos jaksat max. 10 niin tee vaikka 2x7 tai 2x8. Voima tarttuu alussa äkkiä, joten kuulasta tulee pian liian kevyt.

Vakiintunut käsitys tällä palstalla on, ettei alkuunsa kannata ajatella lihasryhmiä eikä tehdä esimerkiksi hauiskääntöjä. Tee mieluummin esimerkiksi takakyykkyä tai maastavetoa, jolloin suuri joukko lihaksia rasittuu samaan aikaan. Tämän aloittelijoiden osio -palstan yläreunassa on esimerkiksi ketju "Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle".

Back
Ylös Bottom