OK. Periaatteessa se mun 400€ nisan olisi tosiaan mennyt ehkä alle sen satasen kanssa seisottamalla, koska 400€:stä ei paljon arvon alenemaa tule. Eli alle satasella selviää. Menee muutenkin vähän offiksi.
No ihan vähän vaan ;) Mä suunnittelen itse sitä kombinaatiota, että työ ja asuinpaikka niin lähekkäin, että pääsee kävellen/pyörällä töihin. Silloin säästän sen 200e/kk (mikä nyt menee bensoihin) ja hirveästi aikaa, mikä taasen on aikamoisen arvokasta asiaa.
Miksi ostaa autoa ollenkaan, jos sille ei ole käyttöä? Mulla tulee noin 7000-8000km/vuosi, eli aika vähän ja kun kaikki kulut lasken, niin en millään pääse alle 150€/kk, vaikka mulla on hyvinkin halpa vakuutus ja ajan taloudellisesti. Auton ostin kohta neljä vuotta sitten 1100€ ja kai ton saisi jollain noin 700-800€ myytyä, eli hankintahinta ei kummoisesti kirpaise. Kalleimman korjauksen aiheutin ihan omalla mokallani (ei siitä sen enempää), mutta muuten ei ole hirveästi ollut korjattavaa. Hippa muuten, renkaat vanhenevat ajamattakin.
Jos valmistusvuosi on vaikkapa 2000, niin aika heikossa hapessa siellä on kumiaines ja renkaan runko jo, vaikka kilsoja ei olisi paljoa ajettuna ja pintaa olisi. Nooh, jospa ei autojuttuja enää tässä ketjussa, menee off topiciksi.
Mulla oli käyttämättömät talvirenkaat autossani ja ajoin niillä jopa yhden talven. Tosiaan ikää renkailla 7 vuotta ja olivat tosi huonot sen yhdenkin kauden ajan. Tämä kaikki selvisi vasta, kun menin vaihtaa renkaita keväällä ja ammattilainen otti vanhat pois ja kertoi :D
Sen verran on jo suomesta vieraannuttu että se on kylläkin poronkusema se mittayksikkö, ei poronlaukka :D