Paljonko rahaa lisäravinteisiin per kk?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Perushera
-malto
-kasein
-krea
+
Muu safka yht. ~200e kuuussa. Pelkkää body safkaa tulee vedettyä, satunnaisia pizzoja ym.. en laske mukaan. Eli suht halvalla mennään. Ja tullaan jatkossakin. Aamulla vaan omat eväät mukaan, niin ei tule ostettua turhia.

Mulla menee yleensä lisäravinteisiin just niin paljon kuin tili antaa periks. Keskimäärin varmaan 150 euroo/kk, joskus enemmän joskus vähemmän.
Perusprotskuihin ei hirveesti mene rahaa, mutta kreatiini,glutamiini ja vitamiinit on melko kalliita. Heraakin menee välillä kilo viikossa, riippuu miten kova treenikausi menossa.

ehkä kaikkein suurin epätietoisuus tällä hetkellä(tämän alan ihmisillä kautta linjan)
koskee nimenomaan ns. lisäravinteita.
eli kaikenmaailman voimanlisääjätabletteja (tribulus/voimanlisääjä/testosteroni/thermogenesis.- ym)
aiemmin on puhuttu myös täällä paljon kyseisten aineiden toimivuudesta.
ja enimmissä määrin on tultu siihen tulokseen, että kyseessä olevien aineiden
fysiologinen vaikutus on kiistatta plasebo- eli lumevaikutus.

kuitenkin kyseisten tuotteiden myynti on viimeisten vuosien aikana kasvanut räjähdysmäiseen magnituudiin.,

ergo
kyseisten tuotteiden vaikutus on ollut ennenkaikkea myönteinen,
ja jos kaltaisten tuotteiden lumevaikutus saa ihmiset käymään kuntosaleilla ja yleensäkin harrastamaan liikunnallisia aktiviteetteja, niin on mielestäni kyseisten tuotteiden olemassaolo ja suuren magnituudin saama huomio ainoastaan positiivinen .

3kg maltopussi kestää mulla n. 6kk == 13,9€/6 == 2,32€/kk.
700g protskua kestää mulla n. 7kk == 23€/7 == 3,29€/kk.
500g kreatiinia kestää n. 1v == 28,9€/12 == 2,4€/kk.
100kpl Multitabs kestää 3.3kk == 10,45€/3.33 == 3,14€/kk.

elikkä yhteensä 11,15 €/kk.

:kippis1: :lol2: Protuihin 30e, palkkariin 20e, vitamax kestää monta kuukautta, yhtä kohden n.6e, kreatiini kktta kohden 6e, ja sitten enemmän tai vähemmän protu patukoita... arviolta vajaat 70e. Lopetin ryyppäämisen kokonaan uuteenvuoteen joten baareihin en tuhlaa.. Kyllä nuo lisäravinteet tukee paremmin mun tarpeita;)

Jää parempi mieli kun ei laske :D
käytössä hera80,soija90,malto,gluta,krea,b-vita,omega3

Achilles sanoi:
3kg maltopussi kestää mulla n. 6kk == 13,9€/6 == 2,32€/kk.
700g protskua kestää mulla n. 7kk == 23€/7 == 3,29€/kk.

Eli syöt kuukaudessa 500 g maltoa ja 100 g protskua? :confused:

EDIT: Ihmetyttää siis vain tuo epäsuhta, itse kun en keksi maltolle mitään muuta järkevää käyttötarkoitusta kuin osana palautusjuomaa.

pauvau sanoi:
ehkä kaikkein suurin epätietoisuus tällä hetkellä(tämän alan ihmisillä kautta linjan)
koskee nimenomaan ns. lisäravinteita.
eli kaikenmaailman voimanlisääjätabletteja (tribulus/voimanlisääjä/testosteroni/thermogenesis.- ym)
aiemmin on puhuttu myös täällä paljon kyseisten aineiden toimivuudesta.
ja enimmissä määrin on tultu siihen tulokseen, että kyseessä olevien aineiden
fysiologinen vaikutus on kiistatta plasebo- eli lumevaikutus.

kuitenkin kyseisten tuotteiden myynti on viimeisten vuosien aikana kasvanut räjähdysmäiseen magnituudiin.,

ergo
kyseisten tuotteiden vaikutus on ollut ennenkaikkea myönteinen,
ja jos kaltaisten tuotteiden lumevaikutus saa ihmiset käymään kuntosaleilla ja yleensäkin harrastamaan liikunnallisia aktiviteetteja, niin on mielestäni kyseisten tuotteiden olemassaolo ja suuren magnituudin saama huomio ainoastaan positiivinen .

Kaikella kunnioituksella :david: :)

Gillyanne sanoi:
Eli syöt kuukaudessa 500 g maltoa ja 100 g protskua? :confused:

EDIT: Ihmetyttää siis vain tuo epäsuhta, itse kun en keksi maltolle mitään muuta järkevää käyttötarkoitusta kuin osana palautusjuomaa.

jep. sekoitan joka treeniin juomapulloon maltoa, kaakaojauhetta ja vettä. mulla toimii tosi hyvin, siis saan lisäenergiaa treeniin. palautusjuomana kreatiini ja proteiini maitolasiin sekoitettuna.

Achilles sanoi:
jep. sekoitan joka treeniin juomapulloon maltoa, kaakaojauhetta ja vettä. mulla toimii tosi hyvin, siis saan lisäenergiaa treeniin. palautusjuomana kreatiini ja proteiini maitolasiin sekoitettuna.

aika tiukka palautusjuoma sulla, pakko sanoa. Ehkä sun kannattaisi lueskella vähän pakkiksen ravinto-threadeja, tai edes niitä lisäravinnepussien etikettejä.

Palautusjuoma 21,17e (kestää 5 viikkoa eli tekee n.17e)
Glutamiini 19,9e
Vitamiinit 22,9e
Omega-3 kapselit 10e

Tekeepi yhteensä 69,8e

Aika pienellä budjetilla selviin lisäravinteiden osalta

sammyx sanoi:
aika tiukka palautusjuoma sulla, pakko sanoa. Ehkä sun kannattaisi lueskella vähän pakkiksen ravinto-threadeja, tai edes niitä lisäravinnepussien etikettejä.

putosin kärryiltä???
siis kreatiini suositellaan otettavan heti treenin jälkeen.
samoin lisäproteiini joko heti treenin jälkeen tai 1h ennen
treeniä.

Achilles sanoi:
putosin kärryiltä???
siis kreatiini suositellaan otettavan heti treenin jälkeen.
samoin lisäproteiini joko heti treenin jälkeen tai 1h ennen
treeniä.
ja tietty maltoa siihen palkkariin ja vettä ei maitoa esim. 50g maltoa ja 50g proteiinia ja veteen ja jos käyttää kreaa niin sitä 5g siinä on palautumis juoma! :whip:

twinlab dailyone 13 e/kk
optimum nutrion kalaöljy 6e/kk
anabolic milk protein 81e/kk
fast HT-R 32e/kk

=132 e/kk

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom