Paljonko proteiinia voi syödä kerralla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep. Metsässä on lihaa eikä maksa kun luodin verran.:rolleyes:

Totta tämäkin. Eikun siis kaikki tänkin foorumin Puntti-Maket lähiskutsiin kytikselle, jos sattuis vaikka jänis jossain siellä näkymään! Kannattaa tosin varoa niitä marjanpoimijoita ja vahingonlaukauksia.. ;)

Ps. Jos ei punaista lihaa oman metsän valikoimassa näy, niin noita harakoita ja variksia näkyy olevan ainakin ihan perkeleesti joka paikassa. Eiköhän niissä oo about samanlainen aminohappoprofiili kuin kanassa, vaikka lihaa ei yhdestä osumasta vielä kovin montaa grammaa heru?

Jostain luin että kerralla kantsis syödä ~150g lihaa, eli jotain ~30g protskua... Jos siis syö n. 3h välein. Mene ja tiedä. äsken vedin runsaan 400g possua wokattuna wihannesten kanssa *burp*

ei se määrä vaan laatu positiivinen typpitase saavutetaan jo 0,6g/kg päivässä se mikä aktivoi lihaskasvun on leusiini 0,045-0,06 g/kg aterialla
ihan turha laskee pelkkiä proteiineja

Aineenvaihdunta pystyy käsittelemään vain 30g proteiinia per ateria. Erityisesti ison pihviaterian jälkeen tämän huomaa kun joutuu paskantamaan sulamatonta pihviä.

Aineenvaihdunta pystyy käsittelemään vain 30g proteiinia per ateria. Erityisesti ison pihviaterian jälkeen tämän huomaa kun joutuu paskantamaan sulamatonta pihviä.

Minä jo huolestuisin jos suoliston läpi kulkeutuisi sulamatonta ruokaa, sillä se on jo merkki sairauksista. Elimistö ei normaalisti päästä mitään sulamatonta ruokaa läpi, vaan jatkaa sen sulattelua kauemman aikaa.

Mielestäni onkin siis aivan väärin pohtia sitä kuinka paljon voi kerralla syödä proteiinia, sillä elimistö käsittelee ruokaa kauan. Silloin kun sinä vedät jo seuraavaa ateriaa, ei vanhasta ole vielä otettu edes kaikkea irti.

En ole mikään asiantuntija mutta en usko hetkeäkään että elimistö ei käyttäisi kaikkea ruokaa, minkä syön. Jos syön enemmän niin siinä menee kauemmin, mutta ei mulla ainakaan oo ikinä tullu pihviä perseestä.

Paljonko sitä nyt sit imeytyy per ateria?
mps.20gram.gif

riippuu ihan suolentoiminnasta kuinkapaljon imeytyy on vaan helvetin hölmöä ajatellä imeytymistä se olennainen kysymys on kuinkapaljon lihakset voi vastaan ottaa proteiinia ja kuinkapaljon sitä menee energiaks ja varastoidaan rasvaks toi kuva antaa aika selkeen kuvan siitä 20g annoksella 93% menee lihaskasvuun mitä enemmän proteiinia saa kerralla sitä enemmän sitä menee "hukkaan"

Minä jo huolestuisin jos suoliston läpi kulkeutuisi sulamatonta ruokaa, sillä se on jo merkki sairauksista. Elimistö ei normaalisti päästä mitään sulamatonta ruokaa läpi, vaan jatkaa sen sulattelua kauemman aikaa.

Mielestäni onkin siis aivan väärin pohtia sitä kuinka paljon voi kerralla syödä proteiinia, sillä elimistö käsittelee ruokaa kauan. Silloin kun sinä vedät jo seuraavaa ateriaa, ei vanhasta ole vielä otettu edes kaikkea irti.

samaa mieltä berliozin kanssa. IF:llä tullut huomattua että yleensä tuleekin paskannettua vaan kerran päivässä, kun sen yhden(tai muutaman) ison aterian sulaminen vie tosiaan kauan, kun taas vähän väliä syöden useammin. Määrät on IFllä ihan toista luokkaa :D

Itse olen ajatellut tämän niin, että kannattaa syödä se 30 g proteiinia per ateria, jolloin sitä proteiinia saa aterialta riittävästi muttei liikaa. Tuo määrä proteiinia riittää pitämään elimistön kylläisenä seuraavaan ateriaan saakka, jolloin vältytään napostelemasta nälkään esim. ylimääräisiä hiilareita, jotka kyllä sitten kerääntyy elimistöön läskinä. Oman kokemukseni mukaan itselleni sopii parhaiten tasainen proteiinien saanti päivän mittaan, ei suuret kerta-annokset, joista saa vaan ruoansulatusongelmia.

Ajattelin kirjoittaa tuon vielä ironisemmin mutta aattelin et se ois jo lukijan halveksimista.

No tämähän kyllä haiskahtaa täydeltä paskapuheelta :anssi: jollet mitään lähdettä kerro meille. Väitätkö että 148 kg painoinen Bull Mentula ei hyödy syödessään yli 30g prodea per ateria, eeeeeeeen jotenkin usko.

Ehkä tuo 30g per ateria pätee 6 vuotiaaseen tyttölapseen tjsp mutta uskoisin että 100kg+ punttiarska hyötyy kyllä suuremmistakin määristä...

Muutenkin kummallista kun en ole koskaan paskonut :kakka: sulamatonta pihviä vaikka sitä on tullut vedettyä enimmillään liki 1 kg kerrallaan muutama v sitten kesällä grillatessa...

Sitten on suolessa jotain vikaa jos pihvi tulee samannäkösena ulos kun sisään mennessä. Kiire tulee päivässä syödä tarpeeks monta ateriaa jos protskua pitäis vaikka saada sen 300 gemmiä.

Mulle silloin aikanaan kun punttailun aloitin niin neuvottiin, että max 60g kerrallaan. Sillä on menty ja takaluukusta ei oo tullu kokonaisia pihvejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom