Paljonko proteiinia voi syödä kerralla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minun mielestäni proteiinia voi syödä kerralla niin paljon kuin jaksaa :) Ei se niin grammalleen ole.

Kyllä se kroppa sitten ilmottelee, kun ei enää nälätä tai mee alas.
Hyödyllisyyden raja menee viimeistään siinä, kun rupee äklöttämään ja menemään pakkosyötöksi.

itsellä on se sääntö että sitä prodee tulis väh. se 20g atrial, mut harvoin yhdellä menee yli 60g.

saatan muistaa väärin, mutta olen mielestäni lukenut liiallisen proteiinin poistuvan osaksi virtsan mukana (ja loput muuttuu laardiksi), joten ihan yltiöpäinen proteiinin saanti kropan painoon nähden rasittaisi munuaisia. Tiiä sitte noista. Tarkoittanee varmaanki jo todella isoja määriä, mutta voihan tuossa olla perää, sillä liika on aina liikaa.

Sen verran aattelin kysyä että painan sen 70kg ja pituus sen 173cm ni mietin tässä että paljonko sitä proteiinii tulis saada päivässä?

MUlla on se käsitys,että 30g on se määrä minkä kroppa kykenee ottamaan kerrallaan käyttöönsä.
Sen lisäks kun ajatellaan proteiinienkin hintoja, niin eipä tuota ihan tolkuttomasti huvita lappaa jo senkään vuoksi.
Mulla on parinkymmenen vuoden kokemus ja oon huomannu,et mulla on viriilimipi olo kun en ota lainkaan proteiinilisiä. Välillä tulee pidettyä taukoja ja oon huomannu tuommosen efektin.
Muutenkin tuntuu olevan terävämpi olo ihan puhtaalla ruokavaliolla. Treenit ei oo koskaan kulkenu yhtään sen paremmin otti eli oli ottamatta proteiinilisiä.
Tällähetkellä otan 3 kertaa 30g päivässä säkistä. Näin täällä.

Ei proteiinilisiä tarvitte syödä, jos ruuasta saa tarpeeks, mutta huomaa jo sana "lisä". Ei se proteiini säkistä eroo melkein mitenkään esimerkiksi lihasta saatavaan, paitsi että hera imeytyy nopeammin.

Pidän itse usein ruoista, joissa on paljon proteiinia. Toisaalta hiilihydraattipitoiset eivät ole suosikkilistalla.

Siksi kysynkin, että mitä vaikutusta on sillä, että aterioista puuttuvat hiilihydraatit usein lähes kokonaan ja korvautuvat lähinnä suurella proteiinien määrällä. Tällöin proteiinin kerta-annos on suuri, mutta mitä haittaa siitä on?

Oletetaan tässä, että syön tarpeeksi vihanneksia ja marjoja, kuten teenkin päivätasolla, mutta yksittäiset ateriat voivat olla lähes pelkkää proteiinia. Toisaalta en syö juuri lainkaan makaronia, perunaa, leipää tms. Päivätasolla rasvaa tulee tarpeeksi ja erityisesti hyvää rasvaa. Omega3 ja omega6 tulee varmasti yli minimisuositusten. Käytän paljon kylmäpuristettua rypsiöljyä ja otan myös kalaöljyt ja pellavasiemenrouhetta menee (omega3-lähde sekin).

Proteeinipitoiset ruoat on kalliita joten useimmilla on varmaan vaikea saada tarpeeksi proteeinia. jos esim noin 200g pitää saada päivässä. Lihakin on nykyään niin kallista et meinaa jäädä jo ostamatta. 9-12e kilo lihaa marinaadissa josta lihaa 70%.

Proteeinipitoiset ruoat on kalliita joten useimmilla on varmaan vaikea saada tarpeeksi proteeinia. jos esim noin 200g pitää saada päivässä. Lihakin on nykyään niin kallista et meinaa jäädä jo ostamatta. 9-12e kilo lihaa marinaadissa josta lihaa 70%.

Maitorahka 500g maksaa alle euron ja herajauhe maksaa 0,45 senttiä (ainakin omalla kohdalla) / annos eli joku 25g proteiinia. Ei mun mielestä kamalan kallista.

Riippuu kai siitä miten määritellään kallis ja paljon tienaa rahaa. Saa sitä lihoja halvemmallakin.

Joo rahkaa heraa ja j.lihaa menee lähes päivittäin. Saa myös halpaa lihaa mut tekis mieli välillä ostaa muutakin kun sitä samaa vaikka samaa lihaahan ne on eri paketissa. Mut perus liharuoat on aika kalliita ja jos on useampi syöjä niin menee paljon. 700g pakeitista lihaa ei meinaa yhen syömä kerran jälkeen jäädä enää työeväitä. Eli lihaa tulee siis syötyä.

Kunnon HC bodibilderit vetää samaa safkaa vuosikymmenestä toiseen. ;) Savolainenkin sano jossain haastattelussa että on syöny kanaa ja riisiä viimeset parikymmentä vuotta käytännössä joka päivä.

Siksi kysynkin, että mitä vaikutusta on sillä, että aterioista puuttuvat hiilihydraatit usein lähes kokonaan ja korvautuvat lähinnä suurella proteiinien määrällä. Tällöin proteiinin kerta-annos on suuri, mutta mitä haittaa siitä on?

Liiallinen proteiinien syönti lisää janontunnetta ja virtsaneritystä, mikä saattaa rasittaa munuaisia ja aiheuttaa kehon kuivumista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Proteiini#Proteiinit_ravinnossa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom