Paljonko kreaa on teelusikallisessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JNM
  • Aloitettu Aloitettu

JNM

Eli monta grammaa arviolta on teelusikallinen 100% kreatiinia? Mulla on Leaderin purkki jossa neuvotaan ottamaan 2g jauhetta mutta paljonkohan se 2g oikein on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veikkaisin, että toi 2g on sellaset about 1/3 tai 1/4 teelusikkaa. Ei sitä kreatiinia tosin mun mielestä noin vähää kannata ottaa. Otat vaan kokonaisen teelusikallisen mikä on sen 5-10g.

Tai sitten hommaat marketista mittasarjan jossa on riittävästi kokoja 1ml>1dl. Tee,ruokalusikka mitat ovat niin epäselviä kun toinen voi käsittää sen "tasa"lusikalliseksi ja toinen kukkuralliseksi.

Veikkaisin, että toi 2g on sellaset about 1/3 tai 1/4 teelusikkaa. Ei sitä kreatiinia tosin mun mielestä noin vähää kannata ottaa. Otat vaan kokonaisen teelusikallisen mikä on sen 5-10g.

Miksi ihmeessä? 2 grammaa/vkr riittää kreatiini varastojen ylläpitoon kun ne on aluksi täytetty. Jos aina vetää tuon 5-10g niin ei kreaa menee vaan hukkaan.

Velipoika joskus mittaili että sellaiseen normaalin kokoiseen t-lusikkaan mahtuu aika tarkkaan 5g jos sen ottaa niin kukkuroilleen kuin vain saa. Onko jollai muunlaista ihan testattua tietoa..?

Miksi ihmeessä? 2 grammaa/vkr riittää kreatiini varastojen ylläpitoon kun ne on aluksi täytetty. Jos aina vetää tuon 5-10g niin ei kreaa menee vaan hukkaan.
Tästä minulla ei ole tutkimustietoa esittää. Epäilen kuitenkin että tuo 2g ei riitä, tuon verran raavas boudari saa jo päivittäisistä liharuuista.

Kun nyt kreatiinista aloin pälistä, niin kysytään vielä samalla: Jos käyn salilla 3 kertaa viikossa, niin rittääkö jos vetäisee kreaa palautusjuomassa joka kerta sellasen ~10g, vai pitäskö ottaa joka päivä pikkusatsi..?

Tästä minulla ei ole tutkimustietoa esittää. Epäilen kuitenkin että tuo 2g ei riitä, tuon verran raavas boudari saa jo päivittäisistä liharuuista.
Joo, eipä ole miulakaan tutkimustietoa asiasta esittää. Lueskelin tossa vaan M. Fogelholmin ja kumppaneiden kirjaa liikkujan ravitsemus ja tällaiseen törmäsin siellä.

Kukkura t-lusikka on ihan hyvä ylläpitojaksolle. Sitten jos tuntuu siltä ettei ole oikein minkäänlaista vaikutusta niin vika tuskin on lusikassa. Toisilla vaan ilmeisesti potkii tuo krea paremmin tai toiset saa vaan placebosta paremmat kiksit. Itse koen saavani pientä hyötyä käytöstä...

Asiasta kuuentee... :offtopic: Oon kuullu huhuja kaveripiirist et kreasta tulis jotain näppyjä lähes jokaiselle. Pitääkö väite paikkaansa :confused:

Mulle puski alussa finnejä, mutta se jäi pariin näppyyn vaikka olen jatkanut käyttöä.

Niin paljonko se teelusikallinen kreaa nyt sitten painaa, kun jokainen sanoo eri grammamäärän? :jahas:

eikös jossain ihan fastin pöntön kyles lukenu et: "kukkurallinen teelusikka 5g" eli niitä pari sekaan vaan eihän se nyt ole niin justiinsa kuitenkaan, ite joudun ottaan vähemmän kun ton 10g kerralla muuten sokerit sekoo ihan totaalisesti.

Onks toi nyt oikeesti vain 3g? :(
Ite pistän palkkariin kreatiinii teelusikkamitalla (5ml) ja kelasin et olis ainaki se 5g. :nolo:
Pitää ottaa sit vähän enemmän :D

Mäkin käytän mittaa ja laitan aina kukkurallisen ja luulen että se on aika liki sitä 5g jollei jopa hieman yli.

Suositut

Back
Ylös Bottom