Postaas ihmeessä sitten tänne jonkinlaista raporttia, tuollaset kiinnostaa aina. Tehdäänkö siis mittaukset myös nyt alussa?
Juu, jokaiselta on otettu Inbodylla lähtötasomittaukset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Postaas ihmeessä sitten tänne jonkinlaista raporttia, tuollaset kiinnostaa aina. Tehdäänkö siis mittaukset myös nyt alussa?
Ehkä olenkin väärässä. Tai sitten en? :D mitä katsoin takaposea verraten mun kuviin niin samalta näyttää. Täällä vaan luullaan että olen itsekäs mulkku :D
no mennään nurkkaan itkemään ja kasvatetaan lihasta 10kiloa. Ja palataan asiaan
Tuli tästä threadista mieleen et alotettiin 8 jätkän kaveriporukalla veto, jonka päämääränä on kasvattaa mahdollisimman paljon lihasta 6-7 kk kuluessa kiloissa mitattuna. Pääsemme koulun puolesta Inbody-mittauksiin ilmaiseksi ja veto loppuu toukokuussa. Ok, suurin osa meistä ei ole aloittelijoita, vaan useamman vuoden treenitaustan omaavia, mutta jos silti jotakuta kiinnostaa tietää enemmän tuloksista niin voin kirjoitella tänne lisää toukokuussa. Jokaisella meistä on erilainen treeniohjelma, ruokavalio ja taktiikka vedon suhteen, tulokset kertokoot sitten enemmän.
Ylivoimaisesti tyhmin kysymys mitä on tällä palstalla vähään aikaan tullut vastaan.
Itselläni nousi paino n. 10 kg ensimmäisten n. 6 kk aikana siitä, kun aloitin kunnolla treenaamaan. Inbodyn mukaan lähtötilanteessa rasva% oli noin 10 ja 6 kk päästä 12-13. Paino 62 kg -> 72 kg. Eli tuostahan voi vähän osviittaa laskeskella, olettaen että inbodyt pitivät jotenkin kutinsa. Lähtötilanteessa siis rasvaa n. 6,2 kg ja 6 kk päästä n. 9,4 kg (13% mukaan laskettuna). Eli tämän pähkäilyn mukaan olisi rasvaa tullut lisää 3,2 kg ja lihasta 6,8 kg. Eli rasvaa n. 18 g päivässä (n. 0,5 kg / kk) ja lihasta n. 38 g päivässä (n. 1,15 kg / kk).
Saavutuksena tuo lienee aika hyvää keskitasoa, moni varmaan toimivalla ohjelmalla ja syömisellä pistää paremmaksi, mutta ei tuo ihan paskastikaan mennyt. Ja voin sanoa, että enää ei lihasta saa ihan samaa tahtia! Tietty jälkikäteen joutuu sitten vähän kiristelemään rasvoja pois, jos haluaa itsensä tiukkaan kuntoon eikä olla mikään 13% rasvapunkero ;)
Tuota, aika mielenkiintonen näkemys tossa et 13% tekis rasvapunkeron :D Jos multa kysytää ni 13% on aika passeli rasvamäärä treenaajalle joka ei kuitenkaan kisaile Ja tuosta lisäyksestä rasva 3.2kg/lihas 6.8kg vois sanoa niinku muutkin et lihasmassan lisäyksestä puolet on nesteitä. Eli lihasta se about 3kg lisää = 0.5kg/kk jonka muistan täällä jossain muussakin threadissa itseasiassa nähneeni alottelijan lisäykseks...
Loppujen lopuksi kun miettii, niin tuntuu uskomattomalta että lihasta kasvaa +10kg vuodessa. Koska sehän tekis 10vuodessa jo 100kiloa lihasta? Vai onko tää niin että alottelia saa 1-3vuotta saa lihasta 30% nopeammin kuin kauemmin treenanneet
Loppujen lopuksi kun miettii, niin tuntuu uskomattomalta että lihasta kasvaa +10kg vuodessa. Koska sehän tekis 10vuodessa jo 100kiloa lihasta? Vai onko tää niin että alottelia saa 1-3vuotta saa lihasta 30% nopeammin kuin kauemmin treenanneet
Tottakai kasvu hidastuu kun treenivuosia karttuu. Pitempään treenanneelle jo muutaman kilon vuosikasvu on kova suoritus.
hups, ei nyt tuommoiseen kuntoon mutta melkein... rasvaa on enemmän.
lähtökohta http://s796.photobucket.com/albums/yy249/suomalainen94/jotain/?action=view¤t=1.jpg&t=1290543553197#!oZZ2QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs796.photobucket.com%2Falbums%2Fyy249%2Fsuomalainen94%2Fjotain%2F%3Faction%3Dview%26current%3D1.jpg
ja tässäkuussa... http://s796.photobucket.com/albums/yy249/suomalainen94/jotain/?action=view¤t=1.jpg&t=1290543553197#!oZZ1QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs796.photobucket.com%2Falbums%2Fyy249%2Fsuomalainen94%2Fjotain%2F%3Faction%3Dview%26current%3D8.jpg
Nojatuolipäättelyllä voisi saada toisenkin tuloksen, sen että lihas oppii kasvamaan koko ajan nopeammin. Asia ei siis ratkea nojatuolissa vaan kokeillen.
Niin ja täytyy nyt muistaa että naturaalilla ei niitä nousujohteisia treenivuosia ole rajattomasti käytettävissä. Kehon hormoonitoiminta kuitenkin on kiivaimillaan siinä 20-27ikävuoden välillä, siitä sitten lähtee laskemaan. Tämä vaikuttaa siten varmasti myös lihasten kehittymiseen. 30-v jälkeen on varmasti pidempään treenanneen naturaalin enää vaikea kasvattaa lihasta, vaan tulee se vaihe jolloin hankitut lihakset voi vain ns. ylläpitää, ja lopulta sitten kun elimistön hormonaalinen toiminta on riittävästi heikentynyt iän myötä, alkaa lihasmassaa hävitä. Treenaavalla ihmisellä vähemmän kuin sohvaperunalla, mutta kuitenkin.
En oo väittäny saavani 10kiloa lihasta, maximissaan 6-7. :lol2: Ja toiseks kuulostat helvetin ylimieliseltä :hyvä:Ei vittu, kaveri on ihan lähes samalaisessa kunnossa molemmissa kuvissa :D Ja tuut tänne huutelee et 10 kiloa lihasta tullu :hyvä:
Mulla on omien laskelmien ja kattomuksien perusteella lihasta tullu n, 7-10kg... 11kuukauden treenaamisen jälkeen. Siis 11kk ei ole laskettu mukaan lomia jne. Aamupaino oli jotain 61kg, nyt 71kg. Tosin läskiä on tullu hieman, etenkin kun nyt bulkkaillaan. Luulisin että joku 2-4kg läskiä. Vyötärön ympärys alussa 78cm, nyt n,86cm. Sentti tai pari tullut tukilihaksistonkasvusta? Silmille kattoen alaselkään lihasta tullu +vatsoihin ja kylkiin. Kokovartalo kuvaa löytyy lähtötilanteesta ja nykyisestä. Tosin paremmalla(?) poseerauksella. Muttaku vippiäkään ei oo mahollista hankkia
En oo väittäny saavani 10kiloa lihasta, maximissaan 6-7. :lol2: Ja toiseks kuulostat helvetin ylimieliseltä :hyvä:
Mun omakuva ei oo vääristynyt, täällä vaan porukka väittää että olen "epäonnistunut" lihaksen kasvattamisessa, joka on paskapuhetta. Lihasta on tullut ja tulee koko ajan lisää mukavalla temmolla. Kynis minä olen, mutta tuo on naurettava väite että KORKEINTAAN 2kg on tullut lihasta. Rinnanympäryskasvoi lähes 20cm, Farkut, jotka olivat liian ISOT ennen salitreeniä, on nyt mulle PIENET, ja tämä tuskin johtuu parista kilosta rasvaa mikä on tullut kroppaan. Kaikki paidat lähti vaihtoon äskettäin kun jäivät pieniksi. + koulussa sataa koko ajan paskaa niskaan koska olen yksi niistä, jotka erottuvat porukasta. Tulee nimittelyä ja haukkuja, horkkaan liityen yms. Johtuen juuri siitä että harrastan kehoilua. Ja herättää muissa vieroksuntaa. Kavereilta on tullut palautetta, ja jopa eukoilta. En ymmärrä miksi olen tuhlannut elämääni vuoden puntilla vaivaisen 2 tai 3kilon keräämisessä, että saan taas paskaa niskaan, jopa pakkotoiston tyypeiltä^ Jännä keskustelu. Todistaa mukavasti, miten salillakävijöiden omakuva hämärtyy. Ne, jotka saa hyvin lihasta kuvittelee etteivät kasva yhtään ja pitävät itseään kyniksinä. Ne, jotka kehittyvät(tai eivät kehity, mutta haluaisivat kehittyä) hitaammin kuvittelee että nyt on kasassa 20kg pelkkää lihasta puolessa vuodessa jos paino vähän heilahtaa johonkin suuntaan
Mun omakuva ei oo vääristynyt, täällä vaan porukka väittää että olen "epäonnistunut" lihaksen kasvattamisessa, joka on paskapuhetta. Lihasta on tullut ja tulee koko ajan lisää mukavalla temmolla. Kynis minä olen, mutta tuo on naurettava väite että KORKEINTAAN 2kg on tullut lihasta. Rinnanympäryskasvoi lähes 20cm, Farkut, jotka olivat liian ISOT ennen salitreeniä, on nyt mulle PIENET, ja tämä tuskin johtuu parista kilosta rasvaa mikä on tullut kroppaan. Kaikki paidat lähti vaihtoon äskettäin kun jäivät pieniksi. + koulussa sataa koko ajan paskaa niskaan koska olen yksi niistä, jotka erottuvat porukasta. Tulee nimittelyä ja haukkuja, horkkaan liityen yms. Johtuen juuri siitä että harrastan kehoilua. Ja herättää muissa vieroksuntaa. Kavereilta on tullut palautetta, ja jopa eukoilta. En ymmärrä miksi olen tuhlannut elämääni vuoden puntilla vaivaisen 2 tai 3kilon keräämisessä, että saan taas paskaa niskaan, jopa pakkotoiston tyypeiltä
Ei vittu, kaveri on ihan lähes samalaisessa kunnossa molemmissa kuvissa :D Ja tuut tänne huutelee et 10 kiloa lihasta tullu :hyvä:
Mun omakuva ei oo vääristynyt, täällä vaan porukka väittää että olen "epäonnistunut" lihaksen kasvattamisessa, joka on paskapuhetta. Lihasta on tullut ja tulee koko ajan lisää mukavalla temmolla. Kynis minä olen, mutta tuo on naurettava väite että KORKEINTAAN 2kg on tullut lihasta. Rinnanympäryskasvoi lähes 20cm, Farkut, jotka olivat liian ISOT ennen salitreeniä, on nyt mulle PIENET, ja tämä tuskin johtuu parista kilosta rasvaa mikä on tullut kroppaan. Kaikki paidat lähti vaihtoon äskettäin kun jäivät pieniksi. + koulussa sataa koko ajan paskaa niskaan koska olen yksi niistä, jotka erottuvat porukasta. Tulee nimittelyä ja haukkuja, horkkaan liityen yms. Johtuen juuri siitä että harrastan kehoilua. Ja herättää muissa vieroksuntaa. Kavereilta on tullut palautetta, ja jopa eukoilta. En ymmärrä miksi olen tuhlannut elämääni vuoden puntilla vaivaisen 2 tai 3kilon keräämisessä, että saan taas paskaa niskaan, jopa pakkotoiston tyypeiltä
Kun tuntuu että täällä lyödään sanoja suuhun :itku: , etenkin tuo "omakuva". Jos rehellisiä ollaan niin mulla oli omakuva päin vi**ja ennen jumppailua. Luulin oikeasti että olin lihaksikas, ja "iso". Yläasteenkin porskutin läpi lähinnä egon voimalla. :D . Sitten päätin että vedän läskin pois. Laihdutin, melkein 10kiloa. Yhtenä päivänä peiliin katsellessa huomasin karun totuuden. Siitä sitten lähdin porskuttamaan salille pienin äänin. Ego jäi sinne tielleen. Luonteenikin muuttui täysin, osasin katsoa ihmisiä eri lailla, ja jopa arvostaa sitä. Mitä ennen vieroksuin...