Paljon te vartijat tienaatte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
On vallan tullut mieleen, että maksaako vartiointifirmat todellakin tiukasti tessin mukaista palkkaa?

Tessissähän on pykälä, jossa työnantajalle annetaan mahdollisuus maksaa enemmän palkkaa kuin taulukossa lukee. Tämä on nimeltään henkilökohtainen palkanlisä tms..

Jos ei kehtaa työnantajaansa kertoa ni palkka ois hauska kuulla kuiteskin.

Itse saan just tessin mukaisesti palkkaa eli 7,86 euroa tunnilta.

Ihan huono palkka :down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Satunnaisesti opiskelun ohessa alan työtä tekevänä minäkin saan juuri vain tuota tes:n mukaista peruspalkkaa eli saman 7.86€.

Mä en ole ikinä kuullutkaan tuosta tes:n pykälästä. Viime syksynähän tuli se uusi laki yksityisistä turvallisuuspalveluista ja sen myötä vartijan työhön vaadittavan koulutuksen määrä lisääntyi. Harmi, ettei se näy palkassa mitenkään.

Tottakai firmat voivat maksaa yli taulukkopalkkojen siis TES:n minimien yli. Yleensä kaikki lisät myönnetään tehtävä- tai kohdekohtaisina.
Henkilökohtaisia lisiä myönnetään yleensä työkokemuksen pohjalta.

Silloin kun itse vartion vielä sain TES:n 4-luokan kuukausipalkkaa 1390€ kuussa, 100€ tehtäväkohtaistalisää ja 0,17€/h kohdekohtaistalisää.

Palvelupäälliköt katsovat lähestulkoon ainoastaan tulosta ja voittoa. Yleensä ko.henkilöt ovat tulosvastuullisia sekä tulospalkattuja. Sen takia he ovat nihkeitä jakamaan minkäänlaisia lisiä kenellekkään. Miksi maksaa enemmän, kun joku tekee saman työn halvemmalla jolloin tulos on parempi. Ikävää, mutta niin se vaan menee.

Kukaan ei varmasti tule tarjoaman lisää palkkaa vaikka tekisit työsi kuinka hyvin. Se on itse uskallettava pyytää.

Originally posted by kahlaajalintu

Kukaan ei varmasti tule tarjoaman lisää palkkaa vaikka tekisit työi kuinka hyvin. Se on itse uskallettava pyytää.

Kun olin työhaastattelussa, mulle tehtiin hyvin selväksi, että he maksavat taulukon mukaista palkkaa eikä mitään ylimääräistä anneta, koska he noudattavat taulukkojen palkkausta.

No olipa mikä ala vaan kyseessä niin kyllä tes valitettavasti tarkoittaa yleensä minimipalkan lisäksi myös sitä maksimipalkkaa.

Originally posted by Andy_T
7,08/h metrossa.

Tosin pitäisi kai nousta nyt kun tuli peruskurssikin käytyä.

Häh? Kyllä ne metrovartijat ainakin taulukon mukaan vetää enemmän liksaa kuin 7,08e/h, ainakin Securitaksen. Muut firmat ei tietääkseni metroa vartioikaan? Itse olen paikallisvartijana, taulukon mukainen 7,55e/h +mahdolliset lisät.

Originally posted by Andy_T
7,08/h metrossa.

Tosin pitäisi kai nousta nyt kun tuli peruskurssikin käytyä.

Itsellä oli aikoinaan jonkinlainen metrolisä, tosin saattaapi olla muuttunut kun tuo ol vuonna -98...

Metrossa saa III-tason palkkaa (määrätty TES:ssä), mutta harjaantumisajalta tarvii maksaa vain 90 % tästä.

Tuolta voi tutkia noita tasopalkkoja: www.vartijat.com

Originally posted by zii
Häh? Kyllä ne metrovartijat ainakin taulukon mukaan vetää enemmän liksaa kuin 7,08e/h, ainakin Securitaksen. Muut firmat ei tietääkseni metroa vartioikaan? Itse olen paikallisvartijana, taulukon mukainen 7,55e/h +mahdolliset lisät.

7,08e/h on harjaantumisajan palkka, joka on 90% varsinaisesta palkasta, joka on 7,86e.

Originally posted by Hippa
7,08e/h on harjaantumisajan palkka, joka on 90% varsinaisesta palkasta, joka on 7,86e.

Niin joo. Itselläni ei ollut mitään harjaantumispalkkaa vaan sain suoraan peruspalkan, joka on palkkataso 2:n mukaan 7,55e. Nuo nyt riippuu tietty ihan firmasta.

Hmm...itse työskentelen tällä hetkellä Adeccossa (=vuokramiesfirma) ja uskon saavani paskaa palkkaa (8.80EUR / h), n. 1250EUR / kk - tarkoitus on jo pitkään ollut että keväällä kun tulee sen 18 mittariin niin vartijakoulutukseen - hölmöä jos palkka menee yhä paskemmaksi?

Tuossa työssä monenlaisia lisiä näkyy olevan, eli mikäs se lopullinen kuukausitulo on, perushommissa? Ja minkälaisia eroja hommissa, metrossa, kiinteistöjä vartioidessa, myymälässä, jne...?

Luulisi ainakin sitten tienaavan jos kokemuksen myötä esim. arvokuljetuksia vartioi tms.?

Tässä samassa, minkälaista palkkaa saavat järjestyksenvalvojat? Jos kiertelet kesällä festarilla liivit päällä ja karsit alaikäisiä kaljateltan ovella, mitä rapsahtaa tilille?

Originally posted by zii
Niin joo. Itselläni ei ollut mitään harjaantumispalkkaa vaan sain suoraan peruspalkan, joka on palkkataso 2:n mukaan 7,55e. Nuo nyt riippuu tietty ihan firmasta.

Jos tessin mukaan maksavat ni ei riipu firmasta.

Itse saan palkkataso 3 mukaista palkkaa.

Ja ne palkkatasot on myös määritetty tessin mukaan.

Originally posted by turre101
Hmm...itse työskentelen tällä hetkellä Adeccossa (=vuokramiesfirma) ja uskon saavani paskaa palkkaa (8.80EUR / h), n. 1250EUR / kk - tarkoitus on jo pitkään ollut että keväällä kun tulee sen 18 mittariin niin vartijakoulutukseen - hölmöä jos palkka menee yhä paskemmaksi?

Tuossa työssä monenlaisia lisiä näkyy olevan, eli mikäs se lopullinen kuukausitulo on, perushommissa? Ja minkälaisia eroja hommissa, metrossa, kiinteistöjä vartioidessa, myymälässä, jne...?

Luulisi ainakin sitten tienaavan jos kokemuksen myötä esim. arvokuljetuksia vartioi tms.?

Tässä samassa, minkälaista palkkaa saavat järjestyksenvalvojat? Jos kiertelet kesällä festarilla liivit päällä ja karsit alaikäisiä kaljateltan ovella, mitä rapsahtaa tilille?

Tessi määrittää sen mihin palkkatasoon oma vartiointiala kuuluu, mutta palkka on silti tosi huono.

Jos ei sitä henkilökohtaista palkanlisää saa (ja se on aika harvinainen ilmiö) ni sitten sitä joutuu aika huonoilla rahoilla elää.

Kokemuslisät tulee 2 ja 7 työvuoden täytyttyä. Ne lisät on aika pienet.

On viikonloppu ja iltalisät, nekin aika huonot.

Summia en ikävä kyllä muista..

1.3.2004 alkaen nousee palkat ja 3 tasolla se tulee olemaan 8,51 euroa tunnissa (korotus 0,65e).

Kuukausipalkka on 1706e/kk plus lisät päälle, yhteensä nuo tekevät 2000-2200ekee kuussa...Työmäärään nähden kohtuullinen liksa ja jää vielä aikaa firaabelihommille :D

Originally posted by Iso-Tee
Kuukausipalkka on 1706e/kk plus lisät päälle, yhteensä nuo tekevät 2000-2200ekee kuussa...Työmäärään nähden kohtuullinen liksa ja jää vielä aikaa firaabelihommille :D

Missä tollaisia rahoja maksetaan?

Ei varmaan enää missään, meillä uudet kaverit saa muistaakseni apaut 1500e/kk

Meillä muutamalla onnekkekkaalla on vielä jäänyt vanhan omistajan aikainen palkka, tosin vastuusta pitääkin maksaa ja palkankorotuspaineet on olemassa.

Yleensäkkin turvallisuusalan palkkaus on alamaissa, mutta toivottavasti tähän asiaan saadaa muutos 5-10vuoden siirtymäajalla. Alalle voisi saada jopa oikeasti pätevää työvoimaa nykyisen opiskelijoiden orjatyövoiman sijaan.

Originally posted by Iso-Tee
Ei varmaan enää missään, meillä uudet kaverit saa muistaakseni apaut 1500e/kk

Meillä muutamalla onnekkekkaalla on vielä jäänyt vanhan omistajan aikainen palkka, tosin vastuusta pitääkin maksaa ja palkankorotuspaineet on olemassa.

Yleensäkkin turvallisuusalan palkkaus on alamaissa, mutta toivottavasti tähän asiaan saadaa muutos 5-10vuoden siirtymäajalla. Alalle voisi saada jopa oikeasti pätevää työvoimaa nykyisen opiskelijoiden orjatyövoiman sijaan.

Niin, ellei ole neuvotellut sitä onnetonta yhtä ikälisää siihen päälle..heh..noh onhan se sitten maaliskuussa yhdellä ikälisälläkin 1649€/kk+lisät:thumbs: :thumbs:

Mielenkiintoisia lukuja täällä huudellaan... Itelläni pava-puolella 7,55€/h. Omituista on että itelläni ei koskaan ollut harjaantumisajan palkkaa, mutta nyt kun kohteeseen tuli uutta väkeä ni ne tienaa alle 7€.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom