Paljon kysymyksiä treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, elikkä olin tänään aamulla salilla. no syön kunnolla, painan noin 72kg, niin vedän kyllä protee tarpeeks, oon kattonu kaikki. paitsi kaloreita en oo laskenu, mutta ruuan sekaanm yritän pistää öljyä ja sitä rataa. kumminkin, tein tänään eli 1. treenipäivänä rinnan, hartiat ja ojentajat. tein penkillä 65kglla 9 toistoa, tai siis sain. sitten kun kokeilin hetken päästä toista sarjaa, niin sain vaan 4. onko mulla joku omituinen juttu, vai onko penkissä noin, että saattaa joskus tipahtaa sarjamäärä? meinaan muissa liikkeissä mitä tein, niin toisessa sarjassa oli vähän tiukempi, ja 3. sarja tosi tiukka. että ei laskenu noin nopeeta. ja sitten, jos tänään olisin tehnyt aamulla rinnan ja olkapäät, niin olisinko voinu tehdä illalla sitten ojentajat? kun tuttu salilla sano, että tee nyt vaan kaikki. koska intoa riittää mennä salille vaikka 2 päivässä, niin mietin vaan miten jakaa noita. esim. 2. päivä on selkä ja hauis. niin voisko sen jakaa 2 osaan, vai pitää se olla ihan just sellaset lihakset, jotka ei väsy yhtään aamutreenissä. että mikä tossa penkissä voi olla vikana, ja miten pitää jakaa, jos jakaa treenin 2 osaan. ja vielä, mulla on 4 treenipäivää viikossa. ja 3 jakoinen ohjelma. kumpi parempi, 4 päivänä teen 1. treenin, 2. treenin 3. treenin ja 1. taas uudelleen, vai kolme treeniä, ja yhtenä päivänä koko kroppa perusliikkeillä läpi, ei kovin raskaasti kumminkaan. kumpi olis parempi? GommEntteJ!!! XDXDXDX lol:wanha:

[mod]Muokattu otsikkoa. -JohnnyB[/mod]

ToughGrip sanoi:
Ainakin noita kysymyksiä kannattaa jakaa esim. rivinvaihdoin. Menee jo jonkin aikaa lukiessa että ydin selkiää :)

Minulla meinas päästä suoni katketa kun yritin saada selkoa:curs:
Aloittelijoiden osio tarkoittaa ilmeisesti niin treenin kuin kirjoittamisenkin aloittamista:)

tein penkillä 65kglla 9 toistoa
oliko tämä siis eka sarja vai ?
Millainen ravinto oli ennen treeniä? Jos aivan tyhjällä kropalla treenaa niin silloin voi kyllä väsähtää aika nopeesti.

siis selvennys, eka sarja penkissä 9 toistoa, toinen sarja 4 toistoa. ravinto enne treeniä noin 45 min ja ravintona rahkaa mehulla ja 2 leipää joissa juustoa ja kalkkunaa. vitamiinit ja muut tabletit, join myös 3 dl maitoa. tuli kyllä syötyä liian aikasin, oli maha vähän kovana lopussa, tuntu siltä kun juoksee ja on syöny, niin mahan pohjassa sellanen että sattuu. no pitää lisätä nyt ainakin hiilareita, ja miten toi 3-jakoinen 4 päivässä? 1. 2. 3. 1. treenit? vai 1. 2. 3. ja neljäntenä päivänä koko kroppa perusliikkeillä pienillä painoilla ( 1. = 1. treeni, 2. = 2. treeni ja niin edelleen )

siis tarkotin näin tuon treenipäivä kysymyksen :
[ 1. 2. 3. 1. ] <--- eka treeniviikko [ 2. 3. 1. 2. ] toinen treeniviikko [ 3. 1. 2. 3. ] kolmas treeniviikko. ja niin edelleen. ja numerot on edelleen treenikertoja ja jokaisella kerralla eri lihakset esim. 1. päivän rinta, olkapäät ja ojentajat
toivottavasti saatte nyt selvää

KSENA sanoi:
siis tarkotin näin tuon treenipäivä kysymyksen :
[ 1. 2. 3. 1. ] <--- eka treeniviikko [ 2. 3. 1. 2. ] toinen treeniviikko [ 3. 1. 2. 3. ] kolmas treeniviikko. ja niin edelleen. ja numerot on edelleen treenikertoja ja jokaisella kerralla eri lihakset esim. 1. päivän rinta, olkapäät ja ojentajat
toivottavasti saatte nyt selvää

meinaat että rinta,olat,ojentaja maanantaina ja jo torstaina uudestaa,vai perjantaina?

Ja tuo että toisella sarjalla tulee reippaasi vähemmän toistoja samalla painolla on täysin normaalia. Siitä tietää että olet tehnyt ekan sarjan suht loppuun ja pystynyt ottamaan lihaksista ns. kaiken irti.

joo, siis päivät on yleensä tiistai, torstai, perjantai ja sunnuntai, elikkä toi eka viikko lähtis [ 1. rinta, ojentajat, olka 2. selkä ja hauis 3. jalat ja alakroppa ja taas 1. rinta, ojentajat, olkapäät ] ja toinen viikko sitten noiden numeroiden mukaan, niin kumpi on parempi, tehdä 3 jakosta 4 päivällä ja vai 3 jakonen ja kroppa perusliikkeillä 4. päivänä? pliis, yrittäkää nyt tajuta mitä tarkotan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KSENA sanoi:
joo, siis päivät on yleensä tiistai, torstai, perjantai ja sunnuntai, elikkä toi eka viikko lähtis [ 1. rinta, ojentajat, olka 2. selkä ja hauis 3. jalat ja alakroppa ja taas 1. rinta, ojentajat, olkapäät ] ja toinen viikko sitten noiden numeroiden mukaan, niin kumpi on parempi, tehdä 3 jakosta 4 päivällä ja vai 3 jakonen ja kroppa perusliikkeillä 4. päivänä? pliis, yrittäkää nyt tajuta mitä tarkotan :D

Eli siis sun treeni ei ole viikonpäiviin sidottu, vaan treenaat aina seuraavan ohjelmassa olevan treenin? Eli just siten kun kaikkien tulisi mielestäni tehdä, älytöntä jättää joku treeni väliin vain sentakai ettei keskiviikkona ehdi salille.

joo, mutta EDELLEEN kannattaako vetää 3 jakosella sillein ,että 4. päivänä viikon vikana treenipäivänä niin alottaa uudelleen taas kierto, vai 4. treenipäivänä treenata koko keho perusliikkeillä läpi, ei kumminkaan hirveen rankasti, ja nyt kun tulee joulu, niin pitäis tehdä 3 treeniä peräkkäisinä päivinä, pitääkö jättää jotain pois?

mulla ainakin on viikonpäiviin sidottu,ma.ti.to ja pe.
ja ei ole jääny vuoden -98 jälkeen välistä,kyse on vain asioiden järjestelyistä.
on tekosyy ettei ehdi!meillä sali menee kiinni 23.00 ja aina olen ehtiny jumpalle,jos illasta on muuta hommaa,niin olen treenannu sitten aamusta tai iltapäivästä,itsellä tällainen suunnittelu toimii automaattisesti,kun edellisenä illatana tiedän seuraavan päivän menot ja tulot.

miksi kukaan ei tajua mitä tarkotin, kerkiän kyllä salille, vaikka 3 kertaa päivässä joka päivä, mutta kun mulla on NELJÄ kertaa viikossa PUNTTI, niin kantsiiko tehdä niin, että TEEN KOLME TREENIÄ VIIKOSSA + YKSI TREENI MISSÄ TREENAAN KOKO KEHON PERUSLIIKKEILLÄ 3+1=4 VAI alotanko KIERRON uudelleen NELJÄNTENÄ PÄIVÄNÄ, jolloin teen 1. TREENIN ja seuraava viikko lähtee käyntiin 2. TREENILL*Ä

KSENA sanoi:
miksi kukaan ei tajua mitä tarkotin, kerkiän kyllä salille, vaikka 3 kertaa päivässä joka päivä, mutta kun mulla on NELJÄ kertaa viikossa PUNTTI, niin kantsiiko tehdä niin, että TEEN KOLME TREENIÄ VIIKOSSA + YKSI TREENI MISSÄ TREENAAN KOKO KEHON PERUSLIIKKEILLÄ 3+1=4 VAI alotanko KIERRON uudelleen NELJÄNTENÄ PÄIVÄNÄ, jolloin teen 1. TREENIN ja seuraava viikko lähtee käyntiin 2. TREENILL*Ä

Aloita se kierto uudelleen vaan.

noin, tulihan se vastaus sieltä :D ja olisko jotain perustelua tolle että alottaa kierron uudelleen, vai onko se niin vaan luontevampi?

lokki.jpg

:>

Sitten asiaan:

Käy salilla vaikka joka toinen päivä tämänmoisen kierron mukaan, tai miten parhaaksesi katsot. Esimerkiksi juuri mainituille viikonpäiville. Itse teen ma selän, ke rinta/hauis, pe jalat ja lauantaina ojentaja\olkapää. Omaa kehoa kuuntelemalla saa päivät laitettua lihasryhmineen järjestykseen. Riippuu täysin siitä, miten palaudut (imo).

reeni
lepo
reeni
lepo
reeni
lepo
reeni
lepo
lepo
reeni

jne ois varmaan ihan viisas kierto. olis tossa kaks päivää sitten lepoaikaa kierron päätteeksi. Vaikuttaisi ainakin ihan hyvältä aloittelijalle, että keho saa levätäkin ? kö? vaiko?

Penkistä sen verran vaan, että mielestäni sulla on vaan liikaa rautaa kehissä.

Et kertonut treenitaustaasi, joten oletan, että aloitit juuri.

Ei raudan määrällä väliä, puhtaus on puoli ruokaa. En kuitenkaan rupea väittämään, etteikö kovilla painoilla tehty hieman epäpuhdas liike olisi pois suljettu vaihtoehto (ERITTÄIN LIIKEKOHTAISTA), kunhan meno ei mene aivan yli. Pääasia, että tuntuu harjoitettavassa lihasryhmässä kunnolla.

-SF

oon reenannu 2 vuotta, tosin nyt vasta aloin " syömään " ja " juomaan ( proteiinia ja palautusjuomia ) " 1 vuoden jumitin paikoillani painoilla, joten 1 vuosi sitten sain 65kglla samat määrät, vähintään. eka vuosi meni hirveetä vauhtia ylöspäin, mutta lopahti. nyt tuli taas puhtia lisää kun lihakset kasvo tuplasti yhtenä viikkona :D meinaan protukkaa tuli kunnolla ja vitamiinit ja kaikki pitäis olla kunnossa, mutta joo nuQ nyt. ja lisää infoo jos tulee mieleen

Back
Ylös Bottom