Paljon Asennetta?mitä Mieltä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itse tulee joskus ärjyttyä tai vahingossa kirottua, yleensä manailee sitä tankoa ennen sarjaa. En ole ainakaan huomannut että kukaan kieroon katsoisi, saatikka itse katsoisin. Onhan niitä joitakin tyyppejä jotka puhisee ja puhkuu jo kävellessä, hiemanhan se huvittaa mutta jos reeni kulkee sillä konstilla paremmin niin se suotakoon.

Joo, on tullut huomattua sekin että kun ikää on tullut vähän enemmän niin tuppaa olemaan ääntelykin herkemmässä, eikä sitä varsinaisesti tarkoituksella tee. Ehkä sitä vaan touhuaa paljon vapautuneemmin kun nuorempana.

Mutta onneksi niitä murinoita ja puhinoita ei kukaan muu kuule kuin tyttöystävä kun kotona treenailee. Ei ole ketään nauramassa kun ähkii olemattomien painojensa kanssa. :rolleyes:

Jumalauta, jos meikän salilla on junnuja mitkä vääntää asenteella, niin silloin tulee vain hyvä mieli. Ihan sama huutaako joku sarjan välissä vai piereskeleekö. Kunhan vaan rauta nousee ja antaumuksella, joka kerta kun sitä lähtee nöyryyttämään. Ei sovi katsoa kieroon aloittelevaa punttijätkää/mimmiä vaikka paino olisi pieni ja olemus heikko. Sieltä kaikki aloittavat. Asenne se on mikä ratkaisee. Jos vaan itse pystyy yhtään edesauttamaan yhdenkään nuoren tai vanhemman punttiharrastusta niin kaikki on kotiinpäin. Vaikka tämä vaatisi runkkupenkin sietämistä, huudon kuuntelemista tai hienovaraista ohjausta omalta puolelta, niin taistelu on voitettu joka kerta jos yksi punttipaavo/päivi on lähempänä oikeaa tietä.

Veikkaisin että omalla salilla noita jätkiä kenellä on sitä asennetta huutaa sarjoiss, katsottaisiin jotenkin koomisesti. Kerran olen pian kolmen vuoden aikana kuullut jonkun huutavan nostossa :) Ja on tullut katsottua noita +300kg kyykkyjä sun muita. Mutta eihän siinä mitään jos haluaa vähän huudella, se nostaminen pääasia kumminkin on.

Ootteko muuten huomannu, että isommilla karjuilla on "oikeus" huutaa salilla:D? Tarkotan just sitä, että jos 15vee kynis sählynpelaaja tekee
penkki 40kg:lla ja mylvii ja murisee, niin porukka kattoo, että wtf, mutta jos taas se iso sika huutaa kurkku suorana perkelettä 300kg:n maastavedossa niin porukka on ihan messissä ja kunnioittavasti katselee tämän körmyn suoritusta. Ristiriitaista:D.

Tämä on kyllä pyhää sanaa! :D Itseä joskus on ihan tosissaan vituttanu, kun "isot pojat" karjuu niin helvetisti. Sillä huutamisellaan ne kerää huomiota, että "katsokaa kuinka paljon rautaa tangossa." Antaisivat vaan nostojen puhua puolestaan, paljon enemmän se herättäisi arvostusta. Hyvin useasti juuri samat elvistelijät katsovat eniten kieroon aloittelevia saliharrastajia.

En halua, että tämä nyt ymmärretään joksikin katkeran kynäniskan avautumiseksi (vaikka kynäniska olen kylläkin). Päinvastoin, arvostan todella paljon kokeneempia nostajia. Tätä nostelua kun itsekin jo jokin vuosi on tultua tehtyä, niin osaa jotenkin hahmottaa, minkälaista omistautumista se oikeasti suurten rautojen saavuttaminen edellyttää.

Itse en kuitenkaan henkilökohtaisesti edes kehtaisi karjua salilla täyttä kurkkua. Ja tällä tarkoitan suoraa huutoa sarjojen välillä, en ähinää ja puhinaa mikä kuuluu asiaan. Se vaan on aina rumaa, kun ihmisellä menee kusi päähän ja alkaa katsoa muita alaspäin. Onneksi täs maailmas kusipäät usein palautetaan maanpinnalle hyvin nopeasti.

Kiitos ja anteeksi. :)

mä en ymmärrä miten tommoseen ees kiinnittää huomiota.. oon kai sit jotenki täysin salin lumoissa ku en osaa keskittyä muihin ja todellaki puhisen ja karjun jos ei meinaa nousta. Enkä sitä tee edes mitenkään tahalleen ku se vaan tulee se puuskutus ja huuto joskus. Ja jos nyt kiinnittäisin toisten huutoihin huomiota niin siinä mielessä että miettisin vaan että ompa mukava nähdä ku poika reenaa tosissaa :) iällä / painoilla tai millään ei oo mitään väliä.

Ehkä siks en muihin kiinnitä huomiota ku oon useesti ollu ihan yksinki nii sit tottunu miettii että on yksin, en tiiä mistä se tulee..

Jumalauta, jos meikän salilla on junnuja mitkä vääntää asenteella, niin silloin tulee vain hyvä mieli. Ihan sama huutaako joku sarjan välissä vai piereskeleekö. Kunhan vaan rauta nousee ja antaumuksella, joka kerta kun sitä lähtee nöyryyttämään. Ei sovi katsoa kieroon aloittelevaa punttijätkää/mimmiä vaikka paino olisi pieni ja olemus heikko. Sieltä kaikki aloittavat. Asenne se on mikä ratkaisee. Jos vaan itse pystyy yhtään edesauttamaan yhdenkään nuoren tai vanhemman punttiharrastusta niin kaikki on kotiinpäin. Vaikka tämä vaatisi runkkupenkin sietämistä, huudon kuuntelemista tai hienovaraista ohjausta omalta puolelta, niin taistelu on voitettu joka kerta jos yksi punttipaavo/päivi on lähempänä oikeaa tietä.

Juuri näin!:thumbs:

Itse tarkkailen juuri näitä kavereita (siis jos sarjojen välillä henkikulkee enkä näe tähtiä) että mitä hyvää/huonoa suorituksessa on, mitä voisi parantaa, ja olisiko kenties itselläni jopa jotain opittavaa.

Onhan se selvä, ettei pajalla homma kulje jos ei ole asenne kunnossa. Itse olen huomannut asian konkreettisimmin kyykätessä, sillä joku 90% asenne tarkoittaa 50% tehoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
ei siinä mun mielestä mitään oo.. mielen vikainen pelle jos kattoo kieroon toista joka ähkii, puhkii ja yrittää tosissaan.

Ootteko muuten huomannu, että isommilla karjuilla on "oikeus" huutaa salilla:D? Tarkotan just sitä, että jos 15vee kynis sählynpelaaja tekee
penkki 40kg:lla ja mylvii ja murisee, niin porukka kattoo, että wtf, mutta jos taas se iso sika huutaa kurkku suorana perkelettä 300kg:n maastavedossa niin porukka on ihan messissä ja kunnioittavasti katselee tämän körmyn suoritusta. Ristiriitaista:D.

Tämä karju on toki silloin kunkku kaikille, jolle ei vittuilla :rock:

Kyykyssä ja mavessa auttaa kunnon raivo aika pirusti kun aletaan lähestymään omia maksimirautoja. Penkissä ei juurikaan. Yks vitun hailee jos joku pitää pellenä sen takia, että saatan kovan sarjan viimeisessä toistossa päästää ilmaa pihalle ärähdyksen muodossa. Tuo on usein jopa aika spontaania, joten sille ei oikein voi mitään. Isojen poikien etuoikeudeksihan tuo karjuminen usein mielletään, mutta enpä kyllä näe syytä, miksei sitä kyniskin voisi harjoittaa.

Itse en näe mitään pahaa siinä, jos on oikeesti tiukka suoritus, että vähän psyykataan. Tavallaan olen kuitenkin sitä mieltä, että pääsääntöisesti pikkupainoilla ei sitä huutelua tarvitsis harrastaa niin paljon, ettei koko sali oo sellast yhtä mylvintää 24/7. Itse en karju, koska en liikuta missään tarpeeksi isoja romuja, jossei nyt prässiä lasketa.

Eräs hyvä tapaus muistuu mieleen tikkurilan painonnostokerhon salilta muutaman vuoden takaa, kun 3 sellaista kunnon elämäntapa treenaajaa (n.30-35v) treenas, ei nyt välttämättä varsinaisesti bodareita vaan enemmän voimailupuolelta oli kaverit. Enivei, niistä pienin n. 165-170cm pitkä kyykkäili (melko syvä takakyykky) jollain reilusti yli 2 markalla tiukkaa sarjaa, ja ne kaverit jotka oli siinä varmistamassa (jotain 190cm pitkiä korstoja) psyykkas koko sarjan kaveria. Itse suorittaja vaan puhisi ja päästeli ilmaa ulos, mutta varmasti auttoi pusertamaan sen muutaman toiston lisää kun kaverit siinä vieressä huutaa pää punasena "Jaksaa! Jaksaa! Vielä jaksaa, ei lopeta viellä!" yms. Tälläisestä rehdistä asenteesta ja touhusta minä nostan kyllä virtuaalihattua vaikka koko sali raikaisi.

Parasta ikinä on kovaa treenaava tyttö salilla joka ähisee huolella.
pervo! mutta joo, ei siinä mitään pahaa ole jos huutaa tms, ei sitä kaiketi mikään laki kiellä ja itellä ainakin auttaa saamaan kunnon vihan päälle ennen esim. maksimin kokeilua. ei tuosta kannata välittää, antaa muiden mulkoilla vaan ja keskittyy siihen omaan tekemiseen

Kertokaa mitä se karjuminen tai huutaminen oikein auttaa? Ennen sarjaa psyykkauksessa? Tunnette itsenne enemmän miehiksi, oikea manly-man. ;)

Sarjaa tehdessä se ainakin vain heikentää suoritusta, esimerkiksi jos kovassa nostossa huutaa ja päästää samalla keuhkoista ilmat pois.

Kertokaa mitä se karjuminen tai huutaminen oikein auttaa? Ennen sarjaa psyykkauksessa? Tunnette itsenne enemmän miehiksi, oikea manly-man. ;)

Sarjaa tehdessä se ainakin vain heikentää suoritusta, esimerkiksi jos kovassa nostossa huutaa ja päästää samalla keuhkoista ilmat pois.
kyllähän se muuten on niin että nostovaiheessa ne ilmat puhalletaan pois tai ainakin kuuluisi puhaltaa. syytä en tiedä mutta luulisin että lihakset menee hapoille jos ei hengitä sarjojen/nostojen aikana. ja mun pointti oli se että ennen sarjaa tai maksimin yritystä huutaa oikein vitusti vaikka että"ei paina mitää, vittu ei paina mitää" ja menee sitten suorittaa, ni kyllähän se auttaa!:D

en vaan käsitä miksi se huutaminen ja puuskutus jotaki haittaa niin helvetisti? ja mulla on siihen haittaamiseen myös ratkaisu. osta mp3 soitin ja laita luurit täysille, et kuule varmasti niiden ärähtelyjä niin ei teidänkään tarvi ärsyyntyä ja voisitte ehkä jopa keskittyä siihen omaan reenaamiseen? :piis:

Mikä on piene mies? ja mikä on iso mies? ite painan 95kg ja tunnen itteni salilla pienten miesten joukkoon..juuri eilen kyykkäsin smitissä sarjaa 160kg:lla ja karjuin siinä mukana ja kyl se ainakin mulla auttaa..viel enemmän auttaa se kun pari karjua pitää taukoa siin vieressä ja huutaa että ANNA MENNÄ.VIELÄ YKS VIELÄ YKS. kyllä se antaa voimia..:rock:

tapansa kullakin treenata..toiset karjuu toiset ei..mun mielest kaikilla on oikeus karjua kun tekee kovaa sarjaa raudasta riippumatta!!ja kun muista mikä mikkihiiri ite oli kun aloitti puntti hommat niin ei tuu mieleenkää nauraa pienemmille.:dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom